Visa fullständig version : Hur stor kan en orm bli?
Om man tar en orm - med bra gener, typ en boa eller en anakonda - och ger den obegränsat med föda och steroider, hur stor kan den bli? 20 meter och grov?
Anaconda är ju mycket större än Boa från början i alla fall.
svennebanan
2011-02-20, 21:43
Om man tar en orm - med bra gener, typ en boa eller en anakonda - och ger den obegränsat med föda och steroider, hur stor kan den bli? 20 meter och grov?
Varför undrar du? Finns en tråd för dumma småfrågor annars. :D
Inge Enveten
2011-02-20, 21:45
En-orm! :laugh:
Haahahhahahahha!!
Andy.da.wohoo
2011-02-20, 21:46
Hahahahaha, så långt under bältet :D:laugh:
Vad har du för sjuk idè?
Ingen. Jag är rädd för ormar.
Varför undrar du? Finns en tråd för dumma småfrågor annars. :D
Tja, bara kom att tänka på det i natt. Sedan kunde jag inte släppa frågan.
En orm?
Ett orm är det väl!?
8fedrX2avAc
Jao, asså... menar du en orm, eller menar du en orm?
En strumpebandssnok:
http://sannaskolan.wikispaces.com/file/view/strumpebandssnokbild.jpg/31428149/strumpebandssnokbild.jpg
Kan bli drygt 1,30m, men jag hade en som var lite av en arnold. Han var istället helt svart och blev nästan 1,60. Så om han hade fått anabola och superkrafter så hade han nog dwarfat mig.
Om du däremot hade gett en python på 14,8m...
http://4.bp.blogspot.com/_T2buuNUUNTA/TLKSi_pQQ0I/AAAAAAAACMw/7b_aZFiaMoI/s400/World%27s+Biggest+Snake.jpg
en massa anabola, då bör du nog ha kärnvapen redo.
Den kan nog dwarfa den här iaf:
Uqg3Pg2M9WU
Pudzianovski
2011-02-20, 22:01
en-orm! :laugh:
:d
Varför funkar inte smileys ibland? *cry*
Uqg3Pg2M9WU
Oh fyfan! Höll på att hälla upp mjölk i ett glas då jag såg den där. Var nära på att kasta mjölkpaketet upp i taket :laugh:
Brickhead
2011-02-20, 22:03
:laugh::hbang:
:d
Varför funkar inte smileys ibland? *cry*
Du skrev hela inlägget med caps först. Bara ett stort D!
Skönt att det är fler som uppskattar göteborgshumor *cupid*
Finns ett gammalt flygfoto på en orm som aldrig fångats i amazonas som var betydligt större än den största anaconda som hittats.
Det fanns sinnesjukt stora armar förr, men dom tros vara utdöd, men amazonas är väldigt stort.
If you look in the records there is a lot of controversy over which snake holds the world's record for massive size. The dimensions that have earned the anaconda the title of king is its total body mass or its weight (the sheer physical bulk of it). The largest anaconda ever measured was almost 28 feet long with a girth of 44 inches. She wasn't weighed at the time she was caught, but scientists estimate that she must have weighed over 500 lbs. The other snake that competes with the anaconda is the Asiatic Reticulated Python (Python reticulatus). The python holds the world's record for length of a snake, with the longest ever measured at 33 feet.
"The Biggest Snake to Have Ever Lived
If you think that an anaconda big enough to swallow a capybara or tapir whole is big, you should see the size of the giant snake scientists discovered in a coal mine in Columbia, South America in 2008. Fossils of an enormous snake were discovered in an open coal mine in the Amazon rainforest. Paleontologists estimated the length of the snake to be 43 feet long and estimated to weigh 2,500 pounds"
Ristretto
2011-02-20, 22:06
en-orm! :laugh:
hahahahah!:D
Pudzianovski
2011-02-20, 22:06
Du skrev hela inlägget med caps först. Bara ett stort D!
Skönt att det är fler som uppskattar göteborgshumor *cupid*
Testade olika...brukar bli så ibland. Vet inte vad det beror på.
BWhashahhahahahhahhahhakdfakdhfak nu fattade jag!!!!
:laugh::laugh::laugh::laugh:
http://www.indiastudychannel.com/pictures/gallery/vamsiprakash__biggest-snake1.jpg
En sån här på anabola och enorma mängder mat hade nog kunnat bli ruggigt stor. Finns det nån ormkunnig härinne förresten? Äter verkligen ormar så jättemycket även om de har fri tillgång på mat? Jag tänker på det att de äter ju inte särskilt frekvent vare sig i det fria eller i fångenskap
hahavaffan
2011-02-20, 22:25
Testade olika...brukar bli så ibland. Vet inte vad det beror på.:D -smileyn kräver ett stort D, och ett inlägg med enbart, eller större delen av bokstäverna i CAPS gillas inte av forumet, och blir un-capsade helt enkelt.
...
If you think that an anaconda big enough to swallow a capybara or tapir whole is big, you should see the size of the giant snake scientists discovered in a coal mine in Columbia, South America in 2008. Fossils of an enormous snake were discovered in an open coal mine in the Amazon rainforest. Paleontologists estimated the length of the snake to be 43 feet long and estimated to weigh 2,500 pounds"
Var det den man hittade ryggkotor till för ett tag sedan? Den var över en meter grov. Det var väl just efter dinosaurierna dog ut och då det var varmare då kunde reptiler bli större. Så, teoretiskt kan reptiler bli bra mycket större än idag om de får utvecklas i högre värme.
Ungefär som insekter kan bli större om det finns mer syre i luften vilket också var fallet för ett par hundra miljener år sedan?
Herr Oberst
2011-02-20, 22:33
Uqg3Pg2M9WU
Jag visste det. Ändå dog jag som fan
Var det den man hittade ryggkotor till för ett tag sedan? Den var över en meter grov. Det var väl just efter dinosaurierna dog ut och då det var varmare då kunde reptiler bli större. Så, teoretiskt kan reptiler bli bra mycket större än idag om de får utvecklas i högre värme.
Ungefär som insekter kan bli större om det finns mer syre i luften vilket också var fallet för ett par hundra miljener år sedan?
Presajsly,
Så fortsätter den globala uppvärmningen är vi körda, såg att det bara krävdes runt 6-7 grader varmare miljö för att dom skulle börja bli så stora igen:smash:
Presajsly,
Så fortsätter den globala uppvärmningen är vi körda, såg att det bara krävdes runt 6-7 grader varmare miljö för att dom skulle börja bli så stora igen:smash:
Vad är det som gjorde att de blev så stora när det var varmare? Jag menar, det måste ju finnas ormar i dag som lever i varma områden men som inte blir så gigantiska?
Vad är det som gjorde att de blev så stora när det var varmare? Jag menar, det måste ju finnas ormar i dag som lever i varma områden men som inte blir så gigantiska?
Dom varma områdena var varmare också.
Mer föda, större föda gissar jag är huvudorsaken.
Jag är inte riktigt säker på att vi upptäckt alla arter än heller, man har funnit mycket vattenlevande djur som tros ha varit utdöda länge..
tex
Coelacanth fisken, den har man trott att den varit utdöd i 325 miljoner år.
Men här är den fula jäveln..
http://www.yecheadquarters.org/images/creation/Slide199f.jpg
Presajsly,
Det är ju anledning nog att öka på miljösläppen istället för att begränsa dem :hbang:
Det är ju anledning nog att öka på miljösläppen istället för att begränsa dem :hbang:
aaa joo de är ju dehär man vill uppleva på den annars tråkiga semestern.
http://3.bp.blogspot.com/_fnUPMaWgW1c/TP2tQE2eIfI/AAAAAAAAAAU/iftUi50aQec/s1600/anaconda+snake+graphics+on+movie+wallpapers.jpg
filmjölk
2011-02-20, 23:29
Innan jag såg bilderna i tråden skulle jag sagt 7-8meter, men det var i underkant. Tror inte att en orm svarar på anabola eller ett överskott av mat fö. En orm jagar och dödar ganska sällan, är den inte hungrig äter den inte. Det kan du testa genom att mata din orm med levande råttor, är ormen mätt så är det inte ens säkert att den bryr sig om råttorna och kan bli illa biten själv av sin tilltänkta föda.
aaa joo de är ju dehär man vill uppleva på den annars tråkiga semestern.
http://3.bp.blogspot.com/_fnUPMaWgW1c/TP2tQE2eIfI/AAAAAAAAAAU/iftUi50aQec/s1600/anaconda+snake+graphics+on+movie+wallpapers.jpg
Ja? Vi människor kuvade naturen för länge sen. u jelly, snakey fags?
http://www.joe-ks.com/archives_mar2008/RedneckTank.jpg
En anledning att djur blev större förr var att det var mer syre i luften, eller så har jag förstått det iaf.
Innan jag såg bilderna i tråden skulle jag sagt 7-8meter, men det var i underkant. Tror inte att en orm svarar på anabola eller ett överskott av mat fö. En orm jagar och dödar ganska sällan, är den inte hungrig äter den inte. Det kan du testa genom att mata din orm med levande råttor, är ormen mätt så är det inte ens säkert att den bryr sig om råttorna och kan bli illa biten själv av sin tilltänkta föda.
+1! Precis det jag tänkte på förut. Anabola tror jag nog de reagerar på, men hur fan får man en orm att ligga på ett stort kcal överskott egentligen? :D Är den mätt kommer den väl mycket hellre ligga och gassa i solen och softa än att ge sig på att svälja ett 40 kg djur för att vara opti för byggningen
Jag visste det. Ändå dog jag som fan
Jag visste inte, totalt oförberedd. I slutet tänkte jag, nu smalnar det av så nu kommer nog huvudet snart, sen WHAM!!
Sen tänkte jag "Fan Halldin!"
En anledning att djur blev större förr var att det var mer syre i luften, eller så har jag förstått det iaf.
Jag har fått för mig att det bara gällde insekter, pga hur deras lungor fungerar. Det borde ju dock kunna bidra till att den som äter insekten kommer att vara ännu större osv. osv.
Jag har egentligen ingen aning om vad jag pratar om, men jag har för mig att jag har hört något om det där med luftens sammansättning och insekternas "lungor". :)
Jag har fått för mig att det bara gällde insekter, pga hur deras lungor fungerar. Det borde ju dock kunna bidra till att den som äter insekten kommer att vara ännu större osv. osv.
Jag har egentligen ingen aning om vad jag pratar om, men jag har för mig att jag har hört något om det där med luftens sammansättning och insekternas "lungor". :)
Kommer inte heller ihåg exakt hur det var, men insekter har väl inga lungor? Andra djur kan ju bara få ökad hjärtpuls och andas snabbare för att få ut mer syre till musklerna, så funkar inte riktigt insekter, tror jag, utan de hjälps väldigt mycket av mer syre i luften
http://www.unt.se/startsidan/har-insekter-lungor-och-hjarta-421941.aspx
Japp! Kom ihåg rätt. Insekter har inga lungor överhuvudtaget, och kan väl därmed inte styra själva hur mycket syre de har tillgång till i lika hög grad som andra djur kan. Har för mig iaf att det var så att insekter helt enkelt får tillgång till mer syre om det finns mer syre i luften, och så enkelt är det inte riktigt för oss, tex, eftersom vi har lungor
Insekter kan dock inte bli hur stora som helst pga sina exoskelett heller. Exoskelett är inte lika starka som endoskelett (endoskelett är alltså när man har inre skelett, som vi har bland annat) så det begränsar lite grann hur stor en insekt kan bli. Kollade lite grann på wikipedia nu precis om det, stod att om insekten hade varit för stor hade den fått stora rörelseproblem också pga sitt exoskelett, och att det också begränsar hur stora de kan bli
bear.flowertwig
2011-02-21, 00:56
Nu vet jag inte var gränsen för djurplågeri går men jag kan allt tänka mig att chippa in för en kolo-pyton som vi dopar och har delad vårdnad om. Webcam på terrariet *popcorn*
http://www.indiastudychannel.com/pictures/gallery/vamsiprakash__biggest-snake1.jpg
En sån här på anabola och enorma mängder mat hade nog kunnat bli ruggigt stor. Finns det nån ormkunnig härinne förresten? Äter verkligen ormar så jättemycket även om de har fri tillgång på mat? Jag tänker på det att de äter ju inte särskilt frekvent vare sig i det fria eller i fångenskap
Som filmjölk var inne på så äter ormar väldigt sällan, har för mig jag matade min kungspyton 1 gång var 7-14 dag lite beroende på hur stor råtta han ätit gången innan.
Döm dödar inte för sakens skull utan ligger mest och gassar i solen efter dom har ätit, tills dom blir hungriga igen.
Först då börjar dom leta föda.
Den rymde och var borta i flera månader en gång, men var ändå inte märkbart påverkad när den väl kom fram igen.. :hbang:
Annat är det med varaner!
Hade en steppvaran som alltid var på sin vakt.
Även om han precis ätit och man råkade ha lite blod på skon så högg han direkt, eller om man rörde sig med för häftiga rörelser för den delen. :ike
När jag tog över honom så var han faktiskt överviktig, magen hängde ner i marken som på en minigris.
Dom hade bara haft den i ett medelstort terrarie och antagligen gett den för mycket mat.
Så att föda en Komodo hade varit lite intressant! ;)
Som filmjölk var inne på så äter ormar väldigt sällan, har för mig jag matade min kungspyton 1 gång var 7-14 dag lite beroende på hur stor råtta han ätit gången innan.
Döm dödar inte för sakens skull utan ligger mest och gassar i solen efter dom har ätit, tills dom blir hungriga igen.
Den rymde och var borta i flera månader en gång, men var ändå inte märkbart påverkad när den väl kom fram igen.. :hbang:
Även om han precis ätit och man råkade ha lite blod på skon så högg han direkt, eller om man rörde sig med för häftiga rörelser för den delen. :ike
När jag tog över honom så var han faktiskt överviktig, magen hängde ner i marken som på en minigris.
Dom hade bara haft den i ett medelstort terrarie och antagligen gett den för mycket mat.
Matar man ormarna så ofta som 7-14 dagar?? Trodde det var typ en månad mellan att man matade dem. Fast en kungspyton är ju inte särskilt stor jämfört med en anakonda iofs. Men hade för mig att man matade majsormar lite mindre ofta, kungspyton och majsormar är väl på ett ungefär samma storlek? Anakondor äter iaf bara ett fåtal ggr varje år. Har väldigt svårt att se att man skulle lyckas få anakondan att förstå att den ska ligga på kcal överskott :D
Haha, komodovaraner tror jag är helt livsfarliga. Stora som sjutton är de också. Riktigt läskiga djur. Det värsta är att de är ju ganska snabba också, jag är inte alls säker på att man hade lyckats springa ifrån en komodovaran om den fick för sig nåt. Det i kombination med sinnelaget som din steppvaran visade hade inte varit nådigt ;)
som filmjölk var inne på så äter ormar väldigt sällan, har för mig jag matade min kungspyton 1 gång var 7-14 dag lite beroende på hur stor råtta han ätit gången innan.
även om han precis ätit och man råkade ha lite blod på skon så högg han direkt, eller om man rörde sig med för häftiga rörelser för den delen. :ike
när jag tog över honom så var han faktiskt överviktig, magen hängde ner i marken som på en minigris.
Så att föda en komodo hade varit lite intressant! ;)
wtf?
The_RobRoy
2011-02-21, 08:09
wtf?
panzerpig
2011-02-21, 08:38
Jag visste inte, totalt oförberedd. I slutet tänkte jag, nu smalnar det av så nu kommer nog huvudet snart, sen WHAM!!
Sen tänkte jag "Fan Halldin!"
Samma här. Var tvungen att visa filmen för frugan (hon är ormrädd). Hon ryckte till så hon fick nackspärr..
Arf Pingvin
2011-02-21, 09:29
Oh fyfan! Höll på att hälla upp mjölk i ett glas då jag såg den där. Var nära på att kasta mjölkpaketet upp i taket :laugh:
Haahah höll på att göra samma med kaffekoppen. Hade precis ställt ner den :)
[yt]Uqg3Pg2M9WU[/yt
Den där ormen hoppade ut genom skärmen nästan, tur att det var glas emellan oss.
Ristretto
2011-02-21, 10:27
den där ormen hoppade ut genom skärmen nästan, tur att det var glas emellan oss.
+1:(
martikainen
2011-02-21, 11:08
Den där ormen hoppade ut genom skärmen nästan, tur att det var glas emellan oss.
Tänk dig att se den där i 3D, helvete!
Jag kommer ihåg att min bror berättade för mej för några månader sen om att han sett en dokumentär eller läst någonstans att man inte har hittat den största ormen än eftersom det var för farligt att leta efter den. Jag har för mej att det var i det djupaste, mörkaste amazonas och klimatet och omgivningen var så jävlig att det nästan var oframkomligt och lägg då till en 15+-metersorm som slår sej runt benen på dej och drar ner dej i djupet.
Någon som känner igen det här?
Jag ska banne mej fråga honom igen om han kommer ihåg var han fick det ifrån eller om det bara var rent ljug...
Jag kommer ihåg att min bror berättade för mej för några månader sen om att han sett en dokumentär eller läst någonstans att man inte har hittat den största ormen än eftersom det var för farligt att leta efter den. Jag har för mej att det var i det djupaste, mörkaste amazonas och klimatet och omgivningen var så jävlig att det nästan var oframkomligt och lägg då till en 15+-metersorm som slår sej runt benen på dej och drar ner dej i djupet.
Jag ska banne mej fråga honom igen om han kommer ihåg var han fick det ifrån eller om det bara var rent ljug...
ja,man ska passa sig :D
:laugh:
Pudzianovski
2011-02-21, 12:53
jag kommer ihåg att min bror berättade för mej för några månader sen om att han sett en dokumentär eller läst någonstans att man inte har hittat den största ormen än eftersom det var för farligt att leta efter den. Jag har för mej att det var i det djupaste, mörkaste amazonas och klimatet och omgivningen var så jävlig att det nästan var oframkomligt och lägg då till en 15+-metersorm som slår sej runt benen på dej och drar ner dej i djupet.
Awesome :D
Tänk dig att se den där i 3D, helvete!
*cry**cry*
Nu vet jag inte var gränsen för djurplågeri går men jag kan allt tänka mig att chippa in för en kolo-pyton som vi dopar och har delad vårdnad om. Webcam på terrariet *popcorn*
Bra idé!
Jag föreslår att vi sätter upp verksamheten i Thailand. De har rätt klimat, finns gott om naturlig föda såsom barn och elefanter, och ett stort terrarie borde vara billigt att äga där. Sen har vi ju även lagliga steroider och den stora fördelen att myndigheterna säkert ser genom fingrarna om man mutar dem lite.
För bäst resultat bör man nog börja med dopingen tidigt. Helst på ägg-stadiet. Om vi proppar mamman full av prepp borde ungarna bli stora och välväxta.
Att det blir periodisk fasta är rätt givet.
Hur träningen ska se ut vet jag inte riktigt. Kanske att man betalar några bybor att brottas med ormen.
Krampe vore ett passande namn.
Lasse Kongo
2011-02-21, 13:21
Haha jag dog nästan, min stackars iphone flög 3 meter men klarade sig, jävla tur för den som postade videon ; )
Att det blir periodisk fasta är rätt givet.
Ledsen om jag är en party pooper nu, men ormar tillämpar redan periodisk fasta naturligt :D
Kollar man runt lite så står det på vissa ställen att största är 13 meter, sen kan man hitta en som ligger på 15+.
Den som låg på 13 meter vägde 1.1 ton och levde under dinosauriernas tid.
Offtopic så stod de om en kräfta som vad typ 50-100cm längre än en vanlig man :D
Det var liksom det jag menade. ;)
panzerpig
2011-02-21, 13:47
http://www.msnbc.msn.com/id/3845750/ns/world_news/
14.9 meter om jag räknade rätt. brr
Hur träningen ska se ut vet jag inte riktigt. Kanske att man betalar några bybor att brottas med ormen.
Krampe vore ett passande namn.
Kramus kanske.. Annars tycker jag Verbatim är givet namn på en orm..
martikainen
2011-02-21, 13:51
http://www.msnbc.msn.com/id/3845750/ns/world_news/
14.9 meter om jag räknade rätt. brr
Det DÄR var en stor jävla orm... *spy*
Jag har inte lika svårt för att tro på att den största ormen inte har hittats än, som att anledningen till detta skulle vara för att människan var smart nog att hålla sig borta från faror :D
Kramus kanske.. Annars tycker jag Verbatim är givet namn på en orm..
Kramus har inte riktigt samma power. Verbatim asocierar jag med cd-skivor...
Det var liksom det jag menade. ;)
Aha :em: Jag som var trögfattad bara då. Ett namn som det är kraft i annars är väl Göran? Det tänker man oftast inte på, men testa säg det högt för dig själv, med pondus, GÖRAN :D
http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1149743/Picture-100ft-long-snake-sparks-fears-mythical-monster-Borneo.html
:D
Nitrometan
2011-02-21, 14:54
Titanoboa?
http://en.wikipedia.org/wiki/Titanoboa
Size
By comparing the sizes and shapes of its fossilized vertebrae to those of extant snakes, researchers estimated that the T. cerrejonensis reached a maximum length of 12 to 15 m (40 to 50 ft), weighed about 1,135 kg (2,500 lb), and measured about 1 m (3 ft) in diameter at the thickest part of the body.
Comparison with living snakes
The largest eight of the 28 T. cerrejonensis snakes found were between 12 and 15 m (40 and 50 ft) in length. In comparison, the largest extant snakes are the Python reticulatus, which measures up to 8.7 metres (29 ft) long, and the anaconda, which measures up to 5.21 metres (17 ft) long and is considered the heaviest snake on Earth. At the other end of the scale, the smallest extant snake is Leptotyphlops carlae with a length of about 10 centimetres (4 in).
http://img152.imageshack.us/img152/7540/titanoboa.png
Tror ni roids kan påverka genuttrycken om det kommer med fostervattnet? Jag tänkte alltså om man odlar fram flera generationer med hjälp av roids, samt försöka avla bort myostatin-genen som man gjort med Belgian Blue.
Om det går, varför har ingen gjort det än?
Jag skulle vilja odla fram en monster-pyton, varan och en örn som jag sedan försöker korsa för att få min egen drake att flyga runt på.
Tror ni roids kan påverka genuttrycken om det kommer med fostervattnet? Jag tänkte alltså om man odlar fram flera generationer med hjälp av roids, samt försöka avla bort myostatin-genen som man gjort med Belgian Blue.
Jag skulle vilja odla fram en monster-pyton, varan och en örn som jag sedan försöker korsa för att få min egen drake att flyga runt på.
De har såna gay saker som lagar nuförtiden som förmodligen hindrar folk från att avla och ge preparat hursomhelst *gah!*
There is a $50,000 cash reward for anyone that can catch an anaconda 30 feet or longer, but the prize has not been claimed yet
Nån som är på att gå på anakondajakt? ;)
$50,000 = 332000 kr
Lokalborna/forskare letar efter anacondor i halvmeterhögt vatten med bara fötterna på känn, enda sättet. Rätt som det är plaskar det till och där ligger den. De verkar inte vara nödvändigtvis aggressiva.
crille30
2011-02-21, 16:59
Ingen liten sak den ovan här. Med anabola osv fan kan säkert bli större än min balle haha.
Anaconda är ju mycket större än Boa från början i alla fall.
men omg anakondan är ju en boa!!1
Nån som är på att gå på anakondajakt? ;)
$50,000 = 332000 kr
Bättre odds på att köpa en och mata på av bara tusan då som man sen råkar "hitta" ute. Eller att föda upp en massa i fångenskap och i massor med generationer avla på de som blir störst. Ev. experimentera med inavel och hybrider mellan anakondan och andra jätteormar för att åstadkomma liknande effekt som hos hybriden liger som saknar honans dominanta anlag för storleksrestriktion. eller nåt
Lokalborna/forskare letar efter anacondor i halvmeterhögt vatten med bara fötterna på känn, enda sättet. Rätt som det är plaskar det till och där ligger den. De verkar inte vara nödvändigtvis aggressiva.
att känna ormen mot foten är nog inte så farligt, de äter inte människor. börjar du rycka och dra i den kommer den garanterat försvara sig, de är rätt sura av sig
Kollo forumet där en orms storlek kan diskuteras i +5 sidor. :thumbup:
"Meeen tänk om den tar anabola??"
I like the way u think
Finns ett gammalt flygfoto på en orm som aldrig fångats i amazonas som var betydligt större än den största anaconda som hittats.
Det fanns sinnesjukt stora armar förr, men dom tros vara utdöd, men amazonas är väldigt stort.
If you look in the records there is a lot of controversy over which snake holds the world's record for massive size. The dimensions that have earned the anaconda the title of king is its total body mass or its weight (the sheer physical bulk of it). The largest anaconda ever measured was almost 28 feet long with a girth of 44 inches. She wasn't weighed at the time she was caught, but scientists estimate that she must have weighed over 500 lbs. The other snake that competes with the anaconda is the Asiatic Reticulated Python (Python reticulatus). The python holds the world's record for length of a snake, with the longest ever measured at 33 feet.
Med tanke på att den största gnagaren som hittills hittats (i Uruguay) tros ha varit 3 meter lång och vägt 1000kg så borde ju ormar i denna storlek inte ha varit ovanligt på den tiden. http://news.bbc.co.uk/2/hi/7189341.stm#graphic
Med tanke på att den största gnagaren som hittills hittats (i Uruguay) tros ha varit 3 meter lång och vägt 1000kg så borde ju ormar i denna storlek inte ha varit ovanligt på den tiden. http://news.bbc.co.uk/2/hi/7189341.stm#graphicHehe, du tänker som Alfred Wallace med orkidén och svärmaren. Fan vad stor den måste ha varit.
Uqg3Pg2M9WU
Fuck off! *grr*
<iframe title="YouTube video player" width="640" height="510" src="http://www.youtube.com/embed/yzR-L9WzEYI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Kolla den här, måste kännas sjukt obehagligt att ha en python smaskandes på benet *screwy*
Hm verkar inte få med videon, tips på hur man gör det?
<iframe title="YouTube video player" width="640" height="510" src="http://www.youtube.com/embed/yzR-L9WzEYI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Kolla den här, måste kännas sjukt obehagligt att ha en python smaskandes på benet *screwy*
Uhm, konstigt yt-länk...men...
yzR-L9WzEYI kanske?
Edit: Så ja :)
Uhm, konstigt yt-länk...men...
yzR-L9WzEYI kanske?
Edit: Så ja :)
Wtf?
Give my 4 minutes back :D
Nä men var inte så jäkla kul att se när de slaktade den.
Give my 4 minutes back :D
Nä men var inte så jäkla kul att se när de slaktade den.
Youtube från 2005 ringde och ville ha tillbaka sin kommentar.
Youtube från 2007 ringde och ville ha tillbaka sin
http://www.tv4play.se/noje_och_humor/robinson?videoId=1.1838043
Den här ormfilmen är rätt kul! :)
Jag må vara trög, men det där hajjade jag inte? *cupid*
Youtube från 2007 ringde och ville ha tillbaka sin
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR2QLTrpIEZmHCxBnzyioHY_K3KRNOQ9 XSymXl5G6JV6oC3VX0wFw
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR2QLTrpIEZmHCxBnzyioHY_K3KRNOQ9 XSymXl5G6JV6oC3VX0wFw
http://posterous.com/getfile/files.posterous.com/amrock101/TceMfn0aYtaQK7AI2Hm7AOwiw2ZcqFZ4JflnMod0kGANevqgs1 SXmD7HwKLo/jesus-cool.jpg
Fuck off! *grr*
http://s3.amazonaws.com/rapgenius/u-mad1.jpg
Var så trött att jag inte fattade.. nu är jag inte trött längre *grr27* :thumbup:
Matar man ormarna så ofta som 7-14 dagar?? Trodde det var typ en månad mellan att man matade dem. Fast en kungspyton är ju inte särskilt stor jämfört med en anakonda iofs. Men hade för mig att man matade majsormar lite mindre ofta, kungspyton och majsormar är väl på ett ungefär samma storlek? Anakondor äter iaf bara ett fåtal ggr varje år. Har väldigt svårt att se att man skulle lyckas få anakondan att förstå att den ska ligga på kcal överskott
Haha, komodovaraner tror jag är helt livsfarliga. Stora som sjutton är de också. Riktigt läskiga djur. Det värsta är att de är ju ganska snabba också, jag är inte alls säker på att man hade lyckats springa ifrån en komodovaran om den fick för sig nåt. Det i kombination med sinnelaget som din steppvaran visade hade inte varit nådigt ;)
Nej det är klart, jämför man att smälta en rotta mot en gasell så tar nog det sistnämnda något längre tid. :)
Dom blir nog ganska jämnlånga skulle jag tro, men majsormarna är väl ganska smala?
Det var en bitsk rackare, inte tam för fem öre!!
wtf?
+1 :laugh:
Ibland kunde det vara blod från en råtta inne i rummet hos varanen efter han ätit, gick man då så lite kom på skon så fick han vitring på det.
Han högg även i marken om han kände blodlukten.. ;)
wtf?
Jag gjorde misstaget att försöka mata ormen lite för tidigt den gången, han var inte sugen och råttan gnagde ett hål i terrariet/rummet och smet.
Likaså ormen!.. :MrT:
prOtotype
2011-02-22, 08:30
Hur stor kan en Órm bli?
Nitrometan
2011-02-22, 08:42
Hur stor kan en Órm bli?
Om den äter en oxé blir den enorm.
Med tanke på att den största gnagaren som hittills hittats (i Uruguay) tros ha varit 3 meter lång och vägt 1000kg så borde ju ormar i denna storlek inte ha varit ovanligt på den tiden. http://news.bbc.co.uk/2/hi/7189341.stm#graphic
Jag vet inte vad som vore coolast. En drake eller en jättehamster. Får nog satsa på båda, och hoppas de kommer överens.
Jättehamstrar borde även kunna lösa energiproblemen. Tänk en amré av 5-tons roid-hamstrar som springer i sina hjul.
Varför forskar man ens om kall fusion?
prOtotype
2011-02-22, 15:08
Jag vet inte vad som vore coolast. En drake eller en jättehamster. Får nog satsa på båda, och hoppas de kommer överens.
Jättehamstrar borde även kunna lösa energiproblemen. Tänk en amré av 5-tons roid-hamstrar som springer i sina hjul.
Vi behöver kall fusion till våra labratorier som ska skapa alla uberroids och superpellets till hamstrarna.
Drakar är coolare. Men Boo säger att vissa sorters hamstrar är det allra coolaste som finns.
Kall fusion är så himla bäst, om det finns. Borde skaffa mig en superdräkt som drivs av en miniatyrreaktor av kall fusions-modell. :cool:
Hmm...
http://trotty.blogia.com/upload/20051102121639-gerbil-hampster-attack.jpg
Hmm...
http://trotty.blogia.com/upload/20051102121639-gerbil-hampster-attack.jpg
http://www.thelmagazine.com/imager/filmscene-monsters-vs-aliens/b/original/1148582/99cd/unknown.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.