handdator

Visa fullständig version : Svensk löpare som ev. ljög om sin ålder

Johan1986
2011-02-02, 14:32
För några år sedan var där en diskussion uppe på kolo om en ung löpare/sprinter inom svensk friidrott som presterade väldigt bra resultat på 60 och/eller 100m. Vill minnas att Allan var väldigt engagerad i idrottsmannens eventuella faktiska ålder. Personen i fråga var antingen adopterad, invandrare eller flykting varpå man misstänkte att något blivit fel när denne fått sitt svenska personnummer.
Jag tror också att idrottsmannen ganska tidigt lade av med friidrott och senare satsade på BB.

Så någon som kommer ihåg namnet på denna person? Kan inte hitta tråden som jag har för mig var uppe här.
Om någon kommer ihåg namnet så skicka gärna PM istället för att lägga ut det offentligt.

Jarod
2011-02-02, 14:46
Du tänker inte på nån som tävlade i junior-bb?

Johan1986
2011-02-02, 14:57
Det är möjligt, hittade precis någon med ett efternamn på Y.
Låter det bekant?

Pepz
2011-02-02, 15:08
Du tänker inte på nån som tävlade i junior-bb?

det måste ju varit evigt unge Stanley kibrige

Ja jag skriver hans namn då jag inte anser att det på något sätt outar honom

Grym posör var han- kolla youtube

Johan1986
2011-02-02, 19:29
Fick det namnet via PM med. Tyvärr verkar tråden försvunnen från kolo

Scratch89
2011-02-02, 19:36
Ett hederligt troll, den goda Stanley.

Ame
2011-02-02, 20:21
Edmund Yeboah kanske? Skriver ut hans namn då han ändå varit så pass uppmärksammad att det inte direkt känns som att hänga ut någon.
Fast han har iofs inte lagt av (vad jag vet) och jag har aldrig hört att han skulle syssla med bodybuilding...
Däremot så har han diskuterats på kolo tidigare och han har absolut presterat bra resultat på 60m och 100m.

bigtraps
2011-02-02, 20:21
Edmund Yeboah var väl ett underbarn på kort sprint. Var mycket överlägsen i tidig ålder och spåddes en lysande framtid. Sen stannade utvecklingen av.
Vet att det rådde vissa tvivel om hans korrekta födelseår.

Johan1986
2011-02-02, 21:51
Yeboah var den första som dök upp när jag letade. Men lämnade honom snabbt när jag insåg att han aldrig pysslat med BB

Grazzafukkinrazzi
2011-02-02, 22:20
För några år sedan var där en diskussion uppe på kolo om en ung löpare/sprinter inom svensk friidrott som presterade väldigt bra resultat på 60 och/eller 100m. Vill minnas att Allan var väldigt engagerad i idrottsmannens eventuella faktiska ålder. Personen i fråga var antingen adopterad, invandrare eller flykting varpå man misstänkte att något blivit fel när denne fått sitt svenska personnummer.Jag tror också att idrottsmannen ganska tidigt lade av med friidrott och senare satsade på BB.

Så någon som kommer ihåg namnet på denna person? Kan inte hitta tråden som jag har för mig var uppe här.
Om någon kommer ihåg namnet så skicka gärna PM istället för att lägga ut det offentligt.

Kanske lite offtopic, men hur vanligt är det här egentligen? Man har ju hört otroligt mycket om sånt här och kommer ihåg när man lirade fotboll och var på distriktsuttagningar osv och sen när ungdomslandslaget för typ 16-åringar eller vad vi nu var, presenterades så såg hela högen ut som jwzrd och hade namn med 14 efterföljande konsonanter.

ceejay
2011-02-02, 22:24
Kanske lite offtopic, men hur vanligt är det här egentligen? Man har ju hört otroligt mycket om sånt här och kommer ihåg när man lirade fotboll och var på distriktsuttagningar osv och sen när ungdomslandslaget för typ 16-åringar eller vad vi nu var, presenterades så såg hela högen ut som jwzrd och hade namn med 14 efterföljande konsonanter.

ahahah jag känner igen sånt. Vi som var p14 kommer in och ska lira någon keff skollagsmatch och så är motståndarna typ grova 20-åringar(när man är 14 så är alla som är 20 grova) som skjutar stenhårt :D

tröskel
2011-02-02, 22:31
ahahah jag känner igen sånt. Vi som var p14 kommer in och ska lira någon keff skollagsmatch och så är motståndarna typ grova 20-åringar(när man är 14 så är alla som är 20 grova) som skjutar stenhårt :D

dqEipMwVMV0

Johan1986
2011-02-02, 22:59
ot: Vi é fem och dom é fem, Percy tårar är underbart.

Vet faktiskt inte hur vanligt det är med missar vid ankomst till Sverige, gissar på att det är vanligt med papperslösa. Finns det någon metod att kontrollera faktisk ålder med? Inte Vo2max då ;)

köttt
2011-02-02, 23:02
Det är rätt vanligt skulle jag vilja påstå

Johan1986
2011-02-02, 23:10
Har precis mailat migrationsverket, får se vad dom har att säga.

Åsberg
2011-02-02, 23:54

Haha när jag spelade så var mitt lag det laget, en av tränarna lyckades alltid hitta en ny talang. Tillslut blev det Said, (stavning) en ryss som var ett par huvuden längre än alla andra och hår på rygg, bröst och en solid skäggväxt. :D

Blev inte bättre av att hans pappa stod och skrek på honom att gå själv och skjuta varje gång han fick bollen medans tränarna skrek passa.

Sen tvingade han honom att springa runt planen i gud vet hur många varv efter träningarna också.

dupper
2011-02-03, 00:00
eVepvs6O9ro

Ruggigt snygg rutin förövrigt! Kanske var honom TS syftade på?

Cilia
2011-02-03, 19:59
Han är duktig men det var ett jävla kaos kring hans ålder back then. Snacka om cyberdrama.

Men borde han inte få avdrag för att byxorna åkte in i rumpan?