Visa fullständig version : Någon som jobbar/at på SATS?
beckman88
2011-02-21, 13:00
Hej jag undrar om någon som jobbar eller har jobbat på sats som PT kan svara på lite frågor?
Skicka gärna ett pm, behöver inte skapa ännu en sats vs the world tråd =)
beckman88
2011-02-21, 18:06
Ingen på brädan som har jobbat på sats? ^^
samerino
2011-02-21, 18:20
Sparven från Minsk har jag för mig jobbar på SATS
beckman88
2011-02-21, 18:33
Okay, Jag har sökt jobb på sats i västra hamnen i Malmö och kommer att bli anställd där så får jag har varit uppe i stockholm på rekryteringsträff. Rekryteringsträff tänkte jag det är la inget jobbigt, upp till stockholm den 26e och åka ner dagen efter.
Trodde jag ja....
Detta mailet fick jag från sats precis.
Hej John
SATS målsättning är att erbjuda våra medlemmar Sveriges bästa tränare. Din ansökan uppfyller våra grundläggande kriterier för att jobba som PT på SATS och vi vill därför bjuda in dig till den rekryteringsträff som vi har nu lördag den 26:e februari kl 10.30-13.00 på Sats Zenit, Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm. Kom i god tid så du hinner byta om till träningskläder och är redo att sätta igång 10.30 i en av våra gruppträningssalar (personalen meddelar dig vilken sal vi håller till i).
Vi inleder träffen med en kort presentation av SATS som företag och fortsätter sedan med att gå igenom riktlinjer för det följande praktiska momentet. I det praktiska momentet får du planera och genomföra ett träningspass, enligt givna ramar, och en annan sökande är då din kund. Lyssna noga till de instruktioner du får vid träffen och utgå från dem när du planerar ditt träningspass. Under tiden bedöms du av personliga tränare från SATS kompetensteam. Efter att du har agerat tränare så byter du roll med din klient som nu blir tränare med dig som klient. Efter genomfört träningspass meddelar SATS kompetensteam om du har gått vidare eller inte. Det innebär inte att du får en fullständig utvärdering av dina egenskaper som PT. Sats kompetensteam gör en sammanvägd bedömning om du har det vi söker efter på SATS och är redo att gå in och möta våra medlemmar efter den internutbildning som ges för dem som går vidare från träffen. Notera att du måste vara frisk och förhållandevis skadefri för att kunna genomföra båda delarna av det praktiska momentet.
Nästa steg
De som går vidare från rekryteringsträffen kallas på en obligatorisk 3-dagars utbildning som hålls torsdag den 3:e mars till och med lördag den 5:e mars. De första två dagarna hålls på Sats huvudkontor i Sundbyberg (Franstorpsvägen 29) kl 9-17 och den sista dagen på Sats Stureplan (Birger Jarlsgatan 6C, Stockholm) kl 10-17. Under utbildningen lär våra kompetenspersoner ut nyckelkunskap för vad som krävs för att lyckas som PT på SATS, policys vid dopning och ätstörningar samt en dag praktisk träningskunskap där vi reder ut tveksamheter kring vissa begrepp och tekniker. Efter genomförd utbildning med godkänt betyg, erbjuds du tjänst vid ett av SATS träningscenter.
Så nu måste jag upp till stockholm, åka hem till malmö för att senare åka upp till stockholm igen ett par dagar senare för att kanske få jobb på sats.
Kommer bli ett par spännande veckor fram över.
Wille005
2011-02-21, 18:46
Boka ett hotellrum tills du är klar med utbildningen och njut av underbara stockholm ;) Grattis i förskott till jobbet btw!
beckman88
2011-02-21, 19:12
Boka ett hotellrum tills du är klar med utbildningen och njut av underbara stockholm ;) Grattis i förskott till jobbet btw!
Tack ska du ha :) Vill inte få för stora förhoppningar men min ettåriga fitnessutbildning ska nog hålla måttet!
Fultjack
2011-02-22, 09:02
Tack ska du ha :) Vill inte få för stora förhoppningar men min ettåriga fitnessutbildning ska nog hålla måttet!
Din utbildning kommer inte ha någonting med saken att göra. Du måste vara framåt och ta för dig på träffen, var glad, positiv och engagerad när du kör med din "klient". Ni kommer få agera både PT och tränande på träffen.
Jag vet en tjej som inte ens hade PT-licens (hon var idrottslärare i grund och botten) men hon fick jobbet för hon hade väl det som dom sökte.
Lycka till!
Jag vet en tjej som inte ens hade PT-licens (hon var idrottslärare i grund och botten) men hon fick jobbet för hon hade väl det som dom sökte.
lol
kettlebellGuden
2011-02-22, 09:45
Rekryteringsträffen består i att ni sätts ihop två och två, sen kör du ett 45 minuter PT-pass med din "klient", och vice versa direkt efter. Det finns ett antal övningar som måste vara med under passet.. minns inte exakt just nu (kan kolla upp).. utfall var defitivt och någon övning för bålstabilitet. Jag kan nog leta upp listan om det behövs.
Använda gärna alla deras leksaker som finns tillgängliga (gummiband, medicinbollar, utfall med vrid + viktplatt, etc.). Satsande på bara basövningar med skivstång (bänk/mark/böj) är inte alls vad de söker. Engagerad är, som nämnt, ett måste.
Och ang. 3-dagarsutbildningen så snacka med Jonas så fixar han säkert in dig på utbildningen i Köpenhamn istället.
beckman88
2011-02-22, 10:42
Tack så mycket för alla svaren!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.