handdator

Visa fullständig version : Abdominals

Knaz
2011-02-09, 06:15
Tjena !

Nu är de så att mina 4 översta rutor är mycket större än resten och jag undrar hur jag ska kunna fixa till de ? Vilka magövningar tar bra på de nedre magmusklerna ? Är de olika former av benlyft ?

Så hur gör jag det här på effektivast sätt ?

Mvh

Honken
2011-02-09, 13:26
Dina magrutor ser ut som de gör och det är väldigt lite (om ens) du kan göra för att påverka det. Viktnedgång kanske behövs för att framhäva de nedre rutorna bättre.

Knaz
2011-02-09, 17:31
Ja de vet jag .. Men jag vet även att man kan träna muskler så att dom blir större ..

Sarwien
2011-02-09, 18:42
Ja de vet jag .. Men jag vet även att man kan träna muskler så att dom blir större ..

Gör det då, det blir inte bättre av att du ska försöka dig på massa hokuspokusövningar. Lägg mer tid på att träna istället för att noja över sånt där, dina rutor kommer ska du se. :)

vasslefranmjolk
2011-02-09, 18:47

"Sexpacket" a.k.a. M. Rectus Abdominis, raka bukmuskeln m.m. är en enda muskel. Den kommer därför tillväxa i samma hörhållande mellan segmenten som du har nu.

Att prickskjuta vissa delar av de vertikalt löpande muskelfibrerna är troligtvis väldigt svårt, om inte omöjligt. Vissa studier(förlåt om jag missminner mig, orkar inte leta) pekar på att mätbara men inte märkbara skillnader av aktiveringen mellan olika delar av fibrerna kan förekomma.

Knaz
2011-02-09, 21:21
Så de finns ingen övning som tar mer på nedre delen ?

daff__
2011-02-10, 07:26

-Benlyft
-Omvända crunches

Scratch89
2011-02-10, 11:16

Problemet är inte att musklerna är mindre längre ner, utan för att du troligen har fett i vägen.

kettlebellGuden
2011-02-10, 11:18
-Benlyft
-Omvända crunches

De tar inte mer på "nedre delen" än det tar på resten va muskeln.

Nej. Du kan inte träna en del av muskeln. Det är i princip som att träna "nedre delen av biceps".

kettlebellGuden
2011-02-10, 11:20
"Sexpacket" a.k.a. M. Rectus Abdominis, raka bukmuskeln m.m. är en enda muskel. Den kommer därför tillväxa i samma hörhållande mellan segmenten som du har nu.

Att prickskjuta vissa delar av de vertikalt löpande muskelfibrerna är troligtvis väldigt svårt, om inte omöjligt. Vissa studier(förlåt om jag missminner mig, orkar inte leta) pekar på att mätbara men inte märkbara skillnader av aktiveringen mellan olika delar av fibrerna kan förekomma.

Det går ju klart att få olika aktivering i olika fibrer. En del har ju fantastisk kontroll, och kroppen gör så naturligt i rörelse... men, som du säger, att pricka in specifika bitar av en muskelbuk för isolationsträning och tro att det ska resultera i mer mass just där är hyfsat vansinnigt. :)

unless...

3OH1DGd5T7c

Knaz
2011-02-10, 15:24
De tar inte mer på "nedre delen" än det tar på resten va muskeln.

Nej. Du kan inte träna en del av muskeln. Det är i princip som att träna "nedre delen av biceps".

Okej .. Då är de bara att fortsätta att köra som nu då ..

Problemet är inte att musklerna är mindre längre ner, utan för att du troligen har fett i vägen.

Jag känner att dom är mindre ..

Word
2011-02-10, 18:03
Tjena !

Nu är de så att mina 4 översta rutor är mycket större än resten och jag undrar hur jag ska kunna fixa till de ? Vilka magövningar tar bra på de nedre magmusklerna ? Är de olika former av benlyft ?

Så hur gör jag det här på effektivast sätt ?

Mvh

Jag tycker att du har haft tur. Mina övre rutor är mindre än de andra så de syns inte lika bra. Skulle gärna byta. ;)

jasonmago
2011-02-10, 18:22
Mina kändes också mindre innan jag börja deffa.. Och ju längre in i deffen jag kom desto större blev de konstigt nog :O måste lagt på mig as mycket muskelmassa på de nedre magmusklerna som alla vet är en egen magmuskel (de finns ju 8 stycken, därav åttapack???).. mitt mål just nu är att träna den tredje raden uppeifrån så jag får sexpack sen ska jag träna den fjärde raden så jag får ett åttapack!

Förlåt men kunde inte låta bli (A) dont hate on me please!

Linjedomarn
2011-02-10, 21:32
Jag tror nästan att det är mer fett över dom lägsta än dom andra bara. För dom flesta så samlas det mer fett där nere än övriga.

Crocker
2011-02-10, 22:32
Jag känner att dom är mindre ..
Och hur fan kan du känna det då?

Mina kändes också mindre innan jag börja deffa.. Och ju längre in i deffen jag kom desto större blev de konstigt nog :O måste lagt på mig as mycket muskelmassa på de nedre magmusklerna som alla vet är en egen magmuskel (de finns ju 8 stycken, därav åttapack???).. mitt mål just nu är att träna den tredje raden uppeifrån så jag får sexpack sen ska jag träna den fjärde raden så jag får ett åttapack!

Eller så förlorade du helt enkelt fett. Du kan verkligen inte träna rader, på det viset.

jasonmago
2011-02-11, 12:26
Och hur fan kan du känna det då?

Eller så förlorade du helt enkelt fett. Du kan verkligen inte träna rader, på det viset.

Hahahahahahahah du fattade aldrig att jag skämtade eller?

kettlebellGuden
2011-02-11, 12:54

Alla har inte 8.

Crocker
2011-02-11, 15:10
Hahahahahahahah du fattade aldrig att jag skämtade eller?
Prova en smilie iaf. om du tycker det är så jäkla roligt att trolla.