handdator

Visa fullständig version : Väger lite på helgen

alex111
2011-02-20, 11:12
Tjabba, när det är helg brukar jag äta lite,lite godis men jag försöker hålla kcal balans eller litet +. Då brukar jag äta min middag tidigare med mkt protein och brukar inte äta mer förutom lite snacks på kvällen. Dagen efter på morgonen brukar jag då väga mer än 1 kilo mindre. Trots att jag fått i mig lika mkt kalorier i princip. varför?

tack!

hidden
2011-02-20, 11:21
Du kan fortfarande förlora vätska hur mycket +kcal du än ligger.

AngryFinnishGuy
2011-02-20, 11:23
Kan det inte vara så enkelt att den snacksen väger mindre än vad din vanliga mat väger (som du bytt ut mot snacksen) = du har mindre mat i systemet = du väger mindre.

Fredron
2011-02-20, 12:18
Det finns ingen anledning att väga dig lite då och då, eller dag efter dag och helt tro på vågen. Det finns för många olika faktorer som spelar in, något kilo upp eller ner är helt normalt så bry dig inte om det.

jonjoo
2011-02-20, 12:25
Somsagt, bara för du får i dig mer kcal så väger du inte mer på en gång. Säg att du äter en chipspåse på 500g med massvis av kalorier och väger dig. Sedan gör du samma sak men du dricker 1l mjölk som inte innehåller i närheten av lika mycket kalorier. Klart du kommer väga mer av mjölken för tillfället då mjölken väger mer i sig. Väg dig en gång i veckan under samma tidpunkt under en peroid så får du en bättre uppfattning av hur du går upp/ner.