handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttilskott?

Eddieno
2011-02-23, 19:59
Tjena Kolozzeum!

Jag skulle vilja få lite tips om vilka kosttillskott jag ska köra på som låter passande för mig och i min situation *gah!* .

Jo det är så att det här med kosttillskott har blivit lite för dyrt när man tidigare har kört på så kallade Muscle cellexpander och 3 phase protein från "Self omnitrution". Jag var rätt nöjd med kosttillskotten men som sagt hela studiebidraget och lite mer drogs på dessa...:( . Nu har Muscle cellexpandern varit slut rätt länge och jag har kört med vanligt kreatin som jag är riktigt nöjd med, jag har kvar samma protein men det håller på att ta slut nu och då blir det iväg och köpa nya kosttillskott. Ska man köra på en billig hederlig gainer som man tar efter passet och kasein eller whey som man drar i sig under dagen?

Jag äter cirka 5 mål om dagen som är frukost, mellanmål med kvarg/frukt, lunch, mellanmål, middag. Jag drar i mig proteinet 2 ggr om dan med. Jag varken ser bulk eller deff i min träning och kör endast för att få en overallstyrka och kör lågreps (3-8) för det mesta. Jag väger cirka 80 (nått kilo mer kanske), har en bra kroppsbyggnad med varken jättelågt BF eller för högt(skulle jag tro haha) :Virro . Jag tränar mycket på känsla och det blir lätt 5-6 dagar i veckan på gymmet med ett passande gymschema (enligt mig).

Ska man köra på något EAA liknande eller vanliga Whey på 300 kr/4 kg istället för att bränna tusenlappen på 3phase/ 4kg??
Kanske gainer?:hbang:

Dricker jävla massa kaffe!

Fjällbrynt
2011-02-23, 20:04
JAG SÄGER PROTEIN!

Ta ett billigt protein med ca 80% protteinnehåll. Kolozzeum har ett bra!

Eddieno
2011-02-23, 20:07
Ska jag köpa en billig Whey eller Kasein?

anton2000
2011-02-23, 20:07
Kör eaa och nåt billigt proteinpulver. Finns för typ 120kr/kg på mm och gv. Billigt och gott :)

Sundqvist
2011-02-23, 20:18
Köp något billigt whey, antagingen kolo´s eller whey fx, och inta under dagen, sen casein protein innan läggdags

Gör egen gainer, Carbo fx för ca 35kr KG och något billigt protein, carbo FX smakar ingenting, och blandas ut bra!

Eddieno
2011-02-23, 20:57
Köp något billigt whey, antagingen kolo´s eller whey fx, och inta under dagen, sen casein protein innan läggdags

Gör egen gainer, Carbo fx för ca 35kr KG och något billigt protein, carbo FX smakar ingenting, och blandas ut bra!

Låter frestande, när det kommer till gainer funderar jag på hederliga Sport Gainer, som har ett fint pris, vad tycks?

mangemani
2011-02-23, 21:27
EAA till före och efter träningen.
casein protein för dom stunder du inte har tid att laga mat/käka och till natten.
en bra PWO som verkligen funkar typ jack3d eller jacked xx
sen kan du slänga in lite vitaminer och mineraler typ fairings produkt.

där har du ett vinnar kit.

JJOHANSSON
2011-02-23, 21:43
Kolos protein och fast carbs, där har du en egen vääääldigt billig gainer

Sheogorath
2011-02-23, 22:06
"Gainer" är såååååå -94.

Eddieno
2011-02-23, 22:27
EAA till före och efter träningen.
casein protein för dom stunder du inte har tid att laga mat/käka och till natten.
en bra PWO som verkligen funkar typ jack3d eller jacked xx
sen kan du slänga in lite vitaminer och mineraler typ fairings produkt.

där har du ett vinnar kit.

Så den här Jack3d är som Muscle cellexpandern, alltså istället för kreatin?

mangemani
2011-02-23, 22:45
Så den här Jack3d är som Muscle cellexpandern, alltså istället för kreatin?

har aldrig testat den och vet inte ens vad det är och vad det inehåller.
men jack3d är en stark stim produkt,den gör dej speedad,focuserad,uthållig och ger dej styrka.
det är en produkt du tar innan träningen.

jonjoo
2011-02-23, 23:41
har aldrig testat den och vet inte ens vad det är och vad det inehåller.
men jack3d är en stark stim produkt,den gör dej speedad,focuserad,uthållig och ger dej styrka.
det är en produkt du tar innan träningen.

Jäklar var du blivit insatt i Jack3d! Men ja, jag håller med, kör med på Jack3d (blandar med en halv skopa Beta-alanin) och de funkar kanon!

Jack3d (eller någon annan PWO) innan träning.
EAA innan och efter träning.
Något proteinpulver eller liknande (T.ex. Kolos egna) Direkt efter träning.

Sen käka bra på det.

Fjällbrynt
2011-02-24, 15:29
Jäklar var du blivit insatt i Jack3d! Men ja, jag håller med, kör med på Jack3d (blandar med en halv skopa Beta-alanin) och de funkar kanon!

Jack3d (eller någon annan PWO) innan träning.
EAA innan och efter träning.
Något proteinpulver eller liknande (T.ex. Kolos egna) Direkt efter träning.

Sen käka bra på det.

EAA och Protein efter träning, det blir väl lite kaka på kaka.