handdator

Visa fullständig version : rask promenad efter träning

Diana
2003-11-20, 15:15
e de negativt på nått sätt me en rask prommenad i40-50 min eftr träningen o prottet+snabba kolh...?om jag väntar en halvtimme kommer väl musklerna sugit upp kolisarna o prottet så ja inte förbränner de på vägen.. kommer de gå åt mestadels kolisar eller fett under den prommenaden? me andra ord blir återhämtningen försämrad på något sätt bör ja käka mer kolisar efter träningen isf? eller e ja bara besatt i smådetaljer?hehe:smash: ska nämligen byta gym o fattig som man e så har man ju ingen bil!
många frågetecken vart de hoppas någon vet?

King Grub
2003-11-20, 15:20
eller e ja bara besatt i smådetaljer?

Antagligen. ;)

Vill du gå upp i muskelmassa eller öka i kroppsvikt får du se till att promenaden inte får ner ditt energiintag på underskott, men du lär inte behöva stå med stoppklockan för någon slags sekundstrid för att få i dig näring. Om du under dagen kompenserar för den extra aktiviteten tror jag inte en promenad påverkar varken hit eller dit.

Diana
2003-11-20, 15:26
ahaa e de så enkelt som att bara öka dagsintaget? ja fick för mej att kolisarna skulle försvinna från musklerna när de behövde dem som bäst(e.träning)om man gjorde nått ansträngande efteråt..men som sagt detaljer e något av min specialitee
tack för svaret!

King Grub
2003-11-20, 15:38
Originally posted by Diana
ahaa e de så enkelt som att bara öka dagsintaget? ja fick för mej att kolisarna skulle försvinna från musklerna när de behövde dem som bäst(e.träning)om man gjorde nått ansträngande efteråt..men som sagt detaljer e något av min specialitee
tack för svaret!

Jo, men så ansträngande är väl inte en promenad? Det är väl inte en promenad uppför slalombacken med tung ryggsäck i toktempo det är frågan om? :) Är det en riktig powerwalk det är frågan om kan du ju öka på kolhydraterna något så du har tillgång till snabb energi.

Diana
2003-11-20, 17:29
nä några sånna intensiva vandringar kommer inte på tal efter styrken:D men ja ska nog peta i mej lite fler snabba kolisar efteråtför säkerhetens skull