handdator

Visa fullständig version : Varför insulin?

Shark
2011-01-26, 15:13
Folk som dopar sig med insulin, varför gör de det? Eller varför de gör det, är inte frågan, utan vad som är fördelen med det? Jag vet att det är livsfarligt och kommer aldrig göra det. Är bara nyfiken på processen i kroppen som folk är ute efter.

Insulin kopplar jag samman med socker, alltså kolhydrater, men det är lite motsägelsefullt när det är aminosyror som bygger muskler. Kolhydrater är ju enligt vissa helt onödigt för kroppen. Jag kan tänka mig att det är supersnabb energi/näring till musklerna som insulinet ger på något sätt. Någon som kan förklara utförligt?

Säger igen att jag absolut inte kommer att använda det, eller vill ha hjälp med något olagligt på något vis. Bara nyfiken. Hoppas man får diskutera detta.

mikaelj
2011-01-26, 15:31
Man trodde förr att insulin var anabolt. Det är det bara på tonåringar och grisar.

Alternativt för att få in jättemycket muskelglykogen, kanske?

qqq111
2011-01-26, 15:34
Läst att insulin kan ge flera gånger bättre resultat än testosteron. Tror det har att göra med att det kan åka in mer skit i muskelcellerna under en given tid. Mer "protein absorption" enligt googlingar.

Shark
2011-01-26, 15:37
Man trodde förr att insulin var anabolt. Det är det bara på tonåringar och grisar.

Hur kommer det sig att det är anabolt på tonåringar och grisar?

Scratch89
2011-01-26, 15:39

Alternativt för att få in jättemycket muskelglykogen, kanske?

I större doser är det anabolt även för oss vuxna. Däremot är det rätt höga doser som krävs, och det är därför det intas med spruta.

Apos78
2011-01-26, 15:44
Insulin får nog räknas som en av de mer ev akut livsfarliga substanserna att dopa sig med.

Joe Hardgainer
2011-01-26, 15:46
Vet inte hur långt man får gå på ämnet , men mods säger väl till.
Förutom glykogeninlagringen stimulerar det produktion av IGF (Insulin-like growth factor) som ger en anabol signal. Absorptionen av aminosyror ökar markant.
Även LH och FSH -----> testosteronproduktion. Dessutom ökar affiniteten hos de androgena receptorerna för andra substrat. D.v.s insulinet kan agera synergistiskt i kombination med andra preparat.

Kort och gott resulterar det i en väldigt positiv proteinblans. Men det kan ju som sagt leda till hypoglykemi så man riskerar att typ..... dö

Shark
2011-01-26, 15:47
Insulin får nog räknas som en av de mer ev akut livsfarliga substanserna att dopa sig med.

Ja, det är redan konstaterat i min första post. Men det var inte frågan.

Hittade här på forumet;

"Insulin är en busschaufför.

Näringsämnen tar bussen (eller bussarna rättare sagt) in till muskelcellen. "

Förstår lite bättre nu iaf.

mikaelj
2011-01-26, 15:58
I större doser är det anabolt även för oss vuxna. Däremot är det rätt höga doser som krävs, och det är därför det intas med spruta.

Jag har för mig att det krävdes såna enorma mängder insulin att det inte var praktiskt genomförbart. Typ flera tusen IE för att få lite muskeltillväxt i armen. Minns jag fel?