handdator

Visa fullständig version : mår jättedåligt över mitt stora huvud :(

JMartinH
2011-02-01, 18:47
Jag mår verkligen dåligt över mitt huvud. Tycker man får höra det ganska ofta. Å det ser dubbelt så fult ut från sidan, då den ser större ut. Jag har tänkt lite, och kommit fram till att. Mitt dåliga självförtroende, är för mitt stora huvud. Ända sen jag gick in i ett prov rum så man såg sig själv från sidan. Och mådde jätte dåligt. Å de var ungefär 2år sen. Och mår fortfarande dåligt över det.

Är jätte orolig att de ska växa ännu mer när jag blir äldre. Hade jag haft ett normalt huvud, så hade jag haft bättre självförtroende. Har ungefär 59-60cm omkrets. Det värsta är att man inte kan göra något åt det :( Jag vet inte om jag hoppas att jag kan få lite hjälp här.

Kabuto
2011-02-01, 18:49
60cm omkrets är inget ovanligt, tror jag iaf. Jag har då precis som du, 60cm.

köttt
2011-02-01, 18:49
Lobotomi?

Wille005
2011-02-01, 18:50
Träna axlar och nacke.

Ät mer.

JMartinH
2011-02-01, 18:54
Kanske är jag som mätt fel, eller bara fantiserar. Men klan komma på 8 personer som har påpekat de. Och då har man väl de om många påpekar de.

Halldin
2011-02-01, 18:56
Det kanske bara är din kropp som är liten, du får biffa upp dig på gymet. Alternativet är att skita i vad folk säger eftersom dom ändå är idioter. Påpekar dom sånt för att trycka ner dig har dom antagligen själva dåligt självförtroende över något :thumbup:

Tricce
2011-02-01, 18:56
Kanske byta frisyr till något som döljer det på något vis.

HulkH
2011-02-01, 19:00
Se till att blir störe själv, då passar huvudet ihop mera med kroppen :)

Tolkia
Nu vet jag inte hur gammal du är, men ganska ung gissar jag om du har 8 kompisar som tyckt att "omg, stort huvud!11!" är ett bright påpekande. Det är rätt många som har stora huvuden innan man s.a.s. växt i det. Huvudet växer nog hos de flesta snarare färdigt innan resten av kroppen (fundera på vilka proportioner små barn har mellan kropp och huvud). Det är dessutom fullt möjligt att ditt huvud inte alls ser ut som det gjorde för två år sedan, när "chockupptäckten" gjordes, och att ditt stora huvud numera är en känsla än ett faktum. Sextio är inte exceptionellt på något sätt, särskilt inte om du är lång.

rooz
Benböj, ät mer.

JMartinH
Har långt hår som man ska ha, om man har större huvud. Men växer huvudet hela livet?

Linda S
59-60 är inte ovanligt stort. 59 är ungefär medel när det gäller huvudstorlek men det är inte ovanligt med 61-62 heller.

Min följdfråga blir, vad har du för frisyr?

944RS
59-60 är inte onormalt som vuxen/tonåring!

Yes
2011-02-01, 19:02
Ditt huvud är normalt.

Knäböj och ät mer.

Tolkia
2011-02-01, 19:02
Har långt hår som man ska ha, om man har större huvud. Men växer huvudet hela livet?
Nej, det gör det inte. Och, igen, du har inte särskilt stort huvud, om du inte är en enmeters dvärg. Jag har 58 och jag är 170 lång; och det finns mycket i mitt utseende att anmärka på, men huvudstorleken hör inte dit.

Sundsarn
2011-02-01, 19:03
Jag är ändå relativt kort och har ändå 59 cm i omkrets och det är la normalt, no worries :)

Loke
2011-02-01, 19:04
Jag har också stort huvud och inte så värst snyggt hårfäste. Det enda rådet jag kan ge är att om man är snygg i övrigt så är sådana detaljer mer som skönhetsfläckar. Det är inte snyggt med för mycket perfektion.

JMartinH
2011-02-01, 19:08
Jag är 183,5 cm lång och hyffsat bred. Men har ändå haft välrdens komplex för de. Har ganska långt hår typ såhär långt http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTiccyoPfksgLpCE0_z9ug5rp31vcM6l DFY493koT9oYop3yU41CQ

Explosiven
2011-02-01, 19:09
Jag har 62. Det bästa du kunde göra är att skita i vad folk säger... men antar att det är lättare sagt än gjort speciellt om man är ung.... så rådet blir träna och ät mer. Kroppen växer ifatt huvet.

delta_mats
2011-02-01, 19:10
59-60 cm är som sagt inget ovanligt. Det som kan ge illusion om att huvudet är större är lång, smal hals och eller smala axlar. Detta kan man ju råda bot på genom träning. Så du behöver inte känna dig hopplös.

Dipset_
2011-02-01, 19:11
60cm borde väll betraktas som ett medium huvud endå ? Oavsett så avspeglar ett stort huvud karaktär, upp med nosen!

JMartinH
2011-02-01, 19:12
Jag är bred axlad, folk har påpekat mitt huvud. Men också att det passar med mina breda axlar :cool: Och jag har mulliga kinder det gör nog också att de ser större ut.

stevebc
2011-02-01, 19:14
Det verkar som folk har missat den här tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=160341

Yes
2011-02-01, 19:18
"Självförtroendet sitter i huvudet". :D

Pez
2011-02-01, 19:19
Jag mår verkligen dåligt över mitt huvud. Tycker man får höra det ganska ofta. Å det ser dubbelt så fult ut från sidan, då den ser större ut. Jag har tänkt lite, och kommit fram till att. Mitt dåliga självförtroende, är för mitt stora huvud. Ända sen jag gick in i ett prov rum så man såg sig själv från sidan. Och mådde jätte dåligt. Å de var ungefär 2år sen. Och mår fortfarande dåligt över det.

Är jätte orolig att de ska växa ännu mer när jag blir äldre. Hade jag haft ett normalt huvud, så hade jag haft bättre självförtroende. Har ungefär 59-60cm omkrets. Det värsta är att man inte kan göra något åt det :( Jag vet inte om jag hoppas att jag kan få lite hjälp här.

Hej Martin. Kul att du hittat hit till Kolozzeum! Jag hoppas att du känner dig välkommen och får ett gott utbyte med andra medlemmar här. :)

Jag tror inte att du, som du själv uttrycker det "fantiserar", men jag tror heller inte att ditt huvud på något sätt är abnormt i storlek eller annat vis. Jag tror, jag kan ha fel, däremot att din upplevelse är färgad av din, som du tog upp i en tidigare tråd, depression såväl som det du uttrycker som "väldigt dåligt självförtroende". Det låter också som att du har en viss medvetenhet om detta. Stämmer det?

Om inte annat så kanske de utsagor du fått här kan peka mot att det faktiskt är en statistiskt normal huvudstorlek du innehar. :)

Att träna kommer inte vara en lösning på det du upplever. Fysisk aktivitet har bevisligen många positiva effekter på såväl fysisk som psykisk ohälsa, men kan också vara en källa till ångest och ohälsa. Det har mycket med inställning och syfte att göra.
Det kan bli problematiskt om man ställer upp orimliga mål för vad träningen ska ge eller resultera i. Detta kan leda till att träningen blir något förknippat med ångest snarare än lust och glädje. Jag vet inte om det är så i ditt fall, men det kan vara värt att ha i åtanke.

Behandlas du för närvarande för din depression? Då syftar jag på behandling utöver kontakt med läkare angående medicinering/recept.

King Grub
2011-02-01, 19:34
Av din bild i http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4777472&postcount=11 ser ditt huvud absolut helt normalt ut och passar utmärkt till axlarna. Och din kropp i din profilbild passar inte alls till ditt "jag tycker inte att jag är så muskulös"-uttalande; tvärtom skulle jag säga, för en 15-åring.

olle lindblad
2011-02-01, 19:37
Som påpekats av ett flertal har du inte någon abnorm huvudstorlek. Pez har nog sagt allt som behöver sägas i övrigt.

Ristretto
2011-02-01, 19:49
59-60 brukar ju vara large på hjälmar, har själv den storleken på skallen. Det är knappast en ovanlig storlek att hitta på affärer heller och XL och XXL finns minst lika ofta. Att 60cm skulle vara jättestort är inte sant.

JMartinH
2011-02-01, 19:51
Fan asså, bästa forumet! <3 <3 <3 Man får svar på allt. De är bättre än KBT terapi, och mycke bra svar. :)

JMartinH
2011-02-01, 19:54
Hej Martin. Kul att du hittat hit till Kolozzeum! Jag hoppas att du känner dig välkommen och får ett gott utbyte med andra medlemmar här. :)

Jag tror inte att du, som du själv uttrycker det "fantiserar", men jag tror heller inte att ditt huvud på något sätt är abnormt i storlek eller annat vis. Jag tror, jag kan ha fel, däremot att din upplevelse är färgad av din, som du tog upp i en tidigare tråd, depression såväl som det du uttrycker som "väldigt dåligt självförtroende". Det låter också som att du har en viss medvetenhet om detta. Stämmer det?

Om inte annat så kanske de utsagor du fått här kan peka mot att det faktiskt är en statistiskt normal huvudstorlek du innehar. :)

Att träna kommer inte vara en lösning på det du upplever. Fysisk aktivitet har bevisligen många positiva effekter på såväl fysisk som psykisk ohälsa, men kan också vara en källa till ångest och ohälsa. Det har mycket med inställning och syfte att göra.
Det kan bli problematiskt om man ställer upp orimliga mål för vad träningen ska ge eller resultera i. Detta kan leda till att träningen blir något förknippat med ångest snarare än lust och glädje. Jag vet inte om det är så i ditt fall, men det kan vara värt att ha i åtanke.

Behandlas du för närvarande för din depression? Då syftar jag på behandling utöver kontakt med läkare angående medicinering/recept.
Ja, jag tar anit-depressiv 50mg :)

r3mpuh
2011-02-01, 20:00
Snagga dig vett ja! Tror du kommer passa i det btw!
3mm är lagomt. :3

JMartinH
2011-02-01, 20:03
Jag utesluter snagg. Eftersom jag hade väldigt kort förut, å huvudet ser bara större ut. Tycker dom med litet huvud ska ha snagg :cool:

Pez
2011-02-01, 20:21

Förutom att du har antidepressiv medicin - får du prata med någon?
Psykolog, kurator, psykiatriker?

Explosiven
2011-02-01, 21:00
Av din bild i http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4777472&postcount=11 ser ditt huvud absolut helt normalt ut och passar utmärkt till axlarna. Och din kropp i din profilbild passar inte alls till ditt "jag tycker inte att jag är så muskulös"-uttalande; tvärtom skulle jag säga, för en 15-åring.

Håller helt med här! Ditt huvud ser ut att passa ypperligt till kroppen.

Pungis
2011-02-01, 21:02
Jag har 58 och mitt huvud känns rätt normalt?

Träna kroppen!

O_Wao
2011-02-01, 21:06
Dude, jag är 165 cm och tjej, har 59 cm huvud. Jag tror inte ditt huvud är så abnormt stort i proportion till din kropp.

ceejay
2011-02-01, 21:08
wao, jag är 2 m och har knappt 57 :D hihi

eller vänta, betyder det att du har mer hjärna än mig?

O_Wao
2011-02-01, 21:20
wao, jag är 2 m och har knappt 57 :D hihi

eller vänta, betyder det att du har mer hjärna än mig?

Ofc. :cool:

Biceps
2011-02-01, 21:38
Jag har 61 tror jag. Är iofs nästan 2m lång så konstigt vore det väl annars.

Tycker inte ditt huvud ser oproportionerligt ut till din bredd.
Och om ditt huvud vore stort, so what? Låter mer som det har med din depression att göra. Finns ju folk som är oerhört fula men är trygga i sig själva ändå och skiter i vad omgivningen tycker.

LinusM
2011-02-01, 22:01
Se till att blir störe själv, då passar huvudet ihop mera med kroppen :)
http://images1.memegenerator.net/ImageMacro/5521580/UPPREPA-ETT-TIDIGARE-INLGG-KUNNIG.jpg?imageSize=Medium&generatorName=kolozzeum-opti-goat

agazza
2011-02-01, 22:15
Jag har 58 på 1,74 och 71kg, då är jag 22 också, du kommer träna och växa mer, det är inget att tänka på nu, och kommer inte vara det sen heller.

Grelle-
2011-02-01, 22:32
Förutom att du har antidepressiv medicin - får du prata med någon?
Psykolog, kurator, psykiatriker?

Jag tror också du kan behöva pratat med någon, känns som du kanske mer letar fel att ha dåligt självförtroende över än nåt annat.

Jag tycker ditt huvud ser helt normalt ut på bilderna.

bb X
2011-02-01, 22:52
Spara långt hår?

Honken
2011-02-01, 23:22
Mitt huvud är 60cm i omkrets, har aldrig haft några problem med det förutom att det är pissesvårt att hitta hattar som inte kostar skjortan. Du har inget att oroa dig för! :)

Btw, någon som vet vart +59are kan köpa hattar som inte kostar skjortan? ^^

yooii
2011-02-01, 23:26
För det första, vad är det för publik son kommenterar folks huvudstorlek?
För det andra, du är inte ett dugg onormal.

Stoltz
2011-02-01, 23:35

Har ungefär 59-60cm omkrets.

Dude, du har fullt normal huvudstorlek. Jag klår dig med nästan en hel decimeter runt huvudet :)

Jag kan inte understryka nog hur mycket du inte ska behöva oroa dig för ditt huvuds storlek, för det är verkligen inget konstigt med den. Jag hoppas du kan ta till dig de råd som sägs här i tråden, och inte bry dig om vad sådana fånar som de som säger sådant.

KaptenKnäsvag
2011-02-01, 23:48
Vet inte riktigt om upplevd huvudstorlek har en direkt relation till kroppsstorlek. Jag fick i mina unga år (12-16) höra att jag hade så jävla litet huvud, vissa sa att jag såg ut som en tändsticka, och jag höll med. Sen började jag gymma och äta och väger nu 120+ och ingen har någonsin insinuerat att jag har litet huvud, inte ens jag själv tycker det. Konstigt egentligen

ARMSTARK
2011-02-02, 10:01
Taskigt läge, man kan ju inte deffa huvet liksom. Du får helt enkelt bygga upp en stor biffig kropp så ser huvet mindre ut. :thumbup:

JMartinH
2011-02-02, 10:04
Har känt mig väldigt onormal, länge. Kommer ihåg en gång när man satt på gymmet bredvid en kroppsbyggare, som verkligen var gigantisk. Hans huvud var mycket mindre än mitt. Å hans kropp var mycket större/bredare. Men nu när jag tänker efter, å ser att många har ungefär samma omkrets. Så tror jag att det var han som hade ett litet huvud. Och jag normalt. Brukar jämföra med klasskamrater, och folk på gymmet. När man sitter bredvid. Tycker mitt huvud ser störst ut, av allas. På gymmet också jämfört med andra att jag har störst där med*cupid* Jag får prata med en kurator, men de är med långa mellanrum. När dom inte har tid hela tiden. Bor i en liten stad.

Men imorgon ska jag skaffa ett medlemskort, på gymmet. Och sluta träna i hålan utan speglar :) Men också måste jag hitta ett mål med träningen, Min drömkropp skulle se ut så här http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS9J-nWHu5-UrNLo0e1plXLe82_N9x2mEGXVPwp7fHcv2eGxosSCA Som David höök :hbang:

Kwon
2011-02-02, 10:08
När du deffar/tappar fett så kommer fettet runt kinderna också försvinna om det är det du oroar dig över Martin.

En gång hade jag så lite fett på kroppen att mina kinder var helt insjunkna, inte så att skelettlooken är att föredra precis, men allt handlar om balans.

Du kommer även mogna med åldern och tappa babyface-looken som många eftertraktar på ålderns höst. :)

Martin, du har inte alls ett stort huvud, var dock beredd på förändringar iochmed åldern, ändringar på mat, träning etc.

Det var inte många 15-åringar som var så stora och grova på min tid, så det är bara att köra på och träna/äta. Bygg upp massan och tänk på deffen senare.

När du väl tränar och bygger större lats och axlar, kommer även ditt huvud att se mindre ut, bränner du sedan även fett så kommer den se ännu mindre ut.

Men frågar du mig ser du helt normal ut för din ålder Martin.

JMartinH
2011-02-02, 10:17
När du deffar/tappar fett så kommer fettet runt kinderna också försvinna om det är det du oroar dig över Martin.

En gång hade jag så lite fett på kroppen att mina kinder var helt insjunkna, inte så att skelettlooken är att föredra precis, men allt handlar om balans.

Du kommer även mogna med åldern och tappa babyface-looken som många eftertraktar på ålderns höst. :)

Martin, du har inte alls ett stort huvud, var dock beredd på förändringar iochmed åldern, ändringar på mat, träning etc.

Det var inte många 15-åringar som var så stora och grova på min tid, så det är bara att köra på och träna/äta. Bygg upp massan och tänk på deffen senare.

När du väl tränar och bygger större lats och axlar, kommer även ditt huvud att se mindre ut, bränner du sedan även fett så kommer den se ännu mindre ut.

Men frågar du mig ser du helt normal ut för din ålder Martin.
Hade tänkt deffa sen i Maj tror jag. Å tack för din ödmjuka kommentar :)

Pjotor
2011-02-02, 10:51
Bygg upp axlar och nacke om du kan, eller ännu hellre hela överkroppen. Prata med en duktig frisör som kan ge dig en frippa som till synes gör huvudet mindre.

Kwon
2011-02-02, 10:56
En mycket bra poäng där med.

En frisyr kan göra mycket Martin.

Jag antar att du vill att ditt huvud skall se smalare, mer avlångt ut och inte bredare?

Frisyrer hjälper till en hel del, undvik caesar-frisyren och långhåriga frisyrer om du kan Martin.

Frisyr är dock endast en temporär lösning, forma kroppen är den riktiga lösningen om du fortfarande tycker ditt huvud är stort när du blir äldre. (vilket jag inte alls tycker det är)

emi23j
2011-02-02, 11:39
Har du inte sett Entourage? börjar alltid tänka på diskussionen dem har om stora huvuden där.

"The bigger the head, the bigger the celebrity..."

EDIT: Den här diskussionen är lite som den om att ha stor röv. Har man stor röv, eller stort huvud, skall man vara nöjd över det!

JMartinH
2011-02-02, 11:49
Vad kan man ha för frisyr? Om man vill att huvudet ska se mindre ut?

JMartinH
2011-02-02, 11:53
Kollade den där "The bigger the head, the bigger the celebrity" Och tyckte inte någon hade så där onormalt stort. Men tycker de är svårt å se om folk har stort huvud. Om man inte kollar sig i spegeln med dom samtidigt. Annars kan jag inte avgöra de. T.ex Nicolas Cage ofta han har stort huvud *screwy*

Kwon
2011-02-02, 11:57
Vad kan man ha för frisyr? Om man vill att huvudet ska se mindre ut?

Vill du att huvudet skall se mindre ut generellt, eller bara smalare/avlångare ut?

Vill du ha ett jättelitet ansikte så kör du pudelrocksfrisyr, då tänker ingen på skallformen utan ser folk bara en massa hår :D
http://coolaggregator.files.wordpress.com/2008/07/davidleeroth8x10.jpg?w=407&h=493
http://coolaggregator.files.wordpress.com/2008/07/jenny80shair.jpg

Angående ansiktsformer

http://styles101.homestead.com/facialshapes.html

http://www.bubzbeauty.com/hair/006.html

Bästa sättet är dock

Bygg en större kropp, då ser huvudet mindre ut.

Kwon
2011-02-02, 12:04
Lite frisyrtips till dig Martin

Get moviestar good-looks Martin (http://www.georgecaroll.com/male%20stars/johnny-depp/johnny-depp.htm)

Matsa
2011-02-02, 12:05
Jag har alltid ansett mitt huvud vara litet, lånehjälmar etc verkar alltid glappa och vara för stort. Jag mätte precis och det är 58cm, du har nog inte speciellt stort huvud med andra ord.

Om du nu skulle ha ett stort huvud trots att allt verkar peka på att du inte har det så kanske du skulle satsa på bänkpress. :D

Klippt från en annan tråd:

Faktum är att många av världens bästa bänkare har stort huvud. MEj själv inräknat.
Antohy Clark, Fredrik Svensson, Scott Mendelsson och undertecknad har stora húvuden. Och alla 4 ligger top-5 all-time i lyft vikt istt respektive förbund osv

Alla duktiga bänkare har stora huvuden! Big heads bench big!

Vet ej varför, det är bara en observation.

Edit: Pucktvåa. Freddi (med det stora huvudet) hann före.

JMartinH
2011-02-02, 12:46
Jag har alltid ansett mitt huvud vara litet, lånehjälmar etc verkar alltid glappa och vara för stort. Jag mätte precis och det är 58cm, du har nog inte speciellt stort huvud med andra ord.

Om du nu skulle ha ett stort huvud trots att allt verkar peka på att du inte har det så kanske du skulle satsa på bänkpress. :D

Klippt från en annan tråd:

haha, jag tränar styrkelyft :hbang: Å jag som PB i bänkpress 110kg. Fast jag har väldigt långa armar ;) Styrkan sitter i huvudet :hbang::

Raschmus
2011-02-02, 15:29
Har själv 61, inte mer med det. lol

k66a
2011-02-04, 11:08
Har själv 61, inte mer med det. lol

Jag med och ett hår som växer mer på bredden än längden, ser ut som en ryssmössa.

MrBoris
2011-02-04, 11:20
Jag vet hur du känner. Själv kallades jag för ägghuvud hela min uppväxt och det satte sina spår. Sen på äldre dar blev jag snyggare, fick fler brudar än "mobbarna", sparade ut längre hår och började träna. Tro mig inte många som använder det smeknamnet längre :)

HMB
2011-02-04, 11:24
60cm här.

Helt normal mao.

(sjukt att man mäter omkretsen på skallen, only on kolo?)

O_Wao
2011-02-04, 11:28
60cm här.

Helt normal mao.

Förenklar när man behöver köpa hjälm. ;) Anledning till att jag vet vad jag har för omkrets är att jag ser den på ridhjälmen varje gång jag är i stallet.

Stoltz
2011-02-04, 11:32
Men vad fan, har jag störst huvud av alla här? 68 cm :D

MrBoris
2011-02-04, 11:36
Det beror på vilken ledd du mäter, jag har stort huvud "uppifrån (pannan) o ner (till haka)", vilket är svårare att mäta:)

Jishuku
2011-02-04, 11:51
60cm här.

Helt normal mao.

Kolo och nazi-Tyskland.

Har förövrigt 57cm, och jag köpte min mössa på barnavdelningen. Det ni. :P
60cm är mao helt normalt.

Onigiri
2011-02-04, 11:58
Träd fram nu du som har 100+ runt skallen. Det finns alltid en extrem inom alla ämnen på alla forum :)

Wille005
2011-02-04, 11:59
Träd fram nu du som har 100+ runt skallen. Det finns alltid en extrem inom alla ämnen på alla forum :)
Måste jag bifoga bild?

The_RobRoy
2011-02-04, 12:12

68 cm? wow respekt, hur hittar du mössa/keps/hjälm som passar? :)

Lite lustigt med dessa trådar kring ångest över huvudstorlek och bredd på höfter. Tror jag har både större huvud och bredare höfter än trådskaparna :D

Kollade skidhjälmen här som sitter perfekt 60-61 cm, det är ändå bara XL. Så extremt stort huvud känns ju egentligen som det börjar vid kanske 63 cm som är XXL

Kabuto
2011-02-04, 12:25

Helvete, du vann! :D

Loke
2011-02-04, 12:58

Haha, nu får du väl ge dig ändå. Ok att folk ljuger om biceps och penis, men huvudet? Större är inte ALLTID bättre :P

JMartinH
2011-02-04, 21:34
Idag har två personer påpekat mitt huvud.. En diskussion, om jag bara hade en stor hjärna elr tjockt skall ben. Vet inte varför folk påpekar :confused: Kanske för att dom vill trycka ner mig. För att jag är såå jävla het/sexig/cool/awsome/bäst/biffigast/längst/starkast :hbang::naughty::thumbup:

Kwon
2011-02-04, 21:41
Dom är avundsjuka på dig Martin.

Händer ofta runt 15-16 år att dessa påpekanden dyker upp.

Dom som påpekade är säkert mindre med mindre massa också.

59-60 cm omkrets är NORMALT Martin! :)

Det är deras snack som satt sina spår bara, strunta i dom.

Jishuku
2011-02-04, 21:44
^ This. Är man mogen, mår bra, och är självsäker.. då säger man inte såna saker. Punkt. Ta det som en ko

Stoltz
2011-02-04, 22:23
Men alltså, vilken jävla omkrets snackar vi om nu?

Från huvudtoppen och runt hakan eller pannan till nacken?

Toppen till hakan: 68 cm.

Pannan till baksidan: 63 cm

Edit: Nu jävlar är det fredagkväll?

svennebanan
2011-02-04, 22:40
Mitt huvud mäter också 60 cm. 172 cm lång.

Jockefoten
2011-02-04, 22:49
58,5cm
176cm lång

RassK
2011-02-04, 23:02
Män har stora huvuden. Anpassa frisyren alternativt använd hatt/keps/mössa.
Kroppen växer ikapp. Och om den inte gör det.. tvinga den!

shadowfire
2011-02-04, 23:02
det lustiga är att bara man kommit upp i åren lite så spelar en finne mitt i plytet inte så stor roll längre... man har bara accepterat sig själv, mår bra, har ett gott liv, goa vänner, goa damer och allt bara flyter liksom. Slipper den där detaljfokuserande nojjan som då man var tonåring och minsta lilla fel på en själv kändes som en smärre katastrof.

Svårt o ge råd kring sådant här, nästan alla har något man ogillar och nästan alla genomgår en fas i livet där man tampas och kämpar emot något som stör en och till sist så mår man (förhoppningsvis) bara bra över att vara den man är.

Många av dessa "fel" ser man mest bara själv och de syns inte alls så mkt som man tror.

Kwon
2011-02-10, 14:36
Hur känns det idag Martin?

JMartinH
2011-02-10, 21:13
Hur känns det idag Martin?

Nja, känns väl sådär. Är mest orolig över att mitt huvud kommer växa ännu större.. Eftersom min pappa har 62-63cm i omkrets runt huvudet så blir jag väldigt orolig.

Kwon
2011-02-10, 21:20
Well, jag känner inte till någon kost eller metod för att få skallen att sluta växa i tonåren, så det bästa du kan göra är att träna kroppen.

Växer kroppen så ser huvudet mindre ut, men 60 cm är normalt som sagt.

stolpskott
2011-02-10, 21:22
Nja, känns väl sådär. Är mest orolig över att mitt huvud kommer växa ännu större.. Eftersom min pappa har 62-63cm i omkrets runt huvudet så blir jag väldigt orolig.

Som folk sagt tidigare i tråden, 60 är typ normalt, 62-63 är inte ovanligt. Det är inget att bry sig om. Titta på andra människors huvuden, jämför med ditt eget så ska du se att ditt inte är så abnormt som du verkar tro. Själv har jag 63 cm i omkrets och jag tror jag hört kommentarer om det när jag var yngre. När jag fick höra dem svarade jag bara: "Det innebär bara att jag är smartare än dig!".
Fick dem att hålla käft :D

JMartinH
2011-03-12, 23:00
Det känns som att mitt huvud är gigantiskt. Som att de ser skittungt ut ifrån sidan. Min pappa har ungefär 63cm i omkrets på huvudet. Är väldigt orolig att mitt huvud växer ännu mer. När min far har de. Växer huvudet hela livet?

Tolkia
2011-03-12, 23:05
Det känns som att mitt huvud är gigantiskt. Som att de ser skittungt ut ifrån sidan. Min pappa har ungefär 63cm i omkrets på huvudet. Är väldigt orolig att mitt huvud växer ännu mer. När min far har de. Växer huvudet hela livet?
Nej, det gör det inte. Det växer klart ganska tidigt hos de flesta. Och, även om det kanske inte är alldeles lätt att ta in det, SEXTIOTRE CENTIMETER ÄR INTE ETT JÄTTEHUVUD. Jag vet att det inte är lätt, men försök sluta lyssna på dina smurfpuckon till "kompisar". Och försök sluta säga till dig själv att du inte duger, stup i kvarten. Du duger nämligen, och det vore ju dumt om du övertalade dig själv att tro något annat.

Spartansk
2011-03-12, 23:12
Om någon kommenterar, säg att du har stort huvud för att du har stor hjärna.

Lando
2011-03-12, 23:14
Huvudet växer inte hela livet.

Seriöst, jag är 100% säker på att det inte är något onormalt med ditt huvud, du är fullt normal, men sjukt självmedveten och nojig. Ibland har man liksom en självbild som är helt uppåt väggarna, man fokuserar på saker som är helt irrelevanta, och det här är en av dom. Du behöver inte tokträna axlar för att få huvudet att se mindre ut, du behöver slappna av och få lite distans till ditt utseende (även om jag vet att det är svårt).

JMartinH
2011-03-12, 23:23
Det kan ju vara normalt. Men har höjt min anti-depressiv medecin till 75mg, nu för tre dagar sedan. De blir ju värre efter tre dagar enligt läkarna. Men får liksom panik, och mitt huvud är det första jag lider för. Men de är bara jobbigt i början, sen blir de bättre.

Tolkia
2011-03-12, 23:28
Jag vet inte om det hjälper att veta att paniken över huvudet är utan orsak, men jag kan lova att den är det. Ditt huvud är till 100% normalstort.

JMartinH
2011-03-12, 23:31
Jag vet inte om det hjälper att veta att paniken över huvudet är utan orsak, men jag kan lova att den är det. Ditt huvud är till 100% normalstort.

Tack, du verkar var en kunnig jäkel. Tog upp det med min teraput också. Hon sa också att det var normalt, men jag är ju tonåring, och tar åt mig väldigt mycket av kommentarer.

svennebanan
2011-03-12, 23:38
Tack, du verkar var en kunnig jäkel. Tog upp det med min teraput också. Hon sa också att det var normalt, men jag är ju tonåring, och tar åt mig väldigt mycket av kommentarer.

Ja, lyssna på Tolkia. Hon vet vad hon snackar om. Du är tonåring. Ditt huvud har med troligen redan växt klart. Jag hade i alla samma storlekar på hjälmar i början av tonåren som jag har nu(28).

JMartinH
2011-03-12, 23:39
jo, men jag är ju lite större/längre än en vanlig svensson i min ålder.

difeddy
2011-03-12, 23:39
Får jag fråga dig en sak, Martin? Menar självklart bara gott nu, men, vad är det som du är så rädd för? Låt det vara 59, 60 eller 63 cm, jag tvivlar på att man verkligen kan märka någon skillnad i alla fall. Vad är det som är så farligt om någon ens har en anmärkning på det? Då är det uppenbarligen bara ett as som gillar att hacka på andra för att må bra själv. Du har dessutom ett normalstort huvud vilket gör rädslan lite obefogad, precis som alla andra har sagt.

EDIT: Var visst lite seg nu. :D

Tolkia
2011-03-12, 23:40
Egentligen har nog alla i din ålder lite stort huvud, om man jämför med vuxna. Huvudet ligger ju liksom hela tiden lite före, och sedan växer kroppen ikapp (om du tittar på småbarn så ser du STORA huvuden i förhållande till kroppen). I tonåren är man ju också tunnare i kroppen även sedan man växt färdigt på längden, vilket gör att huvudet kan se större ut än det är. Men jag misstänker att dina smurfkompisar (som jag spontant känner att jag skulle vilja ge lite stryk) vare sig har koll på det där eller är riktigt medvetna om hur de själva ser ut i relation till andra.

JMartinH
2011-03-12, 23:40
Ja, lyssna på Tolkia. Hon vet vad hon snackar om. Du är tonåring. Ditt huvudet har med troligen redan växt klart. Jag hade i alla samma storlekar på hjälmar i början av tonåren som jag har nu(28).
okej, måste söke efter något foto på min pappa som ung. Och de om det var någon skillnad.

Tricce
2011-03-12, 23:43
Hur ofta skrevs det ut antidepp till tonåringarna som föddes på 70talet och vi hade ändå Staffan Westerberg.

clinteastwood
2011-03-12, 23:45
Du har då inte ett stort huvud!

JMartinH
2011-03-12, 23:46
Egentligen har nog alla i din ålder lite stort huvud, om man jämför med vuxna. Huvudet ligger ju liksom hela tiden lite före, och sedan växer kroppen ikapp (om du tittar på småbarn så ser du STORA huvuden i förhållande till kroppen). I tonåren är man ju också tunnare i kroppen även sedan man växt färdigt på längden, vilket gör att huvudet kan se större ut än det är. Men jag misstänker att dina smurfkompisar (som jag spontant känner att jag skulle vilja ge lite stryk) vare sig har koll på det där eller är riktigt medvetna om hur de själva ser ut i relation till andra.

De värsta är ju att dom i min ålder, kan slänga ur sig vilka kommentarer dom vill. Jävligt respektlöst. Har aldrig varit med om något fysiskt angrepp. Men psykiskt är värre.

Tolkia
2011-03-12, 23:46
Hur ofta skrevs det ut antidepp till tonåringarna som föddes på 70talet och vi hade ändå Staffan Westerberg. Det här är kanske inte rätt tråd att börja en diskussion om antidepressivas vara eller icke vara, men en STOR anledning till att de inte skrevs ut i samma omfattning var att de inte fanns. F.ö. skrevs det ut en hel del Valium åt ungdomar på sextio- och sjuttiotalet, så det var nog inte riktigt så enkelt som att allt var bättre förr.

JMartinH
2011-03-12, 23:47
Du har då inte ett stort huvud!

tack Lukas :)

clinteastwood
2011-03-12, 23:50
tack Lukas :)

Ingen orsak l! Fan du börjar bli grov nu:thumbup:

Tricce
2011-03-12, 23:51
Det här är kanske inte rätt tråd att börja en diskussion om antidepressivas vara eller icke vara, men en STOR anledning till att de inte skrevs ut i samma omfattning var att de inte fanns. F.ö. skrevs det ut en hel del Valium åt ungdomar på sextio- och sjuttiotalet, så det var nog inte riktigt så enkelt som att allt var bättre förr.

Jag menade inte att det var bättre förr på det viset utan att dom kanske inte och missförstå mig rätt nu, inte "sjåpade" lika mycket med oss.

difeddy
2011-03-12, 23:53
De värsta är ju att dom i min ålder, kan slänga ur sig vilka kommentarer dom vill. Jävligt respektlöst. Har aldrig varit med om något fysiskt angrepp. Men psykiskt är värre.

Så varför bryr du dig om "dom i din ålder"? Får hålla med Tolkia lite, dina smurfkompisar bygger inte sina åsikter på ett skit. Jag menar, på vilket sätt påverkar deras sunkiga värderingar hur du är som person? Jag hade förstått din ångest lite grann om du hade, säg, hydrocefali (vattenhuvud), men nu är det verkligen inte så.

cero
2011-03-12, 23:54
Har inte läst igenom alla inlägg men detta var två saker jag tänkte på:

1: Längre hår ger ofta en "illusion" av ett större huvud.
2: Träna för en större kropp.
3: Självförtroende. Kommentarer som "vad stort huvud du har!!" är absolut ingenting du borde ta som en förolämpning. Varför skulle det vara något dåligt? Tvekar på att det ser onormalt alls. Du behöver lite perspektiv!

Tolkia
2011-03-12, 23:55
Jag menade inte att det var bättre förr på det viset utan att dom kanske inte och missförstå mig rätt nu, inte "sjåpade" lika mycket med oss.
Jag tolkade det som att du tyckte att mindre sjåp var bättre?

Som sagt, det är svårt att döma och bedöma när det inte fanns antidepressiva som var lämpliga att skriva ut. SSRI, som är vad som ges idag, är ju ganska nya. Och sjuttotalistgenerationen konsumerar ganska bra av den varan nu istället.

Dock tror jag att den här diskussionen lämpar sig bättre i någon av de trådar om psykofarmaka som finns, istället för i en tråd om en specifik persons problem. Det blir lätt ett onödigt slående på den som redan ligger, även om det kanske inte var den ursprungliga avsikten.

Tolkia
2011-03-13, 00:00
Så varför bryr du dig om "dom i din ålder"? Får hålla med Tolkia lite, dina smurfkompisar bygger inte sina åsikter på ett skit. Jag menar, på vilket sätt påverkar deras sunkiga värderingar hur du är som person? Jag hade förstått din ångest lite grann om du hade, säg, hydrocefali (vattenhuvud), men nu är det verkligen inte så.
Jag hade en kompis i gymnasiet som var tio centimeter kortare än jag, men som första gången vi pratade om längd var helt omöjlig att övertyga om att jag faktiskt var längre än hon, detta för att "våra ögon är ju på samma nivå". Öh, nä. :Virro

Man har inte alltid så bra koll, nä.

JMartinH
2011-03-13, 00:11
Ingen orsak l! Fan du börjar bli grov nu:thumbup:

Jag föddes grov :hbang:

difeddy
2011-03-13, 00:18
Jag hade en kompis i gymnasiet som var tio centimeter kortare än jag, men som första gången vi pratade om längd var helt omöjlig att övertyga om att jag faktiskt var längre än hon, detta för att "våra ögon är ju på samma nivå". Öh, nä. :Virro

Man har inte alltid så bra koll, nä.

Haha, nej, precis! :D

Är själv yngre än TS men jag förstår verkligen inte hur folk låter yttre validering styra vilka de är som personer. Att man ens orkar lägga tid på sådant trams. Alla har inte det perfekta leendet, den perfekta näsan eller det perfekta huvudet, för den delen. Att låta kommentarer som "Hejsan, Edward, jag tycker din tröja är ful" styra över sig själv vinner ju ingen på.