Logga in

Visa fullständig version : Exell eller Eiselt?

Sås
2003-11-17, 11:55
Hej!

Jag tittade runt lite i eran webshop och funderade över vilken man ska välja mellan exell vassle protein eller eiselt protec plus

Hur är kvaliten på båda produkterna? eller finns nån bättre så kom gärna med förslag
Jag hade tänkt och använda det efter träningen i fall någon undrar :)

Tacksam för svar
Sås

King Grub
2003-11-17, 12:05
Exell är ett rent vassleprotein med betydligt snabbare upptag, och borde därför passa bäst efter träningen. Protec har en långsam och jämn aminosyreutsöndring och passar perfekt som mellanmål eller innan sänggående, om man inte orkar, kan eller vill laga till någon "riktig" mat. Båda produkterna är av hög kvalitet.

Jan
2003-11-17, 12:05
Originally posted by Sås
Hej!

Jag tittade runt lite i eran webshop och funderade över vilken man ska välja mellan exell vassle protein eller eiselt protec plus

Hur är kvaliten på båda produkterna? eller finns nån bättre så kom gärna med förslag
Jag hade tänkt och använda det efter träningen i fall någon undrar :)

Tacksam för svar
Sås

Efter träning ska du ha Exells vassleprotein eftersom vassleprotein är det enda protein som är nog snabbt att ta efter träning.
Eiselt Protec är mer ett protein att ta extra till mellanmål och kvällsmat, då det innehåller större delen kaseinprotein som tas upp av kroppen under en längre tid.

Sås
2003-11-17, 12:14
oj tack för svaren tog inte många minuter :thumbup:

har några frågar till, smaken på exell vilken är godast? svårt och säga kanske eftersom alla har olika smaker men är jordgubb god? funderar nämligen på den.

läste lite information på eiselt protec plus där stod det
"Proteinet kommer från den världsledande mjölkproducenten NZMP och är certifierat fritt från antibiotika och hormoner och BSE ("galna kosjukan"). Bearbetning och fyllning sker i svenska anläggningar"

är inte exell och fritt från sånt då? :)

King Grub
2003-11-17, 12:17
har några frågar till, smaken på exell vilken är godast? svårt och säga kanske eftersom alla har olika smaker men är jordgubb god? funderar nämligen på den.

Smaken är som :booty: - delad. Min favorit är jordgubb.

läste lite information på eiselt protec plus där stod det
"Proteinet kommer från den världsledande mjölkproducenten NZMP och är certifierat fritt från antibiotika och hormoner och BSE ("galna kosjukan"). Bearbetning och fyllning sker i svenska anläggningar"

är inte exell och fritt från sånt då?

Kanske inte certifierat fri. Men är Arla certifierat fritt från galna kosjukan? Tror du att du drabbas av den i alla fall? Självklart inte.

z_bumbi
2003-11-17, 12:28
Med tanke på att Eiselt håller på att lämna de Nya Zeeländska kossorna åt sitt öde så litar han väl numera kanske även på tillverkare i europa.

EiseltUK
2003-11-17, 13:52
Vi byter ut till Skandinaviskt producerade proteiner från en leverantör vi bedömmer kunna matcha NZMP väldigt bra.

/ Henrik

nordland
2003-11-17, 14:05
tror du bara blivit sniken :angel:

EiseltUK
2003-11-17, 16:08
Det nya har samma pris.

/ Henrik

no1fitness
2003-11-18, 05:47
Originally posted by Sås

VANILJ !!!:hbang:
Men den är inte alls lika söt som den brukade vara...:cryout:
Jag saknar den sliskiga smaken...:(

Sås
2003-11-18, 22:36
Originally posted by no1fitness

VANILJ !!!:hbang:
Men den är inte alls lika söt som den brukade vara...:cryout:
Jag saknar den sliskiga smaken...:(

okej men det blev jordgubb :)

EiseltUK
2003-11-18, 22:50
Vill man ha sötare produkt så kan man ju alltid spetsa upp med socker eller aspartam.

/ Henrik

JAM
2003-11-18, 23:51
Sen är det en viss skillnad på konsistensen. Jag har inte ätit Protec, men om den är som Maxgain (vilket vissa här på forumet antytt) så går den bra att använda som murbruk. Vände min shaker med Maxgain uppochned idag utan att ha locket på. Efter en sekund började det röra på sig... Och nej, jag hade inte fyra droppar vatten i. 2 dl pulver och ca 5,5 dl vätska.

Men jag betonar att det mycket väl kan vara så att Protec är lite lösare. Excells är däremot utmärkt ur den synvinkeln.

Dock håller båda utmärkt kvalité i övrigt.

no1fitness
2003-11-19, 05:41
Originally posted by EiseltUK
Vill man ha sötare produkt så kan man ju alltid spetsa upp med socker eller aspartam.

/ Henrik

Socker är :nono: på diet och aspartam har jag tappat smaken för. Det är så konstgjort...
Fram för gamla vaniljen !!!:hbang: :D

EiseltUK
2003-11-19, 11:16
Originally posted by JAM
Sen är det en viss skillnad på konsistensen. Jag har inte ätit Protec, men om den är som Maxgain (vilket vissa här på forumet antytt) så går den bra att använda som murbruk. Vände min shaker med Maxgain uppochned idag utan att ha locket på. Efter en sekund började det röra på sig... Och nej, jag hade inte fyra droppar vatten i. 2 dl pulver och ca 5,5 dl vätska.

Men jag betonar att det mycket väl kan vara så att Protec är lite lösare. Excells är däremot utmärkt ur den synvinkeln.

Dock håller båda utmärkt kvalité i övrigt.

Det är proteinet i Maxgain som bidrar till att det blir tjockt och det är samma typ av proteiner även i Protec (m a o ännu tjockare). båda dessa produkter behöver därför mer vätska än vanliga proteiner. Våra andra proteiner, Fastway och Ultraway, räcker det bra med 2 dl vatten till 1 dl pulver.

Både Protec och Maxgain kommer bli lite bättre i konsistensen inom kort.

/ Henrik

Berry
2003-11-19, 20:48
Originally posted by no1fitness

aspartam har jag tappat smaken för. Det är så konstgjort...
Fram för gamla vaniljen !!!:hbang: :D

Var inte enda skillnaden med den att det var mer aspartam i? :)