Logga in

Visa fullständig version : Mustafa Mohammad 2006 och 2009

Stefan J
2011-02-26, 09:03
http://www.bbszene.de/images/2009/2131/mustafa-mohammad.jpg

Är det verkligen samma snubbe eller bara en skämtbild med någon som ser lik ut?

von huff
2011-02-26, 09:08
Jag tror den är äkta, samma glesa tand!Så går det om man slutar träna och inte tar aas längre

Stefan J
2011-02-26, 09:10
Är det samma snubbe så kan folk ta sitt gensnack och stoppa upp nånstans. Såvida man inte menar att gener i byggning=hur väl man svarar på kemi :D

svennebanan
2011-02-26, 09:13
Är det samma snubbe så kan folk ta sitt gensnack och stoppa upp nånstans. Såvida man inte menar att gener i byggning=hur väl man svarar på kemi :D

Du är bara bitter för att du har dåliga gener.

von huff
2011-02-26, 09:14

Hurså?Man behöver ju inte vara grov fastän man har gener för byggning:)Kollar man på före bilder på pro bbs så är dom ju oftast normalstora.Man har ju settt många bodybuilders som krymper ihop med 50% när de lägger av med tävlandet trots att de fortfarande tränar.Han skulle säkert vara mycket stor idag ännu fastän han skulle ha lagt av med aas om han hade (har han?) tränat och ätit bra

Stefan J
2011-02-26, 09:16
Du är bara bitter för att du har dåliga gener.

Jag var större och mer muskulös när jag började med styrketräning än Mustafa på andra bilden. Jag tror fortfarande att det är en plojbild, sådär mycket kan man väl ändå inte tappa om man inte får cancer? Det ser ju förfan ut som om han aldrig satt sin fot på ett gym.

Kwon
2011-02-26, 09:17
Hehe har ni inte sett den där bilden förut.

Han öppnade ett gym tillsammans med sin fru och polare.

Inte bara styrketräning utan även Martial Arts.

Gillar hans polare som har tröjan "Trainer". :D
http://i687.photobucket.com/albums/vv238/salakazam/bodystep.jpg
http://oi53.tinypic.com/syxsn6.jpg
4P22JrbbPxs

Förr i tiden
http://www.bodybuilding-pics.com/145/images/Mustafa_Mohammad%20(21).jpg
http://www.professionalmuscle.com/forums/attachments/members-photos/5402d1124065577-ultimate-bodybuilding-gallery-mustafa-mohammed.jpg

Stefan J
2011-02-26, 09:19
Åfan, då är det sant. Och ingen verkar chockad utom jag. Jaja där ser man. Easy come, easy go antar jag.

svennebanan
2011-02-26, 09:20
Jag var större och mer muskulös när jag började med styrketräning än Mustafa på andra bilden. Jag tror fortfarande att det är en plojbild, sådär mycket kan man väl ändå inte tappa om man inte får cancer? Det ser ju förfan ut som om han aldrig satt sin fot på ett gym.

Jag var seriös :)

Kwon
2011-02-26, 09:22
Jag var större och mer muskulös när jag började med styrketräning än Mustafa på andra bilden. Jag tror fortfarande att det är en plojbild, sådär mycket kan man väl ändå inte tappa om man inte får cancer?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140488

Stefan J
2011-02-26, 09:22
Jag var seriös :)

Absolut!

Stefan J
2011-02-26, 09:25
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140488

Ah, tack. Nåväl, då var det old news.

von huff
2011-02-26, 09:25
Innan-bilden är från den tiden då han körde med Kolo-protte, Superpump 250 och Fairing-kittet.
Efter-bilden är när han bytte till Ggrössistens grejjer.

kwonny vet sanningen.....................

Spinkis
2011-02-26, 09:26
Shit! Han måste ju sett hur musklerna bara rann av! :O Kan de ha att göra med att hans testosteron nivåer är sabbade av dopingen eller hur har han lyckats?

von huff
2011-02-26, 09:27
Shit! Han måste ju sett hur musklerna bara rann av! :O Kan de ha att göra med att hans testosteron nivåer är sabbade av dopingen eller hur har han lyckats?

Innan-bilden är från den tiden då han körde med Kolo-protte, Superpump 250 och Fairing-kittet.
Efter-bilden är när han bytte till Ggrössistens grejjer.

Spinkis
2011-02-26, 09:31
Jo jag såg att kwon hade skrivit upp hans kosttillskott lista i den andra tråden! Men är det kasein eller whey han har kört med?

Schroder
2011-02-26, 09:32
inget speciellt. samma sak var det för levrone, slutar man ta dom sakerna dom tar och i de doserna samt kanske inte tränar lika aktivt så ser dom ut som du nu gör. Tror mkt det har att göra med att många bb tränar mestadels sarkoplasmatisk hypotrofi och sen när dom inte tränar så sjunker dom ihop. samma sak ser man inte hos tex strongman eller de som lyfta tungt osv.

Schroder
2011-02-26, 09:35
det jag ville säga var att tror det är otroligt stor skillnad i sarkoplasmatisk hypotrofi och myofibrill hypotrofi när man tex slutar träna/minskar träningen .

Stefan J
2011-02-26, 09:39
Ja uppenbarligen. Tycker bara det är tragiskt. Man ser ju på många äldre som jobbat tungt i sitt liv eller elitidrottat att trots att det kanske är 20-30 år sedan de tränade/jobbade så finns det en viss massa och styrka kvar. Mohammad däremot är... luftslottet som sprängdes?

tp_88
2011-02-26, 09:46
Intressant teori, Schroder.

De allra flesta sjunker inte ihop alls som Mustafa har gjort, om dom sen går på HRT eller motsvarande kan jag givetvis inte svara på.

Men jag ser inte riktigt varför det är tragiskt? Om jag hade varit en av dom bästa i världen när jag var som bäst, hade jag brytt mig föga om jag såg ut som skit eller lite mindre skit när jag var 65. Du kommer antagligen svara ja på frågan men jag ställer den iaf; kommer du bry dig nämnvärt om du bänkar 140 eller 70kg när du är 65 och vore det tragiskt om du bara bänkade t.ex. 70?

He-man
2011-02-26, 09:51
Ja uppenbarligen. Tycker bara det är tragiskt. Man ser ju på många äldre som jobbat tungt i sitt liv eller elitidrottat att trots att det kanske är 20-30 år sedan de tränade/jobbade så finns det en viss massa och styrka kvar. Mohammad däremot är... luftslottet som sprängdes?

Finns många exempel på det. Som sagt kevin levrone, craig titus och arnold strax efter sin bb karriär innan han växte till sig igen för sin filmkarriär.

He-man
2011-02-26, 09:57

De allra flesta sjunker inte ihop alls som Mustafa har gjort, om dom sen går på HRT eller motsvarande kan jag givetvis inte svara på.

Men jag ser inte riktigt varför det är tragiskt? Om jag hade varit en av dom bästa i världen när jag var som bäst, hade jag brytt mig föga om jag såg ut som skit eller lite mindre skit när jag var 65. Du kommer antagligen svara ja på frågan men jag ställer den iaf; kommer du bry dig nämnvärt om du bänkar 140 eller 70kg när du är 65 och vore det tragiskt om du bara bänkade t.ex. 70?

Fast Mustafa är väll bara i 40-års åldern? ;)

Stefan J
2011-02-26, 09:59

Men jag ser inte riktigt varför det är tragiskt? Om jag hade varit en av dom bästa i världen när jag var som bäst, hade jag brytt mig föga om jag såg ut som skit eller lite mindre skit när jag var 65. Du kommer antagligen svara ja på frågan men jag ställer den iaf; kommer du bry dig nämnvärt om du bänker 140 eller 70kg när du är 65 och vore det tragiskt om du bara bänkade t.ex. 70?

65 är så långt fram i tiden att man får väl vara glad om man bara är frisk då, men visst tror jag att jag kommer bry mig, förutsatt att jag tills dess inte helt ändrar värderingar och ideal, sånt vet man ju inte.

Men nu är Mustafa inte 65 utan.. 40-45? Då hoppas jag definitivt fortfarande vara i bra styrkeform och på att vara stor. Givetvis även det under förutsättning att jag inte blir frälst, upplyst, religiös, dödssjuk eller råkar ut för något annat som helt och håller ändrar på mig som person och därmed även mina ideal, värderingar och tankar.

Men nu behöver vi inte göra det här till en tycka rätt och fel diskussion. Jag tycker det är löjligt om man uppenbart bara är duktig/stor för att man stoppar i sig allt man kommer över, andra tycker att det är skitsamma. Det kommer alltid finnas två läger när det gäller den frågan och jag orkar inte bråka om det.

Jag tävlar ju själv i en idrott som till och med jag själv tycker är löjlig i och med bänkpresströjor, så jag kanske inte ska vara den förste att kasta löje-stenen :)

filmjölk
2011-02-26, 10:06
killen kan ju ha fått någon sjukdom med, leukemi eller dylikt. Cellgiftsbehandling, njursjukdom med dialysbehandling eller vad som. Finns massor av allvarliga sjukdomar med hårda behandlingar som kan krympa ner en fort.

King Grub
2011-02-26, 10:07
Man ser inte ut som 2006-bilden vad man än trycker i sig, om man inte har gener gör det. Om du eller jag skulle dopa oss med samma mängder som han gjorde där, skulle vi inte alls få samma resultat och kanske bli sjuka i stället. Gener för hur väl man tål steroider är också avgörande för om man blir ett bra proffs. Men, som sagt, man måste ha gener för muskelbyggnad som ett proffs för att bli så där, även om man dopar sig som ett proffs. Gener visar inte hur man ser ut utan träning.

tp_88
2011-02-26, 10:19
Fast Mustafa är väll bara i 40-års åldern? ;)
Stefan pratade om personer som tränat/jobbat hårt för 20-30år sedan i inlägget precis ovanför mitt, vilket jag svarade på. ;) ;) ;)
65 är så långt fram i tiden att man får väl vara glad om man bara är frisk då, men visst tror jag att jag kommer bry mig, förutsatt att jag tills dess inte helt ändrar värderingar och ideal, sånt vet man ju inte.

Men nu är Mustafa inte 65 utan.. 40-45? Då hoppas jag definitivt fortfarande vara i bra styrkeform och på att vara stor. Givetvis även det under förutsättning att jag inte blir frälst, upplyst, religiös, dödssjuk eller råkar ut för något annat som helt och håller ändrar på mig som person och därmed även mina ideal, värderingar och tankar.

Men nu behöver vi inte göra det här till en tycka rätt och fel diskussion. Jag tycker det är löjligt om man uppenbart bara är duktig/stor för att man stoppar i sig allt man kommer över, andra tycker att det är skitsamma. Det kommer alltid finnas två läger när det gäller den frågan och jag orkar inte bråka om det.
Igen, jag svarade på det du skrev generellt om personer som tränat för 20-30år sedan vilket blir ungefär 65.

Personligen så ser jag ingen större mening med att vara något mindre dålig än alla andra jämnåriga, när man en gång har varit bäst i världen. Men där resonerar vi antagligen olika.

Man blir givetvis inte som Mustafa genom att bara trycka i sig allt man kommer över, och det är inte "easy come" som du skrev tidigare. Däremot så kan givetvis en ren individ ha lagt ner precis lika mycket tid och slit utan att nå alls lika långt, på samma sätt som två rena individer kan slita precis lika mycket och se helt olika ut. Men det blir lite som att säga att Usain Bolt bara är så snabb för att han har fantastiska gener (om vi förutsätter att han är ren, vilket vi inte behöver diskutera här).

TommyBoy
2011-02-26, 10:21
Hehe, det krävs ingen sjukdom för att tappa allt.

Tränar du inte på något år så ser du ut som om du aldrig tränat. Det är dock väldigt lätt att bli grov igen.

He-man
2011-02-26, 10:29
Hehe, det krävs ingen sjukdom för att tappa allt.

Tränar du inte på något år så ser du ut som om du aldrig tränat. Det är dock väldigt lätt att bli grov igen.

Är det verkligen så lätt att ta igen förlorad massa? (odopad alltså)

Stefan J
2011-02-26, 10:57
Stefan pratade om personer som tränat/jobbat hårt för 20-30år sedan i inlägget precis ovanför mitt, vilket jag svarade på. ;) ;) ;)

Igen, jag svarade på det du skrev generellt om personer som tränat för 20-30år sedan vilket blir ungefär 65.

Personligen så ser jag ingen större mening med att vara något mindre dålig än alla andra jämnåriga, när man en gång har varit bäst i världen. Men där resonerar vi antagligen olika.

Man blir givetvis inte som Mustafa genom att bara trycka i sig allt man kommer över, och det är inte "easy come" som du skrev tidigare. Däremot så kan givetvis en ren individ ha lagt ner precis lika mycket tid och slit utan att nå alls lika långt, på samma sätt som två rena individer kan slita precis lika mycket och se helt olika ut. Men det blir lite som att säga att Usain Bolt bara är så snabb för att han har fantastiska gener (om vi förutsätter att han är ren, vilket vi inte behöver diskutera här).

Ja vi ser nog lite olika på det där, även om jag fullt förstår hur du ser på saken. Jag har ju förhoppningen om att även efter min karriär som bänkare fortsätta träna och åldras som stor grov gubbe. Tycker det är underbart att se folk i 50-60-70 års åldern som fortfarande har en imponerande fysik (för sin ålder), det för mina tankar till gamla silverryggs gorillor.

hugok
2011-02-26, 11:07
Fyfan, jag vill minnas att jag sett det där förut men att jag inte trodde att det var sant och därför inte tänkte mer på det. Hur lång tid tror ni det skulle ta för honom att t ex komma ikapp till 95% av hans forna kroppsbyggnad? Är det möjligt i hans ålder?

stevebc
2011-02-26, 11:09
Fyfan, jag vill minnas att jag sett det där förut men att jag inte trodde att det var sant och därför inte tänkte mer på det. Hur lång tid tror ni det skulle ta för honom att t ex komma ikapp till 95% av hans forna kroppsbyggnad? Är det möjligt i hans ålder?Ja, det är det väl. Det har ju bara gått tre år, så så mycket har inte hunnit förändrats i hans kropp. Om han börjar ta sådana hästkurer igen så borde han ju öka lika bra som för tre år sedan, give take. Förutsatt att han inte har åldrats mer än så; hans kropp lär ju vara mer sliten än andras i samma ålder. Å andra sidan lär hans muskelfibrer vara fullproppade med cellkärnor som snabbt kan syntetisera ihop muskelprotein (=muskelminne).

ispåse
2011-02-26, 11:34
Vore kul att se han köra en Levrone. :)

TommyBoy
2011-02-26, 12:53
Ja, Levrone är ett hyfsat exempel. Troligen var han dock ren när han drog igång igen, därmed ökade han långsammare än han annars gjort.

Runt 1 kg i veckan kan man öka med hjälp av att gå tillbaks till gamla metoder. Så låt säga runt ett år för Mustafa till 90%.
Empirisk erfarenhet säger också att man inte bara kommer tillbaks utan ofta ökar på lite extra. Det är detta man utnyttjar vid extrem periodisering.

105 kg --> sluta träna --> 85 kg --> börja träna --> 110 kg

Lämpligt uppehåll har för mig varit ett drygt halvår. Man läker, kroppen återhämtar sig och träningen blir extremrolig vid varje nystart.

jahaa
2011-02-26, 15:03
http://www.bodybuilding-pics.com/161/images/Tom_Prince_43.jpg
http://www.videosdeculturismo.com/images/tomprince1.jpg

Samma snubbe i mitten på nedre bilden, skiljer typ 3-4 år.

Otto GROV
2011-02-26, 15:40

Troligen är de personer du observerat feta och/eller har fortsatt att träna, om än inte i samma utsträckning som förr. Enligt mina observationer tappar man nästan all muskelmassa man lagt på sig genom träning om man slutar att träna och samtidigt vill hålla sig smal. Att klyftan blir större för någon som kurat, och som är smal, är ju då inte så konstigt. Med hormonterapi och endast lätt träning skulle säkerligen Mustafa Mohammad bli grov (om än självklart inte som förr) igen.

wessmen
2011-02-26, 15:54
Fyfan, jag vill minnas att jag sett det där förut men att jag inte trodde att det var sant och därför inte tänkte mer på det. Hur lång tid tror ni det skulle ta för honom att t ex komma ikapp till 95% av hans forna kroppsbyggnad? Är det möjligt i hans ålder?

Du menar om han dopar sig igen antar jag? För det finns inte en chans på miljonen han kommer dit igen, oavsett ålder, om han inte börjar med samma tillskott som förut.