Visa fullständig version : Hur lång tid bör man vänta mellan varje shake(whey-80)
Hur lång tid bör jag vänta mellan varje shake (om jag vill att det ska fångas upp som muskelprotein?). Jag kan inte riktigt det där med muskelprotein, är det meningen att dessa 2g protein/kv ska fångas upp som muskelprotein eller är det oviktigt i det långa loppet?
MVH Shpend.
JimmyJoe
2011-01-26, 09:59
Du kan dricka tre i rad om du vill. Hardcore style!
vicarious
2011-01-26, 10:38
Allting blir inte muskelprotein men det är irrelevant. Om allt blev muskler skulle vi bli stora som hus på nolltid.
Äter du inte vanlig mat?
vicarious
2011-01-26, 10:38
Du kan dricka tre i rad om du vill. Hardcore style!
Ganska kasst råd.
Ganska kasst råd.
+1,,, till och med jag som är nybörjare kunde förstå att de där var ett kasst råd... å då måste de vara ett dåligt råd=)
JimmyJoe
2011-01-26, 12:19
Så jävla kasst är det inte. Det tas ju fortfarande upp.
King Grub
2011-01-26, 12:29
Nej, det är inte säkert när det är vassleprotein det handlar om.
Allting blir inte muskelprotein men det är irrelevant. Om allt blev muskler skulle vi bli stora som hus på nolltid.
Äter du inte vanlig mat?
Jodå, men eftersom jag deffar så käkar jag 2 ggr per dag bara, 1 gång på morgonen, sedan shake vid lunchtid, när jag kommer från skolan tar jag ett par BCAA tabletter samt lite kaffe och drar till gymmet. Efter passet tar jag en shake(shake nr2), och äter min 2:a och sista måltid för dagen. Men efter jag käkat och så brukar kl vara runt 7-8 och då känns det som att vassleprotein vid det tillfället blir overkill, och väntar därför 2h ungefär tills jag drar en till shake. Problemet är att jag har svårt för att sova om jag precis fått i mig ngn kcal oavsätt form. Så hur hade ni gjort i min situation?
JimmyJoe
2011-01-26, 13:12
Personligen har jag svårt att tro att det inte tas upp.. men jag är ju bara en lekman också.
vicarious
2011-01-26, 13:46
Jodå, men eftersom jag deffar så käkar jag 2 ggr per dag bara, 1 gång på morgonen, sedan shake vid lunchtid, när jag kommer från skolan tar jag ett par BCAA tabletter samt lite kaffe och drar till gymmet. Efter passet tar jag en shake(shake nr2), och äter min 2:a och sista måltid för dagen. Men efter jag käkat och så brukar kl vara runt 7-8 och då känns det som att vassleprotein vid det tillfället blir overkill, och väntar därför 2h ungefär tills jag drar en till shake. Problemet är att jag har svårt för att sova om jag precis fått i mig ngn kcal oavsätt form. Så hur hade ni gjort i min situation?
Skippa drycker och pulver och ät mer vid varje måltid, eller fler måltider. Fast föda mättar bättre. Om du har problem att sova efter du har ätit kanske du ska sluta äta tidigare? Ät ett stort mål direkt efter träning och ät inget mer sen.
Personligen har jag svårt att tro att det inte tas upp.. men jag är ju bara en lekman också.
Frågan har varit uppe förut, sök lite så hittar du nog info. Grejen är att vassle passerar så snabbt så tar man större doser riskerar man att tarmen helt enkelt inte hinner med att ta upp allting.
vicarious
2011-01-26, 13:49
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130279
ChrisDEFC
2011-01-26, 17:12
Med ditt upplägg känns det som du borde snegla lite på periodisk fasta om du nu tänkt att bara äta 2mål/dag. Där får du tips på när du ska lägga dina proteinshakes åxå, bara att söka så ska du hitta (kost-delen).
Den är för snabb för tarmen helt enkelt, tas inte upp allt.
Du kan ju dryga ut varje måltid med en vassleshake, före under eller efter spelar nog ingen större roll praktiskt, möjligen sett över några år så kanske det lönat sig att ta det ensamt/separat från måltiderna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.