handdator

Visa fullständig version : muskelnedbrytning

sockerkakan
2011-02-06, 23:27
Väger 53 kg, mitt proteinbehov ligger då på 106g. Right? Har precis insett att jag äter ca hälften av det. Hur illa ligger det till med muskelnedbrytningen? :s Jag kör konditionsträning och lite styrka om det har något med saken att göra...

Ristretto
2011-02-06, 23:41
SLV rekommenderar väl snarare 0,7-1,5g per kilo kroppsvikt, beroende på hur mycket man tränar.

I övrigt så är det vanliga "bodybuilderrekommendationer" att man ska ligga på 2g per kilo. Att hålla proteinintaget högt är viktigast på energiunderskott.

Sverker
2011-02-07, 07:18
Det kan inte vara mycket kalorier du äter. Var hamnar du någonstans, 1500 kcal ?

Du verkar träna mycket så ditt energibehov måste vara större än så. Bara genom att äta mat kommer mängden protein att stiga.

Apos78
2011-02-07, 08:25
Sverker har en bra poäng. Energiintaget kanske är lite väl lågt.

Vad gäller protein så täcker du dina behov med 53 g men tränar du en del, främst styrka, så kan det vara en idé att lägga sig lite högre. Men som Sverker säger, se över energiintaget så kommer proteinintaget att justeras upp med ganska stor säkerhet.

hejhopp79
2011-02-07, 09:43
SLV rekommenderar väl snarare 0,7-1,5g per kilo kroppsvikt, beroende på hur mycket man tränar.

I övrigt så är det vanliga "bodybuilderrekommendationer" att man ska ligga på 2g per kilo. Att hålla proteinintaget högt är viktigast på energiunderskott.

Stämmer bra det.