handdator

Visa fullständig version : Köpa sig mobilen.

daloatf
2011-01-23, 14:27
Hey!

Jag funderar på att köpa en mobil jag kan ha med mig till gymmet ifall man behöver bli nådd. Vill inte använda någon av de telefonerna jag har nu pga rånrisk, rädd att de ska gå sönder.

Så jag är ute efter en tunn mobil som är billig, går att smsa och ringa på. Inget fancy. Men den måste vara tunn så att den inte är i vägen när den är i fickan.

Några bra förslag?

Helst så billig som möjligt!

hoog
2011-01-23, 14:36
Så du tycker det är mer värt att köpa en ny mobil för att ha endast på gymet ist för att vara utan mob 1 timme.... Tror du har för mycket pengar.

Tricce
2011-01-23, 14:39
Äh kan ju vara bra att ha en slit o släng mobil på konserter, fester, festivaler osv också.

skans
2011-01-23, 14:42
199kr

http://www.teknikproffset.se/PartnerFiles/Teknikproffset/images/products/38-3655.jpg

http://www.teknikproffset.se/MOBIL/Mobiltelefoner/Simpell-XD100---En-av-vaerldens-minsta-telefoner.htm

5aAGfiPp2z0

johanhej
2011-01-23, 14:44
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=612866

Säker på att du inte har någon gammal mobil?

haha skans beat me to it

jontet
2011-01-23, 14:52
alla nya mobiler för 500 och neråt är jättejätteskit. köp nån av polarnas gamla mobiler istället för nån hundring. folk sitter på jättemycket gamla mobiler hemma som inte går att sälja

elinelinelin
2011-01-23, 14:58
Sony Ericsson W890i är riktigt liten och smidig. Jag brukar ha min gamla som fest-mobil, billig och hur smidig som helst :) Vet dock inte hur mycket en kostar nu för tiden.

agazza
2011-01-23, 15:12
http://www.stilmobil.se/product_info.php?products_id=107&osCsid=1c26350ed4a1588fbafea7bc019567b6

the matrix

agazza
2011-01-23, 15:27
jag ändra mig

http://www.stilmobil.se/product_info.php?cPath=59_63&products_id=136

daloatf
2011-01-23, 18:02
Jag har ibland jour och då är det bra att bli nådd. + jag vill ha en skit mobil som jag inte bryr mig om så mycket.

Har en gammal 750i men den är för tjock och klumpig. Blir irreterad när den är i fickan. Oxå kollat på simpell mobilen :P

Srednq
2011-01-23, 22:04
enklast möjliga. har själv en som extramobil när jag inte vill ha den avancerade och ömtåliga

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Samsung/Samsung-E1080

200:-

Samsung E1080
Samsung E1080 är en enkel och användarvänlig mobiltelefon med 1,4 tumsskärm. Finns med kontantkort!

Samsung E1080 är enkel att använda, den har tydliga knappar, genvägar och ett användarvänligt menysystem. Du kan enkelt ta med dig din Samsung E1080 tack vare dess mått och vikt – endast 14 mm och 64 gram!
Samsung E1080 har en 1,43" stor färgskärm med hög upplösning, mer än 65 000 färger och det ikonbaserade menysystemet gör mobilen användarvänlig.

Med den inbyggda högtalarfunktionen kan du tala i telefonen utan att hålla i den och låta andra delta i samtalet.
Samsung E1080 har dessutom kalender, alarm med snoozefunktion, miniräknare och valutakonverterare.
Egenskaper
Namn Samsung E1080
Höjd 107,4 mm
Djup 13,6 mm
Bredd 45,5 mm
Vikt 64,5 gram/kg Produktens vikt sätts i gram (g) för mobiltelefoner och kilo (kg) för laptops.
Taltid 9 h Taltid beskriver hur lång samtalstid telefonen klarar innan batteriet tar slut.
Passningstid 560 h
SAR-värde 0,611 SAR-värde, Specific Absorption Rate, är ett mått på den energi som kroppen tar upp när mobilen hålls mot huvudet och sänder
Ljud och bild
Antal färger 65 536
Skärmtyp CSTN
Kommunikation
GSM Dualband
SMS/MMS SMS
I förpackningen
Innehåll Standarbatteri och resesnabbladdare

Samsung ATADS10 Reseladdare
Samsung ATADS10 Reseladdare. Lätt att ta med. Ej i lager
199:- Beställ

Samsung CAD300SBEC Billaddare
Samsung CAD300SBEC Billaddare. Ladda din Samsung via cigarettändaren Ej i lager
249:- Beställ

Samsung APCBS10 Datakabel
Samsung APCBS10 Datakabel Få i lager
249:- Köp

Samsung AAEP305SBEC Handsfree
Samsung AAEP305SBEC Handsfree med svara/avslutaknapp I lager
199:- Köp

Samsung AAEP437SBECSTD Handsfree
Samsung AAEP437SBECSTD Handsfree med mjuka in-earhörlurar Ej i lager
249:- Beställ

http://www.phonehouse.se/SubmitReview

944RS
2011-01-23, 22:09
Sony Ericsson W890i är riktigt liten och smidig. Jag brukar ha min gamla som fest-mobil, billig och hur smidig som helst :) Vet dock inte hur mycket en kostar nu för tiden.

+1

Den är lagom stor men ändå andvändbar.

Köp en sån begagnad.
Har själv tänkt ha kvar min som just extra lur att ha med när man är ute och cyklar/tränar.

vicarious
2011-01-23, 22:15
jag har en samsung e1080, riktigt bra för att kosta 199kr. inte så tjock. ingen ipod direkt men vafan.

eller så skiter du i't och klarar dig utan mobilen när du tränar.

Nuthead
2011-01-23, 22:37
Jag har ibland jour och då är det bra att bli nådd. + jag vill ha en skit mobil som jag inte bryr mig om så mycket.

Har en gammal 750i men den är för tjock och klumpig. Blir irreterad när den är i fickan. Oxå kollat på simpell mobilen :P

Fan va cool Simpell XD100 var. Någon som har en sån? SMS +ringa + väckarklocka = win! Battertid kunde va bättre... Men men. *cupid*

Nån som har en och kan berätta hur bra den fungerar etc?

back to 90s. All u need

Kryss
2011-01-23, 22:57
Riktigt sugen på att skaffa en simpell också, det enda som talar mot är att den saknar wap (vilket jag brukar använda flitigt när jag är i sthlm för sl.se)

PiNG.
2011-01-24, 01:27
Nokia 5310 Express Music mobilen är liten, tunn, lätt, plats för 2000 kontakter du inte kommer fylla den med och är idag förmodligen ganska billig.

Usel kvalitet på ljudet utan hörlurar, vilket jag dock inte brydde mig om när jag hade den, då mp3 fyllde den funktionen. Att den var liten var det viktigaste, grym batteritid har jag för mig det var på den med.

Skulle tippa på att någon rear ut en på blocket as we speak :)

kalajset
2011-01-24, 02:22
Fan va cool Simpell XD100 var. Någon som har en sån? SMS +ringa + väckarklocka = win! Battertid kunde va bättre... Men men. *cupid*

Nån som har en och kan berätta hur bra den fungerar etc?

back to 90s. All u need

Har en sådan modell sedan någon månad. Den fungerar bra med tanke på vad det faktiskt är. Väntar man sig ingen 5G-Chrome-3000-YouTube-extravaganza lär man troligen ej heller bli besviken. Tar man dessutom bort den fula "skyddsplasten", som mest gör att telefonj'keln ser otroligt repig/plastig ut, (ja, just nu ser telefonen betydigt mindre repig ut, utan plasten), så är den t om någorlunda "snygg". Kvalitetskänslan är på nivå/över de flesta standardtelefoner som just inte stavas Iphone/Galaxy/HTC. Det tycker jag är ett rätt bra betyg ändå.

En sak som man dock bör vara medveten om att det inte finns svenskt T9, och vad jag vet ej heller möjlighet att lägga in egna ord i den befintliga. Skriver man mycket SMS lär det vara rätt trist i längden, självfallet. (Däremot finns å/ä/ö just utan T9). Har också varit med om det enda felet hittills, - då och då ser man ett streck på skärmen efter upplåsning som försvinner inom några serkunder. Vet ej om detta är vanligt. Själv bryr jag mig inte nämnvärt på en så billig modell med tanke på hur många fel betydligt dyrare telefoner brukar ha. Kortfattat: Är nöjd med min, och om den nu skulle gå sönder om ett halvår köper jag troligen en ny.

Smml
2011-01-24, 03:04
alla nya mobiler för 500 och neråt är jättejätteskit. köp nån av polarnas gamla mobiler istället för nån hundring. folk sitter på jättemycket gamla mobiler hemma som inte går att sälja

Jag köpte en nokia xpress music (tror den heter så) för 199 eller 299, kan ringa, smsa och spela snake. Funkar klockrent.

hultman
2011-01-24, 09:14
Vafan. Rånrisk på gymmet?! Var bor du egentligen? Republiken Benin?

Sundqvist
2011-01-24, 09:15
Samsung Galaxy S är riktigt bra faktiskt! =), väger inget heller

vicarious
2011-01-24, 09:41

Den där uppfyller inte direkt TS kriterier.

Herr Oberst
2011-01-24, 10:34
Vafan. Rånrisk på gymmet?! Var bor du egentligen? Republiken Benin?

+1
Visst, ibland har vi grabbar från diverse behandlingshem som kommer förbi och tränar, men även dom brukar kunna hålla fingrarna borta om man lämnat plånbok och mobil framme 50m ifrån powerracken där man böjer tungt

agazza
2011-01-24, 10:36
Finns massvis med gym där man verkligen inte ens vill visa att man har telefonen med sig överhuvudtaget faktiskt

hultman
2011-01-24, 10:48
Finns massvis med gym där man verkligen inte ens vill visa att man har telefonen med sig överhuvudtaget faktiskt

Lilla gubben då :D Spontant kan man ju fråga sig varför man skulle vilja träna på ett gym där man känner sig orolig.

Nuthead
2011-01-24, 12:25
Har en sådan modell sedan någon månad. Den fungerar bra med tanke på vad det faktiskt är. Väntar man sig ingen 5G-Chrome-3000-YouTube-extravaganza lär man troligen ej heller bli besviken. Tar man dessutom bort den fula "skyddsplasten", som mest gör att telefonj'keln ser otroligt repig/plastig ut, (ja, just nu ser telefonen betydigt mindre repig ut, utan plasten), så är den t om någorlunda "snygg". Kvalitetskänslan är på nivå/över de flesta standardtelefoner som just inte stavas Iphone/Galaxy/HTC. Det tycker jag är ett rätt bra betyg ändå.

En sak som man dock bör vara medveten om att det inte finns svenskt T9, och vad jag vet ej heller möjlighet att lägga in egna ord i den befintliga. Skriver man mycket SMS lär det vara rätt trist i längden, självfallet. (Däremot finns å/ä/ö just utan T9). Har också varit med om det enda felet hittills, - då och då ser man ett streck på skärmen efter upplåsning som försvinner inom några serkunder. Vet ej om detta är vanligt. Själv bryr jag mig inte nämnvärt på en så billig modell med tanke på hur många fel betydligt dyrare telefoner brukar ha. Kortfattat: Är nöjd med min, och om den nu skulle gå sönder om ett halvår köper jag troligen en ny.

Tack! Intressant läsning. 200kr är ju hursomhelst inte särskilt dyrt så ska nog köpa en extra mobil :)

petersson
2011-01-24, 13:07
Lilla gubben då :D Spontant kan man ju fråga sig varför man skulle vilja träna på ett gym där man känner sig orolig.

Haha, man kan bli retad om mobilen är med på träningen

Smml
2011-01-24, 14:37
Jag köpte en nokia xpress music (tror den heter så) för 199 eller 299, kan ringa, smsa och spela snake. Funkar klockrent.

*EDIT* Den heter xpressradio tydligen. High tech med färgskärm, radio och snake.

LoveMachine
2011-01-25, 03:23
Nu ska jag vara lite besvärlig. Det är ju uppenbart att du prioriterar att kunna nås hela tiden så en mobiltelefon är en bra grej. Men vad är vitsen med en mobil du inte vågar ha med dig på grund av stöldrisken/skaderisken? Äger du mobilen eller äger den dig? Annars så finns alternativet att lämna telefonen hemma och koppla ner sig för en liten stund, kan vara nog så avslappnande.

daloatf
2011-01-25, 07:33
Skaffade faktiskt en Simpell XD100, väntar nu bara på att den ska komma :D

daloatf
2011-01-25, 07:35

Den har jag som vanlig telefon :) Så den tar jag endast med mig på cardio. Den andra mobilen ska jag kunna ha när jag kör styrka. Delvis går den sönder så spelar det ingen roll om mobilen kostar 200kr :P

daloatf
2011-01-25, 07:38
Nu ska jag vara lite besvärlig. Det är ju uppenbart att du prioriterar att kunna nås hela tiden så en mobiltelefon är en bra grej. Men vad är vitsen med en mobil du inte vågar ha med dig på grund av stöldrisken/skaderisken? Äger du mobilen eller äger den dig? Annars så finns alternativet att lämna telefonen hemma och koppla ner sig för en liten stund, kan vara nog så avslappnande.

Mest är jag rädd för nuvarande mobil ska pajja dock. Sen har jag problem att lita på folk jag inte känner. Speciellt när ens skor bara försvinner medan man tränar :D

Brukar träna två timmar, mobilen ska bara vara där i fall man behöver bli nådd. Inte att vara hobbyturk och smsa mellan seten.

agazza
2011-01-25, 22:52

Ja*cry* det blir så när man bor i ett rövhål till by med 5 behandlingshem på 6k invånare och ett obemannat gym