Visa fullständig version : Vad tycker NI om att jag ska börja med kreatin?
AdrianScotch
2011-02-14, 19:17
Hej, jag vet inte om ni läst någon av mina andra trådar, men jag heter Elias.
Jag har precis börjat träna (ca 1 månad snart) och är 15 år om ca två veckor och jag väger 67 kg morgonvikt och är 180 cm morgonlängd.
Jag tar ett kosttillskott, svenskt kosttillskotts eget vassle protein.
Det jag vill veta är, om ni skulle vara i mina skor skulle börja med kreatin?
Är det farligt? 5g om dagen(?) jag har ju inte växt klart så det kanske inte är bra?
Jag tränar ca 5 gånger i veckan, rätt hårt.
Som sagt, kom med lite tips till mig som tonåring, jag är ganska lost när det gäller det hära!
Tack på förhand
MVH Elias
Off topic:
http://www.youtube.com/watch?v=pPpcdTzALWE
Sjukt klipp där en SD:are räknar fel (sevärt)
King Grub
2011-02-14, 19:21
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194
kettlebellGuden
2011-02-14, 22:27
Morgonlängd!?
18.0 cm :thumbup:
Vad jag har hört så ska man ta mer om dagen, men är inte helt säker. Det är ofta från person till person hur bra det funkar och vilka bi-effekter man får men jag tror däremot inte att det skulle vara på något vis farligt.
Nu är jag inte proffs på det här men av vad jag läst och lärt mig så känns det väldigt tidigt att ta kretain, tänker nu på hur kort du tränat..
Om du bara tränat 1 månad så ökar du ju hela tiden i vikter eller hur?
Då finns de ingen större anledning att ta det, du kommer nog inte känna nån större skillnad.
Träna på i 6 månader till,, och då kanske du har stannat upp lite i ökningen och då kan du ta kreatin å då kommer du säkert känna av de mer just eftersom att du då kanske står till på vikterna...
De tror jag.
Nu är jag inte proffs på det här men av vad jag läst och lärt mig så känns det väldigt tidigt att ta kretain, tänker nu på hur kort du tränat..
Om du bara tränat 1 månad så ökar du ju hela tiden i vikter eller hur?
Då finns de ingen större anledning att ta det, du kommer nog inte känna nån större skillnad.
Träna på i 6 månader till,, och då kanske du har stannat upp lite i ökningen och då kan du ta kreatin å då kommer du säkert känna av de mer just eftersom att du då kanske står till på vikterna...
De tror jag.
Varför skulle han inte känna skillnad?
Varför skulle han inte känna skillnad?
okej jo han kanske känner skillnad men varför ta kreatin så tidigt på hans gymkarriär?
jag menar om han ändå ökar varje pass?
De jag menar är att han kommer känna större skillnad när han stagnerat på vikten, eller hur?
KaptenKrok
2011-02-14, 23:02
Vill du ta kreatin så ta det. Big deal. Själv tränar jag ytterst sällan utan.
Morgonlängd!?
Diskarna är mer vätskefyllda och därmed högre på morgonen vilket kan innebära en viss längdskillnad mellan morgon och kväll.
okej jo han kanske känner skillnad men varför ta kreatin så tidigt på hans gymkarriär?
jag menar om han ändå ökar varje pass?
De jag menar är att han kommer känna större skillnad när han stagnerat på vikten, eller hur?
Nej, det är felaktigt. Finns ingen anledning att vänta, om han vill ta det.
Nej, det är felaktigt. Finns ingen anledning att vänta, om han vill ta det.
+1
"skillnaden" blir lika stor, även om den procentuella ökningen i vikter på gymmet blir lättare att mäta längre fram i gymkarriären.
AdrianScotch
2011-02-16, 22:58
Vad ska man då ta för sorts kreatin? har ingen aning om när man tar, hur mycket (det står väl på doseringsförslagen men) och framförallt vad för produkt som är mest värd.
Någon som har förslag? Anabolic Halo ska ju vara ganska bra har jag hört? Fel?
Ge gärna tips!
/Elias
Vad ska man då ta för sorts kreatin? har ingen aning om när man tar, hur mycket (det står väl på doseringsförslagen men) och framförallt vad för produkt som är mest värd.
Ge gärna tips!
/Elias
Har du med handen på hjärtat läst tråden som King Grub länkade till under din första post, och dessa frågor kvarstår tror jag inte någon här kan hjälpa dig.
18.0 cm :thumbup:
+1 hahaha :thumbup:
Ge gärna tips!
/Elias
Anabolic Halo är en produkt och inte enbart kreatin.
Jag tycker att du ska köpa ett vanligt kreatin monohydrat, för det var kreatin du frågade efter och monohydrat funkar.
sp123ltd1
2011-02-19, 16:45
Ska själv köpa kreatin och undrar om det bara köpa det billigaste eller finns det några nackdelar? har läst att renheten från giftiga kemikalier kan variera?
Ska själv köpa kreatin och undrar om det bara köpa det billigaste eller finns det några nackdelar? har läst att renheten från giftiga kemikalier kan variera?
Köp det billigaste du. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.