Visa fullständig version : frågor till polisen
Raschmus
2011-02-07, 12:47
Vi skall på studiebesök till polisen. Vilka frågor hade ni ställt?
Pudzianovski
2011-02-07, 12:50
Var ligger trapzpolisernas enhet?
Hur jobbar de?
Vad krävs?
Wille005
2011-02-07, 12:52
Var förvarar ni konfiskerad narkotika?
Vad använder era största poliser för kur? :D
ne men allvarligt raz.. Hur deras syn på lite brumbrum är, fall de tycker de är lite mer lugnt fall de stöter på någon som är stekt och tycker att personen får gå hem å sova eller nått?
menar.. värre me alkohol, fast de kanske inte tycker de?
annars;
-får de träna på arbetstid?
-är det som på CIA, NCIS etc. på tv?
-skjuter de me sina pickadoller ibland
-kan de slå någon på näsan utan konsekvenser?
-får ni känna på pickadollen?
hur känns det att vara hatad?
Vad anser ni om dessa två polisers beteende i detta fall?
http://tuggarna.posterous.com/polisen-som-mitt-i-tunnelbanan-star
Hur frågan man en tjej som är...
Polis och i tjänst de gånger man ser henne om hon vill gå på en dejt, klättra och en fika?
:D
Deceiver85
2011-02-07, 13:16
hur känns det att vara hatad av eiri på kolozzeum?
Bra fråga, men jag tror svaret på den frågan är att dem inte bryr sig det minsta.
Slartibartfast
2011-02-07, 13:21
Vilka egenskaper/personligheter är önskvärda/icke önskvärda inom polisyrket, och är dessa såna man kan utveckla, alternativt träna bort? Finns det folk som är fundamentalt olämpliga för polisyrket?
Är det verkligen en fördel med militär bakgrund?
Hur förhåller man sig inom kåren till kvinnliga poliser/förmän?
Pudzianovski
2011-02-07, 13:26
Hur frågan man en tjej som är...
Polis och i tjänst de gånger man ser henne om hon vill gå på en dejt, klättra och en fika?
:D
:D Frågan vi alla undrat över den senaste månaden :)
kettlebellGuden
2011-02-07, 13:29
ne men allvarligt raz.. Hur deras syn på lite brumbrum är, fall de tycker de är lite mer lugnt fall de stöter på någon som är stekt och tycker att personen får gå hem å sova eller nått?
menar.. värre me alkohol, fast de kanske inte tycker de?
Det är väl rätt korkad fråga? Självklart kan de inte stå och säga att de låter det slinka undan, även fast alla vi stekare vet att i verkligheten kan man lätt stå och röka en holk medans man står och snackar med dem när de glider runt i sina fräsiga bilar.
nmanradnävna
2011-02-07, 13:33
Var väl uppe nån tråd för ett tag sedan om skillnaderna i fystesten för män och kvinnor, fråga nåt om det
shadowfire
2011-02-07, 13:49
Hur mkt av deras tid går åt till att skriva rapporter, administration osv och gör det rentav att de låter bli vissa förseelser bara för att administrationen är för tråkig/krävande?
Hur det kan komma sig att 10 poliser som griper en 16 årig kille och dessutom råkar ha ihjä vederbörande kan gå fria ifrån någon som helst påföljd...
Nitrometan
2011-02-07, 14:11
Hur det kan komma sig att 10 poliser som griper en 16 årig kille och dessutom råkar ha ihjä vederbörande kan gå fria ifrån någon som helst påföljd...
Antagligen gjorde de inget fel. Polisen har rätt att utöva våld i tjänsten. En polis som inte gör fel ska inte bestraffas.
Detta sagt med den reservationen att jag inte vet vilket fall du pratar om.
Alla i hela rättssystemet är kompisar som skyddar varandra för att det är med i en hemlig klubb med dödskallar tillsammans med regeringen som vill bevaka alla steg du tar och registrera dina åsikter.
Förmodligen för att de utövade så pass mycket våld som uppgiften krävde. Inget uppsåt till brottet och rätten tycker inte ens att de har agerat oaktsamt med tanke på det omständigheter som lagts fram?
Vet inte heller vilket fall du pratar med jag gissar bara... Kan mycket väl vara första alternativet. Men vill du ha svar kan du hämta ut förundersökningen samt domen. Står nog lite mer i den än det du läser i Aftonbladet.
Alla i hela rättssystemet är kompisar som skyddar varandra för att det är med i en hemlig klubb med dödskallar tillsammans med regeringen som vill bevaka alla steg du tar och registrera dina åsikter.
Förmodligen för att de utövade så pass mycket våld som uppgiften krävde. Inget uppsåt till brottet och rätten tycker inte ens att de har agerat oaktsamt med tanke på det omständigheter som lagts fram?
Vet inte heller vilket fall du pratar med jag gissar bara... Kan mycket väl vara första alternativet. Men vill du ha svar kan du hämta ut förundersökningen samt domen. Står nog lite mer i den än det du läser i Aftonbladet.
Nej nej, jag har inte läst aftonbladet men Dennis Thölborg skrev en mycket intressant uppsats om fallet...
Jag är ställer mig skeptisk till att polisen i detta fall utövade såpass mycket våld som uppgiften krävde. Och det känns som en berättigad fråga att ställa (dock kanske inte till en patrullpolis).
Det är väl rätt korkad fråga? Självklart kan de inte stå och säga att de låter det slinka undan, även fast alla vi stekare vet att i verkligheten kan man lätt stå och röka en holk medans man står och snackar med dem när de glider runt i sina fräsiga bilar.
Är det så det är?
Nej nej, jag har inte läst aftonbladet men Dennis Thölborg skrev en mycket intressant uppsats om fallet...
Jag är ställer mig skeptisk till att polisen i detta fall utövade såpass mycket våld som uppgiften krävde. Och det känns som en berättigad fråga att ställa (dock kanske inte till en patrullpolis).
Absolut! Tycker man skall ställa massvis med frågor. Och om man kan vara konstruktiv så är det bra, oftast blir debatten väldigt svart/vit som ditt första inlägg. Man får bäst bild om man läser domen tror jag, finns ju alla förhör med och rättens uttalande, oftast så blir det "rätt".
sorry för OT.
Tom Warrior
2011-02-07, 16:51
Vissa här är ju så naiva att man kräks. Motbjudande bitar är ni. Ni får dra ner på glutamat-injektionerna.
Jockefoten
2011-02-07, 17:25
Hur ser din dag ut? Dvs ifrån att du börjar till du går av skiftet.
Hur påverkar polisyrket ditt privatliv?
Har du någon gång behövt bruka våld/dra till vapen. Om svaret är ja, hur har det påverkat dig?
Har polisen i Sverige förändrats något de senaste 10åren? Om svaret är nej, utveckla gärna.
Vad använder era största poliser för kur? :D
:D:D
Fråga om dom fildelar.
Nitrometan
2011-02-07, 17:31
Fråga om dom fildelar.
"Ursäkta herr polis. Brukar poliser fildela information om hur man bäst odlar sin cannabis?"
;)
SiSenior
2011-02-07, 17:48
Vilka områden prioriterar ni?
kettlebellGuden
2011-02-07, 18:33
Är det så det är?
Gosh ja. Nu vet jag iofs inte hur polisen beter sig i andra regioner, men i Malmö/Lund behandlas det ungefär som att cykla utan lampor på natten. Du ska ha bra jävla otur/ställa till det/vara otrevlig för att polisen ska sätta dit dig. Men de kan väl inte gå ut och säga att de inte bryr sig om nattcyklister utan lampor heller.
Märk väl att polisens beteende skiljer sig stort på om du storsäljer eller säljer till småbarn jmf. med om de träffar på dig när du sitter och blazear i parken en sommarkväll.
Är det svårt att vara polis om man har en IQ över 70 ???
:laugh:
Säg, vad gör du med batongen käre snut?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.