handdator

Visa fullständig version : Handledsexperter se hit!

MaW
2003-11-16, 13:09
Det är så att jag har fått en skada/inflammation i handleden i sammband med mitt jobb..
Jag klipper väldigt mycket med avbitartång på jobbet och nu efter ett tag så har jag fått väldigt ont i handledsområdet.
Först yttrade det sig bara när jag klippte på jobbet.. men nu känner jag även av det när jag ska greppa något tungt hemma.

Har ej vart hos en läkare med det än, men jag undrar om någon har något tips om en salva eller något liknande som kan hjälpa.

Mvh..

LunaSpice
2003-11-16, 14:45
Originally posted by MaW
Det är så att jag har fått en skada/inflammation i handleden i sammband med mitt jobb..
Jag klipper väldigt mycket med avbitartång på jobbet och nu efter ett tag så har jag fått väldigt ont i handledsområdet.
Först yttrade det sig bara när jag klippte på jobbet.. men nu känner jag även av det när jag ska greppa något tungt hemma.

Har ej vart hos en läkare med det än, men jag undrar om någon har något tips om en salva eller något liknande som kan hjälpa.

Mvh..

Salvor kommer nog inte hjälpa speciellt mkt om du har en inflammation INUTI handleden. Inte som jag vet iaf. Någon annan kanske har något bra tips förstås. Annars är det nog vila som gäller men kolla med läkare för ev. kortisonbehandling eller dylikt.

miffo
2003-11-16, 21:02
jag har också ett dumt jobb och jag kör lugnt i början och sedan tar jag också en lätt vikt 1.7 kg och värmer handleden med, det har funkat för mej men ta en vilovecka vet jag !

YTS
2003-11-16, 23:41
Om man jobbar mycket med tänger kan man få en inflamation av senorna i genomföringen av senorna i handlederna detta har dock inte med själva leden att göra utan beror på att fingrarnas senor blir inflamerade, dessa sväller då och eftersom genomföringen i handleden är trång, blir det snabb ännuvärre, sk. Carpal Tunnel Syndrome. Du bör absolut vända dig till läkare eller i.a.f. förklara det allvarliga i situationen för din arbetsledare så du kan slippa tängerna några veckor.

Yngve