handdator

Visa fullständig version : Vad är det smärtsammaste du varit med om?

Rikard Jansson
2011-01-26, 14:47
Rent fysiskt sett, vill säga. Tatuerade mig nyss på sidan, dvs revbenen, serratus, osv, och det var det smärtsammaste jag varit med om. Mycket mycket värre än tatueringen på bröstet, och värre än att bli halvt spetsad på en stolpe i magen, och värre än att ramla ner från ett tak och bryta revbenen.

Vad är det smärtsammaste du varit med om?

King Grub
2011-01-26, 14:48
Jag har varit rätt förskonad; akut blindtarmsinflammation när jag var liten och första dygnet efter att ha opererat bort visdomständer kanske.

Tabbe
2011-01-26, 14:57
Bröt 7 ben på 1 sekund..när jag låg på asfalten gjorde det fan sjukt ont :D

Mental
2011-01-26, 15:02
Uroskopi

Filmkamera med lampa och sladd, upp genom urinröret...
*cry*

Tabbe
2011-01-26, 15:07
Uroskopi

*cry*

ner i magen va inte heller så trevligt men det där låter värre

Petoria
2011-01-26, 15:11
Krossade knäskålen (hela nedre halvan var helt krossad) + slet av några senor och lite annat trevligt

Madame
2011-01-26, 15:11
öroninflammation från helvetet, trodde de skulle poppa och att hjärnan skulle rinna ut vilken sekund som helst, kännde så i typ 4 dar. Det var jobbigt.
Satte in en kopparspiral, det gjorde nåt helt skoningslöst ont, värre än öroninflammationen fast det gick ju snabbare, jag låg å skrek hjärtskärande skräckfilmsskrik rakt ut :D
Vred runt knät typ 180 grader när jag var liten också, fast det minns jag inte så mycket av, det gjorde nog för ont så jag kännde inte mycket, sen fick jag morfin och blev lullig å glad :D

Osten80
2011-01-26, 15:14
ner i magen va inte heller så trevligt men det där låter värre

Gastroskopi är nog det mest obehagliga jag gjort, dock inte smärtsamt.
Jag hade helt ärligt fått den där slangen uppkörd i arlset i stället, men upp i urinröret är ju en helt annan liga, nästan panikångest-framkallande bara att läsa om det. *cry*

DanielF
2011-01-26, 15:14
Åkate på ledstången till en trappa en gång när jag var liten och landade med skrevet rakt på en ryggsäcksmes i metall.

Arf Pingvin
2011-01-26, 15:20
Värsta jag kommer på var när jag skulle flyga från Göteborg till Luleå och var förkyld med tilltäppta bihålor etc. Riktigt sprängande tryck i öronen så jag trodde trumhinnorna var på väg att explodera. Först en knapp timme efter planet lyft, sen nästan värre när det landade. Sen göra om samma sak efter byte i stockholm och en dryg timme i flyget hem.

eternallord
2011-01-26, 15:32
Smärta är ett intressant fenomen. Jag har tränat kampsport några år, sysslat med extremsporter i många år samt gått igenom det vanliga som kids går igenom; några brutna ben, spruckna ögonbryn, hjärnskakning, öroninflammation och dylikt. Har tatuerat långa sessioner (bland annat knäskål, knäveck, smalben, ryggrad) och piercat bröstvårtorna med mera.

Men den smärta jag har svårast för är inte de mest uppenbara sakerna. Jag har absolut svårast för exempelvis lite större sår i munnen, som svider och har sig i flera dagar. Det är den här "stingande", plötsliga och återkommande smärtan som är så psykande, samt hur den påverkar matrutinerna. Senast jag hade ett sånt ordentligt sår var för ett par veckor sedan, blev sparkad i huvudet under Taekwondo-sparring. Sparken i sig var ingen fara, jag kan ta tio sådana. Men på något sätt skadad jag läppen ganska rejält, antagligen fastnade den mellan utövarens fot och min undre tandrad. Och den smärtan som det innebar nästföljande dagar medan såret läkte var hemsk.

Yes
2011-01-26, 15:33
Inflammation i munnen. En såndär smärta som börjar lite molande och sakta byggs på tills man sitter och gråter och bankar huvudet i väggen.

Att dra fast förhuden i gylfen kommer inte ens på andraplats.

Mago
2011-01-26, 15:33
Vid ett givet tillfälle vet jag inte, så jag har haft det ganska lugnt.

Över tid så var det när jag gick runt med en döende tand i ett par veckor. Fick ha kallt vatten i munnen 24/7 för att stå ut, så jag fick gå runt med vattenflaska och spotthink. Sova fick jag göra var annat dygn när jag lyckades däcka av trötthet under det 10 sekunders fönster jag hade innan smärtan blev outhärdlig av att inte ha vatten i munnen, sittandes för att inte få så högt blodtryck vid tanden.

Minnet av det hela har nog förvärrats en del med tiden. :D Det kändes dock som att jag bokstavligt talat höll på att förlora förståndet när det var som värst innan tanden dog helt.

*Det låter bekant Yes.

eternallord
2011-01-26, 15:36
Märker att det är fler som har svårt för mun-relaterade skador :)

Kurash
2011-01-26, 15:40
Den finska sjukvården. Gick med en ögoninflammation i 2 veckor, de vände ut och in på ögonlocket och lyste med sin stora lampa. Pupillen var stor som en knappnål och hela ögat rödsvart. Varje sekund kändes som det satt en brinnande tandpetare i ögat. Väl hemma i sverige fick jag alla typer av kortison, atropin och lite kokainsalva. Efter en vecka på sjukhus var jag nästan återställd.
Jämfört med en kamera i urinröret känner jag mig dock jävligt lyckligt lottad.

Stoltz
2011-01-26, 15:42
Uroskopi

*cry*

Vred runt knät typ 180 grader

De här två fick mig att må dåligt, aj aj aj..

Mass-Tech
2011-01-26, 15:43
När min första flickvän gjorde slut.

camilla
2011-01-26, 15:46
Svårt att välja mellan IPL i bikinilinjen och att få en spiral insatt. AJ och AJ!

eleni
2011-01-26, 15:51
Falla framlänges med händerna bakbundna med en 70-kilosperson över mig och slå huvudet i ett stengolv (vilket ledde till att halva käften slogs sönder). Det gjorde ont då och gör fortfarande ont.

Yes
2011-01-26, 15:57
Munnen kan vara riktigt känslig. Jag är glad att jag sluppit Mago's döende tand.

En incident jag fortfarande minns(mun-grejen är hyffsat förträngd) var när jag bröt handleden. Var väl runt 6 år då. Händelsen i sig var inte så illa. Fröknarna på dagis tyckte dock jag var fjompig och omanlig som klagade, så jag fick gå resten av dagen med en väldigt bruten arm. Att benen fått en klart onaturlig vinkel var det ingen som tänkte på innan min käre far kom och hämtade mig.

Jag minns hur jag desperat försökte äta min chokladpudding den dagen. Chokladpudding är ju så gott. Fast tydligen var motoriken i vänsterhanden inte så bra så jag var tvungen att äta med den brutna högern. Det gjorde ont. Frökarna var dock noga med att alla barnen åt upp, trots att de fick vänta lite på mig.

Oxe
2011-01-26, 16:08
Gomplastik, själva ingreppet var väl inte så farligt med veckorna efter när skiten skall läka ihop...

Madame
2011-01-26, 16:11
ah, just ja, kom på en till!
Ramlade framlänges när jag tränade konståkning och hann inte ta emot med händerna, så det var framtänderna som fick ta det fallet. De blev lösa. Jag kunde knappt dricka ens med sugrör efteråt, det blev för turbulent kring de stackars tänderna. Det gjorde nåt helt fruktansvärt ont.

Dock, en positiv sak, var att jag slapp ha tandställning efter det, jag hade väldigt utåtstående framtänder och det var tal om att sätta tandställning på mig, men vurpan fixade det i ett nafs istället och de läkte fast igen rakt och perfekt!

Morrris
2011-01-26, 16:12
Ryggmärgsprov gjorde ganska ont, men var inte spec hemskt egentligen.

Värsta minner jag har är när det skulle rensas öronvax ur öronen med någon slags dammsugare som fick tag i alla små öronhår. Var kanske 10 år då, men minnet av dem smärtan är fortfarande kvar... :D

Nitrometan
2011-01-26, 16:15

Ja. Har råkat ut för diverse skador och smärtor under åren. Dyka när man är förkyld är ingen höjdare. Bruten näsa, jodå, men inte så jävla farligt.

Men munnen gör ont på ett särskilt sätt. Dålig bedövning. Tandlagning. Dra ut tänder. Rotfyllning. Inflammation. Munnen är nog värsta smärtan.

Å andra sidan har min sambo berättat om när hon låg med inflammerad blindtarm på akuten i 14 timmar tills den brast. Det tror jag spöar det mesta. :(

moue
2011-01-26, 16:15
kraschade med snowboard mot en sten och slog axeln ur led. kraftig och riktigt obehaglig smärta.

Oxe
2011-01-26, 16:16
Hörselgångsinflammation var ingen höjdare heller hade förträngt det till morris inlägg...

z_bumbi
2011-01-26, 16:16
Delad förstaplats mellan att köra in en garderobsdörr i armbågsleden och att få knäskålen ur led. Svimmade vid båda tillfällena.

rolf
2011-01-26, 16:18
Det jag kommer på just nu måste vara när en avslagen tand skulle repareras och tandläkaren på något sätt kom åt nerven. Smärtan i sig var rätt rejäl, men det i kombination för tandläkarskräck gjorde att jag trodde jag skulle svimma eller spy. Eller båda.

C.E.J.
2011-01-26, 16:20
Kan ha varit när jag vred om knät (?) i en skidolycka för sisådär 10 år sen. Har inget minne av det dock. Annars är det väl när jag åkte in till akuten i november pga min comes-and-goes höftsmärta, grannarna har nog inte sett en vuxen karl böla så pass.

Biceps
2011-01-26, 16:27
Blindtarmen
Migrän modell inferno

Båda ungefär lika otrevliga.

Stukat/sträckt lite grejer men aldrig brutit något (ta i trä)... soffan = win

spange
2011-01-26, 16:39
fan aldrig råkat ut för något speciellt smärtsamt, slitit av ett ledband i foten men det gjorde inte så ont. var mest svullet och jävligt. annars är det väl tandläkarborren eller när jag blev biten av en gädda (win) det blödde utav självaste satan flera timmar men gjorde väl inte heller så grymt ont.

fiskebulle
2011-01-26, 17:01
Det värsta jag varit med om var när jag fick torkad och malen piri piri i ögonen. Smärtan var så intensiv att jag helt tappade kontrollen över min egen kropp. Jag stod upp när det hände, mina ben och mage krampade ihop, och jag föll ner på golvet och skrek. Min pappa lyckades släpa mig till badkaret - Jag spolade ögonen i minst 30 minuter.

Troll
2011-01-26, 17:03
Rent fysiskt sett, vill säga. Tatuerade mig nyss på sidan, dvs revbenen, serratus, osv, och det var det smärtsammaste jag varit med om. Mycket mycket värre än tatueringen på bröstet, och värre än att bli halvt spetsad på en stolpe i magen, och värre än att ramla ner från ett tak och bryta revbenen.

Konstigt, jag hade höga förväntningar när jag skulle tatuera mage och revbenen nästan upp i armhålan, det var den skönaste tatueringen jag gjort.
Kände inte ett skit! *grr*

Det jag tycker som i tatueringsväg har känts så var det på nyckelbenet, annars tycker jag det är massage att gå och gadda sig. :)

Smärta är ett intressant fenomen. Jag har tränat kampsport några år, sysslat med extremsporter i många år samt gått igenom det vanliga som kids går igenom; några brutna ben, spruckna ögonbryn, hjärnskakning, öroninflammation och dylikt. Har tatuerat långa sessioner (bland annat knäskål, knäveck, smalben, ryggrad) och piercat bröstvårtorna med mera.

Men den smärta jag har svårast för är inte de mest uppenbara sakerna. Jag har absolut svårast för exempelvis lite större sår i munnen, som svider och har sig i flera dagar. Det är den här "stingande", plötsliga och återkommande smärtan som är så psykande, samt hur den påverkar matrutinerna. Senast jag hade ett sånt ordentligt sår var för ett par veckor sedan, blev sparkad i huvudet under Taekwondo-sparring. Sparken i sig var ingen fara, jag kan ta tio sådana. Men på något sätt skadad jag läppen ganska rejält, antagligen fastnade den mellan utövarens fot och min undre tandrad. Och den smärtan som det innebar nästföljande dagar medan såret läkte var hemsk.

+1
Håller med.
Psykande smärta, förkylningsblåsor på tungan, och att slå i lilltån!! *gah!* *cry*

Stick i fingret hos läkaren tycker jag inte om heller, är så känslig i fingertopparna och värker i flera dagar efter. :banned
pierca bröstvårtorna, ögonbrynen samt foten som har hänt ofrivilligt vid ett par tillfällen är ingenting mot dom där äckliga små nålarna!!

Elso
2011-01-26, 17:07
4gg axlar ur led
2 axeloperationer
1 tå ur led
1 morsa som tror sig kan dra tån i led.
1 bruten arm
Fick ta bort gipset efter sedvanlig läckningsprocess, ramlade på armen samma dag.
Krockade med bil spräckte ögonbrynet deluxe som blev ihopsytt.
Trampade upp ett 1cm djupt köttsår under foten, det var dock inte värst utan det var de 6st sprutorna jag fick i min lilla fot innan de sydde ihop såret.
Fick migränanfall som gjorde att jag bara skrek och grät om vartannat.

Det är allt jag kommer på just nu, hade klippkort på akuten när jg var liten.

eiri
2011-01-26, 17:11
klämma mina små söta fingrar i bildörren *cry*

MasterChief
2011-01-26, 17:11
Totalt diskbråck med cauda equina syndrom. Här snackar vi en så fruktansvärd smärta att jag svimmade när ambulanspersonalen lyfte upp mig.

Petoria
2011-01-26, 17:14

Just det, har jag ju också råkat göra :D

Tumnageln trillade av efter några dagar

Yes
2011-01-26, 17:17
Den manövern har jag också lyckats med. När jag var förbannad och smällde igen dörren.

Die schmärtze!

Albatross
2011-01-26, 17:20
Blindtarmen var ingen höjdare, bara någon månad sedan... Fast det var nog värre att få en fraktur på en ryggkota av att åka pulka. Det gjorde ont på riktigt.

MtotheM
2011-01-26, 17:25
Har brutit väldigt många ben i kroppen men det kommer inte nära den smärta jag fick när skolan arrangerade glassätartävling :P

Tror jag förfrös munnen men är ej säker då jag inte besökte någon läkare eller något. IAF så var det än smärta i hela munnen. Den kanske inte var super hemsk men den slutade aldrig, hade det i typ 2 veckor och behövde gå på smärtstillande hela den tiden annars hade jag typ blivit helt galen. Och då kan jag också nämna att jag i princip aldrig tar någon bedövning tex hos tandläkaren, så det var ganska hemsk smärta :P

ViktorLarsson
2011-01-26, 17:27
Fått en stenhård spark rakt i skrevet. Låg ner och kunde inte röra mig på en bra stund. Den träffade juvelerna så hårt att jag var öm i flera dagar efteråt.

Skateboardvurpor där man fått kanten av brädan stenhårt rakt in i smalbenet.

Hoppat från ett tak och slagit i huvudet i marken. Hade stenhård huvudvärk i 2 veckor.

/Peace.

Carolinew
2011-01-26, 17:28
Jag mår illa av den här tråden :(

Sagzy
2011-01-26, 17:34
Fick operera pungen för något år sedan. Absolut den värsta smärtan jag någonsin har varit med om! Konstant smärta, men så fort jag hostade/nös/skrattade kändes det som att någon stod och sparkade mig mellan benen!

Yes
2011-01-26, 17:40
Några mer eller mindre smärtsamma incidenter:

"Kompis" fäller mig, på ren impuls sådär, i en brant stentrappa med vassa kanter. Landar med ryggen.

Basebollträ över näsan. Tips: stå inte nära folk som bara släpper skiten efter de svingat. Näsan höll iaf.

Yxa i smalbenet.

Krossat en knoge... mot brorsans panna.

Slagit huvudet så hårt i badrumsskåpet att jag tuppat av. Fråga inte...

Blivit skjuten i baken av ett kraftigt luftgevär.

SiSenior
2011-01-26, 17:43
Fick sy 8a stygn i brosket i örat utan bedövning klockan 04:00 efter 2½ timmar på akuten för snart 2 år sedan. Aldrig, aldrig mer att jag går på toa på krogen och får en flaska i huvudet.

RassK
2011-01-26, 17:47
Någon av mina longboard-krasher i 50-60km/h utan hjälm och skinnställ.
Jag är allergisk mot asfalt i höga farter.. får fruktansvärda utslag på huden :(

von huff
2011-01-26, 18:04
Jag har väl aldrig fått riktigt sjukt.Det som först kommer upp i skallen var när jag tränade liggande rodd på en hammagjord bänk och den gick sönder och jag landade på näsan rakt på betonggolvet.En annan sak som är riktigt obehagligt är när vi leker med en polares "taser".Ger man en lite längre stöt i magen är man ur spel en stund

G_lund
2011-01-26, 18:09
Har inte varit med om så mycket:
Hoppade ut med motorcykeln från en 1,5-2m hög klippa, is på fotpinnarna gjorde att fötterna halkade av och hela kroppavikten landade på bensintanken med kulorna emellan.

Senaste "riktig smärta" var när jag opererat ljumsken och farsan dagen efter berättade något kul så jag skrattade/grät av smärta om vartannat. Kröp ner framför toan då jag trodde jag skulle spy av smärtan.

Pzorz
2011-01-26, 18:11
När jag klämde fingret i en dörr när jag var liten. Ganska odramatiskt.

Åsberg
2011-01-26, 18:11
Måste vara när jag sätte tänderna i asfalten efter att ha tappat kontrollen när jag cyklade BMX. Spräckte läppen ganska ordentligt, hjärnskakning och framtänderna var ungefär nermalda 50%.

Utöver det har jag varit ganska skonad, lite stukningar här och där kanske.

<Mike>
2011-01-26, 18:30
Blindtarmen är väl bland det värsta... Låg ju självklart med skiten i en hel dag+till ca 6 på morgonen innan jag kom fram till att jag nog borde åka till sjukhuset. Typisk naiv machogrej säkert. Idiotiskt.

Sedan så när jag fick in kniv genom halva fingertoppen. Hatar när fingrarna skadas, det gör vansinnigt ont.

Fast det som nog tar priset, med tanke på hur liten jag var och hur man tycker saker gör ondare som barn, var när jag hade förstoppning i ca 8årsåldern... Teg om det i 2 dagar från då det började göra ont pga att jag skämdes, sedan när jag berättade om det fick jag vänta en hel söndag tills måndag morgon på att apoteket skulle öppna så jag fick lavemang, eller något liknande. Låg och grät hela söndagen :D
Det sög.

Edit: Hade extremt eksem när jag var liten, så pass att det svällde upp ca 1 cm på baksidan av benen, och en gång hällde mamma någon slags syra som skulle fräta sönder det eller något... Det gjorde också vansinnigt ont.

Men ändå rätt milda saker som tur är.

Bibliotekarien
2011-01-26, 18:36
Jag spillde kokande vatten över magen och högra handen förra sommaren. Rätt fascinerande vad ökad nervtäthet gör för känseln, hela min sinnevärld bestod för ett tag av skållade fingertoppar. Jag märkte inte att jag hade fått vatten över magen förrän jag såg att t-shirten också ångade. Men sen kom resten av kroppen ikapp handen. Fast handen läkte i ett nafs, magen tog längre tid och lämnade märke.

En annan sjukt smärtsam händelse var när jag hade benhinneinflammation på bägge benen och en polare*rolleyes* skickade en stol i hög fart rakt på skenbenen. Det kom så hårt att huden brast på båda smalbenen och de blev rejält svullna. Vid den träffen säckade jag ihop och hade inte långt till tårarna.

Är det nåt som skrämmer mig så är det gall- och njurstensanfall. Har bekanta i vården som säger att de patienter som har det är helt utom sig av smärta, och att det är bra mycket värre än att föda barn eller bryta ben. Fyfan för att råka ut för det!

John M
2011-01-26, 18:45
öroninflammation från helvetet, trodde de skulle poppa och att hjärnan skulle rinna ut vilken sekund som helst, kännde så i typ 4 dar. Det var jobbigt.
Satte in en kopparspiral, det gjorde nåt helt skoningslöst ont, värre än öroninflammationen fast det gick ju snabbare, jag låg å skrek hjärtskärande skräckfilmsskrik rakt ut :D
Vred runt knät typ 180 grader när jag var liten också, fast det minns jag inte så mycket av, det gjorde nog för ont så jag kännde inte mycket, sen fick jag morfin och blev lullig å glad :D

Den öroninflamamtionen har jag också haft :D Kunde inte sova på 4 dagar. Missbrukade värktabletter.

Kunde knappt öppna käften när jag skulle käka för det ekade i hela skallen när man tuggade.

Osten80
2011-01-26, 18:46
Totalt diskbråck med cauda equina syndrom. Här snackar vi en så fruktansvärd smärta att jag svimmade när ambulanspersonalen lyfte upp mig.

Fy fan. Jag har just nu fått ett "vanligt diskbråck" som trycker på ischiasnerven konstaterat, men den smärtan är nog inte mycket att komma med i jämförelse med vad du upplevt.

John M
2011-01-26, 18:49
Det värsta jag varit med om var när jag fick torkad och malen piri piri i ögonen. Smärtan var så intensiv att jag helt tappade kontrollen över min egen kropp. Jag stod upp när det hände, mina ben och mage krampade ihop, och jag föll ner på golvet och skrek. Min pappa lyckades släpa mig till badkaret - Jag spolade ögonen i minst 30 minuter.

Hur i helvete fick du det i ögonen? :D

Lillebror? :)

Dreas
2011-01-26, 18:52
Hmm, en rektangular stålbalk som låg på golvet körde jag knät i en gång. Åkte rollerblades och lyckades ramla.. Träffade ett vasst hörn med knät.

Annars så har jag klarat mig bra, tatuera sig var inte sådär superfarligt.

Men har ett par visdomständer som troligen ska ut inom en snar framtid, ska bli intressant...

Lepras
2011-01-26, 18:59
Äcklig bild--Varning

Brände handen på en värmekamin och fick sitta på en buss i 50min in till stan--så var ja nära att hamna i shock av smärta--nådde aldrig en gräns,fortsatta bra bränna värre o värre!

http://i1139.photobucket.com/albums/n543/lepras/CIMG2717-1.jpg

Sen har ja brutit handleden 2ggr,inte så ont,menisken sprack i knät under benpass-inte heller så ont..

Rahf
2011-01-26, 19:02
MasterChief håller fortfarande som en av de smärtsammaste jag läst om. Alla munskador verkar direkt otrevliga också.

Själv bröt jag lårbenshalsen så högt upp att det blev en indirekt höftskada, bröt ett par revben, komprimerade några ryggkotor från rektangulär profilform till kilform, slet av ryggmuskelfästena i ländryggen samt allmänna blåmärken i en snowboardolycka. Den direkta smärtan var inte enorm, utan det intensifierades när kroppen började fungera igen. Hela biologiska maskineriet stängdes av utom organen i princip. Hade riktigt svårt att röra mig p.g.a. smällen. Kateterinsättning var ingen höjdare, ej heller det följande årets återhämtning. Ryggmärgsbedövningen som kom på den andra operationen var faktiskt inte så farligt, men jag var rätt knockad på morfin då också.

fiskebulle
2011-01-26, 19:05
Hur i helvete fick du det i ögonen? :D

Lillebror? :)

Jag hade precis stött sönder det i en mortel, nyser, och då virvlar det rätt upp i ansiktet/ögonen.

chrille87
2011-01-26, 19:06
Fick in fingrarna i en fräs på jobbet, var några orosväckande minuter innan jag visste hur mycket av fingrarna som var borta. Som man ser hade jag väldigt tur, men figertopparna är känsliga och trots att det var över 1 år sen då tar det ont då jag stöter i dom.

Stoltz
2011-01-26, 19:07
FFS dudes! Ge länken istället för att image-taga dem.

Lepras
2011-01-26, 19:08
FFS dudes! Ge länken istället för att image-taga dem.

Är ju perfekt om man går på diet!

Stoltz
2011-01-26, 19:09
Lepras, jag åt... :D

Lepras
2011-01-26, 19:11
Lepras, jag åt... :D

Nu går du på diet...

chrille87
2011-01-26, 19:13
Nu går du på diet...

haha

Olegh
2011-01-26, 19:18
Epitelet som läker tillbaka efter en CXL-behanding. Kanske inte maximal smärttopp, men fyra dygns konstant smärta vinner.

hangatyr
2011-01-26, 19:37
Tatuera undesidan av foten gjorde jäkligt ont, men var över ganska fort. jobbigaste, uthålligaste smärtan var dagarna efter korsbandsoperationen, vidrig smärta som aldrig lättade.
mest intensiva smärtan var när jag bröt 3 revben på en och samma gång när jag trillade i skogen och landade på en knähög, spetsig stubbe.

Arf Pingvin
2011-01-26, 19:41
Jag ger inte så mycket för benbrott, det går över snabbt om det ens gör ont. Har varit nära att svimma ett par gånger men det är nog mer chocken än smärtan. En rejäl stukning är nästan värre. Molande smärta där man hinner få ångest är garanterat värre. Totalt diskbråck, blindtarmar och gallstenar låter inte kul. Hoppas jag slipper dem.

På andra plats över min värsta smärta är sendrag, en helt vanlig kramp. Vaknade en natt av insida lår båda benen krampat ihop totalt. Det känns som en pianotråd genom muskeln som bränner och river. Man kan hjälpligt stretcha ut en sida om det bara är en men är det båda så är det omöjligt. Gjorde brutalt ont i en kvart-tjugo minuter som känns som en evighet och på den tiden har jag hunnit fundera på att ringa efter en ambulans :em:

Yes
2011-01-26, 19:43
Tatuera undesidan av foten gjorde jäkligt ont
Hur kontrollerar man spark-reflexen i det läget? Eller, det var kanske det du inte gjorde? :D

Apos78
2011-01-26, 20:14
Jag hade precis stött sönder det i en mortel, nyser, och då virvlar det rätt upp i ansiktet/ögonen.

Gjorde en variant, som kanske bleknar i smärtjämförelse med vissa inlägg här. Broder rev 600g färsk pepparrot i matberedare och jag stoppade ner näsan i bunken och drog det djupaste andetaget. Där dog en större delen av hjärnan för en tid. Plågsamt så det inte går att beskriva.

the_PL_man
2011-01-26, 20:20
Falla framlänges med händerna bakbundna med en 70-kilosperson över mig och slå huvudet i ett stengolv (vilket ledde till att halva käften slogs sönder). Det gjorde ont då och gör fortfarande ont.

Bondagelekar kombinerat med lite S&M? :)

n1tro
2011-01-26, 20:23
dagarna efter ryggmärgsvätskeprov... jesus

skulle åka t-bana hem, det var rusningstrafik, men jag låg ner över två säten i t-banan, huvet på sätet längst in, benen ihop uppåt på ena sätet i princip, var bara tvungen att ha huvet liggandes. kröp hem i princip när ja gick av t-banan, och så var det i nästan exakt en vecka. smärtan gick inte att beskriva när man reste sig upp i huvet

frong
2011-01-26, 20:24
När jag ramlade med mopeden helt klart, i t-shrirt och shorts på asfalt...

Ta bort bandaget efter det var det som gav mest smärta... att verkligen dra loss kött och sårskorpor, fy fan...

HMB
2011-01-26, 20:27
Höll på att få tummen avkapad, mina nära och kära som stod omkring mig sa att dom aldrig sett en person bli blek så snabbt :D Som tur var kickade adrenalinet in snabbt. Annars har jag varit rätt förskonad faktiskt.

G_lund
2011-01-26, 20:28
Tatuera undesidan av foten gjorde jäkligt ont, men var över ganska fort. jobbigaste, uthålligaste smärtan var dagarna efter korsbandsoperationen, vidrig smärta som aldrig lättade.
mest intensiva smärtan var när jag bröt 3 revben på en och samma gång när jag trillade i skogen och landade på en knähög, spetsig stubbe.

Har funderat på att tatuera mig där, känns som det slits väldigt fort?

Nitrometan
2011-01-26, 20:57
På andra plats över min värsta smärta är sendrag, en helt vanlig kramp. Vaknade en natt av insida lår båda benen krampat ihop totalt. Det känns som en pianotråd genom muskeln som bränner och river. Man kan hjälpligt stretcha ut en sida om det bara är en men är det båda så är det omöjligt. Gjorde brutalt ont i en kvart-tjugo minuter som känns som en evighet och på den tiden har jag hunnit fundera på att ringa efter en ambulans :em:
Ah. Just det. Kramp. När jag höll på med fridykning så fick jag rejäl kramp i vaderna ibland (fensimning). Den kunde man lätt stretcha bort. Bara att ta tag i spetsen på fenorna och dra... Lite jobbigt om den kom tillbaka många gånger, men klart hanterbart. En gång när jag var ute i havet och simmade så krampade plötsligt båda hamstrings. Gjorde brutalt ont. Svårt att stretcha bort och simma samtidigt.

mommy
2011-01-26, 21:05
Måste nog säga föda barn, just för att smärtan var så utdragen. Har också tatuerat mig på revbenen och smärtan var absolut jämförbar, men höll inte på i 12 timmar. ;)

Meck
2011-01-26, 21:10
Skjuten med ett luftgevär i pungen, inte skönt.... inte skönt, vet inte vad som gjorde mest ont, när man blev skjuten eller när kulan skulle plockas ut.

bb X
2011-01-26, 21:14
Fått en flaska i huvudet!

EkarN
2011-01-26, 21:17
Burkitts lymfom+invagination(tunntarmen åker in i tjocktarmen) gjorde skapligt ont.

sweetkarolina
2011-01-26, 21:31
Oj det känns som att min inpetande av spiral i livmoderhalsen (eller vart fan den nu sitter) står sig rätt slätt. Men då kan ju faktiskt inte större delen av klientelet här föreställa sig just hur det känns att peta in saker i livmodern så jag kan ju säga att det gör jätteont. Verkligen.

Annars brukar jag alltid bara bli förvånad över hur lite ont saker gör.

ceejay
2011-01-26, 21:39
fraktur i handleden, jag grät. :)

Brickhead
2011-01-26, 21:40
Skjuten med ett luftgevär i pungen, inte skönt.... inte skönt, vet inte vad som gjorde mest ont, när man blev skjuten eller när kulan skulle plockas ut.

Haha, jag lider med dig :laugh:

Curls
2011-01-26, 21:43
Gick med en kollapsad lunga under ett helt år, det gjorde ont men inte så ont som när jag faktiskt märkte att det va nåt som va fel då gjorde det jävligt ont... doktorn va ganska fundersam då han förklarade att jag gått så i ett helt år utan att kolla upp det...

Hade bla. full syre sättning och ett blodvärde som va högre än juha muhlegg

Sheogorath
2011-01-26, 21:46
Burkitts lymfom+invagination(tunntarmen åker in i tjocktarmen) gjorde skapligt ont.

Fy. Fan.

Edit: mitt fall: afte. Fucking jävla afte-blåsa på ena halsmandeln. Får dem från och till, alltid på ena mandeln så att varje sväljning är döden. Spottkopp i tre dygn för att det gör så jävla ont att svälja. Hate it. So much.

G_lund
2011-01-26, 21:51
Fått en flaska i huvudet!
Legat sövd på akuten..?

Eddie Vedder
2011-01-26, 22:01
När jag hade brutit benet och fått märgspik och massa skruvar inopererat så var nog smärtan en morgon någon dag efter det värsta jag upplevt. Jag tror det var första natten hemma och jag var ju inte beredd riktigt. Smärtan var så olidligt att jag inte kan beskriva det. Mitt rum var i källaren och jag fick ringa till hemtelefonen för att farsan skulle komma ner med smärtstillande. Jag tror jag tog sex tradolan och sex alvedon varje dag under första fem-sex dagarna.

manekin
2011-01-26, 22:08
ett hoppknä på låret....skapade ett stort sår på muskelnfästet som blödde så mycket att benet såg ut som en elefants...Läkaren på Ortopedläkaren på Akademiska Sjukhuset Uppsala sa att det var det värsta han sätt i sitt liv och att det med största sannolikhet kunde leda till kompartments syndrom samt att dom skulle börja tömma mig på blod, skulle det inte funka var amputering (!) utvägen....... en massa morfin på det och jag var nöjd, timmarna innan var inte dock allt annat än roliga.....

benacii
2011-01-26, 22:11
misshandel av 3 snubbar med skallen indunkad i betongvägg

Rickard
2011-01-26, 22:23
Tarmvred. Tog ett tag att fatta att det kunde vara en bra idé att ta och kolla upp det.
Låg i två dygn hemma och hade så ont att jag inte kunde sova. Var tvungen att ligga i en väldigt speciell ställning för att inte skrika rätt ut av smärta.
Trodde hela tiden att det skulle gå över. *screwy*
För jag kunde inte förstå vad det var, trodde det var någon magsjukdom för så fort jag stoppade i mig något så gjorde det bara ondare och det kom upp med en gång igen.

Men när jag väl lyckats komma till rätt plats efter att bollats runt lite bland olika sjukhus så satte dom en spruta morfin rätt i magen. Kan ha varit något utav det bästa jag varit med om smärtan försvann mer eller mindre omgående och jag slocknade direkt.

tntballe
2011-01-26, 22:33
Starkast men kortvarig smärta står mellan första steget jag försökte ta efter att ha krossat knölen på yttersidan av fotleden, och då man råkat bita ihop med kraftigt inflammerad hörntand.
Värst långvarig smärta var från när jag hade reaktiv artrit, aldrig trodde jag att jag skulle vara nära till tårar av att försöka öppna nappflaskor.
Postat via en mobil enhet

Yip_man
2011-01-26, 23:01
Coloskopi i kombination med crohn är ingen höjdare. Det slår dock inte hortons huvudvärk. Kallas suicide headache av en anledning

Sheogorath
2011-01-26, 23:27
Coloskopi i kombination med crohn är ingen höjdare. Det slår dock inte hortons huvudvärk. Kallas suicide headache av en anledning

:(

creperiet
2011-01-26, 23:31
Efterspelet av LASEK-operation. Knivar i ögonen.

Tolkia
2011-01-26, 23:39
Gjorde en variant, som kanske bleknar i smärtjämförelse med vissa inlägg här. Broder rev 600g färsk pepparrot i matberedare och jag stoppade ner näsan i bunken och drog det djupaste andetaget. Där dog en större delen av hjärnan för en tid. Plågsamt så det inte går att beskriva.
Jag gjorde det där med ammoniak när jag läste kemi. Skulle bara lukta lite ... Absurd upplevelse, framför allt Niagarafallet ur näsa och ögon.

ceejay
2011-01-26, 23:42
Jag gjorde det där med ammoniak när jag läste kemi. Skulle bara lukta lite ... Absurd upplevelse, framför allt Niagarafallet ur näsa och ögon.

Åhh flashback.

Första kemilektionen i 7e klass. Läraren lät oss nya på skolan lukta på ammoniak från flaskan. Ett djupt andetag genom näsan senare så höll man på att dö. Helvete va fort det började göra ont i hela näsan och i bihålorna! :D

Han frågade sedan sina egna elever som han haft förut hur man skulle lukta på gasen, som om han ville skryta.

ante
2011-01-26, 23:47
Fick en testikelvridning när jag var liten, runt 6-7-8 år och var i Zell am see i Österrike på skidsemester. Gjorde förjävligt ont, och det tog ett tag innan vi kom till en läkare, och själva upplevelsen iom att ingen kunde samma språk gjorde inte saken bättre.

Har brutit knäet åt fel håll. Hoppade rakt upp efter en retur när jag spelade handboll, fick en tackling i höften samtidigt som jag landade på rakt ben. Knäckte knäet åt fel håll och svimmade. Fick gå med stålskenor på benet á la forrest gump i några månader. Rehaben tog sjukt lång tid och såhär sju år senare är det fortfarande inte helt bra. Fick lägga ner handbollen efter detta, lite trist.

Körtelfeber när jag var 20. Låg hemma med frossa och feber en dag innan jag åkte in till sjukan som en riktig man. Fick ligga på sjukhus i 4 dagar varav de två första på dropp om jag minns rätt. Var en otrolig smärta, kändes som att någon sparkade en i huvudet hela tiden, kunde knappt öppna ögonen pga att det kändes som att ögonen brann upp och hela kroppen var svag.
Hade lågt blodtryck och kassa levervärden ett bra tag efteråt, och var kroniskt trött i ett halvår efter. Tajmade in det här med att jag precis började plugga civ-ing på KTH så mitt första år kuggade jag alla tentor, då jag knappt kunde vara i skolan.

Det senaste var att jag åkte på en inflammerad blindtarm. Självklart satt jag hemma en dag för länge och sprejade windex på magen och tejpade med silvertejp i hopp om att testosteronet skulle läka det, men icke. Minns att jag låg i badkaret med duschmunstycket med varmvatten på magen och grät av smärta innan jag tog tag i det och åkte till sjukhuset.

Utöver detta har jag fått lite sprickor i handleder och tänder avslagna, men de övre är de värsta sakerna, körtelfebern vinner överlägset eftersom det satt i så länge

C.E.J.
2011-01-27, 00:14
Körtelfeber när jag var 20. Låg hemma med frossa och feber en dag innan jag åkte in till sjukan som en riktig man. Fick ligga på sjukhus i 4 dagar varav de två första på dropp om jag minns rätt. Var en otrolig smärta, kändes som att någon sparkade en i huvudet hela tiden, kunde knappt öppna ögonen pga att det kändes som att ögonen brann upp och hela kroppen var svag.
Hade lågt blodtryck och kassa levervärden ett bra tag efteråt, och var kroniskt trött i ett halvår efter. Tajmade in det här med att jag precis började plugga civ-ing på KTH så mitt första år kuggade jag alla tentor, då jag knappt kunde vara i skolan.

Fyfan! När jag hade körtelfeber varade det i två max tre veckor, hade inga problem efteråt.

2499
2011-01-27, 00:19
Diggar inte att sparka sönder lilltån på en tröskel el dyl. Tåras tamejfan i ögonen

davvvan
2011-01-27, 00:22
Spelade en fotbollsmatch för snart 5 år sedan, det kom en förlupen boll mot utkanten av offensivt straffområde, jag slänger mig och glidtacklar för att försöka få tag i bollen, målvakten i motståndarlaget glider ut och prickar min ena boll... Smärtan var stor och framförallt ihållande. Den bestod i ett par timmar och jag grät av smärtan, samtidigt var jag nog lite rädd över framtida spolingar. Vänstra pungkulan blev blå och uppsvälld, men nu bråkar den inget. Hoppas jag.

Mantus
2011-01-27, 00:35
15+ öroninflammationer, insättningar av rör i öronen, borttagning av polyper och borttagning av halsmandlar innan tio års ålder. Kommer fortfarande ihåg flera av ingreppen trots en ålder som i vissa fall understeg fyra år och öroninflammationerna kommer jag aldrig,aldrig,aldrig att glömma.
Nyaste smärtsamma måste vara de gångerna senaste åren jag lyckats få muskelbristningar i hela sidan av ryggen, att inte kunna ta sig upp på egen hand i sängen var fan inte roligt någonstans. Inte kul med en rygghalva som är dubbelt så stor och svullen som den andra och helt illröd också.

mik
2011-01-27, 00:39

Jag förstår verkligen inte hur folk med den sjukdomen orkar härda ut? Man kanske vänjer sig i någon mån och någon medicin kanske lindrar symtomen lite?

Sjukdomen yttrar sig genom attacker av mycket svår huvudvärk som är återkommande under perioder från en vecka upp till några månader (därav det engelska namnet cluster headache). Under en sådan period drabbas patienten av anfall från varannan dag upp till flera gånger per dygn. Värken återkommer inte sällan samma tidpunkt på dygnet. Huvudvärken utvecklas snabbt och varar från femton minuter upp till flera timmar, men väldigt sällan längre än ett par dagar.

Kvinnliga patienter har beskrivit smärtan som mycket svårare än den vid en förlossning. Hortons huvudvärk har i vissa texter blivit beskriven som det svåraste smärttillståndet som en människa kan uppleva.

Mr.Sarkastisk
2011-01-27, 00:59
Måste ha varit då jag brände näsan och bedövningen inte riktigt hade börjat verka. Gick ju inte direkt snabbt heller med tanke på storleken på kärlen...

ddewe
2011-01-27, 01:12
Bihåleinflammation för ca 4 månader sen, hade det i en vecka innan någon av föräldrarna trodde på att jag hade ont, så då åkte vi till akuten, låg inne på sjukhus i 1½ vecka vilket är ganska länge för bihåleinflammation.

Tabbe
2011-01-27, 01:13
Ingen slår när en akut smärta släpper..det är bätte än allt

Trisse
2011-01-27, 01:39
Fick något strul med magen förra nyår. va i smärtväg det värsta jag upplevt. Kändes som någon drog knivar och samtidigt körde 1000 nålar mot mina tarmar. Slutade att jag låt 4 dagar på sjukhus med massa morfin. Fick aldrig reda på vad det för för nått. :(

William
2011-01-27, 07:42
Antagligen delad första plats mellan att försöka kissa ut två 1 cm stora igelkottar (njursten alltså) och ett reumatiskt skov för 10 år sen. Intensiteten på smärtan var väl hyfsat likvärdig men i det senare fallet innebar det ca 22 timmars vakenhet i 10 dagar pga av smärtan. Frustrationen av att 32 smärtstillande piller om dagen knappt gjorde ngt var inte heller så kul.

MasterChief
2011-01-27, 08:13

På en större buffé jag var på i mitten av 90-talet så misstog jag wasabi för guacamole. Visste inte ens att wasabi fanns. Efter att jag jag tryckte i mig en full gaffel så visste jag rätt omgående att det åtminstone inte var guacamole. Förutom floderna och smärtan så var det ännu mer en pinsam upplevelse eftersom alla bordsgäster var okända för mig.

Känslan var ungefär faktiskt som att lukta på ammoniak.

Wille005
2011-01-27, 08:21
Reiter's Syndrom.

Hela livet raserades till grunden och det tog över ett år att bygga upp igen. Kan fortfarande inte träna till hundra procent...

Just nu har jag en förjävla tandvärk, tror det är pga en visdomstand som växer 90 grader fel... blir ett akutbesök hos tandläkaren och gissar på att tången kavlas fram. Fyfan för tandläkare!

LoveMachine
2011-01-27, 08:35
Gallsten. Har haft ett par gallstens anfall och de har alla haft sin egen charm. Första började svagt och blev bara värre och värre. Jag lyckades bita ihop ett tag men blev till slut desperat och slängde sedan i mig en rejält hög dos Cocillana som inte bara dämpar hosta utan även smärta och somnade. Fast det var på sätt och vis inte så farligt rent psykiskt då jag då trodde att det skulle ge sig när som helst. Nummer hade en riktigt hög smärtnivå och nu visste jag att det inte skulle ge sig av sig självt. Det bar av till sjukhuset och där fick jag efter ett tag smärtstillande eftersom jag höll på att krypa ur mitt skin. Sista gången så vaknade jag på natten och kände att det började komma en gallstensattack så jag tog min medicin men det tog bara udden av smärtan tillräckligt för att jag skulle kunna ligga och tjura hemma en hel dag innan jag gav upp och åkte till akuten. Rätt låga smärtpoäng med psykiskt knäckande att ha rejält ont i 18 timmar. Väl på sjukhuset så konstaterade man att det var lika väl att ta bort gallblåsan helt så nu har jag inga problem.

bulldozer
2011-01-27, 08:46
Tror tandvärk (fick göra rotfyllning sen) och kejsarsnittet (när smärtstillande slutade
verka) kommer på delad första plats. Höll på driva mig galen, tack och lov för
smärtstillande och tandakuten.

Följt av sätta in spiral (tuppade av), tappa skivstång i rygg och andra dumheter.
Blev påkörd också och bröt foten en gång men jag blev så chockad så jag
kommer inte ihåg att det skulle ha gjort ont.

O_Wao
2011-01-27, 09:01
Värst var nog när de skulle bända ut min visdomstand, eller ja, båda gångerna. Blåmärken på käkbenet är fan inte gulligt. *spy* Jag har införskaffat tandvårdsskräck deluxe efter det.

elo_
2011-01-27, 09:28
Har inte varit med om något desto allvarligare.

En sak dock som jag antar skulle gjort helvetiskt ont om jag skulle varit vid medvetande är när jag föll av en stege. Eller på en stege.

Höll på och borrade och pop-nitade fast skivor på ett förråd modell större, så jag var väl kanske upp sisådär en 2 meter över marken. Stegen var av modellen "vikbar" och det bakre låset släppte. Stegen lämnade i vinkel mellan marken och väggen. Minns bara att jag hade en kompakt cd-spelare (det var på den tiden! :D) i bröstfickan i overallen som slutade spela när stegen vek sig, det sista jag tänkte före jag dämpade fallet med nyllet mot ett av stegen var "satan nu slutade borknagar spela".

Vaknade upp bredvid stegen en stund senare (vet inte hur länge jag var out) då jag satt på marken lutandes mot väggen med huvudet nerhängt och ett totalt nerblodat bröst. Minns inte att det skulle tagit särskilt ont dock. Bröt heller inga tänder eller näsben vilket var ett smått under. For hem, tog en del painkillers och gick och lade mig.

Har aldrig brutit något hittils, vilket är lite strange med tanke på hur mycket jag har klåpat. Har svimmat och blivit utstrypt på kampsportsträningar och sånt men det är inte så mycket att orda om. Man somnar bara. ;) Tandläkarbesöken har varit rätt lugna också, fastän jag har fått ett par visdomständer utdragna.

shadowfire
2011-01-27, 09:36
Ryggskott och bruten tå. Vet inte vad som var värst. Trodde inte en stortå skulle vara så jäkla viktig för balans och stabilitet, men det var den visst.

Trekker
2011-01-27, 09:48
OC. När det gör så ont att man glömmer andas, då gör det ont!

egge
2011-01-27, 09:53
Känner att jag har haft tur när jag läser denna tråden.
Bruten lilltå och när man har tappat känseln helt i tårna och den kommer tillbaka är väl det värsta jag kan komma på.
En skidkrasch i relativt hög fart där jag landade på magen och min tegelsten till mp3-spelare som man hade på den tiden satt precis under bröstkorgen. Tog ett tag att få tillbaka andan...

corpsicle
2011-01-27, 09:54
Kombinationen tarmvred och gallsten har en speciell plats i mitt hjärta.
Många akutbesök och morfinsprutor har det blivit.
Det "roliga" är att det tog 5-6 år innan en läkare lyckades konstatera att jag hade gallsten.
När den operationen var klar så har jag haft tarmvreds"känning" några gånger men inte något som har krävt sjukhusbesök.

shut teh face
2011-01-27, 10:44
Har faktiskt aldrig drabbats av någonting som orsakat någon speciell smärta... det kanske väntar mig ett helvete snart? :)

Stoltz
2011-01-27, 10:55
Nackspärr! Det är fan det värsta. Inte den där normala nackspärren heller, utan en som fick hela högra höften, högra delen av ryggen och högra axeln att vrida sig kraftigt uppåt.

Det var helt insane, så fort något ens nuddade min axel så blev smärtan enorm. Naprapaten som fick fixa det sade att han aldrig sett någon som lyckats få ut så mycket av en nackspärr :D D'oh!

I övrigt är jag nog rätt skonad från olyckor som orsaker skitstor smärta :P

ARMSTARK
2011-01-27, 10:58
Bröt benet illa i en olycka för många år sen. Det blev bara sopor av vadbenet, fick gå med en stålställning utanpå benet och ta skelett från höften för att ersätta splittret som tagits bort.

Det var inte skönt! ;)

nim
2011-01-27, 11:02
Akut blindtarmsinflamation som ledde till brusten blindtarm.
Hade så ont så jag kunde varken stå, sitta eller ligga.

Grotesk
2011-01-27, 11:10
Det måste varit när jag råkade ut för punkterad/kollapsad lunga första gången. Mycket som var smärtsamt i samband med det!

bizniz
2011-01-27, 11:30
Har inte varit med om några brutna ben, det värsta var nog när jag var förstoppad och vaknade upp med extrem smärta i magen. Kunde inte andas först för jag inte fattade vad som hände, slapp att gå på toa i 1,5 vecka dock :thumbup:

fredrik_A
2011-01-27, 11:33
Mitt värsta var under 2009... Fick SAA (svår aplastisk anemi).
Höll på att stryka med, låg på sjukhus 5 månader varav 1 helt isolerad. Fick en abschest i näsan så hela huvudet svullnade igen så ja inte kunde se något, fick gallinflammation, fick vätskefyllda lungor så ja höll på att drunkna inombords. Hade minst 39 graders feber varannan dag. Fått över 100 blodtransfusioner inräknat trombocyter och grannolycyter. Smärtstillande under hela tiden så blev såklart beroende efteråt o fick ligga på rehab för det. Gick ner ca 28 kg (från 75kg till 47kg). Kunde inte ens gå när ja kom hem utan blev rullstol. Fortfarande inte helt frisk men klart mycket bättre och jag kan styrketräna till viss del igen :)

Denniss
2011-01-27, 11:34
Borttagning av böld. Den var placerad på insida lår, lite "längre in".. Riktigt obehaglig smärta :(

ante
2011-01-27, 14:54
Höll på att stryka med, låg på sjukhus 5 månader varav 1 helt isolerad. Fick en abschest i näsan så hela huvudet svullnade igen så ja inte kunde se något, fick gallinflammation, fick vätskefyllda lungor så ja höll på att drunkna inombords. Hade minst 39 graders feber varannan dag. Fått över 100 blodtransfusioner inräknat trombocyter och grannolycyter. Smärtstillande under hela tiden så blev såklart beroende efteråt o fick ligga på rehab för det. Gick ner ca 28 kg (från 75kg till 47kg). Kunde inte ens gå när ja kom hem utan blev rullstol. Fortfarande inte helt frisk men klart mycket bättre och jag kan styrketräna till viss del igen :)

Fy fan.... jag lider med dig.

Har du fått några permanenta men ?

hahavaffan
2011-01-27, 18:16
Edit: mitt fall: afte. Fucking jävla afte-blåsa på ena halsmandeln. Får dem från och till, alltid på ena mandeln så att varje sväljning är döden. Spottkopp i tre dygn för att det gör så jävla ont att svälja. Hate it. So much.Ahh, tack! Har alltid trott att min blåsa som gärna återkommer nån gång om året är en ovanligt grov och ilsken förkylningsblåsa som blivit inflammerad eller nåt. Men det finns alltså en term för skiten. Brukar få en på insidan av den nedre läppen, precis där tänderna skrapat emot med sin kant. Smärtan är fan 10ggr värre än brutna fötter och face plant mot asfalt på skateboard. Mun-smärta suger!

Höll på att stryka med, låg på sjukhus 5 månader varav 1 helt isolerad. Fick en abschest i näsan så hela huvudet svullnade igen så ja inte kunde se något, fick gallinflammation, fick vätskefyllda lungor så ja höll på att drunkna inombords. Hade minst 39 graders feber varannan dag. Fått över 100 blodtransfusioner inräknat trombocyter och grannolycyter. Smärtstillande under hela tiden så blev såklart beroende efteråt o fick ligga på rehab för det. Gick ner ca 28 kg (från 75kg till 47kg). Kunde inte ens gå när ja kom hem utan blev rullstol. Fortfarande inte helt frisk men klart mycket bättre och jag kan styrketräna till viss del igen :)Men herregud, det lät inte gött alls. Ska aldrig mer gnälla över min lilla munblåsa.

trane77
2011-01-27, 18:45
midsommarafton förra året skulle cykla till en fest i spöregnet (var nykter), missade att dom lämnat kvar en betongfundament (den platta sorten) på en kortare stig, flög ca 3 meter och landade med ljumsken mitt på styret. Pungen svällde upp och var stor som en grapefrukt. Fick 2 morfin sprutor innan jag kom till akuten i Mora.
Hade dock tur i oturen och klarade mig utan allvarligare men.

fredrik_A
2011-01-27, 19:42
Fy fan.... jag lider med dig.

Har du fått några permanenta men ?

japp en sprucken näsa så ja har 4 hål ist för 2 :D
njurar som fungerar 20%
och sterilitet :(
och såklart ärr från cvk, hudprover etc.
men mer än så e de iaf inte :D

Mental
2011-01-27, 20:13
Gissar jag fel om jag antar att du uppskattar livet på ett annat sätt efter allt jävelskap?

John M
2011-01-27, 20:21
På en större buffé jag var på i mitten av 90-talet så misstog jag wasabi för guacamole. Visste inte ens att wasabi fanns. Efter att jag jag tryckte i mig en full gaffel så visste jag rätt omgående att det åtminstone inte var guacamole. Förutom floderna och smärtan så var det ännu mer en pinsam upplevelse eftersom alla bordsgäster var okända för mig.

Känslan var ungefär faktiskt som att lukta på ammoniak.

haha får mig att tänka på en gammal arbetskollega som snortade Wasabi inne på Japs-resturangen.

Kom lite tårar på den snubben :D

John M
2011-01-27, 20:22

Vem sköt? :D

Yes
2011-01-27, 20:24
Coloskopi i kombination med crohn är ingen höjdare.
Får du inget morfin? Det brukar ju nästan vara värt ett par meter fiberoptik i baken för the good stuff. :naughty:

BennyBanana
2011-01-27, 20:28
Krossat bäcken och höger rumpmuskel efter en snowracerolycka som slutade med ett hastigt stopp mot en sten. Hann att resa mig upp i panik efter olyckan (Jag kände att nåt var krossat), men svimmade direkt av smärtan. Drev in och ut ur medvetande på väg till akuten. Fotsulorna fick inte känna mark förrän flera månader efteråt. Bäckenet är okej idag, med rumpmuskeln på höger sida är hälften så stor och fortfarande öm inuti och det känns som att den "sover", trots att det var ca 7-8 år sen.

Det är enda gången jag har svimmat av smärta, så jag antar att det är det mest smärtsammaste jag har varit med om.

G_lund
2011-01-27, 20:38
Gissar jag fel om jag antar att du uppskattar livet på ett annat sätt efter allt jävelskap?

Kan bara prata för mig själv, men jag tror jag uppskattar livet på ett annat sätt än mina vänner pga ut o in på sjukan med hjärtkrångel.

fredrik_A
2011-01-27, 20:39

Haha nej du gissar helt rätt ;)
efter att inte kunnat gå o fått träna upp allt det igen både muskler o balans så känns mkt grejer ganska oväsentligt.
kunde gå 10 steg sen vart ja så trött så ja kräktes och så var det för mig i nästan 4 månader -.-
Så man uppskattar många självklara grejer mycket mer.
Plus att jag känner sjukt mycket mer medlidande för b.la cancerpatienter nu eftersom ja själv fick cellgift och helkroppsstrålning...

Nuthead
2011-01-27, 22:09
Aldrig brutit ett ben. Jag har inga sjukdomar. Knappt varit inne på sjukhus eller dylikt.

De "värsta" är väl stegring och magsjuka några dagar i lumpen.

http://fakehustle.files.wordpress.com/2008/12/black-superman.jpg?w=400&h=590

n1tro
2011-01-27, 22:16
Aldrig brutit ett ben. Jag har inga sjukdomar. Knappt varit inne på sjukhus eller dylikt.

De "värsta" är väl stegring och magsjuka några dagar i lumpen.

http://fakehustle.files.wordpress.com/2008/12/black-superman.jpg?w=400&h=590

snarare

http://www.novaroma.org/vici/images/Livia_as_ceres_fortuna_vroma_permitted_use-transp-shadow.png

Grotesk
2011-01-28, 08:49

japp en sprucken näsa så ja har 4 hål ist för 2 :D
njurar som fungerar 20%
och sterilitet :(
och såklart ärr från cvk, hudprover etc.
men mer än så e de iaf inte :D

Fy fan vad jävligt rent ut sagt. Jag lider verkligen med dig. Jag har ju själv lite "permanenta men" efter mina ingrepp men det är verkligen inte i närheten utav dina.

Deceiver85
2011-01-28, 10:50
Bröt båda stortårna samtidigt när jag körde vader i benpress, men det gjorde lustigt nog inte så ont, blev istället världens adrenalinkick och paniken över att ligga längst ner i en benpress med 180kg vilandes mot bortdomnade fötter och knän gjorde att jag inte kände något alls egentligen.

Däremot, när jag vred knät ur led, då höll jag på att avlida av smärta...

1684_
2011-01-28, 12:33
Hmm..

Varför ens fundera? Lätt mina två rosor på varje skuldra... 10 timmar. Fyfan. Men dom sista 3timmarna så va de nästan irriterande skönt.

Yip_man
2011-01-28, 17:15
Får du inget morfin? Det brukar ju nästan vara värt ett par meter fiberoptik i baken för the good stuff. :naughty:

Vafan ger de det. Jag har bara blivit erbjuden lungnande vilket jag tackat nej till.

Yes
2011-01-28, 17:18
Vafan ger de det. Jag har bara blivit erbjuden lungnande vilket jag tackat nej till.
"Lugnande" är väl just morfin. Man blir i varje fall duktigt slirig av det.

En av reglerna jag lever efter är att ingen ska få stoppa upp saker i baken på mig utan att bjuda på droger först.

KaptenKnäsvag
2011-01-28, 17:25
Smärtsammast: Jag åkte inlines under 6-7 år, det som en lekman kallar för "trick inlines" dvs. agressive inlines. När man åker i skatehall slår man ofta i höfterna i golvet eller på något man försöker grinda på när man ramlar. Det absolute smärtsammaste jag har varit med om var när jag missade ett trick, landade klockrent på knölen på höften. Om inte det gjorde ont nog försökte jag en gång till och så landade jag på höften igen (var från en höjd på strax över en meter), skrek av smärta. I all yra av adrenalin och smärta försökte jag en tredje gång och landade precis likadant, i de 20-sekunderna efter det ville jag nog mest av allt dö då det gjorde så ont, och jag haltade svårt i en vecka efter det. Tur att man inte har osteoporos

Läskigast: Självklart ännu en inlinesolycka, droppade in i en ramp från en avsats, klarade "tricket" men jag hade så mycket fart efter landningen att när jag åkte in i rampen som låg framför den tappade jag balansen i luften och föll framlänges, träffade huvudet ovanför ögat. Jag ställde mig upp och kontrollerade att jag kunde röra alla kroppsdelar, och kände lättnad över att jag inte kände mig skadad trots att fallet var ganska rejält. När jag åker in till sidan igen är det en människa som föreslår att jag borde kolla mig i spegeln, varpå jag går in på toaletten och ser att jag har ett stort jack i pannan som vartefter krävde stygn.

Sheogorath
2011-01-28, 17:44
En av reglerna jag lever efter är att ingen ska få stoppa upp saker i baken på mig utan att bjuda på droger först.

:laugh:

MasterChief
2011-01-28, 17:51
:laugh:

I begreppet "droger" innefattar Yes medåkning i Ferrari. True Story.

Yes
2011-01-28, 17:56
Självklart! :cool:

Karatekid
2011-01-29, 00:56
Det värsta jag har varit med om måste nog vara första pissningen efter en blindtarmsoperation

Bullen!
2011-01-29, 10:21

jag har tatuerat revbenen i 3 heldagarssittningar per sida. helt vansinnigt som du säger. har tatuerat störa delar av kroppen och inget är så inihelvetes jävligt som revbenen.

jag har trillat av motorcyklar och voltat med bilar, slagit ut en massa tänder, andra lidanden hos tandläkaren osv. men det gör jag hellre än tatuerar revbenen igen.

Rikard Jansson
2011-01-29, 19:48
jag har tatuerat revbenen i 3 heldagarssittningar per sida. helt vansinnigt som du säger. har tatuerat störa delar av kroppen och inget är så inihelvetes jävligt som revbenen.

jag har trillat av motorcyklar och voltat med bilar, slagit ut en massa tänder, andra lidanden hos tandläkaren osv. men det gör jag hellre än tatuerar revbenen igen.

fyfan ^^ hade jag aldrig klarat nykter haha

TyskenGBG
2011-01-29, 22:02
Pepparsprays testet ush , mest psykologiskt fucked up när det inte tar slut och man inte kan se.

That sucked, maby do it again . . then i´ll go fucking wiking on them

hangatyr
2011-01-30, 11:07
Hur kontrollerar man spark-reflexen i det läget? Eller, det var kanske det du inte gjorde? :D

man ahr fullt upp med att försöka hålla tårarna tillbaka :D

ryss
2011-01-30, 14:02
Jag har haft många smärtsamma ögonblick under livet så kan inte riktiga bestämma mig, men ett som toppar är helt klart när jag full som en kastrull hoppade ner för ett hustak, knockade mig själv med hjälp av knät och bet mig längs hela jävla sidan av tungan, bakfyllan, smärtan osv dagen..fuUUUUUUUU

Xtronal
2011-01-30, 18:19
Det var nog när jag 8 år gammal och gick o balansera på ett staket, plötsligt tappade jag fotfästet och fick en järnstång mellan bena och ramla ner i sanden.. satan vad det gjorde ont.

http://www.stallberg.se/staket.jpg
blev fail =S men hoppas att kulorna ej tog skada
http://3.bp.blogspot.com/_E8BpJEni77I/SuYUQc6tC0I/AAAAAAAAK5Q/bUY8gxh9yaY/s400/balls+of+steel+hood+sized+copy.jpg

Piranha
2011-01-30, 18:54
Snart loggar en kvinna och drämmer in en 20 timmars barnafödsel in, då kan ni sitta där med eran löjloga spik-i-foten.

Rikard Jansson
2011-01-30, 19:01
Snart loggar en kvinna och drämmer in en 20 timmars barnafödsel in, då kan ni sitta där med eran löjloga spik-i-foten.

bläddra tillbaks nån sida och läs om killen som hade "the worst pain anyone has ever had" dvs chrons huvudvärk eller vad det nu hette, eller han andra killen ;)

Xtronal
2011-01-30, 19:02

Men hallå :O? Hon vet inte hur det känns att få kulorna krossade.. *rolleyes*

sk0gs
2011-01-31, 00:17
Kan bara prata för mig själv, men jag tror jag uppskattar livet på ett annat sätt än mina vänner pga ut o in på sjukan med hjärtkrångel.
Samma här, de var väl i och för sig inte mycket till hjärtkrångel, men fick någon inflammation samtidigt som jag hade körtelfeber. Inflammationen höll i princip på att stänga av alla mina inre organ genom att sluka mina röda blodkroppar. Har för mig att 70-80% av dem var borta och jag var ju inte långt ifrån att försvinna med dem. Och efter de ser man allt på ett nytt sätt...

Sen de mest smärtsammaste vet jag inte direkt,snowboardolycka = 2 brutna revben utan att åka till sjukhuset (var för cool för att bry mig helt enkelt). Eller rygg/benmärgs prover i och med min inflammation. Kanylerna som används då är inget man vill leka med, och speciellt inte få in i ryggen, jävla känsla de där!

mtlca
2011-01-31, 16:29
Opererade bort min ena visdomstand för 1h sen... Återkommer imorgon :D

doommessiah
2011-01-31, 18:11
Körde långfingret genom en sick (maskin som valsar kanter på plåt). Fingertoppen blev helt platt och skinnet skalades av från andra knogen till fingertoppen. Det bultade bra när doktorn "fluffade upp" fingertoppen genom att pressa den rund igen...

drakfelt
2011-01-31, 19:18
skar upp armvecket på en fallande kallvalsad 0.7plåt, bicepsenan gick rätt av och blodet sprutade. gjorde inte så ont, var i chock, men ändå det värsta jag varit med om

Goddaniel
2011-01-31, 22:07
http://i52.tinypic.com/2z4aadz.jpg

Edit: Förlåt att bilden blev så stor

ceejay
2011-01-31, 22:13
ser ut som en väldigt obehaglig brännskada

Yes
2011-01-31, 22:15
Rätt bra biceps dock!

Rikard Jansson
2011-06-04, 09:59
Bump :) Någon som har några mer historier?

von huff
2011-06-04, 10:07
Få lite kulor från ett hagelgevär i arslet dock på lite avstånd men dom gick in under skinnet, brände och sved ordentligt.Sen har man slått knät och kulorna massor av ggr men det är inte så farligt.

Sidén
2011-06-04, 10:25
Då blindtarmen sprack måste ha varit det värsta. Fy fan.
Sen har jag fått en kamera uppkörd genom urinröret. Dom sa att det inte skulle kännas, men det var inte alls kul :furious:

sandberg93
2011-06-04, 10:31
blev träffad av en golfboll i magen igår, fan va sjukt läskigt det var, trodde james bond elle ngn skött mig med sniper först, innan jag såg bollen.

davkei
2011-06-04, 11:22
Det som måste gjort mest ont var efter jag fått streptokocker och läkaren var tvungen att skära sönder blåsorna inuti halsen med skalpell. Dagen efter åker jag dit igen och då tar man en slags kniptång och drar upp gårdagens sår inuti halsen igen för att se om mer var kommer ut. Då va man inte kaxig.

TheV
2011-06-04, 11:50
När ja ramla i en lekpark, när ja var liten. på sådana ''stockar'' man går på typ. slåg sönder hela underläppen. kanske 10 år sen, men minns hur ont de gjorde. ärret är dock kvar.

och när ja slet av stortånageln i en cykel, de gjorde väldigt ont.

Spartansk
2011-06-04, 11:54
När jag trillade ner från himlen och slog i marken.

spange
2011-06-04, 15:08
haha kom just på en ful grej jag gjorde som barn, finns dessutom dokumenterat på ett gammalt videoband, ramlade på en bärplockare och fick "piggarna" in i underläppen:D

håller dock fast vid att min coolaste skada var då jag blev gäddbiten.

Baluu
2011-06-04, 15:22
Har inte varit med om så mycket. Det senaste som gjorde ont var väl när det började svida som fan när jag skulle skita. Smärtan var outhärdlig. Det resulterade i att jag de tre kommande dagarna inte åt ett smack. Drack endast vatten, mjölk och te för att slippa bli nödig. Sen började jag försiktigt med soppa i några dagar.

Googlade precis på "hemorrhoid" eftersom jag tidigare sett en passande (TECKNAD!) bild som jag ville ladda upp. Helvete, det dök upp en hel del trevliga bilder. *spy*

Fatalist
2011-06-04, 15:22
Var på övning mitt ute i skogen under militärtjänsten och stressade fram genom olika skjutfältsbommar. Hoppade ur terrängbilen, rotade fram rätt nyckel och låste upp bommen. Lät terrängbilen köra igenom och stängde bommen och satte dit hänglåset igen. Efter några bommar gick det på rutin, så jag stod rätt avslappnat och stödde mig på ena armen med ett finger vilandes runt en kant - samma kant som var en av två delar som skulle hänglåset skulle fästa i... Med andra ord en trubbig sax i jätteformat.

Fingret gick inte av men det "öppnades" på den första leden så att man såg ben osv. Hade ingen radiokontakt med övningsledaren så det var bara att glatt hoppa upp i terrängbilen och beordra framåt och hålla god min som en god ledare gör. Svartnade om och om igen för ögonen men jag lyckades hålla mig vid medvetande fram tills en halvtimma senare när vi till slut kunde få fart i en övningsledare framme vid vår destination.

Tveklöst den värsta smärtan jag varit med om. Har skadat mig värre men då har chocken alltid varit så stor så att minnet inte ter sig särskilt smärtsamt. Brutit armbåge, ena handleden 2 gånger och knäckt ett helt ben i den andra underarmen. Spricka i smalben och spricka i foten. Några hjärnskakningar... Också skrapat upp vaden mot grusig asfalt när jag dragit omkull med en lätt MC i shorts så att man kunde se min vadmuskel.

Man blir rätt avtrubbad av stora skador. Fingrar och som många skrivit ovan mun däremot, brrrrrr inte kul, fy fan.

ViktorLarsson
2011-06-04, 15:31
Hemorojder (stavfel?) som jag hade i en hel vecka. Vid de flesta toabesök fick jag lägga mig i fosterställning och skaka, fick frossa. Sved så jag inte kunde resa mig från golvet.

Annars har jag klarat mig rätt bra. När jag var liten gick jag balansgång uppe på ett staket och trilla rakt ner på juvelerna men det var inte i närheten av den smärtan hemorojderna gav..

/Peace.

Eira
2011-06-04, 15:36
2 ryggmärgsprov efter varandra utan bedövning sög lite. Alltid kul när läkaren sticker fel första gången -.-

ceejay
2011-06-04, 16:16
ramlat från en trappa ochtagit emot med händerna på asfalt. Typ ett fall på en 2½ meter eller något. Bröt handleden.

detta var typ när jag var 10-11 år kanske

Insulinus
2011-06-04, 17:39
Flög över cykelstyret i en nedförsbacke. Flög in med ena axeln i ett elskåp och bröt nyckelbenet. Precis när jag landat på rygg på marken kom cykeln flygande och bakskärmen av plåt träffade mitt mitt över näsan varvid näsbenet bröts också.

Som om det inte skulle räcka att bryta ett ben liksom :(

juulia_
2011-06-04, 17:40
Blivit påkörd av en bil när jag gick. Aj.

Tabbe
2011-06-04, 17:58
Bara jag som roas lite lätt av att läsa här? Skadeglädje?
:)

Rusk
2011-06-04, 18:20
Har brytit foten på 6 ställen och blivit skickad genom ett skyltfönster vilket resulterade i att höger underarm blev kapad på mitten, ingen känsel i 3 fingrar på den armen.
Ingen av dessa 2 olyckor kan ens komma nära en riktig migränattack dock.

JB12K
2011-06-04, 18:37
Slog en nagel så den ramlade av. Satte bandage på. Två dagar senare hade det växt in i såret. Var tvungen be morsan att riva av den för jag klarade det inte själv :p. Var nog det värsta, ganska förskonad från skador.

jaaaaag
2011-06-04, 19:59
Satt in kopparspiral, spydde av smärta.

Dragit knät ur led 4 gånger och den sista gången var smärtan rätt hög (fick ligga och vänta på akuten i 8h dessutom), för att inte tala om tiden EFTER operationen.

Veckan efter min pattoperation var ej kul den heller, speciellt inte direkt vid uppvaknandet efter op. SJUKT ont i bröstmuskler och i hela överkroppen.

LillSkalman
2011-06-04, 20:05
När jag i januari hoppade sönder mitt högra knä i Åre, då 97kg utan kläder, allt på ett knät när jag hoppade snett ut i pisten från ett platågupp.

AngryFinnishGuy
2011-06-04, 20:06
Har hög smärttröskel, men septumpiercingen fick mig att kvida.

.. Och nu håller jag på att töja skiten. Pain all over.

Men jag har en lite kärleks relation till smärta..

Lellan
2011-06-04, 20:09
Nämen Jaaaaag då, ngt liknande historik vi har!

Min rangordning:

1. Försök att sätta hormonspiral, 45 min poänglös smärta, gick ej.

2. Satte in hormonspiral, kort men intensiv smärta (trots lokalbedövning).

3. Bröstop och dess eftermäle.

4. Fött barn. Dock ingick trevlig bonus! :thumbup:

5. Skulle avstyra ett bråk; slagskämpe slog pacifist (klen slagskämpe, byggarpacifist) - han som slogs sparkade mitt knä ur led.. (sekunden innan när jag försökte sära dem sa jag "fortsätter du slå nu slår du en tjej" - jag tyckte av ngn anledning att han behövde veta det, om han nu inte såg att jag var det). Enda och sista gången jag slogs. Hultsfred -97 tror jag minsann det var.

6. Klämt tummen i en bildörr, ej centrallås. Fick ropa på pappa, han kom och öppnade, då gjorde det ont, åkte hem till pappas kusins fru som minsann var sska och skar bort nageln och la om med tummetuta. 6e klass.

I övrigt har jag aldrig haft ont.

JojjeG
2011-06-04, 20:13
Trumhinnan gick sönder när jag var i Italien, gick med det 2 dagar där och den smärtan är bland de jobbigaste jag varit med om! Det känns som att huvudet och örat ska sprängas (vilket hade varit skönt då). Sen väntade först resa Milano-Stockholm och Stockholm-Luleå. Dom flygresorna är fan de värsta jag varit med om!! Den smärtan var outhärdlig.

Fidde_Mannen
2011-06-04, 20:13
Vaxade bröstet/magen på mig själv ajajaj

Sundqvist
2011-06-04, 20:22
polarn trodde han hade fått skabb, så fick ta sån där skabbsalva över hela kroppen, brändes så in i helvete i runt 25 min, sen gick de bort, jag studsade runt och grät som fan, skrattade samtidigt för att jag tyckte de vart så löjligt :D men detta vart nått år sen nu :D

rooz
2011-06-04, 20:29
Diverse ryggsmärtor, slagen med batong osv.

Men inget sådär hemskt:)

Helgon1
2011-06-04, 20:37
Bröt tre tår på samma gång när jag sprang in i en motionscykel. = Ont som fn. (den ena tån hade undersidan uppåt =)
Gallstenskramp. Krävde lite muskelavslappning intramuskulärt innan jag kunde bli människa igen.
Tandvärk för ca 10 år sedan då jag fick åka in akut för att det gjorde för ont att ha tungan kvar i munnen trots dubbel dos citodon.

Annars har man väl gjort det vanliga, klämt fingrar i dörrar, blivit påkörd bakifrån med bil, blivit biten genom tummen av en chihuahua, vridit vristen ur led + moms, ramlat av häst och blivt trampad på, hackat sig i tummen med en morakniv.... :o)

mpersson
2011-06-04, 21:29
När fästet runt trumhinnan sprack ! Holy fuck va ont de gjorde !

mpersson
2011-06-04, 21:31
I övrigt har jag aldrig haft ont.

Hah :D

Lellan
2011-06-04, 21:44
Hah :D

Tror inte det iaf? :Virro Kanske lider av dåligt minne! :D

Luttis
2011-06-04, 22:25
Ingen av dessa 2 olyckor kan ens komma nära en riktig migränattack dock.

+1
Jag har haft migrän en gång än så länge men det är fasen det värsta jag någonsin varit med om. Inte ens 1vecka med blindtarmssmärtor var i närheten av hur vidrigt migrän kan vara.

Men jag är kanske mesig då jag aldrig gjort illa mig ordenligt.

Explosiven
2011-06-04, 23:26
Blindtarmen vid 7-8 år ålder. Men sen berätta min tant om att när hon födde så var det som att skita en melon. Då var kanske inte min blindtarm så smärtsamt iaf? Allt är väl subjektivt.

Baluu
2011-06-04, 23:33
Blindtarmen vid 7-8 år ålder. Men sen berätta min tant om att när hon födde så var det som att skita en melon. Då var kanske inte min blindtarm så smärtsamt iaf? Allt är väl subjektivt.
Fruntimmer alskar att overdriva. Fick lange hora att det var saaaaa smartsamt att vaxa benen. Sa jag vaxade benen (inkl. lar). En annan gang epilerade jag benen (inkl. lar). Jag har ju ocksa kanska mycket mer har pa benen an tjejer sa det var mer smartsamt for mig. Resultat: Vaxa ar inte sa farligt. Det gor ont, men inte lika ont som att epilera benen. Men inget av de sakerna gjorde lika ont som det berattas i sagorna.

jaaaaag
2011-06-05, 07:47
Nämen Jaaaaag då, ngt liknande historik vi har!

Haha, ja det var lite ball.

Vivaldi
2014-08-03, 19:41
Kamera i urinrör är inte alls farligt jämfört med annat kul man kan utsättas för ... (och jo ... jag har haft det )

Mina värsta minnen var nog då jag blev påsmälld av en bil och låg 45 minuter i ett dike med ett totalt krossat ben och väntade på ambulans.
Eller då jag hade borelia som liten i ryggraden, kunde inte böja på ryggen ... ALLS

Ändå tvingade läkarna mig att kura ihop mig till en boll för att dra ut ryggmärgsvätska för prover.
Det roliga är dock att den smärtan som nålen i ryggraden gav inte ens var noterbar jämfört med den fullkomligt glödgande smärtan jag hade i hela ryggen, svimmade nästan av vid ett par tillfällen ...

Anledningen till nekro är att jag just nu har bihåleinflammation och vi en googling poppade denna tråd upp ...

Sheogorath
2014-08-03, 20:02
Update: tappade en +100 kg tung byrå med en mycket smal träkant över stortån som krossades (blev flisor av det yttersta benet i tån). Det var värre än afte.

Mackie Messer
2014-08-03, 20:09
Det var när jag åkte in i en polare när vi åkte skidor i Åre. Jag skadade vänsteraxeln så det gjorde jätteont. Jag var övertygad om att något gått sönder i axeln men jag var och röntgade och blev undersökt av en ortoped som sa att inget var trasigt i axeln. Det gjorde ont i c:a ett år, men nu är det bra i axeln.

Tobbey
2014-08-03, 20:15
När jag tänker efter har jag haft en väldigt lindrig uppväxt. Inga allvarligare/knappt några skador/fall/utsatts för smärtor alls. Efter att läst 10 senaste sidorna här så känner jag mig nästan retsamt lyckligt lottad *cupid* Det är väl alla år vid datorn från typ ålder 10-19 som gjort att jag knappt ens utsatts för solens farliga strålar hehe.

Den enda smärta jag kan minnas att jag haft är när jag cyklade nerför en väldigt lång backe och körde på en sten på vägen längst ner i hög fart vilket fick framhjulet att slå snett så jag for av cykeln rakt fram och skrapade upp knät likt en bananskal på asfalten. Tuff som jag var så satte jag mig upp på cykeln igen och fortsatte hem till en chockad mamma som fick tvätta såret i badkaret. Har ett ärr kvar på högra knät sen dess. Kanske man var runt 10-11 år då. Det gjorde hursomhelst väldigt ont.

Klart man haft lite små smärtor sen dess, jobbar i verkstad med plåt osv så man har ju skurit sig ett antal gånger, klämt sig ett antal gånger och matat fräsbordet i fel riktning (upp istället för sidled). Pang in i verktyget vilket fick verktyget att gå i 1000 bitar varav en bit träffade mig på kinden. Då kom hela ordförrådet av fula svordomar snabbt ut, och högt :D

R Scarpa27
2014-08-03, 20:16
själen.

BisonLGcrew
2014-08-03, 20:22
Diskbråck de timmar det var som värst och blindtarmen när den sprack är i princip samma level.
Psykisk smärta är dock tusen ggr värre. Gav upp i böjen idag innan bottenfail. Vet inte vem jag är längre. Hatar mig själv.

Hanken
2014-08-03, 20:23
Diskbråck

Tobbey
2014-08-03, 20:24
Diskbråck de timmar det var som värst och blindtarmen när den sprack är i princip samma level.
Psykisk smärta är dock tusen ggr värre. Gav upp i böjen idag innan bottenfail. Vet inte vem jag är längre. Hatar mig själv.

Psykisk smärta är riktigt jobbigt faktiskt, utsätts för mycket sånt på gymmet vilket iofs är bra då man blir starkare även på den delen :)

timoat
2014-08-03, 20:40
Gallstensattackerna, brukar var i en 14-18 timmar i värsta fall. Fruktansvärd ihållande molande smärta som man inte kan göra ett skit åt. Sen har jag läst om lite räliga saker, tex box jellyfish stings som ska vara det mest smärtsamma man kan utsätta sig för,

GK_Cl_54Qh8

att trampa på en stonefish

http://lazy-lizard-tales.blogspot.se/2011/01/stepping-on-stonefish-year-on-part-1.html

, eller att torka sig i arslet med en växt i australien som heter Gympie gympie, tydligen har folk tagit livet av sig för att det gör så ont.

http://www.australiangeographic.com.au/topics/science-environment/2009/06/gympie-gympie-once-stung,-never-forgotten/

Le Havre
2014-08-03, 20:47
Var runt 13 och skulle trixa med en lånad BMX. Hoppade över en liten ramp och skulle snurra framhjulet ett varv. Han bara snurra 90 grader innan hjulet var i backen och styret i juvelerna. Det hela blev extra jobbigt av att konstant behöva visa kuken för i stort sett alla läkare på sjukhuset. Tydligen hade jag änglavakt då jag endast var millimeter från att bära stomipåse resten av livet.

Smittades av EHEC-bakterier några år senare men det var en mer utdragen smärta blandad med dödsångest.

timoat
2014-08-03, 21:20
Ohh kom på en till, en gång på fyllan lagade jag nudelsoppa, tog den direkt från spisen, hällde ner i en skål och lade mig i soffan med skålen balanserandes på bröste. Det tog 2 sekunder så hade jag kokhet nudelsoppa över hela bara bröstet. Satan vad ont det gjorde, och vilka vackra brännblåsor jag hade på morgonen...

JeppeAndersson
2014-08-03, 21:32
Under uppväxten fick jag plötsliga ryck i nacken som gjorde att jag helt föll ihop av smärta, kunde inte göra ett ljud ifrån mig, bara låg på marken med en obeskrivlig smärta.

Andra plats tar nog dom tre första dygnen när jag fick diskbråck och det kändes som att någon konstant hög knivar i hela vänster ben.

Diomedea exulans
2014-08-03, 21:37
Min mamma brukade klämma finnar i min panna när jag gick i högstadiet, såna där finnar som ligger djupt ner i huden som gör ont bara man snuddar vid dem. Jävlar var ont det gjorde.

LoveMachine
2014-08-03, 21:38
Sen har jag läst om lite räliga saker, tex box jellyfish stings som ska vara det mest smärtsamma man kan utsätta sig för,

När jag läser mer om den så hittar jag det här.

"The first of these jellyfish, Carukia barnesi, was identified in 1964 by Jack Barnes; in order to prove it was the cause of Irukandji syndrome, he captured the tiny jelly and allowed it to sting him while his son and a lifeguard observed the effects."

Science, fuck yes!

Red Apple
2014-08-03, 21:43
Andra morgonen efter att jag hade brutit ett revben vaknade jag med känslan av att någon slog mig i sidan med ett basebollträd varje gång jag drog ett andetag. Den känslan försvann inte, och jag hade inte råd med smärtstillande :)

Sen slet jag upp ett stygn som hade läkt ihop för någon vecka sen, det gjorde fruktansvärt ont. Antar att den nya huden var väldigt spänd och jag försökte vara lite vig, fungerade inte så bra.

mangemani
2014-08-03, 22:21
ryggskadan.
inget jag ens vill önska på min värsta fiende.
när den väl inträffade så var man ju på gymmet och var uppvärmd, så den fulla känslan hade man inte då, så man kunde ta sig hem, men dagen efter, då man skulle ta sig upp ur sängen, omöjligt, smärtan går ej att beskriva, enda man tänker på när man väl måste ta sig upp och är på väg att göra det, är "döda mig nu!".

Tobbey
2014-08-03, 22:24
ryggskadan.
inget jag ens vill önska på min värsta fiende.
när den väl inträffade så var man ju på gymmet och var uppvärmd, så den fulla känslan hade man inte då, så man kunde ta sig hem, men dagen efter, då man skulle ta sig upp ur sängen, omöjligt, smärtan går ej att beskriva, enda man tänker på när man väl måste ta sig upp och är på väg att göra det, är "döda mig nu!".

Vad hände egentligen den dagen då det inträffade? Historien bakom. Vad var det som orsakade? Sett dina inlägg om dina ryggproblem lite då och då, verkar vara ett rent helvete och som du säger, inte ens vill önska på din värsta fiende.

Olegh
2014-08-03, 22:27
Min mamma brukade klämma finnar i min panna när jag gick i högstadiet, såna där finnar som ligger djupt ner i huden som gör ont bara man snuddar vid dem. Jävlar var ont det gjorde.

o_0 Det går ju inte att klämma sådana? Blir ju bara rödare och rödare och till slut som en liten böld med var.

mangemani
2014-08-03, 22:43
Vad hände egentligen den dagen då det inträffade? Historien bakom. Vad var det som orsakade? Sett dina inlägg om dina ryggproblem lite då och då, verkar vara ett rent helvete och som du säger, inte ens vill önska på din värsta fiende.

år utav dålig lyft teknik, inte så dålig på gymmet, men på jobb och i hemmet.
farliga vridningar och lyft som överkroppen klarade av men som inte underkroppen hängde med i.
är utav utnötning som sedan gjorde så att diskarna inte klarade av längre.
sen har man sedan födseln en lite sned rygg vilket bidrog med en del det med.
dagen det skedde så var det som vilket pass på gymmet som helst, kändes helt ok, dock tog jag inte kroppens första varningar på allvar utan fortsatte träna. tränade rygg den dagen.

Krille 87
2014-08-03, 22:48
Tarmvred

koncept
2014-08-03, 23:16
När min arm var bruten rakt av och helt igenom uppe vid axeln (ett av kroppens tjockaste ben) och skulle dras tillbaka i rätt position, utan någon bedövning.
Läkaren tog bokstavligt talat tag i min arm och axel som var svullen som en melon och drog med all sin kraft så att skelettets brutna ändar la sig mot varandra igen. Det svartnade för ögonen och var nära på att svimma av smärtan.

En klassiker från tonåren när jag åkte mycket skateboard var när man slog brädan mot smalbenen. Absolut inte den värsta smärtan men det gjorde förbannat ont, hände väldigt ofta och man svor och haltade runt varje gång efteråt.