handdator

Visa fullständig version : Fystest imorgon.

jakes
2011-02-10, 17:16
Hejsan!
Nu vet jag att jag är väldigt sent ute och man skall planera långt iförväg, men nu stöp det på att jag inte visste och fick reda på det här först idag. *rolleyes*
Jag skall alltså genomföra ett fystest imorgon, både kondition och styrka.
Jag har legat på underskott en längre tid nu och äter relativt snålt med kolhydrater, ca 40-50 G om dagen.
Frågan är nu om det gör någon skillnad att äta mycket kolhydrater inom den här korta tidsramen, för just nu känner jag mig lite tom pga av underskottet.
Skall jag kanske öka kosten idag så jag ligger på överskott?
Någon vänlig själ som vill tipsa lite?
Tips i allmänhet om laddning inför större kraftansträngelser efterfrågas faktist :)

Tanman
2011-02-10, 17:34
Hur ser testet ut?
Jag skulle äta ordentligt med kolisar, varför chansa? Om du nu inte har några problem med att äta det alltå. Train low-compete high verkar det ju kunna finnas någon substans i men jag tvivlar på att det finns någon nackdel med att ha muskelglykogen att ta av.

Rikard Jansson
2011-02-10, 17:36
jag skulle käkat 3000 kcal mellan nu och midnatt

Pintan
2011-02-10, 18:27
Har haft en massa fystest genom åren som bandyspelare. Ät så lättsmälta och snabba kolhydrater som möjligt med tanke på den korta tiden tills i morgon. Typ cornflakes med mjölk, vitt bröd utan för mycket fibrer, pasta, vitt ris etc. :)

jakes
2011-02-12, 19:56
tusen tack för alla svar, jag resten av dagens kcal budget bestod till stor del av kolhydrat. och jag överskred den med ca 300 kcal. och testet gick bra :P