handdator

Visa fullständig version : Vikten av att följa sitt schema?

jone1987
2011-02-20, 10:08
Som topic lyder, jag har svårt att följa mitt schema som jag börjat med för några veckor sedan. 5 dagars splitt mån-fredag.

Nu har jag sjukt svårt att hinna med, måste flyga fram och tillbaka överallt känns det som. dåligt med fritid, och innan jobb 8 på morgonen blir det inte träning.

mån: Ben
tis: bröst/axlar/triceps
ons: mage/vader
tors: rygg/biceps/baksidalår
fre: smått rehab träning för axlar

men kan jag köra som nu söndag, att jag drar till gymmet nu, pressar igenom måndag och tisdagspasset på samma pass. Det borde inte förstöra något? annars missar jag nog en av dom i löpet av veckan.

Arf Pingvin
2011-02-20, 10:14
Kör båda på söndag så missar du inte benen. Skippa lite axel/triceps-pyssel om det krisar med tiden.

mikaelj
2011-02-20, 10:18
Du kanske skulle byta träningsupplägg.

z_bumbi
2011-02-20, 10:21
Du kanske skulle byta träningsupplägg.

+1

Välj något som du kan hålla så brukar det bli lättare att fortsätta

jone1987
2011-02-20, 10:49
hehe jo det vet jag men det går att hålla schemat som jag har nu, men är inne i hektiska 2-3veckor nu och då kommer min tid att pressas bort från gymmet. efter de så kan jag köra på igen =)

Exdiaq
2011-02-20, 11:04
+1

Välj något som du kan hålla så brukar det bli lättare att fortsätta

Hade hört talas om det här inlägget, men kunde inte tro det förrän jag såg det själv, HALLELUJAH!

z_bumbi
2011-02-20, 11:21
hehe jo det vet jag men det går att hålla schemat som jag har nu, men är inne i hektiska 2-3veckor nu och då kommer min tid att pressas bort från gymmet. efter de så kan jag köra på igen =)

Är det så kort tid kan du antingen byta under den perioden, trycka ihop vissa dagar, sprida ut det över längre tid eller helt enkelt hoppa över vissa pass.