Visa fullständig version : Behöver råd ang träning/sömn
Hej mitt första inlägg här på kolozzeum,
Har läst en del men inte hittat riktigt det jag söker så jag hoppas att ni har några funderingar och svar.
Har tränat från och till i 3 år, Men flyttade till en ny stad och tog tag i träningen ordentligt för ca 4 månader sen.
Fick ett schema som var uppdelat i 4 delar, Rygg, bröst, ben, axlar.
Har ätit 5-6 gånger om dagen + gainer efter träning och gått upp från 88 till ca 97-98 kilo på 3-4 månader.
nu till problemet, gjorde ett kropskomposits test före o efter och det visade att jag hadde ungefär samma muskelmassa i kroppen som innan, Fett massan hadde däremot ökat från ca13-14 till ca20-21.
Jag har grubblat lite och undrat vad jag har gjort fel eftersom jag har haft ett överskott på kalorier och tränat 4 ggr veckan,
Har haft mycket funderingar om att jag kanske sover aldeles för mycket, eftersom jag pluggar och oftast har sena lektioner. eller är det helt enkelt så att det tar en jävla tid för musklerna att utveklas.
Har dock ökat rätt bra i styrka men inte i muskelmassa.
Mvh sebastian
Kan ju vara att du äter för mycket av fel saker. 10Kg på 3-4 månader är en del.
Som rooz säger, samt att du kanske inte ökar så himla fort i muskelmassa, och därmed bara lagt på dig fett.
10kg på 3-4 månader är som sagt rätt mycket.
Jag lagar nästan all mat hemma, Äter inte ute så mycket.
Blir ofta kotletter ris, Kyckling ris, Pasta osv, Så jag äter ingen skitmat,
Kör malto/wassle när jag inte hinner ordna ett riktigt mellanmål.
Har ökat i liggande hantlar från ca 32kg till 40kg (4st 8or) men ändå ingen volym på armar bröst.
Ökat i benböj från 4st 8or på 80. till 4 st 8or på 110.
Finns det några bra tillskott jag kan käka för att öka volym förutom kreatin
Eller jag kanske helt enkelt får köra på och låta det ta sin långa tid.
MVH