Visa fullständig version : Låg kötthalt i Taco Bells mat
KaptenKnäsvag
2011-01-26, 18:25
http://www.foxnews.com/health/2011/01/25/wheres-beef-taco-bell-sued-ingredients/
Men artikeln är ändå läsvärd för WTF-faktorn. Jag antog efter att ha läst rubriken att de resterande 65% skulle bestå av fläsk men inte då.. Snacka om halvfabrikat
StNicholaus
2011-01-26, 20:52
Inte undra på att de kan sälja tacos under dollarn.
Är allt annat än förvånad.
Gott smakar det iaf =/
Det är väl det viktiga, ingen äter väl snabbmat i hopp om att det ska vara nyttigt?
Eddie Vedder
2011-01-26, 21:14
Det är väl det viktiga, ingen äter väl snabbmat i hopp om att det ska vara nyttigt?
Fast redlighet är något annat än nyttighet och det här ju mer en fråga om just redligheten. Men jag är inte det minsta förvånad, inga livsmedelsföretag ser ju kvalité som något egenvärde i sig. Det folk betalar för och inte klagar på det säljer man. u billigare skräp man kan sälja utan klagomål desto bättre.
Fast redlighet är något annat än nyttighet och det här ju mer en fråga om just redligheten. Men jag är inte det minsta förvånad, inga livsmedelsföretag ser ju kvalité som något egenvärde i sig. Det folk betalar för och inte klagar på det säljer man. u billigare skräp man kan sälja utan klagomål desto bättre.
Jo det är ju fördjävligt att dom ljuger om vad som är i.. men iaf jag har då sedan länge tillbaka kallt räknat med att det kan vara lite vad som helst (fortfarande livsmedel som inte gör en sjuk eller så såklart) i maten när man käkar skräpmat, men så länge det smakar bra så funkar det.
Eddie Vedder
2011-01-26, 21:36
Jo det är ju fördjävligt att dom ljuger om vad som är i.. men iaf jag har då sedan länge tillbaka kallt räknat med att det kan vara lite vad som helst (fortfarande livsmedel som inte gör en sjuk eller så såklart) i maten när man käkar skräpmat, men så länge det smakar bra så funkar det.
Jo jag är likadan. Jag utgår från att producenterna fuskar till den grad de kan. Och jag som köper halvtaskigt kött utan minska koll på hur slakt och produktion gått till och inte klagar bidrar ju till det. Jag vet det mycket väl i alla fall. "Felet" blir ju om det råder en missuppfattning om att billig mat har samma kvalité som dyr och att producenter skulle slänga ut extra pengar på att ge oss kvalité utan krav på det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.