handdator

Visa fullständig version : Bulk ?

Mr Filip
2011-02-18, 21:57
Jag har lite frågor angående hur man bulkar.
Vill jätte gärna tävla i fitness och behöver då lägga på mig en del muskelmassa, väger idag 63 kg och jag är 173 cm lång.
Jag kör ett 4-dagars split som ser ut ungefär såhär:

Måndag: Bröst & triceps
Tisdag: Ben
Onsdag,Lördag,Söndag vila zzzzz....
Torsdag: Axlar
Fredag: Rygg & Biceps

Vill lägga mig runt 72 kg och inser att det kommer att ta sin tid, vill gå upp så hälsosamt som möjligt, frågan är bara hur jag lägger upp kosten? :smash:

En vanlig dag för mig ser ut ungefär såhär:

Frukost 08:00
3 Ägg och 3 äggvitor
Havregrynsgröt gjort på 3 dl havregryn + mjölk
Ett glas juice
En kopp kaffe
omega-3 kapslar 2 st

Mellanmål 11:00
Prottedrink + frukt eller kvarg

Lunch 14:00-15:00
Kycklingbröst ca 2 fileér
2-3 Potatisar
Grönsaker öser på
Och lite vinegrette

Innan träning 17:00
Prottedrink
Apelsin

Efter träning
Proteinbar + anabolic halo pro series

Middag
Samma som lunch byter ut mot kött eller fisk

Innan läggdags
Kesella eller keso 250 g plus caseindrink

Ser det bra ut eller för lite?

Tacksam för hjälp!

Eddie Vedder
2011-02-19, 08:41
Hur äter du nu när vikten är stabil och är det en stor ökning av matintaget det där?

Mr Filip
2011-02-19, 09:38
Har ökat i vikt men nu har det har vikten varit stabil under en periods tid, det är en ganska rejäl ökning med tanke på vad jag fick i mig innan då jag hade problem med att ens få i mig käk.
Tror dock fortfarande att jag får i mig alldeles för lite.
Har räknat ut att jag ska ligga på runt 3585 kcal för ett överskott, vet inte riktigt vad jag ligger runt nu, kan detta stämma?

Mr Filip
2011-02-19, 09:41
Det verkar ha halkat in lite extra ord i början av texten hoppas att ni förstår :P

Eddie Vedder
2011-02-19, 10:36
Om du har svårt med energin skulle jag till att börja med välja exempelvis vitt ris istället för några potatisar. Och dessutom sluta slänga äggulor. Att byta juice mot fet mjölk är nog bra det också kanske, juice är ju kolsyrefri läsk.

Mr Filip
2011-02-19, 10:53
Okej ska pröva mig fram :)
Tack för hjälpen!

Mr Filip
2011-02-19, 11:11
Kom och tänka på ytterliggare en sak som jag har funderigar kring, skräpmat under bulk hissa eller dissa?

Eddie Vedder
2011-02-19, 11:21
Kom och tänka på ytterliggare en sak som jag har funderigar kring, skräpmat under bulk hissa eller dissa?

Det är varken mer hiss eller diss under bulk som annars. Ibland kan man unna sig lite skräpmat helt enkelt, det är ju skit samma om du vill behålla vikten eller öka.

Jag ska käka kebab idag hade jag tänkt. Men det gör jag ju inte för någon särskild anledning mer än att vi planerat in det idag.

Mr Filip
2011-02-19, 11:25
Låter bra de!
Tacksam för hjälpen!