Logga in

Visa fullständig version : jojo-vikt på LCHF

kettlebellGuden
2011-01-28, 18:32
Jag är lite förvånad över min vikt upp-å-nergång på nypåbörjad LCHF.

dag 1+2 tappade jag dryga 3kg, och pissade moderata mängder ketoner enligt ketostixen. Vilket verkade normalt.

sen dag 3 var kilona tillbaka igen och har hållt sig kvar nu till dag 6. Var kommer de här 3kg ifrån?

eriksvensson
2011-01-28, 20:01
Skiftar du i carbs-mängd? (mycket till lite och vice versa) Då är det förklarligt, fast vätska verkar skifta upp och ner även om man inte äter så mycket carbs har jag märkt. Man blir rätt vattendränerad på LCHF och dricker du mycket en dag så kan vågen visa något helt annat dagen efter.

kettlebellGuden
2011-01-28, 20:15
Skiftar du i carbs-mängd? (mycket till lite och vice versa) Då är det förklarligt, fast vätska verkar skifta upp och ner även om man inte äter så mycket carbs har jag märkt. Man blir rätt vattendränerad på LCHF och dricker du mycket en dag så kan vågen visa något helt annat dagen efter.

Jepp. skiftar rätt mycket.. en dagen 5-10g kolisar, andra dagen kanske uppemot 20-25.

Får hoppas att det är vatten då, och inte grädde i mina muskler... jag dricker några liter om dagen.

eriksvensson
2011-01-28, 20:20
5-10 mot 20-25 borde inte ge någon direkt "glykogen"-skillnad iallafall. De dagar jag dricker/äter sent innan jag går och lägger mig så brukar vågen pika upp något kilo eller så dagen efter. Om man sedan växlar det med mycket/lite mat var och varannan dag så blir väl vågen fundersam och ger konstiga värden, det enda tänkbara.. :)

kettlebellGuden
2011-01-28, 20:25
5-10 mot 20-25 borde inte ge någon direkt "glykogen"-skillnad iallafall. De dagar jag dricker/äter sent innan jag går och lägger mig så brukar vågen pika upp något kilo eller så dagen efter. Om man sedan växlar det med mycket/lite mat var och varannan dag så blir väl vågen fundersam och ger konstiga värden, det enda tänkbara.. :)

Intressant. Thx för inputen!

Jag äter normalt alltid typ precis innan jag slocknar på natten. :)

eriksvensson
2011-01-28, 20:27
No probs! Mitt rekord är +4 kg på en dag eller +7 på två dagar. Men det var verkligen 10 carbs till säkert... 800.. haha. :thumbup:

kettlebellGuden
2011-01-28, 20:36
Mitt rekord är +4 kg på en dag eller +7 på två dagar. :thumbup:

BEEFCAKE *flex*