Visa fullständig version : Ska köpa träningskläder och sånt... Ehm?
Förstår inte vad som är skillnaden mellan träningströjor och vanliga t-shirts. Är det bara att dom är tunnare eller?
Sen ett par träningsskor behövs också... Har ett par skitfeta klumpiga Nike köpt på skokanonen nu men dom är ju som sagt klumpiga och 1 storlek för stor... Skulle vilja ha några tighta och hyfsat lätta. Kollat på dessa: http://www.intersport.se/Produkter/Skor/Traning/MERCURIAL-VICTORY-/ eller är det nåt fel med gröna träningskor tycker ni?
Träningsväska ska också köpas men det behövs knappast tips om...
För att slippa göra en till tråd frågar jag också om en till sak. Att äta efter ett träningspass är viktigt. Vad ska man äta då? Tar ungefär en halvtimme med bussen att ta sig hem och förmodligen drygt en halvtimme att byta om,duscha etc. Så vad finns det för nåt som man kan ta med sig och äta direkt efter passet?
Nåt annat?
Köp ett par platta Converse, alternativt några andra billiga, stabila, platta skor. Fotbollspjuck är mer eller mindre skit, för 800kr så kan du utan tvekan få ett par riktiga skor.
Jag föredrar vanliga bomullströjor när jag tränar, vanligtvis billiga T-shirts från olika "träningsmärken", och mjukisbrallor, ev. shorts när det ska böjas med utrustning.
Det är inget farligt att vänta en timma med maten efter träning, men om du känner att du behöver så kan du ju köpa ett billigt vasslepulver, ev. BCAA/EAA.
Annars så kan du ju helt enkelt sätta dig och pusta ut i köket medan du lagar mat, och duscha efter att du käkat :)
Ah, ok. Ursäkta men träna i converse?! Låter helt tokigt...
Ah, ok. Ursäkta men träna i converse?! Låter helt tokigt...
För någon som håller på eller är insatt i styrkeidrott så låter det inte tokigt :) Det är väldigt, väldigt många som föredrar just Converse (eller billig kopia), många av dom bästa knäböjarna i världen använder vad jag vet Converse.
Nu är det ju naturligtvis inget magiskt med just sådana skor, men platta, stabila skor är generellt att föredra.
Converse eller liknande är perfekt att träna med, platt sula och låg sula. Kläder är inte så noga, ta det som är skönast.
Vilka skor du behöver beror ju på vad du skall ha dem till, så du behöver nog specificera lite.
vicarious
2011-01-26, 17:27
Jag har börjat (styrke)träna i converse, funkar betydligt bättre än de jumpa-pjuck jag hade förut.
Funkar sämre på löpbandet däremot.
Vilka skor du behöver beror ju på vad du skall ha dem till, så du behöver nog specificera lite.
Jadu... Bänkpress,knäböj,motionscykel eller liknande,olika former av hantelträning,benlyft,dragonflags(om jag lyckas) etc. Samt att använda dom på gymnastiken på skolan...
Jadu... Bänkpress,knäböj,motionscykel eller liknande,olika former av hantelträning,benlyft,dragonflags(om jag lyckas) etc. Samt att använda dom på gymnastiken på skolan...
Är dessa skor ett bra val för den allround-träning som beskrivs ovan?
http://24.media.tumblr.com/tumblr_l84u8qMvis1qa8i9io1_500.jpg
Jag böjer etc i ett par indoor-fotbollsskor från adidas. Tycker det funkar utmärkt.
Nån som kan tipsa på ett par allround träningsskor då? Eller är jag tvungen att köpa ett par converse och ett par andra? Blir så fasans dyrt med allt annat jag ska köpa :s
Varför köper du inte dig ett par löparskor istället? Så mycket värt det om du hade tänkt springa/gå.
Varför köper du inte dig ett par löparskor istället? Så mycket värt det om du hade tänkt springa/gå.
Men otroligt icke-värt om han ska göra tunga knäböj i dom.
Ristretto
2011-01-26, 21:20
Converse, mjukisbyxor, H&M-linne, all set! :)
Converse, mjukisbyxor, H&M-linne, all set! :)
Vet inte riktigt om converse låter som någon höjdare att ha på idrotten i skolan, eller?
Knäböj och marklyft fixar man i strumplästen om man behöver skorna till annat än enbart styrketräning.
Dvs. köp ett par vanliga, dämpade, inomhusskor.
Jag tränade i någon conversekopia under mitt första böjår, det fungerade och för 99-199 kr kan det vara värt en titt. Då har du också pengar över till "gympadojor".
Converse är bra för styrketräning. Ska du ha ett par skor som du kan använda i idrotten också så är handbolls-skor ofta bra. Stabila, platta skor är vad du letar efter.
Ristretto
2011-01-26, 21:38
Vet inte riktigt om converse låter som någon höjdare att ha på idrotten i skolan, eller?
Jag trodde tråden gällde träningskläder...;)
eternallord
2011-01-26, 21:38
Alltså, att man behöver speciella träningskläder för vissa saker, exempelvis löparskor för löpning för att skona knäna eller rash guards vid kampsport för att skydda sig mot hudsjukdomar är sin sak. Men att folk köper speciella träningsoutfits för att gå runt på gymmet känns som att göra saker mer komplicerat än det är.
Om du inte har något specifikt behov av någon speciell "träningströja" eller dylikt så dra på dig en vanliga slit-o-släng-T-shirt och spara dina pengar.
Alltså, att man behöver speciella träningskläder för vissa saker, exempelvis löparskor för löpning för att skona knäna eller rash guards vid kampsport för att skydda sig mot hudsjukdomar är sin sak. Men att folk köper speciella träningsoutfits för att gå runt på gymmet känns som att göra saker mer komplicerat än det är.
Om du inte har något specifikt behov av någon speciell "träningströja" eller dylikt så dra på dig en vanliga slit-o-släng-T-shirt och spara dina pengar.Vissa kanske finner en mening i att lægga pengar på att køpa något de tycker de ser bra ut i, æven om det ær den enda funktionen det fyller.
eternallord
2011-01-26, 22:10
Vissa kanske finner en mening i att lægga pengar på att køpa något de tycker de ser bra ut i, æven om det ær den enda funktionen det fyller.
Givetvis, och det köper jag. Men intrycket jag fick från TS var att han undrade vilken praktisk funktion de faktiskt fyllde.
Tror jag ska ta och köpa mig ett par converse alt fejk och några billiga tröjor. Dom jag har nu är det inget fel på, förutom att dom är för små. Kan ha dom lite klumpigare skorna på gymnastiken tills jag nån annan gång köper andra. Tack för tipsen!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.