Karl_alfred
2003-11-17, 18:21
Ok nästan mitt första inlägg här:D
Tänkte väll skriva upp vad jag ungäfär käkar en vanlig dag. Kom med kommentarer om vad som bör ändras. Jag är 1.78 lång väger mellan 78-80 kg och har väll som mål att väga mellan 80-85 med något mindre fett på kroppen får ta några år till om det ska behövas. Är inte alls speciellt fet nu kan tillägas.
Frukost
2 st ägg
2 dl juice
2 portioner havregrynsgröt
1 matsked jordgubbssylt
2 dl mjölk
2 fullkornsmakor (2 skinkskivor, en ost skiva och 2 gurkskivor)
1 omega3 kapsel
Lunch
3 dl pasta
8 st köttbullar
4 dl mjölk
+grönsaker
Mellanmål
proteinpulver ca 23 gram protein
2 dl mjölk
en banan
Middag
2 dl ris
200 gram kycklingfilé
1 portion currysås
2 dl mjölk
+ grönsaker
Kvälsmål
2 dl juice
1 omega3 kapsel
1 burk 150 gram tonfisk
Nu ser det inte ut så här exakt varje dag. Men mängden mat är ungefär den samma. Till lunch kan det bli köttfärsås eller falukorv istället. Å till midag blir det ibland potatis med röttkött till. Men i det stora hela är det rätt så lika varje dag.
Tänkte väll skriva upp vad jag ungäfär käkar en vanlig dag. Kom med kommentarer om vad som bör ändras. Jag är 1.78 lång väger mellan 78-80 kg och har väll som mål att väga mellan 80-85 med något mindre fett på kroppen får ta några år till om det ska behövas. Är inte alls speciellt fet nu kan tillägas.
Frukost
2 st ägg
2 dl juice
2 portioner havregrynsgröt
1 matsked jordgubbssylt
2 dl mjölk
1 omega3 kapsel
Lunch
3 dl pasta
8 st köttbullar
4 dl mjölk
+grönsaker
Mellanmål
proteinpulver ca 23 gram protein
2 dl mjölk
en banan
Middag
2 dl ris
200 gram kycklingfilé
1 portion currysås
2 dl mjölk
+ grönsaker
Kvälsmål
2 dl juice
1 omega3 kapsel
1 burk 150 gram tonfisk
Nu ser det inte ut så här exakt varje dag. Men mängden mat är ungefär den samma. Till lunch kan det bli köttfärsås eller falukorv istället. Å till midag blir det ibland potatis med röttkött till. Men i det stora hela är det rätt så lika varje dag.