handdator

Visa fullständig version : Linser

Snobbe
2011-02-24, 11:22
Jag har börjat använda linser, gick till synsam och fick testa linser och de sitter ok inte perfekt men jag skulle vilja testa några andra linser än de jag fått av dom. (de har ju sina egna märken).

Iaf så de jag tittat på är Acuvue 1day för jag har hört väldigt mycket bra om dom att dom sitter väldigt bra och man blir inte trött i ögonen osv av dom.

Problemet är att på mitt recept står det baskurva 8.7 men på acuvue 1day så står det 8.5. Jag vet att detta är hur rund själva linsen är men jag undrar om detta kan påverka väldigt mycket? Om jag skulle köpa dessa och de sitter bra och de känns väldigt bra kan de påverka ögat på något annat sätt?

Mr.Cosybear
2011-02-24, 11:27
Mig påverkade det väldigt mycket, fick fel av optikern en gång, inte skönt :)

O_Wao
2011-02-24, 11:29
Synsam har alla typer av linser, är du inte nöjd gå tillbaka. Det är deras jobb att hjälpa dig att hitta bekväma linser som passar dig. Känns linserna skaviga eller liknande så säg till så byter de ut dem kostnadsfritt.

Dock ska du ge det en invänjningsperiod, det tar ett par veckor för ögonen att vänja sig med linsbärande överhuvudtaget.

Rahf
2011-02-24, 18:12
Och att man är säker nog på att de sitter åt rätt håll. Har man satt in dem åt fel håll så skaver det nåt förbannat.