handdator

Visa fullständig version : Hjälp, jag har förstörts.....

Adelanda
2011-02-22, 01:50
Hej! =)

Jag är en 22 årig kvinna som inte tränat sedan jag var 15 (!).
Alltså sju år, nästan åtta.
Naturligtvis har jag motionerat LITEGRANN, gruppaktiviteter, powerwalks, etc.
Min kropp har alltid sett "fit ut" men senaste året har jag sett en minimalistisk antydan till celluiter på mina lår, min gump har slutat puta som den gjorde förr och jag känner verkligen att min kropp skriker efter motion och rörelse (även om jag rör mig väldigt mycket i mitt arbete, dock ej fysiskt tungt).
Jag antar att jag inte längre kan leva på min ungdom *bs*

Jag är väldigt smal, vad jag väger har jag inte en susning om då jag inte äger en våg och anser att siffror är oviktigt... Jag skulle gissa på att jag väger -50 och är 1,67 cm lång.

Jag har börjat träna 4 dagar/vecka de senaste tre veckorna, enbart styrketräning med fokus på benträning, men även resterande delar av kroppen, såklart *flex*.

Jag känner att jag har bra koll på kost, men inte proteinpulver och dylikt.

Jag VÄGRAR visa mig till sommaren så här! :em:
Därför måste NI hjälpa mig. Jag kan inte mycket om träning!

-Hur kan jag maxa min träning så att jag hinner i form till sommaren, dvs. juni?!

Med form menar jag de personliga mål och önskningar om hur jag skulle vilja att min kropp ser ut.
Min rumpa ska upp dit den hör hemma och puta fint, linjer på ben, vader rygg och armar ska synas, jag vill gärna VÄXA en hel del på ovannämnda kroppsdelar (om det är möjligt...?)

-Hur viktigt är det att lägga upp ett specifikt träningsschema under mina fyra träningsdagar, istället för att bara köra igenom kroppen alla gånger? Är det någon som har förslag/exempel?

-Vilket protein bör jag dricka och finns det något annat jag kan "ta" för att gynna min träning?

-Bör jag kombinera min träning med någon form av kardio för att få upp flåset? Jag har inte mycket fett.

VAD MER?! Snälla kom med tips och råd samt realistiska svar angående mina mål... Jag har skrivit förutsättningarna och det är dem jag tänker följa och behöver verkligen er expertis kollozzeumare!

Hoppas jag är banging i min nya bikini i sommar!!! =) :hbang:

Multidebba
2011-02-22, 07:11
Jag skulle nog börjat köra 2-3 helkroppspass per vecka, med en dags vila mellan varje pass, med mycket tunga basövningar. Gällande kosten; Jag vet ju inte hur du äter nu, men käka varierat och se till att du får i dig mycket protein (2g/Kg kroppsvikt) Cardio kan du ju köra, men jag skulle nog hålla det till ett intensivt pass i veckan så att det inte påverkar styrketräningen för mycket.

Ta inte mitt tips för seriöst, jag är enbart en lekman och någon guru kommer säkert att krossa mit inlägg snart ;) Men jag tror att det jag skrev kan funka rätt bra..

EDIT: Du behöver inte dricka proteindrinkar om du klarar att hålla uppe proteinintaget med hjälp av vanlig mat. Du kanske skulle kunna testa kreatin dock.

Ponitus
2011-02-22, 07:12
Knäböj och allmän benträning ger dig fina ben/rumpa.

Träna hela kroppen så kommer det synas efter ett tag.

Du behöver väl kanske inte dela upp det i muskelgrupper per dag, men se till att musklerna får vila iaf. "48-timmars regeln".

spana in "z_bumbi"'s träningsschema så får du tips på schema att följa.

Du behöver inte dricka proteinpulver. Sköt din kost så är det inga problem. Proteinrik mat räcker.

Att träna cardio är inget måste. Men det är väl alltid bra att ha en någorlunda kondition.

don ramon
2011-02-22, 09:40
Det här borde alla kvinnor läsa. (Artiklarna som länkas alltså i tråden alltså)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=161423