Visa fullständig version : Gran Canaria - Playa del ingles
Någon som varit där på senaste tiden..?
Vilka är de bästa klubbarna? Vad finns det för kul o göra? Billig sprit? osvosv
creperiet
2011-02-15, 22:26
Maspalomas är hyfsad sand. Nakenbadsdelarna har finaste stränderna. Så lägg dig där istället för att supa bort resan nu.:D
Jag var där i december, fick calici, och hittade en svingo restaurang.
Jag var där i december, fick calici, och hittade en svingo restaurang.
Calici?
Vilken restaurang?
panzerpig
2011-02-15, 23:18
calicivirus (vinterkräksjukan) chansar jag på...
Jag bor min andra vinter på Gran Canaria.
Vad vill du veta?
Calici?
Vilken restaurang?
Vinterkräksjukan ja.
Tror det hette El mundo eller något med mundo iallfall. Så sjukt god mat, gott vin, trevlig personal.
Tigerkotten
2011-02-16, 17:48
Amadores ar iaf en valdigt fin strand som du borde besoka.
Jag är i San Agustin just nu. Är väl rätt dött, mest en massa gamlingar, men det enda stället man kan åka till just nu om man vill ha det varmt och skönt i endast en vecka. Party kan du glömma på GC.
Jag är i San Agustin just nu. Är väl rätt dött, mest en massa gamlingar, men det enda stället man kan åka till just nu om man vill ha det varmt och skönt i endast en vecka. Party kan du glömma på GC.
Vill man parta går det.
I San Agustin finns det en riktigt fin lounge bar där det brukar vara fullt på helger.
Vill du parta med turister/skandinaver kan du alltid dra till Playa och Kashba/Hålet. Det finns även vettigare ställen där det hänger mindre turister och mer folk som jobbar här. Nu känner jag väldigt många av de som jobbar här men det brukar vara grymt skön stämning på de ställena.
Även i Maspalomas så finns det riktigt nice lounge barer med locals.
Puerto Rico har bra ställen. Där är det oftast en bra blandning på locals och turister.
Vill man hänga på små sköna local barer så ska man till Puerto de Mogan. Det brukar kunna vara grymt skön stämning där och barerna stänger när sista personen gå.
Och Las Palmas är en bra stad att festa i också då det är en riktigt stor studentstad.
Här säkert glömt några ställen, men att säga att man kan glömma att kunna festa på GC är bull... Då vet man inte vad man pratar om.
Amadores ar iaf en valdigt fin strand som du borde besoka.
Det är ett väldigt bra tips. En annan strand jag kan rekommendera är Anfi Beach.
Trots att jag avskyr Anfi och allt de gör, så har de ändå en otroligt fin strand.
Jag va en vecka i Bahia Feliz för två veckor sedan . Inget partyställe direkt mest barnfamiljer och gamlingar. Så jag tror du får röra dig mer söderut för att hitta de bästa partyställena. augusin, maspalomas, puerto rico
hejhopp79
2011-02-16, 19:47
Haha, supaturism till random stränder är så jävla osmaklig ;)
Aer haer nu. Finns en del party har borta i Playa Del Ingles, 95% pensionarer fast pa kvallen kan man ha kul ando.
Vill man parta går det.
I San Agustin finns det en riktigt fin lounge bar där det brukar vara fullt på helger.
Vill du parta med turister/skandinaver kan du alltid dra till Playa och Kashba/Hålet. Det finns även vettigare ställen där det hänger mindre turister och mer folk som jobbar här. Nu känner jag väldigt många av de som jobbar här men det brukar vara grymt skön stämning på de ställena.
Även i Maspalomas så finns det riktigt nice lounge barer med locals.
Puerto Rico har bra ställen. Där är det oftast en bra blandning på locals och turister.
Vill man hänga på små sköna local barer så ska man till Puerto de Mogan. Det brukar kunna vara grymt skön stämning där och barerna stänger när sista personen gå.
Och Las Palmas är en bra stad att festa i också då det är en riktigt stor studentstad.
Här säkert glömt några ställen, men att säga att man kan glömma att kunna festa på GC är bull... Då vet man inte vad man pratar om.
Klart att det är fysiskt möjligt, det har jag aldrig ifrågasatt. Men det finns ingen vettig människa som drar dit för en partyresa. Visst, har man Ön i Hedesunda som måttstock så blir man säkert skitnöjd, men då har man nog lika skoj i random bonnasamhälle. Var ute någon gång på Kashba när jag var 17-18 men det var nästan uteslutande konstiga människor, homosexuella och bönder.
Delirium
2011-02-20, 16:06
Kom hem från min fjärde tripp till Playa del ingles v 104. Stället erbjuder mindre och mindre folk för varje gång, var dock inte rätt tid för svenskar när jag var där.
Kasbah är där alltid folk, dock så blåser dom en med priserna i barerna där nere.. Finns en del trevliga karaoke-barer där uppe om man gillar sånt, humana priser o gutt folk.
Grabbarna grus hade jekligt bra drag när jag var nere, samma med Glade Viking.. detta är dock lite beroende på vilken tid man är nere var det bästa draget är.
Tips för PDI: Låtsas inte förstå engelska när du blir anfallen av inkastarna. Samt drick grogg på hotellet och håll dig sedan till flasköl på krogen. Drinkarna består mest av vatten och blir dyrare ju längre kvällen lider.
Mat är ett jekla vågspel också btw.. inte lätt att hitta mat som inte smakar sören.. grillresturangerna brukar dock funka.. samt kinabuffén som ligger på väg till hotell corona roja, mycket prisvärt..
Billiga bra hotell: Los Salmones, 5 min från partyt o stranden.
El trigal, bungalow i Maspalomas.. gutt om man vill bo ostört.
lycka till
Klart att det är fysiskt möjligt, det har jag aldrig ifrågasatt. Men det finns ingen vettig människa som drar dit för en partyresa. Visst, har man Ön i Hedesunda som måttstock så blir man säkert skitnöjd, men då har man nog lika skoj i random bonnasamhälle. Var ute någon gång på Kashba när jag var 17-18 men det var nästan uteslutande konstiga människor, homosexuella och bönder.
Ursäkta?
Så du tror inte jag har något att jämföra med pga att jag växt upp i Hedesunda?
Jag har varit runt en hel del lille vän så jag kan gott jämföra ställen att festa på.
Jag har inte sagt att Gran Canaria är "the place to be" om man ska festa, men jag menar att är man här kan man ha roligt och festa bra.
Ursäkta?
Så du tror inte jag har något att jämföra med pga att jag växt upp i Hedesunda?
Jag har varit runt en hel del lille vän så jag kan gott jämföra ställen att festa på.
Jag har inte sagt att Gran Canaria är "the place to be" om man ska festa, men jag menar att är man här kan man ha roligt och festa bra.
Nej. Det var inget påhopp utan en gemensam referens. Och om du ogillar irriterande attityder så är det kanske ingen bra idé att skriva "lille vän" åt någon som är lika gammal och betydligt större.
Du har din åsikt, jag har min. Tror det var min fjärde resa till just GC, och den föregås av åtminstone 10 partyresor utomlands samt, tja, 50 sol/skid/mys/shopping/upptäcka-resor ute i världen. Har själv blivit lurad av forumfolk att åka till Alanya i två veckor och det var fan det skabbigaste skithaket jag någonsin besökt. Och flera personer, bland annat reseledare, påstod att partyt var grymt och att det var en jävla massa snygga brudar. Så var det inte. Därav kommentaren...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.