Visa fullständig version : Getaway rock 2011 (Gävle)
Pudzianovski
2011-02-25, 12:54
Denna festival slår underifrån!
Bokade artister blir bara bättre och bättre! Klockrent tips i sommar!
http://www.getawayrock.se/festival/
I will be there :thumbup:
Opeth, Immortal, Ghost, Marduk, Enslaved, Vomitory, Desultory.... för att nämna några :thumbup:
zeusden1
2011-02-25, 12:59
Jag som Gävlebo är riktigt sugen på at närvara.... Dock missar jag evenemanget för andra året i rad.
Grazzafukkinrazzi
2011-02-25, 13:14
Opeth, Immortal, Ghost, Marduk, Enslaved, Vomitory, Desultory.... för att nämna några :thumbup:
...Skulle snarare säga Amorphis, BFMV, Sonata Arctica!!!!! :hbang:
edit: och papa roach ofc!
Fy faan vad jag helt plötsligt kände ett sug att gå på denna festival när jag råkade kolla banden.. Har missat att både Danzig och monster magnet kommer, skulle jag göra en topp 5-lista över favoritband skulle båda dessa vara med. Moste tjöpa piljett.
Arf Pingvin
2011-06-08, 12:31
Om man ser till fjolårets festival och arrangemanget så kan det bli trevligt. Men ser man till banden inser man vilken osannolikt bra lineup de hade sitt första år. Mycket svagare överlag i år. Hade hoppats på mer. Det är som att det saknas ett par headliners och några headliners ställer jag mig frågande till. Hammerfall i ett fullt 90 minuters set. År 2011. Seriöst?
Varför ska System of A Down inte spela? :<<<< såg att dom skulle vara på Metaltown men jag har inte möjlighet att åka :( Dom har ju haft indefinite hiatus och så ska dom spela igen :OOOO Stoopid SOAD.
I övrigt verkar det kunna bli ännu bättre artister än 2010 :o
Arf Pingvin
2011-06-08, 12:39
Metaltown är de som har osannolikt bra artister i år. Tänkte ifjol att nu kan de inte lyckas med någon fler monsterbokning men så drar de fram nerlagda band ur tomma intet och har i särklass bästa lineupen i år. Kan inte åka dit i år. Förbannat.
Var riktigt roligt förra året! Klockrent anordnat.
Dock så säger plånboken ifrån i år så blir inget Gävle:(
Något osäkert ännu. Beror lite på om Nordmalingsposset ska dit. Den festen förra året kommer skalder skriva dikter om i flera generationer.
Nå, vad säger folk. Är det någon som ska på den här? Själv sitter jag lite delad fortfarande, hade bara tänkt åka en av dagarna men de har ju lyckats sprida det jag vill se över alla tre dagar. Så då kanske det är bättre att låta möjligheterna att öla lite med förra årets crew avgöra istället.
Arf Pingvin
2011-06-26, 18:52
Jag jobbar! Så jävla surt. Fått sålt biljetten iaf, bokade i december typ :)
machine gun
2011-07-06, 17:39
Jag ska dit! Jobbar dock i morgon, så jag kommer fram först på kvällen. Hoppas att jag inte missar Ghost.
Pudzianovski
2011-07-11, 02:50
Bra som fan. Hade sjukt kul.
Såg dessa band (såg en del annat men inte hela showen då som med de banden nedan).
Torsdag
Death Angel: De var bra...bra drag.
Ghost: Var riktigt jävla bra. Absolut topp 2 i år. Mäktigt! :)
Marduk: Ljudet sög....och det var rätt tråkig spelning. Hade väntat mig mer.
Fredag
Vomitory: Bra som fan. Punkt.
Amorphis: Bra och tight. Brutalt bra sångare.
Christ Agony: Största överaskningen! Moonlight Act 3 är en satans bra skiva och de spelade mest låtar från den. Bra ljud faktiskt! Brutalt bra trummis som trampade på med rätt hög hastighet. Sket i Kreator och såg dessa herrar istället.
Opeth: Var bra....Mickes mellansnack var trevligt som vanligt.
Lördag
Scar Symmetry: Ljudet sög som fan.
Entombed: Röjde på rätt bra. Bra spelning.
Enslaved: Bra som fan live. Brutal sångare. Bra!
Immortal: Abbath....vad ska man säga? Eldshow. Abbath är fan kung/legend/Gud/ballast...whatever....tyvärr hade de problem med ljudet på gitarren som ballade ur för ofta. Överlag dåligt ljud.
Ljudet sög överlag på hela festivalen, jag fattar inte vad fan de sysslade med. Alla jag träffade klagade på ljudet.
Överlag var det jävligt nice! Vädret var helt jävla klockrent också. :hbang:
Bifogar två bilder från Ghost och Immortal.
http://img41.imageshack.us/img41/2168/dsc00343tk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/dsc00343tk.jpg/)
http://img849.imageshack.us/img849/2585/dsc00585tm.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/dsc00585tm.jpg/)
Bra som fan. Hade sjukt kul.
Amorphis: Bra och tight. Brutalt bra sångare.
Entombed: Röjde på rätt bra. Bra spelning.
Överlag var det jävligt nice! Vädret var helt jävla klockrent också. :hbang:
Amorphis var riktigt bra och som sagt. Bästa livesången jag har hört sen jag konfirmerade mig.
Entombed har jag sett ganska många gånger live, men jag har nog aldrig sett som med så sjukt bra set. Värsta hitparaden. Trummisen är var lätt det bästa dom haft sen Andersson hoppade av.
Opeth har jag nog sett lite för många gånger. Dom brukar ofta vara magiska men i helgen var dom bara bra tycker jag.
Jag har hört att Micke är sjukt trött på metal och att kommande tour bara kommer bestå av låtar med clean vox. Vet inte om det lös igenom lite. Kan ha vart jag som var sjukt full också:-)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.