Visa fullständig version : Privärd Android?
Letar nu efter en relativt billig och prisvärd Android. Det ska vara bekvämt att surfa på internet med den. Hade inte tänkt punga ut 7000 för en Iphone, och enligt de android-tester jag har skummat igenom, har inte Iphone varit bland dom bästa heller. Någon som har tips?
TheGovernator
2011-02-13, 18:07
ZTE Blade, väldigt billig och har i alla fall för mig fungerat perfekt.
bustz0rz
2011-02-13, 18:09
Här har du en lista med lite olika android-mobiler:
http://androidguiden.idg.se/2.15213
ja har en x8, den funkar. fick den gratis.
Viktor_Balck
2011-02-13, 19:13
ja har en x8, den funkar. fick den gratis.
Är den gratis för alla?
Är den gratis för alla?
jepp....
..
hahavaffan
2011-02-13, 19:20
HTC Legend funderar min tjej på att skaffa... och den verkar riktigt nice. Bra pris, sjukt snygg med unibody i svart aluminium, kompetent skärm och kamera. Nån som har en?
Jag har en x10 mini pro älskar den. men inget för dom som vill ha storskärm.
HTC Legend funderar min tjej på att skaffa... och den verkar riktigt nice. Bra pris, sjukt snygg med unibody i svart aluminium, kompetent skärm och kamera. Nån som har en?
Ooja, den är riktigt najs och bra.
HTC Legend funderar min tjej på att skaffa... och den verkar riktigt nice. Bra pris, sjukt snygg med unibody i svart aluminium, kompetent skärm och kamera. Nån som har en? Det är samma chipset i ZTE Blade och HTC Legend (MSM7227, HTC Legend har dock bara 384MB ram jämfört med 512MB i Bladen). Bladen har bättre skärm (800x480 vs 480x320). Legenden har bättre kvalitetskänsla samt bättre kamera.
När de kommer till android är de bara HTC som gör bra telefoner. Har testat både Galaxy S och X10 men dom blir både smiskade av htc desire serien
Xperio Neo, Pro och Play släpps snart. Kolla engadget.com
När de kommer till android är de bara HTC som gör bra telefoner. Har testat både Galaxy S och X10 men dom blir både smiskade av htc desire serien Grym motivering! Jag vill verkligen springa och köpa en HTC nu... *rolleyes*
frambogir
2011-02-13, 21:40
ZTE Blade, roota eländet, in med någon bra custom rom, exempelvis http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customisation/324786/oled-tft-09-feb-r12-modaco-custom-froyo-rom-download-online-kitchen/ och du har en grym telefon
ZTE Blade, roota eländet, in med någon bra custom rom, exempelvis http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customisation/324786/oled-tft-09-feb-r12-modaco-custom-froyo-rom-download-online-kitchen/ och du har en grym telefon
+1, definitivt det mest prisvärda man finner idag.
Jag har en SE xperia x10 mini. Fattar inte hur alla kan kånka runt på så stora mobiler :D
När jag får hem min Zeemote JS1 kommer jag vara glad som en gris i lera, fan va jag ska spela snes överallt!
Har en LG optimus one, som jag trivs med väldigt bra..
Sumpade min legend innan jul och skaffade en xperia mini pro. Båda är riktigt bra mobiler förutom ljudkvaliteten i legend. Förutom det uppenbara med större skärm så var legenden lättare att leka och modda. Men som "vanlig" mobil är dom båda bra.
Får nog säga som en del andra i tråden ZTE Blade är riktigt prisvärd. Hårdvarumässigt är det en HTC Desire med sämre kamera och inte lika bra byggkvalité. Sedan verkar inte bootloadern vara speciellt låst på den vilken är fördel om du vill roota och lägga in customs roms på den.
Får nog säga som en del andra i tråden ZTE Blade är riktigt prisvärd. Hårdvarumässigt är det en HTC Desire med sämre kamera och inte lika bra byggkvalité. Sedan verkar inte bootloadern vara speciellt låst på den vilken är fördel om du vill roota och lägga in customs roms på den. Det är inte i närheten av en desire hårdvarumässigt, det enda som är lika på de två är upplösningen (800x480), som iofs inte stämmer om man jämför mot gamla desiren med amoledskärm (pentile matrix). Desiren har bättre mjukvara, bättre kvalitetskänsla, bättre kamera, bättre.. allting i princip? Bladen är en budgetlur med bra skärm i princip. Jag har själv en blade och är relativt nöjd, pengamässigt så är den ett kap beroende på vad man ska använda mobilen till. Men många verkar tro lite väl mycket om telefonen.
Förövrigt är det väldigt lätt att roota luren (one-click app) samt det finns bra guider för att installera andra roms på luren (kör själv med jj rls8, inte orkat lägga in 9:an ännu då svensk froyo inte är långt borta).
Det är inte i närheten av en desire hårdvarumässigt, det enda som är lika på de två är upplösningen (800x480), som iofs inte stämmer om man jämför mot gamla desiren med amoledskärm (pentile matrix). Desiren har bättre mjukvara, bättre kvalitetskänsla, bättre kamera, bättre.. allting i princip? Bladen är en budgetlur med bra skärm i princip. Jag har själv en blade och är relativt nöjd, pengamässigt så är den ett kap beroende på vad man ska använda mobilen till. Men många verkar tro lite väl mycket om telefonen.
Förövrigt är det väldigt lätt att roota luren (one-click app) samt det finns bra guider för att installera andra roms på luren (kör själv med jj rls8, inte orkat lägga in 9:an ännu då svensk froyo inte är långt borta).
Fick för mig att jag läst att den hade en Snapdragon på 1 Ghz lika den i desiren men Blade gick visst bara i 600, my bad. Dock bör den vara rätt lik HTC Legend prestandamässigt då den har samma processor samt att Blade inte har Sense som tar rätt mycket kraft.
Fick för mig att jag läst att den hade en Snapdragon på 1 Ghz lika den i desiren men Blade gick visst bara i 600, my bad. Dock bör den vara rätt lik HTC Legend prestandamässigt då den har samma processor samt att Blade inte har Sense som tar rätt mycket kraft. Bladen har mer ram än legend (512MB vs 384MB), dock har bladen högre upplösning än legend så spel kommer gå segare på bladen (800x480 vs 480x320).
frambogir
2011-02-14, 18:18
Men då rootar man och kör in SetCPU så får man ut massor ur Bladen ;)
Men då rootar man och kör in SetCPU så får man ut massor ur Bladen ;) Vilket du kan på legend också, jag har kört upp min drygt 100MHz och om jag ska vara ärlig har jag inte märkt någon skillnad direkt :)
Har läst lite om mobiler på sistoe och undrar vad folk menar med "byggkvalitet" ?NÅgon som kan svara på det?
Har läst lite om mobiler på sistoe och undrar vad folk menar med "byggkvalitet" ?NÅgon som kan svara på det?
Det är hur välbyggd telefon är. En billig telefon är ofta i plast samt att passformen på bitarna inte är helt perfekt, vilket leder till att plasten knarrar när man klämmer på den. En välbyggd telefon har tight passform och ofta inslag av metall vilket gör att den känns mer gedigen samt att den inte knarrar.
Känn på en billig telefon och en dyr telefon bara, sämre material, ofta plast mot metall, sämre byggkvalitet som, springor, gnek, dålig passform osv.
Du ser väl med blotta ögat ifall en produkt är bra tillverkad eller inte.
EDIT: pucktvåa..
Exoskelett i metall är även att föredra
Tänkte köpa en ny lur då min SE t700 har gjort sitt nu.
Kollar på HTC Legend. Det står i omdömen att kameran är kass. Vad har ni för erfarenheter av det? Duger den till att ta lite träningsbilder och spela in lite träningsfilmer?
Eller är det värt en tusing till för att köpa Desire ?
Tänkte köpa en ny lur då min SE t700 har gjort sitt nu.
Kollar på HTC Legend. Det står i omdömen att kameran är kass. Vad har ni för erfarenheter av det? Duger den till att ta lite träningsbilder och spela in lite träningsfilmer?
Eller är det värt en tusing till för att köpa Desire ? Vänta två veckor och köp LG Optimus 2X. Legend och desire skulle jag strunta i, man får inte mycket för pengarna.
Edit:
http://www.mobil.se/tester/lg-optimus-2x-fullstandiga-testet-1.388805.html
http://www.swedroid.se/test-av-lg-optimus-2x/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.