Nina L
2011-02-19, 06:36
Härom dagen var jag på infoträff angående undersköterskeutbildningen som jag har sökt till. Sedan dess har tankarna malt på om att jag skulle kunna läsa till sjuksköterska istället och få en mer spännande utbildning, bättre lön och bättre arbetsvillkor. USK-utbildningen började kännas sopig som fan. Men när jag läste på om det bättre alternativet så vart ju frågan: "Har jag någon chans att komma in?". :confused:
Vaknade 05 idag och tänkte på framtiden... :Virro *cry* *gah!*
Hur man räknar ut sitt snittbetyg när man har betyg från Komvux också?
Hjälp mig så att jag kan sova längre imorgon!
För dig som gick ut gymnasieskolan före 2003
Behörighetskompletteringar: De kompletteringar som du gjort och behöver för att bli behörig, räknas alltid med.
Utbyteskompletteringar: De kompletteringar du gjort för att ersätta/byta ut ett tidigare betyg räknas med
Tilläggskompletteringar: De kompletteringar du gjort som kan läggas till för att höja meritvärdet räknas med.
Mitt snittbetyg från Komvux är: 18.85 (6 MVG, 2 VG)
Mitt snittbetyg från gymnasiet är: 16,05
(Eller 16,21 om man får ta bort Idrott & Hälsa - får man det?)
Mina Behörighetskompletteringar är:
Naturkunskap A: 4 --> Naturkunskap B: MVG
Jag har inga utbyteskompletteringar. Resten (5 MVG, 2 VG) är tilläggskompletteringar
För att läsa till Sjuksköterska behöver jag: 17.76, verkar det som.
Snela någon!
/Framtidsångest i arla morgonstund
Vaknade 05 idag och tänkte på framtiden... :Virro *cry* *gah!*
Hur man räknar ut sitt snittbetyg när man har betyg från Komvux också?
Hjälp mig så att jag kan sova längre imorgon!
För dig som gick ut gymnasieskolan före 2003
Behörighetskompletteringar: De kompletteringar som du gjort och behöver för att bli behörig, räknas alltid med.
Utbyteskompletteringar: De kompletteringar du gjort för att ersätta/byta ut ett tidigare betyg räknas med
Tilläggskompletteringar: De kompletteringar du gjort som kan läggas till för att höja meritvärdet räknas med.
Mitt snittbetyg från Komvux är: 18.85 (6 MVG, 2 VG)
Mitt snittbetyg från gymnasiet är: 16,05
(Eller 16,21 om man får ta bort Idrott & Hälsa - får man det?)
Mina Behörighetskompletteringar är:
Naturkunskap A: 4 --> Naturkunskap B: MVG
Jag har inga utbyteskompletteringar. Resten (5 MVG, 2 VG) är tilläggskompletteringar
För att läsa till Sjuksköterska behöver jag: 17.76, verkar det som.
Snela någon!
/Framtidsångest i arla morgonstund