handdator

Visa fullständig version : Koss porta pro - glapp

spoty
2011-02-15, 18:05
Tjena!

Mina koss började glappa idag, jag hade garantin kvar så jag tänkte det är lugnt. Jag stack till Netonnet och där sa dem att det är självvållande och att garantin inte täcker det, är det verkligen så? Sen insåg jag att KOSS har livstidsgaranti där man kan skicka in dem till koss så får man nya, någon som har någon erfarenhet gällande detta?

davvvan
2011-02-15, 18:49
Livstidsgarantin funkar bra, bara skicka in så får du nya.

wessmen
2011-02-15, 18:53
http://www.myportapro.com/index.php?option=com_artforms&formid=1&Itemid=133&lang=sv

Skriv att det glappar/sprakar i vänster/höger "högtalare". Tog en vecka sen låg nya i brevlådan. Skönt när man rycker och sliter på gymmet. :thumbup:

Snobbe
2011-02-15, 19:02
Varför köper folk de lurarna? Jag vet att jag lägger ner för mycket pengar på lurar men lite mer än så kan ni väl lägga ner? De läcker ljud så alla i eran närhet hör, de sitter obekvämt och går sönder hela tiden?

Proxy
2011-02-15, 19:12
Varför köper folk de lurarna? Jag vet att jag lägger ner för mycket pengar på lurar men lite mer än så kan ni väl lägga ner? De läcker ljud så alla i eran närhet hör, de sitter obekvämt och går sönder hela tiden?

Dom är otroligt billiga, och ljudkvalitén är i särklass.

Mina har också börjat glappa nere vid fästet till spelaren (höger lur), och sladdarna krullar sig av någon konstig anledning.

Får man stå för frakten själv vid reklamation eller står Koss för detta?

C h r i s
2011-02-15, 20:14
Tog upp detta i en tråd nyligen, är helt enkelt så att det blir ett brott i kopparn och verkar hända i alla lurar oavsett prisklass... Irriterande minst sagt då man inte har råd med nya med ok kvalitet varje halvår... Har inte gått på garantin hittils för min del. Måste vara lite mer envis.*cry*

wessmen
2011-02-15, 21:16
Har ni ens tittat på länken jag posta?

Man får nya lurar, inte själva bygeln. Nya lurar med slapp. Gratis. Kostar inte en spänn och allt man behöver säga är att ljudet kommer och går. :smash:

spoty
2011-02-15, 21:27
Har nu skickat ett mail.

wessmen, hur lång tid tog hela proceduren? Självmord att gyma utan musik :(

Snobbe
2011-02-15, 21:37
Tog upp detta i en tråd nyligen, är helt enkelt så att det blir ett brott i kopparn och verkar hända i alla lurar oavsett prisklass... Irriterande minst sagt då man inte har råd med nya med ok kvalitet varje halvår... Har inte gått på garantin hittils för min del. Måste vara lite mer envis.*cry*

Köp kvalité med utbytbar kabel då? Och detta händer inte "alla" lurar utan det händer lurar som är av lågkvalité där även kabeln är av lågkvalité.

Kischen
2011-02-15, 21:39

+1. HATA folk som läcker sin musik till hela omgivningen :whipped:

Snobbe
2011-02-15, 21:43
Dom är otroligt billiga, och ljudkvalitén är i särklass.

Mina har också börjat glappa nere vid fästet till spelaren (höger lur), och sladdarna krullar sig av någon konstig anledning.

Får man stå för frakten själv vid reklamation eller står Koss för detta?

Säger du att ljudkvalitén är i särklass så har du bara testat typ ipod lurar, koss och skullcandy(dom som alla coola personer har på sig).

http://www.head-direct.com/product_detail.php?p=38 testa dessa eller typ några riktiga slutna lurar. Sennheisers IE8 är riktigt bra också.

Köper du dom från ett bra ställe så är dom vana att kablar o skit glappar o då får du byta ut dom direkt.

C h r i s
2011-02-15, 21:54
Köp kvalité med utbytbar kabel då? Och detta händer inte "alla" lurar utan det händer lurar som är av lågkvalité där även kabeln är av lågkvalité.

Kanske var lite oklar, har inte använt de hörlurar som TS snackar om, kör in-ear själv. Men varför skulle det vara annorlunda? Brott i kopparn får du ju oavsett om kabelgummit är av bra kvalité? Det är ju inte så att jag nöter igenom hela sladden...

Hörlurar är helt enkelt inte gjorda för slit o släng.

Snobbe
2011-02-15, 21:59
Kanske var lite oklar, har inte använt de hörlurar som TS snackar om, kör in-ear själv. Men varför skulle det vara annorlunda? Brott i kopparn får du ju oavsett om kabelgummit är av bra kvalité? Det är ju inte så att jag nöter igenom hela sladden...

Hörlurar är helt enkelt inte gjorda för slit o släng.

Hantera dom bättre då?:) Och jo tjockare kablar som slutnalurar brukar ha är bra mycket svårare att ta sönder.

spoty
2011-02-16, 11:36
Sådär, nu har dem skickat iväg ett reparations kit till mig, underbar kundservice!

Proxy
2011-02-21, 12:35
Säger du att ljudkvalitén är i särklass så har du bara testat typ ipod lurar, koss och skullcandy(dom som alla coola personer har på sig).

http://www.head-direct.com/product_detail.php?p=38 testa dessa eller typ några riktiga slutna lurar. Sennheisers IE8 är riktigt bra också.

Jämför ljudet med andra lurar i samma prisklass så ska du se att det är en ganska stor skillnad.

Nu var formuläret skickat, ska se hur detta går!

denniz
2011-06-06, 11:23
tjena allihop är ny här på forumet och jag har ett problem . mina koss porta pro börjar glappa vid kontakten , ni vet kontakten man sätter i mp3 spelare för att ljudet ska komma :( vad ska jag exakt skriva till koss (reklamation) om detta för att få ett reparations kit . vill gärna veta vad ni skrev !!!!!

Scratch89
2011-06-06, 11:30
tjena allihop är ny här på forumet och jag har ett problem . mina koss porta pro börjar glappa vid kontakten , ni vet kontakten man sätter i mp3 spelare för att ljudet ska komma :( vad ska jag exakt skriva till koss (reklamation) om detta för att få ett reparations kit . vill gärna veta vad ni skrev !!!!!

Läs svaren i tråden.