MackeJuve
2011-02-09, 20:48
Har hittat inspiration till periodisering i min träning tack vare en nybliven träningspolare. Kommer från en lång period med blandad gymträning, där dock den mesta bestått utav lågreps och tung träning. Kört det jag känt för. Nu har vi dock kört 1-6 reps i 1,5 månad kanske, och har nu påbörjat en 1-1,5 månads mer högrepsinspirerad träning med 8-12 reps. Denna period är även mer intensiv med bara 1 min vila mellan seten. (VILKEN JÄVLA SKILLNAD)
I alla fall, det funkar bra med intensiv och 8-12-repsträning i bänk- och militärpressen. Det jag dock upplever är att 1 min vila och 8-12 reps i böjen blir förjävligt? Hur gör ni i just denna övning, fortsätter ni köra relativt tungt, typ 6:or eller gör ni precis som i allt annat? Mark kör jag inte just nu men ska börja, la ner i typ december p.g.a. motivationsbrist.
Man har ju hört "kör tungt i basövningar".
Tack :)
I alla fall, det funkar bra med intensiv och 8-12-repsträning i bänk- och militärpressen. Det jag dock upplever är att 1 min vila och 8-12 reps i böjen blir förjävligt? Hur gör ni i just denna övning, fortsätter ni köra relativt tungt, typ 6:or eller gör ni precis som i allt annat? Mark kör jag inte just nu men ska börja, la ner i typ december p.g.a. motivationsbrist.
Man har ju hört "kör tungt i basövningar".
Tack :)