handdator

Visa fullständig version : Vad är du bra på eller stolt över?

Mago
2011-02-20, 13:07
Jag kände mig allt för träffad över vissa inlägg i Vad suger du på-tråden om att man kan tycka att något är speciellt ända till man själv lyckas med det, då det inte längre känns som något särskilt.
Nu är det skryt som gäller! Vilka prestationer eller egenskaper är ni stolta över eller vad är ni jäklarns bra på?

Trådskaparen börjar som sig bör.

2.0 på högskoleprovet. Det gick väldigt snabbt att tycka att det inte var något speciellt, men jag skrev ju ändå bättre än ~99,5% av alla andra som gjorde provet. Bra jobbat mig själv! :hbang:

Hållit andan i över 5 minuter. :cool:

Jag är bra på att vara ganska bra på det mesta, vare sig det är hjärnan eller kroppen i övrigt som ska jobba.

Var inte blyga nu gott folk. Ge er själv lite beröm!

filmjölk
2011-02-20, 13:42
Jag är helt världsbäst på att baka småkakor, jag kan improvisera och få till väldigt många sorter på få ingredienser. Dessutom är jag en jäkel på lasagne och olika sorters pajer med.

Fast det där är rätt bögiga förmågor som kanske inte är så mycket att vara stolt över. Jag är stolt över mina perfekta barn och min exceptionellt snygga fru.

Petoria
2011-02-20, 13:44
Är ganska atletisk och blir bra på det mesta jag försöker mig på

Tolkia
2011-02-20, 13:52
Jag är helt världsbäst på att baka småkakor, jag kan improvisera och få till väldigt många sorter på få ingredienser. Dessutom är jag en jäkel på lasagne och olika sorters pajer med.

Fast det där är rätt bögiga förmågor som kanske inte är så mycket att vara stolt över. Jag är stolt över mina perfekta barn och min exceptionellt snygga fru.
Jag är rätt övertygad om att dina perfekta barn och din exceptionellt snygga fru tycker att det är lysande förmågor. :hbang:

kettlebellGuden
2011-02-20, 13:55
Jag är väldigt bra på att odla weed.

svennebanan
2011-02-20, 13:57
Att inte komma på något i varken den här tråden eller den andra kan inte vara bra. :D

RassK
2011-02-20, 13:58
Inducera fontän-orgasmer.

coolboynesko
2011-02-20, 13:58
Jag är riktigt bra på att steka ägg.

Rikard Jansson
2011-02-20, 14:02
Jag är grymt bra på att ignorera Jante-lagen. Utöver det - logiskt tänkande, snabbmatte, klättra i rep med bara händerna, eller bara en hand om det är så, manipulation (mest för att få folk glada), konsekvensanalys, att rita, att slå på saker, var förr grym på att dribbla i basket dock inte nu, armbrytning, bänk, bra på WC3. Dock har jag alltid vart mest nöjd över min skicklighet i att ignorera smärta, men det försvinner ganska fort utan konstant övning, märkte jag när jag tatuerade revbenen.

hugok
2011-02-20, 14:04
Jag är rätt duktig på logiskt tänkande. Jag är stolt över att jag sätte mvg i alla mattekurser (A, B, C, D, E, diskret) i gymnasiet.

eternallord
2011-02-20, 14:11
Pluggar till civ.ing i elektroteknik.
Ganska musikalisk/duktig på trummor. Får betalt för mitt spelande.
Tar medaljer i internationella Taekwondo-turneringar.
Har drivit en restaurang två somrar parallellt med studierna.
Vass på snowboard.

Det är egentligen inget specifikt moment som jag är extremt stolt över, utan det är mer helheten, jag upplever mig själv som driftig och väldigt bestämd när jag tar mig an något. Gör många saker och blir bra på det mesta, helt enkelt.

svennebanan
2011-02-20, 14:14
Pluggar till civ.ing i elektroteknik.
Ganska musikalisk/duktig på trummor. Får betalt för mitt spelande.
Tar medaljer i internationella Taekwondo-turneringar.
Har drivit en restaurang två somrar parallellt med studierna.
Vass på snowboard.

Det är egentligen inget specifikt moment som jag är extremt stolt över, utan det är mer helheten, jag upplever mig själv som driftig och väldigt bestämd när jag tar mig an något. Gör många saker och blir bra på det mesta, helt enkelt.

Vad är man duktig på då?

eternallord
2011-02-20, 14:18
Vad är man duktig på då?
Matematik, elektronik med mera.

Yes
2011-02-20, 14:19
Pizza. Och att lära mig nya saker.

Olegh
2011-02-20, 14:24
Inget särskilt. Har inget som jag utmärker mig i.

Riktigt trist att inte ha en passion eller ett specialområde som man kan vara stolt över, även om man är "ok" eller mer inom många områden.

tglr
2011-02-20, 14:29

Riktigt trist att inte ha en passion eller ett specialområde som man kan vara stolt över, även om man är "ok" eller mer inom många områden.

Samma här. :(

egge
2011-02-20, 14:38
Jag är bra på att åka skidor och jag lär mig nya saker snabbt.

Tolkia
2011-02-20, 14:40
Vad är man duktig på då?
Man är nog inte helt utan mattebegåvning (för helt utan skulle nog vara som att försöka gå musikdirektörsutbildningen och vara tondöv), men framför allt skulle jag säga att man är ambitiös och bra på att driva sig själv även när det inte är superkul att plugga. Att studieframgång är 10% inspiration och 90% transpiration är jävligt sant. Sedan tror jag att man måste ha ett intresse och en talang för elektronikskit (det märks att jag inte har det, va?) som är över genomsnittet, för den allra mest basic kursen är ungefär det man klarar att plåga sig igenom utan talang, och det lär inte räcka så långt i elektroteknik.

Sverker
2011-02-20, 14:49
Tunnskiktskromatografi, TLC. Jag kan separera och bestäma i princip vad som helst på en kiselgelplatta.

svennebanan
2011-02-20, 14:53
Man är nog inte helt utan mattebegåvning (för helt utan skulle nog vara som att försöka gå musikdirektörsutbildningen och vara tondöv), men framför allt skulle jag säga att man är ambitiös och bra på att driva sig själv även när det inte är superkul att plugga. Att studieframgång är 10% inspiration och 90% transpiration är jävligt sant. Sedan tror jag att man måste ha ett intresse och en talang för elektronikskit (det märks att jag inte har det, va?) som är över genomsnittet, för den allra mest basic kursen är ungefär det man klarar att plåga sig igenom utan talang, och det lär inte räcka så långt i elektroteknik.

Jag har ju som du kanske vet en liknande examen(så fort examensarbetet är betygsatt) så jag vet ungefär vad som krävs. Tyckte bara att det lät billigt att vara bra allt det där för att man går utbildningen, men det kanske inte var så han menade? Sedan beror det så klart vad man jämför med. Jag var bland dom bästa i matematik i min första klass men rätt medel när jag forsatte på masternivå. Men egentligen har lorden rätt om man jämför sig med resten av Sveriges befolkning och inte bara klasskamraterna. Men lorden kanske är bäst i klassen :D. Vad det jag?

Ademius
2011-02-20, 14:55
Att inse och vara medveten om mina egna brister (gillar den andra tråden bättre;))

Crocker
2011-02-20, 14:56
Jag är stolt över att jag kan inse att jag har fel, ha en vilja att ändra mig.

eternallord
2011-02-20, 15:21
Jag har ju som du kanske vet en liknande examen(så fort examensarbetet är betygsatt) så jag vet ungefär vad som krävs. Tyckte bara att det lät billigt att vara bra allt det där för att man går utbildningen, men det kanske inte var så han menade? Sedan beror det så klart vad man jämför med. Jag var bland dom bästa i matematik i min första klass men rätt medel när jag forsatte på masternivå. Men egentligen har lorden rätt om man jämför sig med resten av Sveriges befolkning och inte bara klasskamraterna. Men lorden kanske är bäst i klassen :D. Vad det jag?

Långt ifrån bäst i klassen :D Det är mer i stil med hur Tolkia beskriver det, jag är definitivt inte världsbäst på matematik, men jag är ändå stolt över att jag går och klarar av en utbildning som de flesta inte hade klarat, och ändå har ett så brett liv runtomkring.

dream_theater_
2011-02-20, 15:23
Jag är grymt bra på att ignorera Jante-lagen. Utöver det - logiskt tänkande, snabbmatte, klättra i rep med bara händerna, eller bara en hand om det är så, manipulation (mest för att få folk glada), konsekvensanalys, att rita, att slå på saker, var förr grym på att dribbla i basket dock inte nu, armbrytning, bänk, bra på WC3. Dock har jag alltid vart mest nöjd över min skicklighet i att ignorera smärta, men det försvinner ganska fort utan konstant övning, märkte jag när jag tatuerade revbenen.

Den satte du i alla fall inte innan du skapade tråden "guldtänder" :D

svennebanan
2011-02-20, 15:26
Långt ifrån bäst i klassen :D Det är mer i stil med hur Tolkia beskriver det, jag är definitivt inte världsbäst på matematik, men jag är ändå stolt över att jag går och klarar av en utbildning som de flesta inte hade klarat, och ändå har ett så brett liv runtomkring.

Bra (mest för att jag också borde få skirva i tråden då!) :D
Du har som sagt rätt. Jag tolkar "bra" som att man tillhör yttersta elitskiktet inom något.

Supermicke
2011-02-20, 15:33
jag är bra på... fan..

Zibbe
2011-02-20, 15:39
Det jag är mest stolt över mig själv är att jag har börjat på läkarlinjen, något som jag har haft som ambition sedan sjätte klass. Känns extra bra att ha kommit in när i princip alla i min omgivning var medvetna om min ambition, känns lite som att jag har "lyckats med min barndomsdröm" och det är riktigt belönande.

Som en följd på föregående stycke så är jag också mycket stolt över mina gymnasiebetyg (MVG i allt) och då speciellt Ma E, en kurs som för mig var oerhört påfrestande och tung av någon anledning. Låg och vägde emellan VG och MVG med mer lut åt VG inför slutprovet och jag fick reda på ifall jag fick ett solklart MVG på provet så skulle jag också få det i slutbetyg. Jag satte ett solklart MVG med 2 fel och fick mitt MVG. När man tittar tillbaka så kunde hela min läkarambition ha fallit med det där provet ifall jag inte hade klarat det.

Det är nog det jag är mest stolt över som jag har åstadkommit i mitt liv hittills.

Brickhead
2011-02-20, 15:41
Låter lite nördigt men jag är väldigt bra på RTS och FPS-spel. Har väldigt lätt för att prata med människor jag inte känner och skämta.

Jag har också hittat ett intresse som jag vill hålla på med och jobba med i framtiden, kost & träning, kroppens anatomi, folkhälsa osv.

shut teh face
2011-02-20, 15:43
Jag är jävligt bra på att laga mat och baka, och äta förstårs

svennebanan
2011-02-20, 15:44

Han är 18 och kör Volvo.

Dreas
2011-02-20, 15:47
Huvudräkning är väl alltid något jag ansetts vara bra på, börjar dock rosta ihop. Utöver det, hmm, har ett bra läshuvud men det är inget man är superstolt över. Annars, hmm, nej.

von huff
2011-02-20, 15:49

JDet är ganska tråkigt.Som ung, riktigt ung, så var man bra eller oftast bäst i all idrott.Betygen var mycket bra men nu har man inte riktigt nåt man är riktigt bra på, fast och andra sidan så är det många andra som inte har det heller.Jovisst jag är bra på tekken 3 men vem bryr sig om man ä bra på nåt random skit

pbiddy
2011-02-20, 16:10
Är ganska allmänbildad på ganska många områden. Sen har jag ett jäkla sifferminne som gör att jag kan i stort sett alla årtal jag läser och vad som har hänt då - matte däremot e jag kass på.
Känns bra att två timmar om dagen på Wikipedia och IMDB har gett resultat :)

Sheogorath
2011-02-20, 16:30
Är ganska allmänbildad på ganska många områden. Sen har jag ett jäkla sifferminne som gör att jag kan i stort sett alla årtal jag läser och vad som har hänt då - matte däremot e jag kass på.
Känns bra att två timmar om dagen på Wikipedia och IMDB har gett resultat :)

Kan man vara allmänbildad på få områden?

agazza
2011-02-20, 16:30
Jag kan lite men om överjävligt mycket olika saker. Brukar kunna prata med allt och alla om deras intressen och vara någorlunda insatt, förutom sport, jag vet vad zlatan och foppa spelar, men inte mycket mer. Det uttrymmet har jag använt till diverse onödigt vetande istället

Händig, tjurig och viljan att kunna allt som andra kan och bli bättre än dom på det har bidragit till det.

Lätt att förstå saker, gjorde väldigt bra ifrån mig på IQ test när jag var yngre, det har tyvärr gått neråt ordentligt sen jag började dricka alkohol..

Blir inte psykiskt sliten som alla andra och har lätt för mig att se på situationer utifrån och logiskt än känslomässigt och personligt.

Har mycket personlig stolthet i saker jag gör och tolererar inte att göra saker halvdant.

Stor vilja att hjälpa folk runt mig (har många kompisar med jobbiga liv)

IronBug
2011-02-20, 16:32
Jag är stolt över Aron och bra på att böja mer än Muddler.

koffein_beroende
2011-02-20, 16:37
Det är sorgligt att det enda jag kommer på är, äta :(

hugok
2011-02-20, 17:17
Det jag är mest stolt över mig själv är att jag har börjat på läkarlinjen, något som jag har haft som ambition sedan sjätte klass. Känns extra bra att ha kommit in när i princip alla i min omgivning var medvetna om min ambition, känns lite som att jag har "lyckats med min barndomsdröm" och det är riktigt belönande.

Som en följd på föregående stycke så är jag också mycket stolt över mina gymnasiebetyg (MVG i allt) och då speciellt Ma E, en kurs som för mig var oerhört påfrestande och tung av någon anledning. Låg och vägde emellan VG och MVG med mer lut åt VG inför slutprovet och jag fick reda på ifall jag fick ett solklart MVG på provet så skulle jag också få det i slutbetyg. Jag satte ett solklart MVG med 2 fel och fick mitt MVG. När man tittar tillbaka så kunde hela min läkarambition ha fallit med det där provet ifall jag inte hade klarat det.

Det är nog det jag är mest stolt över som jag har åstadkommit i mitt liv hittills.

Grattis! Riktigt bra jobbat :thumbup:

Onigiri
2011-02-20, 17:49
Det är sorgligt att det enda jag kommer på är, äta :(Det tänkte jag också på :D

limenka
2011-02-20, 18:54
Jag är otroligt bra på att baka kladdkaka och steka pannkakor!

kettlebellGuden
2011-02-20, 19:02
Jag är faktiskt rätt stolt över att vara RKC.

Yes
2011-02-20, 19:11
Det är sorgligt att det enda jag kommer på är, äta :(
Det är inte sorgligt. Det är respekt!

The_RobRoy
2011-02-20, 19:17
Jag är otroligt bra på att baka kladdkaka och steka pannkakor!

Jag letar efter en kvinna med dessa två egenskaper! :)

emcalu
2011-02-20, 19:19
jag är riktigt bra på att skriva.

C.E.J.
2011-02-20, 19:20

Åh fyfan, bland det äckligaste jag läst - inte borstat tänderna hela sitt liv och ska byta samtliga tänder vid 18 års ålder, det är ju helt blåst *screwy*

dream_theater_
2011-02-20, 20:02
Jag hoppas på troll, men jag är rädd för att det inte är det..:)

Jockefoten
2011-02-20, 20:07
Det enda jag varit riktigt bra på är simning, dessvärre hade jag inte viljan till elitsatsning.

Rikard Jansson
2011-02-20, 21:50

Nej, en liten miss där ... Om det inte var det jag var ute efter!? ... Fast det är ju osannolikt :D Just det, också en bra sak jag är bra på - sannolikhetskalkyler!

Biceps
2011-02-20, 22:05
Jag är en fena på gitarr. Det är nog det jag är mest stolt över. Sen är jag bra på en massa annat skit också men kanske inte på samma relativa nivå. Räcker gott för mig.

salmiak
2011-02-20, 22:29
Anser mig hyfsat duktig på mycket och att jag har haft disciplinen att nå den där extra lilla biten.
Jag är stolt över att jag kom in på läkarprogrammet och att jag håller kontakt med så många gamla vänner.
En till sak jag gör bra är att jag strävar till att lära mig mer om denna intressanta värld och vågar ifrågasätta mig själv ofta.

Stora talangen är dock musik, är mycket bra på trummor!

Exdiaq
2011-02-20, 22:46
Lätt för att tänka abstrakt

lanzal
2011-02-20, 22:53
Fett skillad på starcraft 2

Brickhead
2011-02-20, 22:58
Fett skillad på starcraft 2

Master leauge i guess :naughty: poäng?

KlopFer
2011-02-20, 23:15
Smälta in, tror det är ganska lätt att tycka om mig. Alltid haft lätt att få jobb/vänner bara genom att prata och vara social. Aldrig känt mig utanför eller liknande, jag tar inte åt mig och kan aldrig vara arg längre än 3minuter.

Pungis
2011-02-20, 23:17
k n u l l a :) Tjejerna brukar bli lite förvånade ..

Sen är jag grym på Black ops på PCn

svennebanan
2011-02-20, 23:22
k n u l l a :) Tjejerna brukar bli lite förvånade ..

Ser du ut som en som aldrig gjort det eller varför förvånas dom?

Pungis
2011-02-20, 23:27
Ser du ut som en som aldrig gjort det eller varför förvånas dom?

Jag är ganska tystlåten, men knullar som ett odjur ;)

filmjölk
2011-02-20, 23:30
Jag är ganska tystlåten, men knullar som ett odjur ;)

hehe som ett djur, som en chimpans? 10 sekunders samlag, färdig...vila en halvtimme och en ny 10sekunders omgång.

C.E.J.
2011-02-20, 23:41
hehe som ett djur, som en chimpans? 10 sekunders samlag, färdig...vila en halvtimme och en ny 10sekunders omgång.

Gökborgarmärket.

Forqie
2011-02-20, 23:44
Jag är rätt vass på huvudräkning. Jag är väl hjälpsam, generös och snäll i allmänhet, det är iaf vad jag tror att folk tycker om mig. dock nästan för snäll ibland :(

EkarN
2011-02-21, 00:36
Min inlärningsförmåga. Inte extrem, eller särskilt extraordinär men ok. Alltid varit duktig på att assimilera och analysera information. Alltid tyckt det varit kul att läsa också. Slukade Väinö Linna och Sagan om Ringen när jag var 8-9:D

pbiddy
2011-02-21, 08:55
Kan man vara allmänbildad på få områden?

Jag antar att man kan vara allmänbildad på, till exempel, vetenskap som är ett ganska brett område men inte på historia. Eller geografi och inte informatik.