handdator

Visa fullständig version : Sås vid deff.

timmey111
2011-01-30, 21:59
Hej! Undrar över en grej. Ifall det blir potatis och köttbullar i skolan, tar ni också brunsåsen? Såsen kanske inte är det bästa alternativet? Hur gör ni, skippar ni det eller tar ni det? Ifall ni skippar det, tar ni sylt ist, eller är det lika dåligt också?

Detta är till er som deffar.

Tack!

Eddie Vedder
2011-01-30, 22:02
Du startar en tråd både här och på BODY för varenda liten grej du ska stoppa i munnen. Svaret kommer bli samma här som i alla andra trådar du startar. Ja du kan välja sås bara det räknas in i ditt totala intag. Dock kanske du får minska ner lite på något annat under någon gång av dagen.

Och det svaret kommer gälla även nästa gång du undrar över vad man "kan" äta under deff.

sandberg93
2011-01-30, 22:04
Du startar en tråd både här och på BODY för varenda liten grej du ska stoppa i munnen. Svaret kommer bli samma här som i alla andra trådar du startar. Ja du kan välja sås bara det räknas in i ditt totala intag. Dock kanske du får minska ner lite på något annat under någon gång av dagen.

Och det svaret kommer gälla även nästa gång du undrar över vad man "kan" äta under deff.

haha lack? :)

Eddie Vedder
2011-01-30, 22:12
haha lack? :)

Nej då. Jag försöker bara förtydliga att han inte behöver oroa sig över småsaker som om sås eller havregrynsgröt är tillåtet. Inget av dom är dåligt, det är helt vanlig mat och svaret är alltid detsamma. Det vill säga att man KAN men det ska räknas in.

timmey111
2011-01-30, 22:12

Ursäkta mig då :)

Eddie Vedder
2011-01-30, 22:13
Ursäkta mig då :)

Jag är som sagt inte sur. Det är för din skull, jag skulle tycka att det var jättejobbigt att inte våga äta saker förrän jag frågat om det på två forum först.

Nej då. Jag försöker bara förtydliga att han inte behöver oroa sig över småsaker som om sås eller havregrynsgröt är tillåtet. Inget av dom är dåligt, det är helt vanlig mat och svaret är alltid detsamma. Det vill säga att man KAN men det ska räknas in.