Visa fullständig version : Vilket håll ska uteplats ligga åt för att få mycket sol?
Kallsone
2011-02-20, 19:44
Tittade på en lägenhet idag med uteplatsen åt Norr. Kommer den få mycket eller lite sol?
Off topic: Lägenheten är en 3'a på 73kvm och hyra på 8300kr (Hyresrätt)... Jag ser det som väldigt dyrt. Hur är det i övriga Sverige? Lika dyrt?
Solen går upp i öst, ned i väst. Så ja det blir väldigt lite sol. På efter middagen ligger den söderut.
Var i Halmstad är det?
Jag tycker det låter dyrt över huvud taget.
Du kan få fint läge och fin lägenhet i Göteborg för samma peng, möjligtvis billigare. Låter lite dyrt för Halmstad mao. Men vad vet jag, Halmstad kanske är the place to be.
Kallsone
2011-02-20, 19:53
Var i Halmstad är det?
Jag tycker det låter dyrt över huvud taget.
Rotorp/Vårhem, kan inte halmstad så bra, men ca 1-1½km väster om centrum. Jäkligt fint område och fina hus.
dream_theater_
2011-02-20, 19:58
Uteplats i norr är som att ha en uteplats i källaren..
Rotorp/Vårhem, kan inte halmstad så bra, men ca 1-1½km väster om centrum. Jäkligt fint område och fina hus.
Bra område men för dyrt(tycker jag) om du inte ska dela med någon förstås, då kan det vara värt.
Uteplats i norr är som att ha en uteplats i källaren..
hahaha...verkligen.... du kan möjligtvis få lite morgonsol och sen kvällssol på en uteplats i norr....
MasterChief
2011-02-20, 20:42
Är trådskaparen allvarligt? Seriöst?
dream_theater_
2011-02-20, 20:45
Är trådskaparen allvarligt? Seriöst?
Är du allvarligt? :)
Sydvästlig riktning enligt mina empiriska beräkningar. Har fönster i västerläge vilket get extremt mycket eftermiddags sol. Inte så bra om man har TV mitt i rummet.
Kallsone
2011-02-20, 21:24
Bra område men för dyrt(tycker jag) om du inte ska dela med någon förstås, då kan det vara värt.
Jag ska dela med min flickvän.. Vi funderar på att kanske ha inneboende några månader om året för att få in lite extra pengar till hyra då det faktiskt är en 3a..
(Egentligen vill jag ha ett hobbyrum, men det får jag inte...)
Priset är rimligt om du tycker att det är rimligt. Har pyntat närmare 10 lax för en liten rutten etta på Mariatorget och 7000 för en grym trea med två balkonger i Gävle. Vem är någon annan att avgöra vad du har möjlighet att pynta?
Hamsterkakan
2011-02-20, 23:25
Priset är rimligt om du tycker att det är rimligt. Har pyntat närmare 10 lax för en liten rutten etta på Mariatorget och 7000 för en grym trea med två balkonger i Gävle. Vem är någon annan att avgöra vad du har möjlighet att pynta?
Jag har vart raggare va
Låter väldigt dyrt tycker jag då en arbetskamrat betalar 5300-5500 för en trea i ungefär samma storlek som ligger på Arkitektgatan, det är genom HFAB så vet inte om det är billigare därför.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.