Visa fullständig version : Hur många cm kring midjan tappade ni under första veckan?
Tjena,
Har förlorat 1,2kg och hela 4,5cm kring midjan under min första vecka på deffen. Är detta normalt?
Jag vet att man tappar en del vätska från början, men så här mycket vid midjan trodde jag inte, borde jag inte ha tappat mer i kroppsvikt då?
Jag är 188cm och väger för tillfället 99kg, och har väldigt lätt för att lägga på mig fett kring midjan.
Hur har er första vecka sett ut? Hur mycket har ni tappat?
Jag tror även jag tappade ca 4 cm första veckan.
Whitetiger90
2011-02-15, 23:22
jag har tappat 5cm sen i mitten av januari.
är 183cm och väger ca 92kg
muskler väger mer än fett, kanske därför du har så låg kilo nergång i jämfört med din fettförbränning? musklerna slutar inte växa bara för man deffar ;)
Muskler väger inte så mycket mer än fett fett har väl 1.1g/cm³ och fett 0.9g/cm³. Du kanske bara har tur? ;) Jag har lyckats förlora 10cm midja på 37 dagar. Och samtidigt ökat min bänk,mark,böj.
jag har tappat 5cm sen i mitten av januari.
är 183cm och väger ca 92kg
muskler väger mer än fett, kanske därför du har så låg kilo nergång i jämfört med din fettförbränning? musklerna slutar inte växa bara för man deffar ;)
Ja men på 1 månad är det förståeligt att man tappar några cm. Men jag har tappat nästan 5cm på en vecka. :Virro
Hur många kilo har du tappat då?
Jimson88
2011-02-16, 00:39
Bara att gratulera då!:)
Tycker inte det låter onormalt. Det blir mycket mindre som tar plats när man sänker sitt kaloriintag, speciellt om man börjar äta på ett sånt sätt att där bildas mindre gas och äter saker som får mer ruljans på magen (om man har en semitrög mage innan och får den att "gå igång" genom att äta mer grönsaker t ex) så kan midjemåttet minska rätt rejält på 1-2 veckor.
Fortsättningsvis om du tappar åtminstone 1 cm per kg så är det bra. 1½-2cm per kg är riktigt bra och ett tecken på stor fettförlust imo.
Tycker inte det låter onormalt. Det blir mycket mindre som tar plats när man sänker sitt kaloriintag, speciellt om man börjar äta på ett sånt sätt att där bildas mindre gas och äter saker som får mer ruljans på magen (om man har en semitrög mage innan och får den att "gå igång" genom att äta mer grönsaker t ex) så kan midjemåttet minska rätt rejält på 1-2 veckor.
Fortsättningsvis om du tappar åtminstone 1 cm per kg så är det bra. 1½-2cm per kg är riktigt bra och ett tecken på stor fettförlust imo.
Okej, jag det är väl för att jag dragit ner på kolhydraterna en hel del också? Det kunde få en att känna sig lite svullen ibland. :) Men så länge jag inte tappar så mycket i kroppsvikt så borde det vara lugnt, då borde jag göra nåt rätt tycker man!
Pansartax
2011-02-16, 19:02
Jag har förlorat 8 kg och 0-0,5 cm kring midjan.
Första veckan? Vet inte riktigt, tror inte jag tappade nått kring midjan första månaden :)
Ingen aning om varför dock...
Är halvvägs inne i dieten (45 dagar nu) och har inte tappat så jättemycket mer än några cm. Misstänker att det är tvärtom för mig, det allra mesta släpper mot slutet (börjar bli väldigt mjuk/lös/degig runt midja och mage)
sp123ltd1
2011-02-17, 11:28
Jag har tappat 3kg och 3cm i midjan detta under ca 1½ månad:)
Mackattack
2011-02-17, 12:02
Att du faller snabbt i vikt i början av deffen har ju dock att göra med att mycket vätska går ut när du lämnar kaloriöverskott/äter mindre carbs. Därefter går det inte riktigt lika fort, vad jag upplever. Har inga forskningsrapporter att styrka mitt uttlande med. :D
Är halvvägs inne i dieten (45 dagar nu) och har inte tappat så jättemycket mer än några cm. Misstänker att det är tvärtom för mig, det allra mesta släpper mot slutet (börjar bli väldigt mjuk/lös/degig runt midja och mage)
Samma här. Riktigt motiverande att bli mjukare när man deffar:hbang:
Samma här. Riktigt motiverande att bli mjukare när man deffar:hbang:
Det här fenomenet med att bli mjuk som fan under deff, hur och varför händer det? Kan det vara för att man har mindre mat i magen och därför putar inte magen ut lika mycket och därför känns mjukare?
young_george
2011-02-17, 12:46
Det här fenomenet med att bli mjuk som fan under deff, hur och varför händer det? Kan det vara för att man har mindre mat i magen och därför putar inte magen ut lika mycket och därför känns mjukare?
Om jag inte minns fel så har det med att det förlorade fettet i cellerna ersätts med vatten.
Är halvvägs inne i dieten (45 dagar nu) och har inte tappat så jättemycket me)
Det känner jag också av framför allt på magen.
Jag har tappat 3kg och 3cm i midjan detta under ca 1½ månad:)
Okej, det är ju lite mer normalt kanske, 4,5cm på en vecka tycker jag är sjukt mkt. Men jag ska inte klaga. ;)
Att du faller snabbt i vikt i början av deffen har ju dock att göra med att mycket vätska går ut när du lämnar kaloriöverskott/äter mindre carbs. Därefter går det inte riktigt lika fort, vad jag upplever. Har inga forskningsrapporter att styrka mitt uttlande med. :D
Fast vikten är ju stabil, har bara minskat 1kg på 8 dagar nu. Däremot midjemåttet rasar väldigt fort, det vanligaste är ju 1kg/1cm.. tydligen gäller det inte mig. :D
Det fortsätter att gå undan. Har tappat 8cm vid midjan och bara 2kg i kroppsvikt. :Virro
Snart har jag ingenting kvar att tappa.
Pretorian
2011-02-22, 14:24
Vad tomt livet kommer kännas då.
tigerofsweden
2011-02-22, 15:05
Låter som att du har ätit en massa under bulken som gjort din mage uppsvälld!
Låter som att du har ätit en massa under bulken som gjort din mage uppsvälld!
Jo det är ju en förklaring. Fast senaste 3 månaderna innan jag drog igång deffen stod jag still i vikt, så det var inte mycket mat som jag åt i slutet. Sedan är jag ganska lång så det är väl lättare att tappa lite mer då!
Bara du berättar hur du gick tillväga så att jag kan anamma det längre fram så är allt np.
tigerofsweden
2011-02-22, 20:53
Jo det är ju en förklaring. Fast senaste 3 månaderna innan jag drog igång deffen stod jag still i vikt, så det var inte mycket mat som jag åt i slutet. Sedan är jag ganska lång så det är väl lättare att tappa lite mer då!
Tänkte mer på något specifikt livsmedel som gjorde magen större :D
Men jag tar också gladligen emot tips ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.