Visa fullständig version : Träning 1 pass per vecka?
svennebanan86
2011-02-19, 20:30
Är det någon här som passerat nybörjarstadiet som ökar bra på 1 eller max 2 pass per vecka?
Har haft mycket annat som tagit upp min tid och lyckats träna bara 1 eller 2 av mina 3 pass och lurar därför på att köra helkropp enl följande...
Böj 5 set
Bänk 5 set
Mark 2 set
Chins 5 set
Någon med erfarenhet av det?
Är ganska långt kommen i min träning, böjer å bänkar 1,5 gånger kv mark drygt 2 g kv.
Varför bara träna 1 gång i vecka, mer tid än så måste du väl kunna få till träning?
Skulle jag kört en gång i veckan, skulle jag köra betydligt fler övningar och stå och nöta ett bra tag :D
svennebanan86
2011-02-19, 21:02
Ibland kan de bli 2 men oftast bara 1.
Har mycket annat som just nu prioriteras högre trots att träningen e viktig. Brödfödan, småbarn och annat.
svennebanan86
2011-02-19, 21:26
Hur bör man smartast träna med dessa förutsättningar? Hög volym och intensitet eller?
panzerpig
2011-02-19, 21:53
Jag sitter lite i samma sits. Oftast 2ggr/vecka men även en gång förekommer.
Småbarn, en fru som jobbar långa dagar osv gör att det handlar om att vara flexibel.
denna vecka har jag tränat söndag och onsdag (kl 8 på morgonen, enda tiden jag hade möjlighet att träna på hela veckan...)
Jag ökar bra, jag har två pass som jag försöker köra varje vecka:
A:
hyperextensions
bänkpress
smal bänkpress
hantelrodd
sidolyft
framåtlutade sidolyft
bicepscurl
B:
Frivändningar
Knäböj eller frontböj
bencurl
militärpress eller lätt bänkpress
chins
triceps
mage
vader
Hemligheten tycker jag är att träna när du kan, förra veckan körde jag söndag och sen måndag, blev två tunga pass i rad men jag visste att jag fick en lång vila fram till söndag så jag kunde ändå ge järnet.
Har problem med min rygg så jag kör inte tunga övningar som belastar korsryggen (marklyft) ofta kör jag frontböj istf knäböj.
Hinner jag bara en gång i veckan brukar det bli: (senaste vikter jag kört)
Frivändning: 50, 60, 80, 90, 100 kg x2-3 reps
frontböj: 145x1,130-140x2-3 reps i några set.
bänkpress: senast: 147,5x1. 140x3,140x3
chins: 10,8,8 reps
Sen lägga till det jag orkar, mage, biceps, axlar,
panzerpig
2011-02-19, 21:54
Hur bör man smartast träna med dessa förutsättningar? Hög volym och intensitet eller?
beror på vad du är ute efter. Jag satsar på styrka, då kör jag lågreps. Vill jag variera så kör jag doggcrapp-inspirerat en period, det sliter lite lagom hårt och det är bra med lång vila mellan passen.
kettlebellGuden
2011-02-19, 22:00
1 pass på gymmet.
sen något pass eller 3 hemma. Chins, enbens-knäböj, armhävningar i olika variationer, etc.
1 pass på gymmet.
sen något pass eller 3 hemma. Chins, enbens-knäböj, armhävningar i olika variationer, etc.
Not sure if serious. :confused:
Träning utan cablecross? Går det? ;)
En kettleboll är ju ett bra komplement till det du nämnt. Det har alla plats med hemma.
kettlebellGuden
2011-02-19, 23:28
Not sure if serious. :confused:
Träning utan cablecross? Går det? ;)
En kettleboll är ju ett bra komplement till det du nämnt. Det har alla plats med hemma.
Kettleboll har jag hört är Bra Krejer. Ska nog ta och beställa en på 32kg genast. :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.