bear.flowertwig
2011-01-28, 20:25
Har en DIR-655 (2-3 år gammal) som har hittats fint av min Macbook Pro, iPhone och Logitech Boom fram tills nyligen men som börjat strula.
Problemen kan ha uppstått samtidigt som en jordfelsbrytare slog ifrån när jag slog på spisen, då tappade halva lägenheten strömmen och routern stängdes av. Borde ju dock inte räcka med ett strömfall, eller? I övrigt kan jag inte komma på något som hänt.
Hur som helst är det enda som nu tillförlitligt hittar routern Logitech-boxen. Iphonen kopplar upp så gott som hela tiden men med Macbooken är det betydligt svajjigare, det slutar ofta med att jag får koppla in kabel. Skulle just försöka koppla in en nyköpt Boxee men den hittar inte heller hemmanätet. Macbooken och Iphonen hittar utan problem det trådlösa nätet på jobbet.
* Det hjälper inte att försöka ansluta manuellt genom att skriva in namn/lösen.
* Inget står längre ifrån routern än 4-5 meter.
* Det verkar inte göra någon skillnad att flytta på routern
* Har ominstallerat routern men märker ingen skillnad.
* Har uppdaterat fimware
* Kör WPA/WPA2
Vat to do? :Virro
Problemen kan ha uppstått samtidigt som en jordfelsbrytare slog ifrån när jag slog på spisen, då tappade halva lägenheten strömmen och routern stängdes av. Borde ju dock inte räcka med ett strömfall, eller? I övrigt kan jag inte komma på något som hänt.
Hur som helst är det enda som nu tillförlitligt hittar routern Logitech-boxen. Iphonen kopplar upp så gott som hela tiden men med Macbooken är det betydligt svajjigare, det slutar ofta med att jag får koppla in kabel. Skulle just försöka koppla in en nyköpt Boxee men den hittar inte heller hemmanätet. Macbooken och Iphonen hittar utan problem det trådlösa nätet på jobbet.
* Det hjälper inte att försöka ansluta manuellt genom att skriva in namn/lösen.
* Inget står längre ifrån routern än 4-5 meter.
* Det verkar inte göra någon skillnad att flytta på routern
* Har ominstallerat routern men märker ingen skillnad.
* Har uppdaterat fimware
* Kör WPA/WPA2
Vat to do? :Virro