Visa fullständig version : VM - Längdskidor, Holmenkollen 2011
Jahapp.
Då rivstartar vi med sprint, hur ska jag nu få något gjort på jobbet?
forslund
2011-02-24, 13:51
SVT Play är på :thumbup:
SVT Play är på :thumbup:
Japp.
Det är nu det är guld med dubbla skärmar... SVT Play på ena och CAD på andra.
Borde ha en tredje för Kolo :D
Så jäkla fint att det äntligen är igång!!!!:hbang:
Modin kvaletta. Kan bli spännande det här
Minimjölk
2011-02-24, 15:50
Jävlar vad det går bra för Sverige så här långt. Alla vidare till seminfinal. :)
Hellner som gick ut långsamt och sedan körde om alla och defillerade i mål är riktigt grym. Börjar undra om han inte medvetet valde att gå ut långsamt för att med styrkebesked visa vilken form han är i.
Nitrometan
2011-02-24, 16:12
Hellner som gick ut långsamt och sedan körde om alla och defillerade i mål är riktigt grym. Börjar undra om han inte medvetet valde att gå ut långsamt för att med styrkebesked visa vilken form han är i.
Han har lärt sig av Northug hur man gör. ;)
Kom igen nu grabbar! Två svenskar vidare?
Helvete, synd att lite orutin lös igenom för C Kalla=/
tror svenskarna får det tufft mot norrmännen i finalen (hoppas på fel dock), vad tror ni?
Edit: Tror Björgen kammar hem ALLA guldmedaljer. Total dominering!
Tror att petter kommer bli svår. Det syntes hur publiken lyfte fram Bjørgen. Men jag håller tummarna för Jönson.
Tror nästan mer på Hellner än Jönson OM han kan avancera lite enklare i backen än vad han gjorde i semin. men Petter är ALLTID Petter...
Jönson kan ju hålla emot bättre på upploppet än Hellner och dom kommer att komma i samlad trupp dit. Spännande blir det.
Tror nästan mer på Hellner än Jönson OM han kan avancera lite enklare i backen än vad han gjorde i semin.
Och få en bättre start!
Aah, sant! Perkele jag är nervös
SannedTempos
2011-02-24, 16:44
Fy fan vilken form Hellner är i...
HELLNER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!:hbang::hbang:
1 Hellner
2 Norrtug
3 Jönson
Jag har mer än gärna fel :D
Synd på Jönson dock. Känns som media (Svensk såväl som Norsk) kommer mosa ner honom och stampa på honom efter det då Hattestad spurtade ned honom..
Synd på Jönson dock. Känns som media (Svensk såväl som Norsk) kommer mosa ner honom och stampa på honom efter det då Hattestad spurtade ned honom..
Och det är ju helt onödigt. Han presterade ju bra. Får hoppas att det fokuseras mera på Hellners grymma åkning.
2-2 Norge-Sverige i medaljer
heleträn
2011-02-24, 16:49
så var det klart!
Och det är ju helt onödigt. Han presterade ju bra. Får hoppas att det fokuseras mera på Hellners grymma åkning.
2-2 Norge-Sverige i medaljer
Jag håller absolut med dig! I alla fall i Sverige tror jag det kommer tonas ned tackvare Hellner. Vet inte hur det kommer bli i Norge dock.
I vilket fall: Hellner, vilken Kung, ska bli mer än spännande att följa honom i detta mästerskap.
Men medaljkampen är jag övertygad om att Norge kommer krossa oss i.
Klart att vi kommer få stryk i medaljkampen men jag glädjs sålänge som jag kan. Hånet från kollegorna kommer nog senare i veckan...
Jag är ganska säker på att fokuset i Norge ligger på Bjørgens guld och kanske lite om Petter. Norrtug är lika poppis här som Zlatan är hemma
Minimjölk
2011-02-24, 18:59
Är Zlatan verkligen så poppis i Sverige? Jag tror Petter har ett rejält försprång i Norge.
Ang Hellner. Grymt imponerande, han krossar motståndarna i en gren som han egentligen inte skall ha en chans i då hans specialité är längre distanser. Ungefär som att Heile Gebresalasie i uppvärmning inför 10.000 meter går in och springer ifrån Usain Bolt på 200m och defillerar in i mål.
Det var verkligen ruggigt åkt idag. När får vi se Erik Segerstedt från "Mitt liv som Hellner" mot Norrmannen?
Jockefoten
2011-02-24, 19:16
Hellner och Jönsson gör två riktigt bra lopp, fantastiskt att Modin inte blir sexa (som han blivit i alla finaler han kommit till). Damerna gjorde en dålig insatts, den enda som visade styrka var Kalla men hon valde fel spår och blev trängd.
Detta bådar dock gott inför kommande tävlingar.
Prisceremonin visas snart på svtplay.
Hatten av till publiken uppe i kollen. Häftiga bilder när Björgen defilerade till seger. Synd för Kalla men det räckte inte helt till idag.
Vad tror ni? Tar Hellner det här?
Northug, Hellner, Cologna. Eller någon annan. Otroligt svårt att sia, vilket gör det ännu mera spännande! :)
Helvete vad trist med skidorna.
Arnesson
2011-02-27, 13:12
Kom igen nu Hellner!!!
Arnesson
2011-02-27, 13:14
Neeeej! Grymt av Petter Northug!
Vilken kämpe han är Hellner! Mycket imponerad av hans vilja. Trots att han slet hela loppet så höll det nästan till medalj. Norrtug visar sig stark som vanligt. Världens bästa moderna skidåkare.
Northug i all ära, men Hellner alltså... Fy helvete så bra!
Jockefoten
2011-02-27, 13:17
Krig, svält och felvallade skidor.
Hatten av och bragdmedalj till Hellner. Helt otroligt, nya tag nu! Rickardsson på 15 km klassiskt ska bli spännande:)
Och herrarnas stafettlag, vad säger vi om det då?
Jag tror fasen pulsen var högre i soffan nu än under mitt senaste träningspass. När han tog sig upp i täten där på slutet av sista varvet så undrade man ju fan om karln var på riktigt.. Det är så grymt imponerande att jag inte finner ord.
delta_mats
2011-02-27, 13:36
Northug är oerhört duktig såklart. Men han gör ju sällan något slit själv utan är en klängpelle som bara ligger i rygg på andra till spurten.
Northug är oerhört duktig såklart. Men han gör ju sällan något slit själv utan är en klängpelle som bara ligger i rygg på andra till spurten.
Skidtävlingar går ut på att vinna. Inte att dra så mycket som möjligt.
Bara att gratulera, fantastiskt bra kört. Hellner hade förvånansvärt bra tryck på slutet även om det inte räckte hela vägen.
Skidtävlingar går ut på att vinna. Inte att dra så mycket som möjligt.
Bara att gratulera, fantastiskt bra kört. Hellner hade förvånansvärt bra tryck på slutet även om det inte räckte hela vägen.
+10 på den.
Petter är grymt bra skidåkare och vann välförtjänt.
Jahapp!
Då var det dags för Björgen igen... tror inte svenskorna har någon chans alls idag.
1. Björgen
2. Kowalchyck
3. Johaug
Är mitt tips.
petersson
2011-02-28, 14:04
Jahapp!
Då var det dags för Björgen igen... tror inte svenskorna har någon chans alls idag.
1. Björgen
2. Kowalchyck
3. Johaug
Är mitt tips.
Bra tipsat :)
Skönt att inte gnällkärringen Kowalchyck tog guldet från Björgen. Satan va finska vallateamet lyckades idag. Tror inte man kan lyckas bättre. 3 pallplatser i världscupen och idag 4 finskor topp 8. Grym utdelning.
+1
Ettan och tvåan var ingen överraskning direkt.
Finskan på tredjeplats gillar jag dock inte.
:bow::bow:Marit Björgen:bow::bow:
Finskan på tredjeplats gillar jag dock inte.
Det är något med finskorna som saknas för att bli uppskattat av mig. Om det är att de inte svävat i media tillräckligt mkt när jag kollat eller vad det är.
Det är något med finskorna som saknas för att bli uppskattat av mig. Om det är att de inte svävat i media tillräckligt mkt när jag kollat eller vad det är.
För mig är det VM i Lahti som spökar. Hela förbundet verkade vara insyltat i doping och den stämpeln är svår att få bort.
Ironwoman
2011-02-28, 15:22
Pirjo Muranen som kom 6:a nu fälldes aldrig i Lahtis 2001, men jag tror att det bara var tur. Hon tog då (oväntat) guld i sprint som junior, en prestation som fortfarande är hennes livs höjdpunkt. Då hette hon Manninen.
Saarinen har haft samma tränare som Virpi Kuitunen, som åke fast.
Så iaf på tjejsidan så har man inte startat om helt pånytt efter 2001. Herrsidan har gjort det (men där försvann alla utom en i landslaget, han var den ende från Finland som åkte normalt).
Pirjo Muranen som kom 6:a nu fälldes aldrig i Lahtis 2001, men jag tror att det bara var tur. Hon tog då (oväntat) guld i sprint som junior, en prestation som fortfarande är hennes livs höjdpunkt. Då hette hon Manninen.
Saarinen har haft samma tränare som Virpi Kuitunen, som åke fast.
Så iaf på tjejsidan så har man inte startat om helt pånytt efter 2001. Herrsidan har gjort det (men där försvann alla utom en i landslaget, han var den ende från Finland som åkte normalt).
Antagligen Lathis som spökar med det fetstilta som är grund till det. I och med att de inte "rensat" ordentligt sitter det kvar. Var väl någon som börja med skidskytte efter avstängningen var kvar?
Ironwoman
2011-02-28, 15:54
Kaisa Varis, hon var en till som klarade sig 2001, men åkte dit 2003 på vm... Efter sina 2 år blev hon skidskytt och lyckades vinna en tävling, med buande publik längs hela spåret. 2008 åkte hon dit igen..., men labbet strulade med B-provet så hon blev friad, men slutade med livstids avstängning ändå (pga 2 positiva resultat).
Kaisa Varis, hon var en till som klarade sig 2001, men åkte dit 2003 på vm... Efter sina 2 år blev hon skidskytt och lyckades vinna en tävling, med buande publik längs hela spåret. 2008 åkte hon dit igen..., men labbet strulade med B-provet så hon blev friad, men slutade med livstids avstängning ändå (pga 2 positiva resultat).
Då mindes jag rätt. Annars när vi ändå pratar doping så lite konspiratoriskt så kan man hitta mönster.
22/2 - Blir det offentligt att det går att spåra autolog blodtransfusion (bloddoping med eget blod).
23/2 - Skidåkaren Andrus Veerpalu lägger av dagen innan VM börjar...
Ironwoman
2011-02-28, 16:01
Just det, Kaisa har en bror, Kari Varis som är pågränsen till det finska landslaget. Så man får kanske vara osäker på herrarna också...
Jag visste inte att Veerpalu lagt av, det var glädjande.
Just det, Kaisa har en bror, Kari Varis som är pågränsen till det finska landslaget. Så man får kanske vara osäker på herrarna också...
Jag visste inte att Veerpalu lagt av, det var glädjande.
Åh fan, brorsan är med oxå.
Veerpalu på estniska (http://sport.err.ee/index.php?06121133)
SannedTempos
2011-02-28, 16:23
För mig är det VM i Lahti som spökar. Hela förbundet verkade vara insyltat i doping och den stämpeln är svår att få bort.
Ja, så är det tyvärr även för mig (och för många andra finnar). Jag är väldigt glad över hur duktiga dom var idag och jag vill så gärna tro att det inte ligger något fuffens bakom.
Andreas Guiance
2011-02-28, 16:42
Jag hyser faktiskt inget agg mot finskorna alls. Är jag säker på att de är rena? Absolut inte. Men det är jag å andra sidan inte vad gäller övriga åkare heller.
Alltså är det bara att gilla läget och imponeras av prestationerna tills något annat är bevisat:)
Jag hyser faktiskt inget agg mot finskorna alls. Är jag säker på att de är rena? Absolut inte. Men det är jag å andra sidan inte vad gäller övriga åkare heller.
Alltså är det bara att gilla läget och imponeras av prestationerna tills något annat är bevisat:)
Jag hyser ingen agg mot dom. Det är väl mer att man inte glädjs med deras framgångar som man gör med Björgen eller Northug. Då har vi ändå den här lilla fajterna mellan Norge och Sverige på ett annat sätt. (Uttryckte mig lite dåligt).
SannedTempos
2011-02-28, 17:07
Nå det är ju sant. Men ja, jag hyser inget direkt agg heller...men man(jag) har så lätt att misstro dom till skillnad från Björgen, Kalla, osv.
Andreas Guiance
2011-02-28, 17:07
Jag hyser ingen agg mot dom. Det är väl mer att man inte glädjs med deras framgångar som man gör med Björgen eller Northug. Då har vi ändå den här lilla fajterna mellan Norge och Sverige på ett annat sätt. (Uttryckte mig lite dåligt).
Nej, jag förstår vad du menar – hyser agg var fel ordval av mig:)
Andreas Guiance
2011-02-28, 17:09
Nå det är ju sant. Men ja, jag hyser inget direkt agg heller...men man(jag) har så lätt att misstro dom till skillnad från Björgen, Kalla, osv.
Man måste ju ta hänsyn till dialekterna i det här fallet också – norska, norrländska osv låter så sympatiskt att man aldrig kan tro något ont om folk:D
Iofs är finska rätt sympatiskt också...ja, jag vetifan:)
WHITEFOLKS
2011-02-28, 17:13
Bloddoping är inte prestationshöjande, det tar de bara upp på deras "normala" nivå ;)
Jockefoten
2011-02-28, 17:19
Vallningsmiss idag igen? Varför har Larry så svårt när det blir plusgrader? Otroligt irriterande när det står en svensk i vallabåset jämte och förse Marit med kanonskidor lopp efter lopp....
Finland är på gång igen. Ge Krista Lähteenmäki 2-3år till sen kommer hon tillhöra världstoppen.
Andreas Guiance
2011-02-28, 19:56
Vallningsmiss idag igen? Varför har Larry så svårt när det blir plusgrader? Otroligt irriterande när det står en svensk i vallabåset jämte och förse Marit med kanonskidor lopp efter lopp....
Kör de fortfarande med den där vallabussen? Den lanserades ju som guds gåva till längdskidåkningen, och de rapporterade hur avundsjuka alla andra nationer var osv. Jo tjena*rolleyes*
Jockefoten
2011-02-28, 20:01
Japp, Sverige och Norge är ljusår före övriga nationer när det kommer till vallning (ekonomiskt). Runt 10miljoner om året läggs på vallningen och där ingår våran fina vallabuss! Norge har självklart en likadan.
Andreas Guiance
2011-02-28, 20:41
Japp, Sverige och Norge är ljusår före övriga nationer när det kommer till vallning (ekonomiskt). Runt 10miljoner om året läggs på vallningen och där ingår våran fina vallabuss! Norge har självklart en likadan.
Man tycker ju att vi kunde få lite mer valuta för stålarna;)
Jag tycker inte det är ofta som dom missar men det är samma som när målvakter missar. Det märks ganska tydligt.
Vad tror vi om morgondagen?
Cologna
Taichman
Richardson
Ptja... :
Rickardsson
Bauer
Legkov
Taichman har jag dålig koll på, men Cologna vettetusan. Han såg ju inget vidare ut under dubbeljakten, men det kan ju delvis ha berott på utrustningen också.
Idag är det helt klart en mer öppen historia, hårdkörning från start av Bauer och jag tror det håller hela vägen.
1. Bauer
2. Legkov
3. Rickardsson
Ironwoman
2011-03-01, 08:52
1. Cologna
2. Bauer
3. Rickardsson
Jag tror att Bauer kommer gå bäst uppför, men att Schweiz vallare alltså rätt denna gången (de misslyckades lite på dubbeljakten, fast på skateskidorna istället för de klassiska).
Anabolismus
2011-03-01, 09:01
Så ingen av er har tippat Northug? Tror han kommer att köra på hårt idag och tror han har chans om pallen. Cologna har jag dock som förtippad etta.
Så ingen av er har tippat Northug? Tror han kommer att köra på hårt idag och tror han har chans om pallen. Cologna har jag dock som förtippad etta.
Han står över. Tror inte han hade haft så stora chanser då det är induviduell start.
Northug står över och Cologna har inte visat klass hittills i VM.
Han står över. Tror inte han hade haft så stora chanser då det är induviduell start.
Tror mest att det är klassiskt som gör det. Och han satsar stenhårt på stafetten och femmilen, det är prestige-distanserna i Norge.
Tror mest att det är klassiskt som gör det. Och han satsar stenhårt på stafetten och femmilen, det är prestige-distanserna i Norge.
Det var tränarna som fick övertala honom att stå över av dom anledningarna som du nämner.
Starka bilder av Norrtug efter målgången senast. Måste ha varit sjukt stor press på honom innan loppet.
Någon som har koll på någon sida som visar mellantiderna live under loppen, alltså typ samma som kommentatorerna har att titta på. Vet att det finns en sån sida men hittar den inte.
Tack på förhand!
Ironwoman
2011-03-01, 13:31
http://www.fis-ski.com/uk/604/1228.html?cal_suchsector=CC&event_id=28397
klicka på live på dagens lopp.
http://www.fis-ski.com/uk/604/1228.html?cal_suchsector=CC&event_id=28397
klicka på live på dagens lopp.
Tack!*popcorn*
Andreas Guiance
2011-03-01, 13:44
Jahapp...idag är det fästet de missat.
Man måste ju ta hänsyn till dialekterna i det här fallet också – norska, norrländska osv låter så sympatiskt att man aldrig kan tro något ont om folk:D
Iofs är finska rätt sympatiskt också...ja, jag vetifan:)
Man har ju aldrig hört en norrman förbannad. Är det dialekten menar du? :D
Jahapp...idag är det fästet de missat.
Borde man inte ge medaljerna till vallarna istället för åkarna. De verkar vara rätt utslagsgivande ;)
Finska valalteamet verkar ha hittat rätt idag igen dock.
Andreas Guiance
2011-03-01, 13:54
Man har ju aldrig hört en norrman förbannad. Är det dialekten menar du? :D
Borde man inte ge medaljerna till vallarna istället för åkarna. De verkar vara rätt utslagsgivande ;)
Ja givetvis – jag vill ju alltid nypa dem i kinden så fort de öppnar munnen:D
Hehe ja jag börjar ju förorda att vi ska gå in med stålar direkt från statskassan för att köpa loss de bästa vallarna från övriga länder – jag vill ha fler guld;)
Det är bättre om svenskarna bryter nu. 1 minut efter är ju meningslöst.
Det var ju själva faaaan. Bedrövligt.
Ja givetvis – jag vill ju alltid nypa dem i kinden så fort de öppnar munnen:D
Hehe ja jag börjar ju förorda att vi ska gå in med stålar direkt från statskassan för att köpa loss de bästa vallarna från övriga länder – jag vill ha fler guld;)
Det är ju det jag menar, ge guldet till de svenska vallarbröderna som har hand om Northug och Björgens skidor istället för skidåkarna. Annars kan ni ta mina pensionspengar, är inte alls mycket men ändå.
Det är bättre om svenskarna bryter nu. 1 minut efter är ju meningslöst.
+1
De vill väl inte förnedra vallateamet genom att bryta även om det vore rätt beslut.
Snacka om lotterisport egentligen. Tror Boyt hade kunnat ta medalj med bättre vallateam ;)
Ironwoman
2011-03-01, 14:04
Jag tror att de norska (svenska) vallarna missade lite igår, med tanke på Björgens lilla vinstmarginal. För er som inte åker skidor är det närmsta jag kommit att beskriva vallning som att krydda mat utan mått eller provsmakning...
Vi är rätt kassa på att gissa. Jag hade funderat på Heikkinen och Rönning som utmanare till min pall, men det är ju lätt att skriva nu =)
Jag tror att de norska (svenska) vallarna missade lite igår, med tanke på Björgens lilla vinstmarginal. För er som inte åker skidor är det närmsta jag kommit att beskriva vallning som att krydda mat utan mått eller provsmakning...
Vi är rätt kassa på att gissa. Jag hade funderat på Heikkinen och Rönning som utmanare till min pall, men det är ju lätt att skriva nu =)
Jo, det känns faktiskt som om Björgen borde vunnit med en större marginal normalt. Att jobba som vallare är som att jobba på SMHI, man bara gissar :Virro
Ironwoman
2011-03-01, 14:12
Eller fäste är ungefär som att cykla på is/barmark och glid som att ha pumpade/punkterade däck på cykeln. Men har man riktigt illa glid är det som att cykla utan hjul. Sedan finns det ju nivåer också på hur illa det kan vara...
Fast att krydda mat utan mått eller provsmakning behärskar man ju ganska bra efter att ha gjort det tillräckligt många gånger... Så illa som utrustningen verka ha fungerat nu under VM kan ju knappast falla inom en rimlig feltolerans. Skittrist är det i vilket fall som helst.
Ironwoman
2011-03-01, 14:17
Att jobba som vallare är som att jobba på SMHI, man bara gissar :Virro
Yes, dessutom så kan föret variera efter banan beroende på om det är sol eller ej, höjdmeter osv. Man har 20 burkar som man kan variera tjocklek och längd på vallan, dessutom vill alla ha lite olika. Jag tex vill "alltid" på tävling ha mer glid än fäste, men tvärt om på träning.
Sedan för dessa åkare är det så känsligt, som på cykel, får en glid motsvarade 8 bar, men en får 6,5 bar så blir det stor skillnad.
Ironwoman
2011-03-01, 14:18
Fast att krydda mat utan mått eller provsmakning behärskar man ju ganska bra efter att ha gjort det tillräckligt många gånger... Så illa som utrustningen verka ha fungerat nu under VM kan ju knappast falla inom en rimlig feltolerans. Skittrist är det i vilket fall som helst.
Som jag skrev över så är det så små variationer, att tappa 60 sek på 15 km är ju hur mycket som helst, men samtidigt 4 sek/km (2,7 % sämre).
grondahl
2011-03-01, 14:19
Dessutom så är det väl rätt varmt där borta? Typ pendlar mellan nollan och ett par minusgrader, inte det mest lättvallade föret.
Som jag skrev över så är det så små variationer, att tappa 60 sek på 15 km är ju hur mycket som helst, men samtidigt 4 sek/km (2,7 % sämre).
Jag tror dig. Det är små variationer. Det är därför man inte låter någon vikarie valla skidorna.
Ironwoman
2011-03-01, 14:24
Jo det är de tempetarurerna där. Dessutom ligger det vid havet så att luftfuktigheten är annorlunda jämfört med sveriges områden med snö. Norrmännen har en fördel på den punkten.
Jag har 2 bekanta som vallade bort sig på öppet spår i helgen, män som har åkt skidor i 20 år. pappa vallade bort mamma på tjejvasan för första gången (vi han sammanlagt ca 100 lopp i vasaloppsspåren som pappa vallat till). Vi har ju inte överdrivet långt från Dalarna till Oslo
Ironwoman
2011-03-01, 14:26
Ifs skyllde en av mina bekanta på SMHI som missade temperaturen med 5 grader...
Anabolismus
2011-03-01, 14:39
Tråkigt att det inte blev bra skidor idag igen. Får hoppas på bättre imorgon...
Det känns lite grann som att igår och idag har finnarna lyckats enormt med vallan. Så bra tycker jag inte de har visat det tidigare i år. Marit hade väl som sagts tidigare inte bra skidor igår heller men norska grabbarna fick bättre idag.
Jockefoten
2011-03-01, 17:16
Vallateamet har helt klart fastnat. Larry har ingen aning om vad han gör, vi såg exakt samma före i Italien där tappade Charlotte 30sekunder i utförsåkningen! Precis samma före nu och lika handfallna står nu vallateamet.
Man går inte från att ha bäst vallade skidor (OS) till sämst enbart på otur. Larry och CO klarar inte av ett varmt före.
SannedTempos
2011-03-01, 20:00
Woohooo! GULD! :D
Nämen seriöst, märkligt hur det har misslyckats så för det svenska vallateamet nu. Dom hade ju förberett sig så bra på "klimatet" i Holmenkollen. Sedan är det väl fel att skylla ALLT på dom...men ändå.
Om någon är intresserad så kan ni läsa finska (eller finlandssvenska, rättare sagt) vallachefens blogg här :naughty::
http://bloggen.fi/vallnaf/
Woohooo! GULD! :D
Gratulerar :)
Vad säger dina landsmän om det här? Stolta? Är det stort med skidor i Finland osv. Ge oss lite feedback.
SannedTempos
2011-03-01, 21:03
Gratulerar :)
Vad säger dina landsmän om det här? Stolta? Är det stort med skidor i Finland osv. Ge oss lite feedback.
Ja, som ni skidintresserade vet så har det ju varit ganska dåligt med internationella framgångar (speciellt på herrsidan) de senaste åren så man är nog VÄLDIGT stolt över Heikkinens guld.
Läser man kommentarer på bloggar och tidningsartiklar så finns det ju givetvis alltid de som har spöken kvar från Lahtis...men på det stora hela så är det :thumbup:
Efter dagens dystra resultat tycker jag att detta känns passande:
_6Fn4FZJ5_4
Ironwoman
2011-03-01, 21:43
Ja, som ni skidintresserade vet så har det ju varit ganska dåligt med internationella framgångar (speciellt på herrsidan) de senaste åren så man är nog VÄLDIGT stolt över Heikkinens guld.
Läser man kommentarer på bloggar och tidningsartiklar så finns det ju givetvis alltid de som har spöken kvar från Lahtis...men på det stora hela så är det :thumbup:
Men Heikkinen brukar ju vara rejält upp och ned, utan ett tydligt mönster (typ uppgång varje mästerskap). Med så bra skidor så är det inte så konstigt.
Så grattis!
SannedTempos
2011-03-01, 22:29
Men Heikkinen brukar ju vara rejält upp och ned, utan ett tydligt mönster (typ uppgång varje mästerskap). Med så bra skidor så är det inte så konstigt.
Så grattis!
Mm, inte fan var det många som räknade med honom nu. Var det någon som skulle lyckas så var det Jauhojärvi eller Nousiainen...så det var en trevlig skräll!
Enivei, vad tror ni om lagsprinten imorgon? Månne inte Modin och Jönsson kommer att visa var skåpet ska stå *jorgen*
Ironwoman
2011-03-02, 07:54
Mm, inte fan var det många som räknade med honom nu. Var det någon som skulle lyckas så var det Jauhojärvi eller Nousiainen...så det var en trevlig skräll!
Enivei, vad tror ni om lagsprinten imorgon? Månne inte Modin och Jönsson kommer att visa var skåpet ska stå *jorgen*
Anledning till att jag trodde på Heikkinen är att han är den som har vunnit tidigare. Någon gång/säsong åker han riktigt fort. Jauhojärvi eller Nousiainen ser jag som stabilare i världscupen, top 10 med bra form och skidor, men inte som segrare.
Jag tycker att det är skönt att det blir byte av atleter i herrlaget nu... Så det blir lite av en omstart. Killarna skulle under normala förhållanden vara en av favoriterna, men nu får vi se på skidorna. Sprint är ju inte samma sak att valla för heller.
Ironwoman
2011-03-02, 10:21
Dags för att tippa igen.
Startlista män http://www.fis-ski.com/pdf/2011/CC/2123/2011CC2123SLES.pdf
1. Norge
2. Ryssland
3. Finland
Blev tyvärr lite negativ nu... för sveriges del, men om vi lyckas med skidorna så är jag rädd för att modin tappar på sina 2 sista sträckor. Hoppas jag har fel.
Kvinnor http://www.fis-ski.com/pdf/2011/CC/2122/2011CC2122SLES.pdf
1. Norge
2. Slovenien
3. Finland
På damsidan tror jag att sverige faktiskt får svårt även med bra skidor.
Fast detta är svårt, med tanke på att det finns många lag och några borde försvinna pga fall
Nitrometan
2011-03-02, 14:38
Guld!
Vem vallade idag?
Andreas Guiance
2011-03-02, 14:38
På damsidan tror jag att sverige faktiskt får svårt även med bra skidor.
Icke;) Så fort skidorna funkade vann de guld!
Andreas Guiance
2011-03-02, 14:39
Vem vallade idag?
Kan omöjligt ha varit Larry?;)
Nitrometan
2011-03-02, 14:43
Kan omöjligt ha varit Larry?;)
Jag tror på att de körde ovallat i stafetten. ;)
Eller att de snodde valla från finnarna... :devil:
Andreas Guiance
2011-03-02, 15:00
Jag tror på att de körde ovallat i stafetten. ;)
Eller att de snodde valla från finnarna... :devil:
:D
Verkar tyvärr inte hjälpa Modin...
Nitrometan
2011-03-02, 15:05
Han kanske inte valde de ovallade skidorna?
Andreas Guiance
2011-03-02, 15:09
Han kanske inte valde de ovallade skidorna?
Larry måste ha smugit sig dit och vallat hans par ja:(
SannedTempos
2011-03-02, 16:25
Grattis till ett välförtjänt guld!
...och vad skoj med ett Kanadensiskt guld också! Grymt stark spurt av Harvey på slutet!
Jockefoten
2011-03-02, 16:47
VM-guld!
Fyfan vad jag har väntat på en guldintervju med Kalla. Finns ingen människa i världen som lyser så efter en vinnst (det finns heller ingen som blir så arg efter en förlust).
En mörk period av detta världsmästerskapet är över, nu har jag goda förhoppningar inför stafetten och 5/3-milen.
Bra vallning idag med.
Synd för Emil att Jesper inte håller...
Det verkar ju som om det inte var vallan det var fel på utan struktur m.m. på skidorna.
von huff
2011-03-02, 19:39
Man skulle kunna leka parningslekar med ganska många av damerna i skidvm:naughty:
Man skulle kunna leka parningslekar med ganska många av damerna i skidvm:naughty:
Se till att valla (kalla) bara. Annars kan det bli dålig stämning...
von huff
2011-03-02, 20:06
Se till att valla (kalla) bara. Annars kan det bli dålig stämning...
Man måste valla efter vilket före det är för dagen och vilken plats man glider på
Man måste valla efter vilket före det är för dagen och vilken plats man glider på
Aha, en materiallirare:thumbup:
jag kör ovallat eller kanske lite naturvalla, det gillar alla (Även kalla)
von huff
2011-03-02, 20:26
Aha, en materiallirare:thumbup:
jag kör ovallat eller kanske lite naturvalla, det gillar alla (Även kalla)
nej egentligen inte,Jag brukar också köra med naturvalla, duger gott och väl.Jag är lite emot olika hjälpmedel inom sporten, känns bäst om man kör naturligt.Ibland kan det dock vara bra att ha lite extra utrustning med sig ifall man hittar nån ny adept
nej egentligen inte,Jag brukar också köra med naturvalla, duger gott och väl.Jag är lite emot olika hjälpmedel inom sporten, känns bäst om man kör naturligt.Ibland kan det dock vara bra att ha lite extra utrustning med sig ifall man hittar nån ny adept
Ja, nya förmågor brukar gilla att testa nya hjälpmedel, som kan hjälpa till i träningen!
Men man ska undvika doping, det är kul i början men sedan blir det kontraproduktivt. Man får lära sig att prestera på naturlig väg.
von huff
2011-03-02, 20:50
Ja, nya förmågor brukar gilla att testa nya hjälpmedel, som kan hjälpa till i träningen!
Men man ska undvika doping, det är kul i början men sedan blir det kontraproduktivt. Man får lära sig att prestera på naturlig väg.
Absolut!Själv har jag hållit mig undan dopinegn, skulle knappast hjälpa mycket då tekniken är dålig.Jag har rätt dålig utrustning också men försöker kompensera men bättre teknik och bra kondis
Absolut!Själv har jag hållit mig undan dopinegn, skulle knappast hjälpa mycket då tekniken är dålig.Jag har rätt dålig utrustning också men försöker kompensera men bättre teknik och bra kondis
Utrustningen ja, men teknikträning är bra. Och har du bra flås kan du ju lägga in någon extra stöt i spurten, och det är alltid en fördel.
Mängdträning är bra, det hjälper till på tävling!
Verkar få en bra start idag :)
Andreas Guiance
2011-03-03, 14:42
Sjuk vändning av Britta – jag trodde att hon skulle rasa ihop fullständigt ett tag. Mycket imponerande:thumbup:
Hon fejka bara för att psyka finskan ;)
Andreas Guiance
2011-03-03, 14:46
Hon fejka bara för att psyka finskan ;)
Lyckades även psyka Steira lite där bakifrån tydligen – hon tog ju på henne också mot slutet:D
Lyckades även psyka Steira lite där bakifrån tydligen – hon tog ju på henne också mot slutet:D
Det var kanske bara en positiv bieffekt :naughty:
Andreas Guiance
2011-03-03, 14:55
Norge, Sverige, Finland – det är inte världens mest geografiskt spridda sport det här:D
Albin Eriksson
2011-03-03, 14:56
Där var silvret bärgat ja! :hbang:
Norge, Sverige, Finland – det är inte världens mest geografiskt spridda sport det här:D
Vadå, Canada vann ju igår ;)
Andreas Guiance
2011-03-03, 15:02
Vadå, Canada vann ju igår ;)
Det var faktiskt exotiskt i de här sammanhangen:)
Det var faktiskt exotiskt i de här sammanhangen:)
Precis som Smirre var på sin tid. Älskad av alla...
Andreas Guiance
2011-03-03, 15:30
Precis som Smirre var på sin tid. Älskad av alla...
Vetifan hur älskade kanadensarna blir iofs efter att ta hyschat publiken:D
Hmm av någon anledning märker jag att jag bryr mig om den här Mitt liv som Hellner/Northug-duellen nu..
Vetifan hur älskade kanadensarna blir iofs efter att ta hyschat publiken:D
Hmm av någon anledning märker jag att jag bryr mig om den här Mitt liv som Hellner/Northug-duellen nu..
Prestigefylld duell :D
Synd på vurpan och sjukdomen innan.
Syntes för övrigt att han inte hade samma klipp i åkningen som på träningen. Han var nog inte riktigt hundra idag.
Jockefoten
2011-03-03, 16:28
Big-Britta levererar när det behövs som mest! Riktigt uppskattat!
Ändå jämrar jag mig lite, tänk om Norge och Sverige startat sista sträckan samtidigt. Jag vill se Kalla ge Björgen en riktig match. Nåja tremilen återstår. Där kommer Kallas individuella VM-guld.
Andreas Guiance
2011-03-03, 16:36
Syntes för övrigt att han inte hade samma klipp i åkningen som på träningen. Han var nog inte riktigt hundra idag.
Håller med...såg klart sämre ut idag.
Big-Britta levererar när det behövs som mest! Riktigt uppskattat!
Ändå jämrar jag mig lite, tänk om Norge och Sverige startat sista sträckan samtidigt. Jag vill se Kalla ge Björgen en riktig match. Nåja tremilen återstår. Där kommer Kallas individuella VM-guld.
Samma här – tror att det hade kunnat bli en fantastisk duell idag annars:)
Håller med...såg klart sämre ut idag.
Samma här – tror att det hade kunnat bli en fantastisk duell idag annars:)
Tänk dig Kalla och Björgen sida vid sida i "Sverigebacken" som distanserar finskan :D
Andreas Guiance
2011-03-03, 16:44
Tänk dig Kalla och Björgen sida vid sida i "Sverigebacken" som distanserar finskan :D
Det är en lätt erotisk tanke*drool*
(Och inte för att de råkar vara tjejer då – det hade varit lika porrigt med Hellner mot Northug i avslutningen av stafetten, om inte tom mer;))
Det är en lätt erotisk tanke*drool*
(Och inte för att de råkar vara tjejer då – det hade varit lika porrigt med Hellner mot Northug i avslutningen av stafetten, om inte tom mer;))
Det är ju dramaturgin man vill åt *drool*
Kul med medalj även idag. Det var tyvärr den sista för sverige i detta VM tror jag.
Jockefoten
2011-03-03, 20:22
Kul med medalj även idag. Det var tyvärr den sista för sverige i detta VM tror jag.
Vilka ska utmana i staffeten imorgon förutom Norge och Finland?
Ryssland har varit svaga, Italien lika så, Schweiz? Nä Cologna är inte i topp. Fransmännen är för ojämna, har vi samma skidor som idag blir det medalj.
3/5-milen kan sluta hur som helst men jag tror (hoppas, drömmer) på Kalla och Hellner.
Jag erkänner att jag har fel. Det ser bra ut för Sverige
Andreas Guiance
2011-03-04, 13:41
det hade varit lika porrigt med Hellner mot Northug i avslutningen av stafetten, om inte tom mer;)
Ser inte helt omöjligt ut nu:hbang:
Jag tycker det inte ser bra ut. Kanske mestadels för att Södergren kör sin gamla taktik att dra fram alla andra.
Koettman
2011-03-04, 13:58
Va fan. Riktigt besviken på Olsson och Södergren. Snacka om att pissa på Richardssons jobb.
Nu kan de iaf inte skylla på skidorna...
Koettman
2011-03-04, 14:03
Hellner måste vara kall och låta Northug jobba för en gångs skull. Aldrig att Petter accepterar lågt tempo på ett hemma-vm. Inte med en formtoppad Heikkinen i tät.
Koettman
2011-03-04, 14:06
Fast nu ändras allt. Brons för Sverige kanske?
och nu var dom ikapp... Finns väl inte en chans att Northug inte vinner det här nu??
ByggarBertil
2011-03-04, 14:07
Fyfan va spännande!! go Finland :hbang:
Koettman
2011-03-04, 14:08
Normalt ska han vinna. Det är frågan om den eventuella förkylningen kan påverka honom.
SVT Play verkar aningen överbelastat.
*grr*
Andreas Guiance
2011-03-04, 14:25
Hahahaha han är så sjuk!
ByggarBertil
2011-03-04, 14:26
Men helvete *grr* ingen medalj för Finland :(
Andreas Guiance
2011-03-04, 14:27
Alltså jag kan inte hjälpa det...jag gillar verkligen Northug – det dryga fanskapet:D
Synd att inte Olsson och Södergren är i bättre slag bara...annars hade Sverige vunnit enkelt.
SVT Play verkar aningen överbelastat.
*grr*
Var ju extremlaggning på livestreamen på svtplay senaste dagarna för mig. Vet inte om jag kan klaga när man är på jobbet :em:
Alltså jag kan inte hjälpa det...jag gillar verkligen Northug – det dryga fanskapet:D
Samma här, han är en frisk fläkt i det annars så snälla och intetsägande skidåkarvärld.
grondahl
2011-03-04, 14:28
Northug är så sjukt imponerande (men hans beteende sisådär).
Säg vad man vill om Northug men j*vlar vilken vinnarskalle killen har!!
Och nu såg jag slutet på stafetten (tack svtplay). Lite väl överdrivet av Northug att avsluta så...
WHITEFOLKS
2011-03-04, 14:35
Vad tror Hellner att Northug gör om han bara chillar i början av sista sträckan, tror han att Northug nöjer sig med att komma 4a/5a?
Tänk lite tack.
von huff
2011-03-04, 14:35
hur avslutade han?
130kg finsk sisu
2011-03-04, 14:36
Northug är konungen och då små prinsar som Hellner kommer och ser pojkaktigt mallig ut efter att ha vunnit honom så måste konungen tysta ner den lille! Leve konungen!
Andreas Guiance
2011-03-04, 14:44
hur avslutade han?
Han hyschade publiken som Kanada gjorde på sprintstafetten, och sedan stannade han och nästan backade in i mål. Och då var det liksom efter en spurt...så överlägsen är han.
130kg finsk sisu
2011-03-04, 14:45
Jävla svenska studioreportrar. Lipar så det luktar. Svenska laget verkade ha bra mycket bättre syn, de bugade sig för övermakten och så skall man göra. Är någon bättre så är någon och då måste de få showa!
Grattis Norge! Grattis Sverige och synd för Finland som blev 4a. Man har varit nere nu i gropen efter dopingskandalerna men verkar vara på G igen. Denna gång med världens bästa vallning och skidor och inte doping. Det hoppas jag iaf.
WHITEFOLKS
2011-03-04, 14:50
Northug är grym, all heder åt han.
Det jag inte förstår är att de vet ju precis vad han kommer göra och eftersom alla hoppas på att "någon annan ska göra något" så funkar det i princip varje gång. Snacka om fångarnas dilemma.
Hellner ska ju skita i att dra ikapp på sista sträckan. Om Northug vill ikapp så får han göra det själv.
Jävla svenska studioreportrar. Lipar så det luktar. Svenska laget verkade ha bra mycket bättre syn, de bugade sig för övermakten och så skall man göra. Är någon bättre så är någon och då måste de få showa!
Grattis Norge! Grattis Sverige och synd för Finland som blev 4a. Man har varit nere nu i gropen efter dopingskandalerna men verkar vara på G igen. Denna gång med världens bästa vallning och skidor och inte doping. Det hoppas jag iaf.
Vilka studioreportar lipade?
Undrar vad som hände med Legkov, han verkade ju klappa ihop totalt..? Han måste ju tappat närmare 2 minuter på täten?
Undrar vad som hände med Legkov, han verkade ju klappa ihop totalt..? Han måste ju tappat närmare 2 minuter på täten?
Han var också den som ledde jakten på ledargruppen. Det fick han betala för.
Apropå northug så backade björn dählie in i mål på os-femmilen i nagano 98 och då blev det ingen särskilt reaktion...
Apropå northug så backade björn dählie in i mål på os-femmilen i nagano 98 och då blev det ingen särskilt reaktion...
Finns en vesäntlig skillnad mellan Dählies och Northugs målgång. Dählie hade väl inga motståndare på upploppet när han körde sin. Då blev det en målgest, Northugs kan tolkas som ett hån till de som kommer precis bakom. Även om det inte var menat så.
Edit: Ska väl förtydliga att jag tycker att det var onödigt gjort men inte någon stor grej.
MasterChief
2011-03-04, 15:47
Kanske dags att bumpa Nitros gamla tråd?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2934005#post2934005
MasterChief
2011-03-04, 15:59
Han beter sig som en bebis faktiskt. Ovärdigt.
En riktig vinnare vinner med stil. Inte som en blöjpajas.
Han beter sig som en bebis faktiskt. Ovärdigt.
En riktig vinnare vinner med stil. Inte som en blöjpajas.
Du menar att han ska sluta håna sina hjälpryttare? ;)
forslund
2011-03-04, 16:02
Vad alla gnäller. Det är ju bara roligt med lite attityd. Nu kommer det snackas om det här i en evighet och hypen inför nästa möte kommer vara enormt och sträcka sig även in i nästa VM om Hellner och Northug möts igen. Askul ju.
Han är lite som cyklingens Cavendish. En jävla attityd men har all rätt att vara lite kaxig för att han helt enkelt är så larvigt överlägsen. Visst kanske stoppet vid mållinjen var lite överdriven, men herregud, orka lipa som alla gör.
MasterChief
2011-03-04, 16:05
Jag lipar inte. Jag tycker att det hade varit ett lika pinsamt beteende om det varit en svensk eller tysk. Att vinna med stil är en del av att vara en stor idrottsman. Northugs stil och tugg som han kört med i några år nu är bara tröttsamt och fånigt.
Helvete vad bra Hellner är. Och Petter är ännu bättre! Sjukt bra lopp, underhållande rakt igenom.
Live-sändningen på svt play funkade i 1h35min men under de sista 5 minuterna skulle skiten givetvis börja krabba...
forslund
2011-03-04, 16:13
Jag lipar inte. Jag tycker att det hade varit ett lika pinsamt beteende om det varit en svensk eller tysk. Att vinna med stil är en del av att vara en stor idrottsman. Northugs stil och tugg som han kört med i några år nu är bara tröttsamt och fånigt.
Jag syftade mest på diverse sportkommentatorer (svt, vacchi etc. "böter, böter!") samt hela kontoret som gick runt och grät i en timme efteråt. Det är ju pga. reaktionerna han får som han fortsätter, såklart.
Jag håller också med dig i att vinna ordentligt är en del av att vara en stor idrottsman, det är inte det, men jag tycker det är kul med någon som rör om i grytan också.
Nitrometan
2011-03-04, 16:43
Kanske dags att bumpa Nitros gamla tråd?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2934005#post2934005
Tackar. Projektet fortlöper. *kissass*
Lägg märke till mängden svenska flaggor i publiken och hur många kolo-medlemmar som jobbar i Norge.
grondahl
2011-03-04, 17:07
http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00728/berglin-northug_728317j.jpg
WHITEFOLKS
2011-03-04, 17:09
Jag är mer irriterad på att det klagas på att Northug "aldrig drar". Varför skulle han, det funkar ju så som han gör det.
Det är ju de som inte vinner nu som borde försöka göra någonting annorlunda, inte han som konstant vinner.
Han var också den som ledde jakten på ledargruppen. Det fick han betala för.
Trodde faktiskt att han skulle orkat mtp hur bra han är, men han är tydligen bara människa han också. Eller så överskattar jag ryssarnas kapacitet :)
Dählie var ju en helt annan sak, hela hans attityd var annorlunda. Han var självsäker och stolt men inte dryg och muppig. Dählie kunde man respektera.
Jockefoten
2011-03-04, 18:07
+1 På MasterChief
Whitefolks, Northug vinner inte konstant...
WHITEFOLKS
2011-03-04, 18:22
+1 På MasterChief
Whitefolks, Northug vinner inte konstant...
Det är ju väldigt sällan han förlorar ett upplägg som idag iaf.
...Northugs kan tolkas som ett hån till de som kommer precis bakom. Även om det inte var menat så.
Säker på det?
Lite attityd är kul men man kan ända vara en bra vinnare.
Jag är mycket imponerad av Northugs förmåga som idrottsman och förvarar hans sätt att åka på. Man vinner lopp genom att vara först över mållinjen, inte på att dra mest under loppet.
Däremot tycker jag det var onödigt att fåna sig på mållinjen. Hade varit mycket snyggare om han spurtade rejält och svängde in till publiken för att få med sig en flagga sista metrarna.
Minns inte när eller var det var eller hur länge sen det var, men det var lite klass på avslutningen när Northug åkte och gjorde High Fives med publiken. :D
Säker på det?
Lite attityd är kul men man kan ända vara en bra vinnare.
Menar inte ATT det var så men det kan vara så. De flesta verkar ju dock säkra på att det var ett hån, hur kan dom vara säkra på det?
Minns inte när eller var det var eller hur länge sen det var, men det var lite klass på avslutningen när Northug åkte och gjorde High Fives med publiken. :D
svenska skidspelen i falun förra året!
jag har inget emot northug som människa, jag har något emot honom som skidåkare - han vinner åt helvete för mycket. känner likadant för resten av norska truppen:D
Jag tycker dock det är lite löjligt att börja tjaffsa om hans bromsning till den utsträckningen, visst jag hade nog inte gjort det, men jag tycker inte det är så jäkla osportsligt och farligt.
Jag tycker dock det är lite löjligt att börja tjaffsa om hans bromsning till den utsträckningen, visst jag hade nog inte gjort det, men jag tycker inte det är så jäkla osportsligt och farligt.
jag undrar om kommentatorerna varit lika upprörda om Hellner hade gjort stoppsladden över mållinjen?
känns lite som att man bara fått nog över att Norge snuvar oss på alla guld och detta var den berömda droppen :P
Menar inte ATT det var så men det kan vara så. De flesta verkar ju dock säkra på att det var ett hån, hur kan dom vara säkra på det?
Den enda som kan vara säker är Northug själv. Jag tolkar det som ett hån.
Hyssja/high-fivea publiken tycker jag hör till. Även psykningar innan, eller under loppet men det han gjorde idag gillar jag inte.
hejhopp79
2011-03-04, 20:26
När jag läste om grejen tänkte jag att det kändes lite respektlöst, men när jag såg klippet tänkte jag typ "jaha, var det bara det".
Idrott behöver personer som Northug och den pryda, svenska mentaliteten angående det här är allvarligt talat bara så tråkig. Visst, det är rätt kaxigt och drygt men so what?
Hellner lär ju ha tillfälle att ge igen ordentligt den gången han vinner.
Alla sporter kräver rivaliteter och storylines för att vara riktigt intressanta och Northug - Hellner är en sådan.
Den enda som kan vara säker är Northug själv. Jag tolkar det som ett hån.
Hyssja/high-fivea publiken tycker jag hör till. Även psykningar innan, eller under loppet men det han gjorde idag gillar jag inte.
Ville bara få lite nyans i att det kanske inte var menat som ett hån. Hyssja publiken var ju en ren och skär hälsning till Canadas sprintlag som gjorde precis så när de snuva Northug på ett guld.
svenska skidspelen i falun förra året!
jag har inget emot northug som människa, jag har något emot honom som skidåkare - han vinner åt helvete för mycket. känner likadant för resten av norska truppen:D
Tack!
Vore alla hans spex/hyss av den arten skulle jag inte rynka på näsan åt honom.
Synd om normannen (Rönning!) som hämtade upp allt som förstemannen tappade, hans prestation blir helt bortglömd bara för att alla fokuserar på Northug.
Som om Northug hade vunnit nått alls utan sina kamraters åkning för att ge honom drömläget...
130kg finsk sisu
2011-03-04, 21:13
Vilka studioreportar lipade?
SVTs studiogubbar. Jonas Karlsson kanske en heter...
Mer profiler till idrotten tack!
SVTs studiogubbar. Jonas Karlsson kanske en heter...
Mer profiler till idrotten tack!
Ehh, jag tror du letar fel hos dom som folk letar fel ho Northug ;)
Jonas Karlsson har flera gånger hyllat Petter just för att han är en profil som utmanat och stuckit ut.
SVT tycker jag har skött sig bra i den frågan. Om det är några som brister lite är det vid intervjuer efter tävlingar som inte är riktigt hundra.
Helt otroligt vilken publikuppslutning det på tremilen!
Kommer Kalla kunna knipa en medalj? Guldet lär väl gå till Björgen.
SannedTempos
2011-03-05, 13:21
Alltså vilken jäkla Duracell-kanin Johaug är...!
Therese Johaug *cupid*
http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2007/11/21/1195631635298_400.jpg
Vilken sport. Vilka insatser. Galet imponerande och inspirerande.
Haha jag blev fan helt tårögd av att se Johaug vinna
Mad Mike
2011-03-05, 13:33
Haha, samma här. Hatten av till Johaug. Hon var helt grym!
Samma här *cupid*
+1
Fick upp ögonen för henne som skidåkare för ett par år sen när hon slog igenom (Tour de ski när Kalla vann). Unnar verkligen henne den här segern.
Denstillasittande
2011-03-05, 13:42
Ja, det är verkligen kul att titta när man få se en sådan uppvisning. Att nån kan vara så överlägsen och verkligen flyga fram genom hela loppet är så jäkla imponerande!
Imon blir de vasaloppet är fasen så man är sugen på att satsa åka vasa nästa år.
Vilken sinnessjuk uppvisning av Johaug. Det var det grymmaste jag sett på länge.
The_RobRoy
2011-03-05, 14:26
Vilka magmuskler :naughty:
http://static.vg.no/bildespesial/6522/1226646563.1858.jpg
von huff
2011-03-06, 12:40
Hoppas Northug hoppar volter nästa gång han vinner så att alla fjantar har nåt att lipa över.Skönt att det finns folk med lite personlighet...
Jockefoten
2011-03-06, 15:10
Tidernas tråkigaste femmil?
panzerpig
2011-03-06, 15:24
Hoppas Northug hoppar volter nästa gång han vinner så att alla fjantar har nåt att lipa över.Skönt att det finns folk med lite personlighet...
Lite besviken att han inte gjorde nått bus på mållinjen :)
Han såg t om lite trött ut ;)
Herr Oberst
2011-03-06, 17:18
Tidernas tråkigaste femmil?
Nä, det är som det brukar när det gäller femmil och masstart.
Är så jävla trött på dessa masstarter så jag kan spy.
Heja Wassberg!
Är så jävla trött på dessa masstarter så jag kan spy.
+1, ser inte många fördelar med masstart förutom eventuella spurtuppgörelser som kan vara intressanta, eller kunde vara iaf. innan Northug.
sjukt mkt mer spännande med intervallstart där man sitter som på nålar inför mellantiderna. Under masstarterna är (oftast) spänningen begränsad till sista 5 minuterna typ.
Jockefoten
2011-03-06, 19:24
Tror de Svenska åkarna misslyckades lite med sin formtopp. Rickardsson var som bäst en vecka innan, Kalla och Hellner visade mest styrka i sprinten sen mattades det av. Haag, Olsson och Södergren hittade aldrig formen.
Två guld, två silver och ett brons är kanske inte så dåligt efter allt.
Nu verkar ju Vallamystieret på plusgradigt före löst så nästa år... Då jävlar!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.