Visa fullständig version : Linimentet
champion
2011-02-18, 15:32
Det är så att jag är ute efter linimentet. Har använt tigerbalsam men tycker inte det hjälper så mycket. Det bara luktar. Skitsamma om det luktar as om det funkar.
Vilket är det bästa linimentet ni använt/använder? Och vart kan man köpa det?
Jag älskar Linnex, smidigt att dra på också!
nmanradnävna
2011-02-18, 15:54
Gör linnimenten i själva verket något? Vilken effekt är du ute efter? Dämpande brännande känsla? För jag tror inte att det skulle skynda på återhämtning eller nåt liknande
Radital hästliniment, finns att köpa på ridsportbutiker eller Granngården t.ex. Det är starkt och kan med fördel spädas med vatten.
Radital istället för vatten i protteshaken, jävlar ta mig!
Radital istället för vatten i protteshaken, jävlar ta mig!
:laugh:
champion
2011-02-18, 16:40
Gör linnimenten i själva verket något? Vilken effekt är du ute efter? Dämpande brännande känsla? För jag tror inte att det skulle skynda på återhämtning eller nåt liknande
Skynda på återhämtningen?
champion
2011-02-18, 16:57
Det jag är ute efter är något som går ner i muskeln. Gör Linnex det?
Det jag är ute efter är något som går ner i muskeln. Gör Linnex det?
Tror det mest ligger och bränner på utsidan. Men det känns bra under tiden.
Celadrin påstås gå in och göra nytta.
kör med thailiniment i oljeform (som thaiboxare använder)..smidigt att massera in, effektivt å luktar jenka....finna på alla kampsportsbutiker...linnex är kiss
linnex har antiinflammatoriska egenskaper
linnex har antiinflammatoriska egenskaper
gäller traditionella thailiniment också...
göteborg
2011-02-18, 19:02
nicoflex
linnex är kiss
Du ska se att när du vuxit upp och kan hantera ett riktigt liniment, då kommer linnex finnas där och vänta på dig!
Men kör du med ditt barn/thailändar-liniment sålänge!
Go Linnex go! Bra grejer.
Thai-liniment i oljeform är jävligt soft imo, passar bäst om man vill dra större delar av kroppen. Kör som komplement också med någon thailändsk motsvarighet till tigerbalsam vid mindre ytor. Upplever att den är något rejälare än TB, jäkligt påtaglig jenkalukt dock, folk tittar på mig när jag handlar på Konsum när jag använt den.
bigtraps
2011-02-19, 07:02
Använder regelbundet Linnex till axlar och armbågar. Dock tycker jag att man förlorar den hetta man ifick i början.
Scratch89
2011-02-19, 07:06
Varför använder man liniment?
Varför använder man liniment?
Lindra smärta vid tex inflammation i muskel, "hot/cold" känsla, förhoppningsvis hjälpa till med läkning.
Har jag en skada så brukar jag dra på linnex innan träning och använda gel/smärtstillande när jag inte tränar.
champion
2011-02-28, 18:37
Någon som har testat Nicoflex? Är det bra?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.