RoHe
2011-02-19, 22:11
Hel allihop. nu är det så här att jag vill slimma till mig lite grann, själva viktsiffran struntar jag helt i, det är formen jag bryr mig om, väger i skrivande stund 86 kg, är 185 cm lång och är man. Är nitton år gammal och har inte tränat någonting alls innan jag börjat med löpband( för nån månad sen)
har nu bestämt mig för att gå ner i vikt (bli smalare) innan jag börjar med styrketräning igen (körde det ett par månader innan en skada, och tyckte det var väldigt roligt. tror att många vill skifta på dom två, men nej jag vill köra så)
kör nu två löpbandspass på gymmet om dagen. ett ca 16;00,
och det andra ca 19;00, går fort ca 1km innan jag springer ca 4. alltså en mil om dagen, (spelar det någon roll om man delar upp dom på två gånger?)
äter två gånger om dagen,
Frukost-(har jag inte ätit dom sista 8 åren.
lunch-äter jag ca 11;00. det som serveras i skolan,
och en middag efter andra löppasset(alltså efter 19;00.
äter jag för lite? bör jag trycka in mer mat?
känner själv att jag borde trycka in en måltid till innan pass 2 då jag känner mig halvdöd efteråt, dock vill jag fortfarande gå ner i vikt. så hur ska jag göra? hur ska jag kunna räkna (om jag ska räkna) skolmaten? har nog inte råd med att ta med mig egen mat då jag bor själv numer. kan jag överdriva lite o räkna med att skollunchen ligger på 1000kcal? så har jag resterande att dela upp över resten av dagen?
Förlåt om jag tar upp ämnen som redan finns (men känns som dom flesta trådar är skrivna av antingen personer som tränar/tränat mycket eller superduper överviktiga. det här känns mer personligt, och att svaren passar mig mer.
Kanske blev heltokigt det här, men ha överseende med mitt första inlägg!
tacksam för alla svar, och tack för en superskön sida.
/mvh:)
har nu bestämt mig för att gå ner i vikt (bli smalare) innan jag börjar med styrketräning igen (körde det ett par månader innan en skada, och tyckte det var väldigt roligt. tror att många vill skifta på dom två, men nej jag vill köra så)
kör nu två löpbandspass på gymmet om dagen. ett ca 16;00,
och det andra ca 19;00, går fort ca 1km innan jag springer ca 4. alltså en mil om dagen, (spelar det någon roll om man delar upp dom på två gånger?)
äter två gånger om dagen,
Frukost-(har jag inte ätit dom sista 8 åren.
lunch-äter jag ca 11;00. det som serveras i skolan,
och en middag efter andra löppasset(alltså efter 19;00.
äter jag för lite? bör jag trycka in mer mat?
känner själv att jag borde trycka in en måltid till innan pass 2 då jag känner mig halvdöd efteråt, dock vill jag fortfarande gå ner i vikt. så hur ska jag göra? hur ska jag kunna räkna (om jag ska räkna) skolmaten? har nog inte råd med att ta med mig egen mat då jag bor själv numer. kan jag överdriva lite o räkna med att skollunchen ligger på 1000kcal? så har jag resterande att dela upp över resten av dagen?
Förlåt om jag tar upp ämnen som redan finns (men känns som dom flesta trådar är skrivna av antingen personer som tränar/tränat mycket eller superduper överviktiga. det här känns mer personligt, och att svaren passar mig mer.
Kanske blev heltokigt det här, men ha överseende med mitt första inlägg!
tacksam för alla svar, och tack för en superskön sida.
/mvh:)