handdator

Visa fullständig version : Vaknade med rivsår på axeln, wtf??

Danne2k
2011-02-24, 15:42
Vaknade imorse och märkte att min ena axel var lite varm/öm. Tittade på den och såg att det var som massa streck/ränder. Ibland får jag så om jag legat på nåt konstigt sätt med axeln men när jag tittade i spegeln var det verkligen långa röda streck, typ som rivsår. De är dessutom ganska ömma..

Känner man på dom så "sticker dom ut" från huden också, (typ som blodådror man kan känna på en deffad underarm, fast mindre) som om de är svullna..

Vad i helvete?! Har jag rivit mig i sömnen? Eller är det nåt från träningen igår?

Körde lätta mark, lätta knäböj, raka mark och plankan med extravikt.
Enda gången något ens rörde vid axeln var när jag försökte göra lite frontböj med endast stången som vikt.

Mycket märkligt, jag går aldrig i sömnen eller vänder mig en massa på natten.

Bild då:
http://i56.tinypic.com/oqk5co.jpg

(Lite mörk bild, ränderna syns ännu tydligare i verkligheten).

Har liknande oförklarliga saker hänt er?

Benny01
2011-02-24, 15:47
Lol. Det första ja kommer å tänka på är hudbristningar. Men i så fall är det några jävligt rejäla sådana. Jobbigt om det är så.

Annars kanske du drömt någon sadomachokistisk dröm och rivit dig själv..

Kwon
2011-02-24, 15:48
Måste ha rivit dig själv.

Jag har vaknat med värre rivsår än så några gånger.

Trodde det var Haunting först.

Minimjölk
Ganska säker på att det är demoner inblandande, du har inte haft ovanligt mycket mardrömmar på slutet?

von huff
Ja fast inte sådär långa men jag brukar ofta ha sådana på trapzen och baksidan av axlarna.Jag tror inte det beror på träningen, det enda jag kan komma på är att man skrapar sig i sömnen

Danne2k
2011-02-24, 15:50
Lol. Det första ja kommer å tänka på är hudbristningar. Men i så fall är det några jävligt rejäla sådana. Jobbigt om det är så.

Annars kanske du drömt någon sadomachokistisk dröm och rivit dig själv..

Haha ja detta är mycket mystiskt :D

Tänkte också på det förut men har aldrig haft någon form av hudbristning någonstans under min 27 månaders "långa" träningskarriär.

Inte omöjligt att man drömt nåt såklart.. har nåt svagt minne av att jag kliade mig på den axeln imorse när jag var halvvaken men vet inte..

Little T
2011-02-24, 15:52
Legat på ett veckat lakan? Vet att jag kan få röda ränder av det men är svårt att jämföra med din bild.

Zibbe
http://prylsmart.se/wp-content/uploads/alien-abduction-lamp-bovine-450x450.jpg

Nej men för att vara allvarlig så är det nog som bl. Kwon säger dvs. att du rivit dig själv i sömnen på något sätt. Som du själv säger så gjorde du ju ingenting under dagen som kan ge upphov till sådana märken.

Danne2k
Ganska säker på att det är demoner inblandande, du har inte haft ovanligt mycket mardrömmar på slutet?

:laugh: :laugh:

Näe men har drömt ovanligt mycket på sistone, eller ja kommit ihåg ovanligt mycket. Drömde att jag och min kusin bröt oss in på Friskis där jag tränar för att han skulle stjäla en cd-skiva :confused: :laugh:

Ja fast inte sådär långa men jag brukar ofta ha sådana på trapzen och baksidan av axlarna.Jag tror inte det beror på träningen, det enda jag kan komma på är att man skrapar sig i sömnen

Kan man väl lätt få av stången under knäböj? Har iaf jag fått förut.

Danne2k
2011-02-24, 15:55
Legat på ett veckat lakan? Vet att jag kan få röda ränder av det men är svårt att jämföra med din bild.

Var det jag skrev i första inlägget, att jag fått sånt förut, antagligen av att ha legat på just ett vecklat lakan, men då är det mer "vitröda" ränder och inte alls såhär kraftiga. Sen är dom borta efter nån timme men dom här är lika tydliga nu som imorse.

Imorgon kanske jag vaknar med en blodig axel........

Nitrometan
2011-02-24, 15:58
Du har inte gått i sömnen till krogen på natten och fått med dig ett kvart-i-tre-ragg hem då?

Apropå demoner... :devil:

Little T
2011-02-24, 16:07
Var det jag skrev i första inlägget, att jag fått sånt förut, antagligen av att ha legat på just ett vecklat lakan, men då är det mer "vitröda" ränder och inte alls såhär kraftiga. Sen är dom borta efter nån timme men dom här är lika tydliga nu som imorse.

Imorgon kanske jag vaknar med en blodig axel........

Om du har dunkudde så kan fjäderänden sticka ut och rivas. Fast då undrar jag vad du försöker göra med din kudde. :Virro

O_Wao
2011-02-24, 16:13
Ser ut som du kliat dig i sömnen med vassa naglar.

Prova att klippa naglarna kanske? ;)

Danne2k
2011-02-24, 16:19
Du har inte gått i sömnen till krogen på natten och fått med dig ett kvart-i-tre-ragg hem då?

Apropå demoner... :devil:

Haha näe, I wish :naughty:
Hade dessutom varit lite kallt att gå 5 km till närmsta krog när vi hade -29 här inatt :o

Om du har dunkudde så kan fjäderänden sticka ut och rivas. Fast då undrar jag vad du försöker göra med din kudde. :Virro

Haha, näe ingen dunkudde och jag skulle aldrig antasta mina kuddar *cupid*

Ser ut som du kliat dig i sömnen med vassa naglar.

Prova att klippa naglarna kanske?

Helt nyklippta :em:

(Hatar vassa naglar)

Gillar era teorier men spåra inte för mycket :p

Doggeh
2011-02-24, 16:22
Om du absolut inte kan riva dig själv med naglarna så har ju du blivit hemsökt av något, om man nu tror på det. Själv gör jag det inte, fast vad annars ska det vara?

jens__E
2011-02-24, 16:29
Självklart är det demoner.

Jag har också vaknat med rivmärken på kroppen. Men det var efter jag hade haft en sex med en lite för vild tjej. Jag hade ett rivmärke från bröstet till midjan. Och sår på läpparna efter att hon hade bitit mig. Underhållande. *rolleyes*

Danne2k
2011-02-24, 16:38
Om du absolut inte kan riva dig själv med naglarna så har ju du blivit hemsökt av något, om man nu tror på det. Själv gör jag det inte, fast vad annars ska det vara?

Hudbristningar? Känns dock inte så relevant.

Klart jag kan riva mig även om jag inte har vassa naglar. Det konstiga är att om jag river mig så blir de röda ränderna mycket bredare och den röda färgen inte lika "koncentrerad". Prova själv att riva er lite lätt på armen, blir det verkligen samma sorts ränder?

Crocker
2011-02-24, 16:59
Jag brukar ofta få sådana. Har dock alltid avfärdat det fort, vi är nog besökta av demoner tyävärr.
Nä men blir intressant vad folk kommer fram till, brukar se identiskt ut på mig.

Little T
2011-02-24, 17:03
Vägglus (Cimex lectularius) även kallad skäkta är ingen egentlig lus utan en skinnbagge. Vägglusen är en insekt som lever inomhus och blir fem till åtta millimeter lång. Under dagen kryper de in i springor i bostaden och under natten kommer de fram och biter sovande människor.

Kanske är sådana som åker utför på din axel när du sover??

Crocker
2011-02-24, 17:13
Tack Little_T. Mina problem är nu lösta. Fan vad nojjig jag belv nu. :(
Äcklig jävel.

Danne2k
2011-02-24, 17:24
Äcklig jävel.

Han trollar?

Little T
2011-02-24, 17:24
Äcklig jävel.

Det är lugnt, såg nämligen detta:

Vägglössen kan inte passera en yta täckt med vaselin, vilket kan användas för att smörja in benen på sängen.

Nu kommer vaselinburken till nytta igen. :thumbup:

Little T
2011-02-24, 17:38
Han trollar?

Faktiskt inte. Kolla www.lus.se.

limenka
2011-02-24, 17:48
Tycker du ska spela in när du sover. Nu är det så att jag sett the Forth kind och där blir man ju bortförd och vaknar med märke på axeln.

Nej jag Öser inte, jag tror på sånt.

Herr Oberst
2011-02-24, 18:00
Jag brukar få sådana märken efter att kört hack squat eller stående vadpress i maskin med dynor mot axlarna

Crocker
2011-02-24, 18:58
Tycker du ska spela in när du sover. Nu är det så att jag sett the Forth kind och där blir man ju bortförd och vaknar med märke på axeln.

Nej jag Öser inte, jag tror på sånt.
Helvete vilken läskig film alltså. Har viljat spela in min sömn så länge sedan dess. *cupid*

Danne2k
2011-02-24, 19:01
Jag brukar få sådana märken efter att kört hack squat eller stående vadpress i maskin med dynor mot axlarna

Långa ömma rivsår?

Minimjölk
2011-02-24, 19:03
Ja, alltså, jag skojade inte när jag sade demoner. Jag hade nämligen exakt sådana märken på min högra axel under en period och fick rådet att göra nattliga videoinspelningar, vad jag såg där vill jag inte ens berätta för att slippa behöva ligga vaken i fortsättningen. Som tur var det en godartad demon, de riktigt ondsinta ger sig nämligen på vänster axel först.

Nu har jag flyttat tre gånger och lurat bort den från mig men det var några hektiska år när det väl hade börjat.

Yes
2011-02-24, 19:11
Ooops, sorry!

Danne2k
2011-02-24, 19:11
Ja, alltså, jag skojade inte när jag sade demoner. Jag hade nämligen exakt sådana märken på min högra axel under en period och fick rådet att göra nattliga videoinspelningar, vad jag såg där vill jag inte ens berätta för att slippa behöva ligga vaken i fortsättningen. Som tur var det en godartad demon, de riktigt ondsinta ger sig nämligen på vänster axel först.

Nu har jag flyttat tre gånger och lurat bort den från mig men det var några hektiska år när det väl hade börjat.

You had me at first but then I was like *screwy* :laugh:

wo0ord
2011-02-24, 19:14
Paranormal activity 3

Sniggel
2011-02-24, 19:16
Jag tror på dvärgspets.

Nitrometan
2011-02-24, 19:39
Jag tror på dvärgspets.

Jag kollade med Wennerberg. Han bekräftade. Säkert dvärgspets.

krappen
2011-02-24, 22:01
Sängkvalster som bits?

Crocker
2011-02-24, 22:03
Sängkvalster som bits?
Äckliga jäklar de med, gör inte sådana bett ont har jag för mig?

mjölk-dryck
2011-02-24, 22:30
http://3.bp.blogspot.com/_7UHICy8Etfo/TT-tDPjxM5I/AAAAAAAAMCM/Sk46z8XFBNE/s1600/black-swan-movie-film-best-movies-ever-natalie-portman-image.jpg

Baan
2011-02-24, 22:46
Ännu ett fall av galen muskeltillväxt där huden inte hänger med. Förmodligen var det någon som stoppade in något i din shaker på gymmet. Det händer elitidrottare hela tiden. Äter man något mer protein än vanligt kan även det ha liknande effekt.

krappen
2011-02-24, 23:24
Äckliga jäklar de med, gör inte sådana bett ont har jag för mig?

Jag vet faktiskt inte, jag var allergisk mot fanskapen när jag var liten men jag tror inte de har klor stora som avtrycken på TS rygg, det hade vart besynnerligt.

snatch914
2011-02-24, 23:33
http://www.saynotocrack.com/wp-content/uploads/2008/07/raccoon.jpg

Jag gissar på att en argsint tvättbjörn besökt dig och klappat lite snällt på din axel/arm. Det är heller inte helt omöjligt att den är besatt av demoner.. O_o

Alternativt vad Sniggel said, dvärgspets.

blondyz
2011-02-24, 23:46
Tror din kvinna blivit vansinnigt sugen på kebab i sömnen, hämtat kebabsvarven och helt enkelt svarvat lite oskyldigt på din axel..

Stoltz
2011-02-24, 23:58
..Sätt upp videokamera i rummet inför ikväll. Detta kan fan bli bra..!

eiri
2011-02-25, 00:04
worgen!

Danne2k
2011-02-25, 00:06
..Sätt upp videokamera i rummet inför ikväll. Detta kan fan bli bra..!

Skulle gärna göra men har ingen videokamera, har en digitalkamera som kan filma men med för lite minne, samt en HTC Desire men vet inte hur den ska kunna filma hela natten heller, kanske med nån app?

Fast det är ju ändå för mörkt.

Nä ingen mening att noja, jag är lättväckt så jag vaknar om jag hör/känner nåt.

Jag rev mig ganska hårt på andra armen (med flit såklart) och det blev inte alls likadana ränder som på axeln/andra armen. Mycket otydligare och utspridda.

Martok
2011-02-25, 00:16
Jag vet nog varför, det beror nog på allt kött :D

Crocker
2011-02-25, 15:43
Överlevde du natten?

Kwon
2011-02-25, 15:46
Jag rev mig ganska hårt på andra armen (med flit såklart) och det blev inte alls likadana ränder som på axeln/andra armen. Mycket otydligare och utspridda.

Mycket konstigt detta.

Det är alltså inte du som rivit dig, utan någon annan.

Helt klart den Svarta Madamen Maran aka Paranormal Activity 8.

Skulle vara intressant om någon filmade under natten så man kunde se Poltergeisten.

JK. Såklart det är du.

MangeByggarn
2011-02-25, 16:08
Lever du?

Pungis
2011-02-25, 16:24
Jag vaknade av att jag ströp mig själv i sömnen en gång

stolpskott
2011-02-25, 16:46
http://3.bp.blogspot.com/_7UHICy8Etfo/TT-tDPjxM5I/AAAAAAAAMCM/Sk46z8XFBNE/s1600/black-swan-movie-film-best-movies-ever-natalie-portman-image.jpg

Tänkte också på den :D

limenka
2011-02-25, 19:50
Har du husdjur? Lol

hidden
2011-02-25, 22:09
Dude? R u died????

Tror demoner tbh.

Danne2k
2011-02-25, 22:30
Har du husdjur? Lol

Nej, bara utekatter.