handdator

Visa fullständig version : Äter jag för lite kolisar?

wallemf
2011-02-24, 21:53
Tjenare, jag tänkte höra vad ni har att säga om mitt kolhydrats-intag, om det är för lite för en individ som tränar TUNG styrketräning 6 dagar i veckan?

185cm lång, 91 kilo.

Frukost - 3DL Lättyoghurt, 1 banan, 1 proteinshake, 2 hårdbrömackor med skinka och lite lättsmör

mellanmål - 1 proteinshake

Lunch - ~400kcal från kött, alltså 400g kycklingfilé eller 200g köttbullar etc. och en portion pasta/ris/potatis same grönsaker och 1 Matsked Olivolja

mellanmål - ~ 1 proteinshake

TRÄNING - PWO innan, och 1 proteinshake blandat med en "dos" maltodextrin.

Middag ~400kcal från kött, alltså 400g kycklingfilé eller 200g köttbullar etc. och en portion pasta/ris/potatis samt grönsaker och 1 Matsked Olivolja

Äter jag för lite Kolhydrater? och i vilken form bör jag lägga till isåfall? (pasta/potatis/ris/nötter etc..)

Ligger just nu på ganska skaplig viktbalans, så isåfall får man väl dra ner på proteinerna lite?

Tack på förhand :)

mikaelj
2011-02-24, 21:54
Nä.

Eddie Vedder
2011-02-24, 21:54
Lite kolhydrater? Jag tycker du verkar äta massor av kolhydrater. Om du vill ta bort något som skippa malton först och främst. Men du vet ju själv om det duger.

Galningen
2011-02-24, 21:55
Du behöver inte kolhydrater då du styrketränar. Eller överhuvudtaget för den delen. Däremot så är det gott.

wallemf
2011-02-24, 21:55
Okej, jättebra, då lär mitt upplägg vara helt okej i guess, eftersom målet är att ligga på viktbalans också!

Big Sleazy
2011-02-24, 22:06
För lite kolhydrater? Du äter ju typ bara kolhydrater?????

wallemf
2011-02-24, 22:07
För lite kolhydrater? Du äter ju typ bara kolhydrater?????

Ehrm, allt protein såg du inte eller :D?

OT: Tack för hjälpen allesammans

Nykropp
2011-02-24, 22:23
Dra ner på proteinerna? Vill man inte få i sig så mycket protein som möjligt?

wallemf
2011-02-24, 22:28
Dra ner på proteinerna? Vill man inte få i sig så mycket protein som möjligt?

Eftersom jag var fundersam över mitt kolhydrats-intag, om det var tillräckligt eller ej och mitt mål är att ligga på viktbalans, så hade jag ju behövt dra ner med proteinerna för att få plats med mer kolhydrater, men nu var ju så inte fallet :)

Tack för all hjälp, jag fortsätter i detta spår!

mikaelj
2011-02-24, 22:45
Om något kan du göra helt tvärtom, dra ned på kolhydrater till fördel för protein och fett...

Du gör dessutom konstiga val: väljer lättmargarin på smörgåsen och äter sedan olivolja separat, istället för att äta riktigt smör (det som står SMÖR på paketet, alt. Bregott) på dina smörgåsar.

Lite fettskrämd?

wallemf
2011-02-24, 22:58
Om något kan du göra helt tvärtom, dra ned på kolhydrater till fördel för protein och fett...

Du gör dessutom konstiga val: väljer lättmargarin på smörgåsen och äter sedan olivolja separat, istället för att äta riktigt smör (det som står SMÖR på paketet, alt. Bregott) på dina smörgåsar.

Lite fettskrämd?

Aningen, en gammal dum medel-svensson som tidigare trott att fett är = nono
Och har nyligen gått ned 37 kilo, under denna tid var jag också lite smårädd för fetter.

Men okej, då drar jag ner lite på kolhydraterna och tar bregott istället tex, vilka kolisar ska jag skippa? Tex bananen på morgonen?

Har du något tips på vad för fett/protein jag kan pressa in i övrigt i mitt matschema :)? Tack på förhand!

mikaelj
2011-02-24, 23:00
Om du vill gå ned i vikt hade jag uteslutit banan och bröd. Käka huvudsakligen kött, ägg, fisk, rotsaker, gönsaker. Typ http://paleonu.com/get-started

wallemf
2011-02-24, 23:03
Jag nämnde innan att jag vill stå still i vikt med så bra val av mat som möjligt :)

mikaelj
2011-02-24, 23:17
Fantastiskt bra val av mat i länken ovan. Näringsrikt och nyttigt.

wallemf
2011-02-24, 23:21
Fantastiskt bra val av mat i länken ovan. Näringsrikt och nyttigt.

Tack! :)

Big Sleazy
2011-02-24, 23:32
Ehrm, allt protein såg du inte eller :D?

OT: Tack för hjälpen allesammans

För mig är det där inte särskilt mycket protein men massor av kolhydrater. Vad ska du med alla kolhydrater till? Jobbar du som gruvarbetare eller är du maratonlöpare?

RassK
2011-02-24, 23:44
Du kan väl börja med att räkna ut hur många gram kolhydrater du äter och sen återkomma.
Orkar snart inte med folk som pratar i "portioner" längre