handdator

Visa fullständig version : anabola/doping föreläsning

Sundqvist
2011-01-18, 13:46
Varit doping föreläsning idag på en gymnasieskola här i jönköping, och en del av faktan han sa, som jag tyckte lät lite skumt var att

* Man kan inte få bristningar mellan biceps och bröst om man inte trycker, om man är under 18, om man får det, så trycker man.

*Preparet som säljs lagligt på sidor såsom junglewarfare på MmSPorrts, fick en kille att mörda sitt ex för hans spärrar i huvudet slutade reagera, och efter kom han inte ihåg någonting..

*att endast 22% av de som säljs på svenska tillskotts sidor såsom GG och ******** endast är testade och är äkta vara, samt 10% är bara mjölkprodukter.

stämmer verkligen detta? tycker de låter riktigt skumt, då jag vet flertal ungdomar som har bristningar bl.a

Kwon
2011-01-18, 13:48
* Man kan inte få bristningar mellan biceps och bröst om man inte trycker, om man är under 18, om man får det, så trycker man.

Bullshit

Jag hade bristningar mellan bröst/biceps och jag har då aldrig tryckt någonting! :D

Alltså tryckt någon slags PED

Sundqvist
2011-01-18, 13:50
jag sa det också, men min polare vägrade lyssna och sa "jag vill inte riskera mitt liv för att vara med dig" för jag köpte hem jungle warfare liksom, tycker de är lite weird att höra

JojjeG
2011-01-18, 13:50
Jag har också bristningar mellan biceps och bröst och det enda jag tagit är vassle. Haha, och jag är 16.

Den där föreläsaren verkar vara RIKTIGT kunnig... NOT!

Pudzianovski
2011-01-18, 13:51
Vem föreläste?

Sundqvist
2011-01-18, 13:51
han sa ordagrant *Om man får bristningar mellan biceps och bröst och man inte har fetma så trycker man något för de är OMÖJLIGT att få de annars som ungdom"

Andy.da.wohoo
2011-01-18, 13:52
Verkar ha varit någon som snackat skit.

Adama
2011-01-18, 13:53
Rent spontant känns det som att en "källa på det?" är på sin plats :)

Sundqvist
2011-01-18, 13:53
han va en av de högst uppsatta i sverige sa min pllare iaf :S, tycker med de låter helt skumt, ska ta reda på namnet på han iaf :)!

Sundqvist
2011-01-18, 13:54
ska ta reda på vad de var för föreläsning och vem som var föreläsare =)!

Rickard
2011-01-18, 13:56
Sista punkten är väl inget att snacka om?
Att få tillskott testas? No shit.
Att stor del utav det som säljs är mjölkprodukter... Ja nästan varenda proteinpulver är ju en mjölkprodukt.

Pungis
2011-01-18, 13:56
Vet flera st under 18 som fått bristningar där, utan prepp..

Pudzianovski
2011-01-18, 14:00
han va en av de högst uppsatta i sverige sa min pllare iaf :S, tycker med de låter helt skumt, ska ta reda på namnet på han iaf :)!

Ja, gör det och återkom gärna med svaret.

svedberg1
2011-01-18, 14:05
Jag har också varit på liknande föreläsning. Är det samma person, tro? Tycker jag känner igen det du skrev. Tror han är Göteborgare?

Tycker föreläsningen var riktigt konstig, han angriper utan källa och han verkar ju vara en person med stort inflytande som for runt i Sverige och ger "falsk" information till okunniga :(

prOtotype
2011-01-18, 14:07
Fail.
Hade polare som fick det när jag var yngre. Ofta man börjar använda prepp innan man börjar använda tillskott liksom.

filmjölk
2011-01-18, 14:08
Man kan bevisligen få bristningar på bröst och biceps utan prepp, men det är kanske något att kolla efter om man misstänker att någon dopar sig. Akne, bristningar, ansikte som en tjockis trots att man inte är särskilt tjock, snabba styrkeökningar, GASP-kläder, allt är indikationer på prepp.

fiskebulle
2011-01-18, 14:08
Jomen tjena, där fick jag bristningar innan jag började styrketräna ens. Kan du kolla upp namnet på snubben som föreläste?

Sundqvist
2011-01-18, 14:11
han sa också att i Jönköping nu, att ca 400 dopar sig medvetet och att ca 1400 dopar sig omedvetet och att de finns AAS och doping klassade ämnen i många av de tillskott som säljs på nätet på GG och ******** etc

HulkH
2011-01-18, 14:11
Låter som ännu en person som bara ska avskräcka ungdomar från att preppa.

Sundqvist
2011-01-18, 14:12
Tommy Moberg, socionom och doktorand på
Göteborgs universitet – för socialt arbete, expert i
frågor kring ungdom, dopning och missbruk.
Han har lång erfarenhet av samtalsbehandlingar för
barn och ungdomar bl a inom narkomanvården i
Göteborg. Därutöver handleder och utbildar Tommy
på högskola, inom skola, socialtjänst, sjukvård m

rooz
2011-01-18, 14:15
Kul att det finns folk med koll, så jag inte dödar mina vänner:D

King Grub
2011-01-18, 14:15
han sa ordagrant *Om man får bristningar mellan biceps och bröst och man inte har fetma så trycker man något för de är OMÖJLIGT att få de annars som ungdom"

Det är ju just då man är som mest benägen att få bristningar, även utan övervikt, pga hormonella förändringar som naturligt sker då. Vissa får på hela kroppen, utan att varken träna eller använda dopningspreparat.

En socionoms utbildning innehåller inte överdrivet mycket fysiologi.

Imni
2011-01-18, 14:17
Bullshit

Jag hade bristningar mellan bröst/biceps och jag har då aldrig tryckt någonting! :D

Alltså tryckt någon slags PED

Precis. Själv hade jag bristningar vid 16 års ålder.

HulkH
2011-01-18, 14:17
"Tommy hävdade att kosttillskott är helt onödigt och påstod att vanlig hederlig kost räcker till gott och väl när man tränar, och han lyckades övertyga flera.
- Ungdomar som tar kosttillskott har ofta hämtat sin information på internet, och där finns mycket falsk information på grund av intresset att sälja dem. Jag tror inte att myndigheterna skulle ha varnat för dem i onödan, säger Tommy Moberg."
Saxat från http://www.nt.se/ungnt/artikel.aspx?articleid=318621

Om man inte kan lita på kolloliter, vem kan man då lita på i detta samhälle?

prOtotype
2011-01-18, 14:18
om man inte kan lita på kolloliter, vem kan man då lita på i detta samhälle?

Shut. Down. Everything.

Sundqvist
2011-01-18, 14:19
Det är ju just då man är som mest benägen att få bristningar, även utan övervikt, pga hormonella förändringar som naturligt sker då. Vissa får på hela kroppen, utan att varken träna eller använda dopningspreparat.

En socionoms utbildning innehåller inte överdrivet mycket fysiologi.

Grub, är du utbildad inom detta? =)

Jens.Andersson
2011-01-18, 14:20
jag sa det också, men min polare vägrade lyssna och sa "jag vill inte riskera mitt liv för att vara med dig" för jag köpte hem jungle warfare liksom, tycker de är lite weird att höra

Haha jag hoppas du gapskrattade rätt i ansiktet på honom.

stevebc
2011-01-18, 14:20
han sa ordagrant *Om man får bristningar mellan biceps och bröst och man inte har fetma så trycker man något för de är OMÖJLIGT att få de annars som ungdom"Uh oh. I'm toast!

http://toast.anu.edu.au/includes/images/toast_slices.jpg

qqq111
2011-01-18, 14:21
Jag har då fan inte fått några bristningar iaf!

Imni
2011-01-18, 14:21
Tommy Moberg, socionom och doktorand på
Göteborgs universitet – för socialt arbete, expert i
frågor kring ungdom, dopning och missbruk.
Han har lång erfarenhet av samtalsbehandlingar för
barn och ungdomar bl a inom narkomanvården i
Göteborg. Därutöver handleder och utbildar Tommy
på högskola, inom skola, socialtjänst, sjukvård m

Huh?

Någon med lite bättre koll på hur kroppen fungerar kanske ska följa med honom på hans föreläsningar och fylla i där han uppenbarligen inte har en aning.

Nitrometan
2011-01-18, 14:24
*att endast 22% av de som säljs på svenska tillskotts sidor såsom GG och ******** endast är testade och är äkta vara, samt 10% är bara mjölkprodukter.
Vad avses med "testade och äkta vara"?
Att nånslags labtest är gjort för att se att leverantören levererat vad som är beställt - jag skulle gissa på att mindre än hälften av "märkena" gör det på mindre än hälften av sina produkter. Om nånslags oberoende labanalys av batcher i butik för att se vad en enskild burk innehåller så är det nog en försvinnande liten del som testas.

Att 10% bara skulle vara mjölkprodukter låter som en siffra ur luften. Vassle och kasein är två proteinfraktioner från mjölk. All vassle och kasein är mjölkprodukter. Undrar vad han menar?

han sa också att i Jönköping nu, att ca 400 dopar sig medvetet och att ca 1400 dopar sig omedvetet
Undrar var han har fått de siffrorna ifrån?
Stackars de som är omedvetna om sprutorna... ;)

och att de finns AAS och doping klassade ämnen i många av de tillskott som säljs på nätet på GG och ******** etc
Tja, det har han faktiskt rätt i. Fast då är frågan vad man menar med många. Flera stycken iaf.

Oxe
2011-01-18, 14:25
Tommy Moberg är en jävla kvacksalvare och har alltid varit det, men av nån anledning så tycker media och div instanser att han skall få komma till tals gång efter gång trots att han inte har en aning vad han snackar om...

Pudzianovski
2011-01-18, 14:25
Tommy Moberg har ju behandlats ett antal gånger tidigare på kolozzeum. Vissa saker är helt åt helvete fel och vissa inte. Sen blir det oftast ännu mer fel när någon hört från sin polares polare som var på en föreläsning.

Rickard
2011-01-18, 14:27
han sa också att i Jönköping nu, att ca 400 dopar sig medvetet och att ca 1400 dopar sig omedvetet och att de finns AAS och doping klassade ämnen i många av de tillskott som säljs på nätet på GG och ******** etc

Det var ju precis det som hände med jungle warfare. Den visade sig innehålla lite för grymma saker, blev olaglig för att sedan komma tillbaks i en ny version.

Bara för att någon är dopingklassat betyder det inte att det är olagligt. Finns ju en och annan produkt som innehåller saker som är helt okej att stoppa i sig enligt lagen men som strider mot dopingregler.

Danieel
2011-01-18, 14:28
Tommy Moberg... haha, hade en föreläsning med honom med och mycket är skitsnack.
När man försöker framföra en dialog med honom på mailen så ger hon korta svar och är inte särskilt pratsugen.

Nitrometan
2011-01-18, 14:29
Bara för att någon är dopingklassat betyder det inte att det är olagligt. Finns ju en och annan produkt som innehåller saker som är helt okej att stoppa i sig enligt lagen men som strider mot dopingregler.

Sen finns det en del produkter som innehåller ämnen som är läkemedelsklassade och de får inte säljas hursomhelst.

Sundqvist
2011-01-18, 14:29
jag har beställt Jungle warfare på mmspoorts, och min polare sa ordagrant i telefon "det eller min vänskap" vill inte riskera livet för dig..
och de står

"Är Jungle Warfare olaglig i Sverige = NEj det är den inte!

Innehåller Jungle Warfare prohormoner eller steroider = Nej det gör den inte!

Vi har testat Jungle Warfare och den är helt fri ifrån Steroider och prohormoner eller andra eventuella olagliga ingredienser som är listade enligt dagens testmetoder.
Är den olämplig att ta för testade athleter eller tjänstemän = Ja det kan den vara!
Jungle Warfare kan eventuellt öka naturliga nivåerna av testosteron för mycket samt eventuellt ge andra felaktiga test resultat.

Denna produkt skall ej tas av personer under 21år.
Priset är nu lite högre på Jungle Warfare, på grund av att det har haft sitt pris att utreda produkten samt stoppa försäljningen.

4 Olika serier av JW är testade och ingen av dessa har visat spår av olagliga ingredienser."

så borde la inte vara något problem ? haha

Kwon
2011-01-18, 14:34
Tommy Moberg... haha, hade en föreläsning med honom med och mycket är skitsnack.
När man försöker framföra en dialog med honom på mailen så ger hon korta svar och är inte särskilt pratsugen.

Ge mig ett exempel på en fråga du ställde till henne.

Nitrometan
2011-01-18, 14:35
jag har beställt Jungle warfare på mmspoorts, och min polare sa ordagrant i telefon "det eller min vänskap" vill inte riskera livet för dig..
och de står

Tja, om du tittar i avdelningen för kosttillskott i forumet så hittar du flera trådar om djungelkrig.

Jag klipper från en av dem:

Produkten innehåller "17a-methyl-5a-dehydro-etiocholane-4,6-dien-3-one-17-ol" detta står ju tom på webshoppen's hemsida!
Googla nu 17a-methyl-5a-dehydro-etiocholane-4,6-dien-3-one-17-ol och du kommer se att den räknas som en Methylated ProSteroid

JW innehåller troligen ett förstadium till en designer steroid som är besläktad med metyltestosteron och metaboliseras på samma sätt. M a o kommer inte en troligen inte vanlig enkel labtest på några utvalda dopingklassade ämnen att visa positivt om man låter testa kapslarna, typ AnalyCen's (Eurofins) standardanalys.

Kwon
2011-01-18, 14:37
och de står

Vi har testat Jungle Warfare och den är helt fri ifrån Steroider och prohormoner eller andra eventuella olagliga ingredienser som är listade enligt dagens testmetoder.
Är den olämplig att ta för testade athleter eller tjänstemän = Ja det kan den vara!
Jungle Warfare kan eventuellt öka naturliga nivåerna av testosteron för mycket samt eventuellt ge andra felaktiga test resultat.

Priset är nu lite högre på Jungle Warfare, på grund av att det har haft sitt pris att utreda produkten samt stoppa försäljningen.

4 Olika serier av JW är testade och ingen av dessa har visat spår av olagliga ingredienser."

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=134647

filmjölk
2011-01-18, 14:38
Sväljer han argumentet att doping gör en våldsbenägen, och han tror att "Jungle warfare" (lollol kan det bli mer gheyabsurt produktnamn) är doping (och inte ett skräptillskott som troligtvis inte har nån effekt öht) vad gör han då för fel? Han vill inte att du använder något farligt, det är omtänksamt av honom.

Förövrigt är det inblandat knark och eller alkohol i alla incidenter med roidrage.

C.E.J.
2011-01-18, 14:38
och de står

Eftersom du är 17 och produkten inte rekommenderas till personer under 21 år så kanske du ska vänta.

filmjölk
2011-01-18, 14:41
Eftersom du är 17 och produkten inte rekommenderas till personer under 21 år så kanske du ska vänta.

Eller så är det en scam för att folk tror att de köper något effektivt och inte skräp. 21 års åldergräns! nästan dopingklassat! Spela på det och varenda tonåring som lyfter vikter köper skiten.

Sundqvist
2011-01-18, 14:45

fyller 19 snart :P, och den skall inte användas, inget säger att de inte är bra att använda den om man är yngre än 21

Danieel
2011-01-18, 14:46
Ge mig ett exempel på en fråga du ställde till henne.

Leg. Besserweisser?
Menade såklart han.

Dessvärre så har jag dem på min gamla mail och orkar inte leta mailet.
Om du vill kan du maila han om diverse frågor tillhörande kostillskott så får du se vad du får för svar.

rooz
2011-01-18, 14:46
Eller så är det en scam för att folk tror att de köper något effektivt och inte skräp. 21 års åldergräns! nästan dopingklassat! Spela på det och varenda tonåring som lyfter vikter köper skiten.
+1.

Jag skulle kunna kränga sockerpiller. Allt som behövs är lite Pro-Byggare, marknadsföring och ett coolt namn samt lite varningstexter.

Sundqvist
2011-01-18, 14:48

fyller 19 snart :P, och den skall inte användas, inget säger att de inte är bra att använda den om man är yngre än 21..

mangemani
2011-01-18, 14:49
det första stämmer inte,jag är en utav dom som fick bristningar där och jag var fan inte ens medveten om att det fanns en träningsvärld därute då.

det andra vill man fan inte ens kommentera,tragiskt det där med att han mördade sitt ex,men att det skulle vara junglewarfare som låg bakom det hela är bara skrattretande.

den som föreläste låter mer som en utav dessa patetsika PT som man ser på vissa gym,som rent öppet står och häver ur sej BS medans dom okunniga tar åt sej allt.

Sundqvist
2011-01-18, 14:50
jag tog int åt mig, min bästa vän därimot som ringde och va helt förskräckt över allt, därför jag tog hjälp av kolo, för att få lite mer konkreta svar =), och de fick jag =)!

babidi
2011-01-18, 14:51
disregard friends

acquire muscles

Kwon
2011-01-18, 14:51
Be polarn logga in här och skriva av sig Sundqvist.

Sundqvist
2011-01-18, 14:54

han ska få läsa igenom tråden sen =)!

Nitrometan
2011-01-18, 14:58

*drool*

Jahapp. Skulle skriva ett inlägg här. Sen fick jag se Kwonnes avatar och började drömma om att duscha. *drool*

Nu minns jag inte ens vad jag skulle skriva. Men om jag tittar på avataren en stund till så kommer jag nog på det.

NilsN
2011-01-18, 15:02

HAHAHAAH, dagens skratt

Cilia
2011-01-18, 15:11
Tommy Moberg har ju behandlats ett antal gånger tidigare på kolozzeum. Vissa saker är helt åt helvete fel och vissa inte. Sen blir det oftast ännu mer fel när någon hört från sin polares polare som var på en föreläsning.
Jag tänkte lite samma sak. Problemet är när dom kör på stortrumman är att sånna som Sundqvist väljer att inte lyssna på något som är negativt med anabola och även vissa kosttillskott.

fyller 19 snart :P, och den skall inte användas, inget säger att de inte är bra att använda den om man är yngre än 21
Du tror inte att dom har rekomendationen av någon anledning? Det står SKALL ej tas. Då får man väl förutsätta att den inte är bra att använda?

Allan
2011-01-18, 15:15
Ge fan i att länka till konkurrerande webshopar - kan bli avstängningar av sånt

stevebc
2011-01-18, 15:44
Fail.
Hade polare som fick det när jag var yngre. Ofta man börjar använda prepp innan man börjar använda tillskott liksom.Man kan säga att kosttillskott är en inkörsport till prepp, för många som preppar tar först kosttillskott och kommer in på det via den vägen.

Nitrometan
2011-01-18, 15:54
Jag skulle kunna kränga sockerpiller. Allt som behövs är lite Pro-Byggare, marknadsföring och ett coolt namn samt lite varningstexter.
Ja? Det är väl det de gör? ;)

Man kan säga att kosttillskott är en inkörsport till prepp, för många som preppar tar först kosttillskott och kommer in på det via den vägen.
Eller styrketräningen. Många börjar med kosttillskott efter att de har börjat med styrketräning. Och sen blir det prepp.

stevebc
2011-01-18, 15:56
Eller styrketräningen. Många börjar med kosttillskott efter att de har börjat med styrketräning. Och sen blir det prepp.Man kan säga att styrketräning är som att hänga i gäng eller gå på fest, och att kosttillskott är att röka något ganska ofarligt ämne men som det pissas gott och väl på. Båda är inkörsporter till tyngre och farliga grejer. Rena rama motorvägen, faktiskt.

Givetvis hade inga preppare funnits om man t ex hade tagit bort vasslepulver och EAA från marknaden.

Nitrometan
2011-01-18, 16:01
Givetvis hade inga preppare funnits om man t ex hade tagit bort vasslepulver och EAA från marknaden.
Eller om man hade tagit bort alla gym, atletklubbar, maskiner och vikter.

Då hade folk kunnat springa, cykla, gymnasticera och syssla med andra ofarliga aktiviteter.

Gillade din jämförelse där, stevebc. :thumbup:

Giljotinen
2011-01-18, 16:01
Fick ni se bilder på colemans skinkor? :)

rooz
2011-01-18, 16:02
Men det finns ju cyklister som dopar sig. Finns freakkin schackspelare som dopar sig...

bb X
2011-01-18, 17:15
He got paid.

Durre
2011-01-18, 19:25
Visst bra med föreläsningar om doping men ett jevla skämt när det vinklas så att om Svensson ser någon med 37cm biceps då är man dopad. Jag hade bristningar där vid 17års ålder, tränade inte ens då, hade aldrig varit i ett gym.

Crippa90
2011-01-18, 23:38

Fan, måste vara bola i morsans köttfärssås.

Imni
2011-01-19, 00:22
Men det finns ju cyklister som dopar sig. Finns freakkin schackspelare som dopar sig...

Cykling -> inkörsport till prepp. Undvik cykling.

Nible
2011-01-19, 07:14
Han har varit på vår gymnasieskola också. Skapade en tråd om ämnet på BODY om ämnet: http://forum.body.se/showthread.php?t=99372

Funderar på att fixa lite konkreta studier och bevis på det han säger är till största del skitsnack och sätta honom på plats om han kommer tillbaka. Skulle vara roligt.

Timme
2011-01-19, 07:44
Den snibben är på i princip alla gymnasieskolor. Han har mycket dålig koll på träning, kost och aas. Han kör stenhårt på skrämselpropaganda och det är totalt värdelöst. Pinsamt att han får föreläsa så som han gör.

Scratch89
2011-01-19, 08:50
Han var hos oss också när jag gick på gymnasiet. Totalt värdelös och han är inget vidare på att kunna föra en saklig debatt.

Morrris
2011-01-19, 08:50
Fan, han var aldrig på min gymnasieskola.

rooz
2011-01-19, 09:35
Fan, han var aldrig på min gymnasieskola.

Tur det, annars hade du ju dödat honom i ditt roidrage:(

Morrris
2011-01-19, 09:38
Tur det, annars hade du ju dödat honom i ditt roidrage:(

Mmm, har visserligen aldrig använt Jungle Warfare. Bristningarna talar inte till min fördel dock.

rooz
2011-01-19, 09:40
Mmm, har visserligen aldrig använt Jungle Warfare. Bristningarna talar inte till min fördel dock.
Menar det, och du brukade ju känna dig jäkligt stickig och sånt när vi tränade...

Samt att du ökade bra:(

Simon
2011-01-19, 09:58
Han var på min gymnasieskola för ~5 år sedan, handbollstränare eller nå från göteborg.
Satt mest och smågarvade när han berättade att hans spelare blev utkastade från laget om de tränade på något annat gym än hans eget, för att om man tränar på ett vanligt gym så preppar man/alla. Skitsnacket om bristningar och allt annat fanns också med.

Gick därifrån när han påstod att kreatintillskott bara är nermalt benmjöl och omöjligt kunde ha någon som helst effekt, om det hade så var det anabola!

Även colemans ass var med på bild! :thumbup:

Kwon
2011-01-19, 10:07
Även colemans ass var med på bild! :thumbup:

Spreadin' the Ass of Coleman all across Sweden! :D

Morrris
2011-01-19, 10:10
Spreadin' the Ass of Coleman all across Sweden! :D

Det är väl ett vackert kall?

Scratch89
2011-01-19, 12:28
Det är väl ett vackert kall?

Han menade att en naturlig gluteus inte kan se ut sådär, med ribbor. En biologilärare ifrågasatte då, eftersom muskelfibrerna faktiskt löper sådär och får det utseendet, precis som magmusklerna. Han bara blånekade och fortsatte.

Morrris
2011-01-19, 12:31
Han menade att en naturlig gluteus inte kan se ut sådär, med ribbor. En biologilärare ifrågasatte då, eftersom muskelfibrerna faktiskt löper sådär och får det utseendet, precis som magmusklerna. Han bara blånekade och fortsatte.

Den bilden visade vår idrottslärare oss tror jag.

"Är det någon här inne som vill se ut såhär?"

oTure
2011-01-19, 13:04
Den där historien om pojken som dödade sitt ex har varierat under årens gång.
Jag har varit på två föreläsningar med herr moberg och det är alltid samma exempel.
Det måste vara svårt att hitta nya tydliga våldsdåd av aas användare.

Den vanligaste versionen är en kille han pratat med som högg någon (sin tjej/ Ex) med massa knivstick. steroiderna gjorde han känslokall, inte amfetaminet eller rohypnolen han hade i kroppen.

Den här har jag hört två olika varianter av nu.

Empiriska studier rockar.

young_george
2011-01-19, 15:06
Den där historien om pojken som dödade sitt ex har varierat under årens gång.
Jag har varit på två föreläsningar med herr moberg och det är alltid samma exempel.
Det måste vara svårt att hitta nya tydliga våldsdåd av aas användare.

Den vanligaste versionen är en kille han pratat med som högg någon (sin tjej/ Ex) med massa knivstick. steroiderna gjorde han känslokall, inte amfetaminet eller rohypnolen han hade i kroppen.

Den här har jag hört två olika varianter av nu.

Empiriska studier rockar.

Håller med dig om historierna och minns själv att jag hört en variant av den. Dock tycker jag du ska vara försiktig med att skylla på de andra drogerna bara sådär. Antagligen var killen en våldsam idiot från början och det är där grundproblemet låg. Vilka droger han för tillfället hade i systemet är antagligen minst sagt sekundärt.

Aerikssonnr1
2011-01-19, 15:20
Fan, måste vara bola i morsans köttfärssås.

haha håller med *gah!*

rooz
2011-01-19, 15:55
Håller med dig om historierna och minns själv att jag hört en variant av den. Dock tycker jag du ska vara försiktig med att skylla på de andra drogerna bara sådär. Antagligen var killen en våldsam idiot från början och det är där grundproblemet låg. Vilka droger han för tillfället hade i systemet är antagligen minst sagt sekundärt.
Amfetamin och Rohypnol sekundärt...

C'mon Nigga, please...

young_george
2011-01-19, 16:01
Amfetamin och Rohypnol sekundärt...

C'mon Nigga, please...

Tror du att en människa blir våldsam bara för att man tar lite amfetamin? Just ja, det är sånt där pulver man blir helt skogstokig av! SOM ROIIDS!!

Nitrometan
2011-01-19, 16:09
Tror du att en människa blir våldsam bara för att man tar lite amfetamin? Just ja, det är sånt där pulver man blir helt skogstokig av! SOM ROIIDS!!

Blandningen amfetamin, rohypnol och alkohol är säkerligen inte befrämjande för ett socialt acceptabelt uppförande.

young_george
2011-01-19, 16:14
Blandningen amfetamin, rohypnol och alkohol är säkerligen inte befrämjande för ett socialt acceptabelt uppförande.

Och blanda in 'roids så blir det inte bättre, men att skylla på drogerna är att göra det lätt för sig. Med allra största sannolikhet så rör det sig om en våldsam och instabil person från första början.

Att sitta och dividera om vilken kombination substanser som fick honom att rinna över denna gången är helt meningslöst.

rooz
2011-01-19, 16:15
Menar det, många blir aggresivare av främst Alkohol. och lite amfetamin och Rohypnol lär INTE gör dem snällare..

Morrris
2011-01-19, 16:40
Och blanda in 'roids så blir det inte bättre, men att skylla på drogerna är att göra det lätt för sig. Med allra största sannolikhet så rör det sig om en våldsam och instabil person från första början.

På vilket sätt är det att "göra lätt för sig" när man skyller på drogerna?

Doggeh
2011-01-19, 16:55
Jag misstänker att det är han vi ska lyssna på om en vecka... I hela 3 och en FAKKING halv timma!? Får man säga emot han, alltså under redovisningen? Jag börjar överväga att bli sjuk precis innan redovisningen, a.k.a dra till gymmet när såna här pajasar försöker förklara något med RÅGE. FML.

young_george
2011-01-19, 17:09
På vilket sätt är det att "göra lätt för sig" när man skyller på drogerna?

För att friska människor inte hamnar i en situation där man hugger ihjäl sin flickvän med en kniv för att man tagit lite narkotika.

eiri
2011-01-19, 17:15
Fick ni se bilder på colemans skinkor? :)

ja när han var på min skola visade han skinkorna :D och berättade om han som mördat sin flickvän..

Dreas
2011-01-19, 17:17
Jag misstänker att det är han vi ska lyssna på om en vecka... I hela 3 och en FAKKING halv timma!? Får man säga emot han, alltså under redovisningen? Jag börjar överväga att bli sjuk precis innan redovisningen, a.k.a dra till gymmet när såna här pajasar försöker förklara något med RÅGE. FML.Ta tillfället i akt och sätt klåparen på plats? :)

Morrris
2011-01-19, 17:19
För att friska människor inte hamnar i en situation där man hugger ihjäl sin flickvän med en kniv för att man tagit lite narkotika.

Det svarade inte på min fråga. Det är snarare du som gör det lätt för dig genom att försöka skuffa undan drogaspekten.

oTure
2011-01-19, 17:25
Jag misstänker att det är han vi ska lyssna på om en vecka... I hela 3 och en FAKKING halv timma!? Får man säga emot han, alltså under redovisningen? Jag börjar överväga att bli sjuk precis innan redovisningen, a.k.a dra till gymmet när såna här pajasar försöker förklara något med RÅGE. FML.

Bara ställa sig upp och skrika "källa på det tack!" :cool:

Cilia
2011-01-19, 17:28
Det är larvigt att helt försöka bortförklara de negativa effekter som anabola kan föra med sig. Med det inte sagt att alla som preppar blir våldsamma men visst finns det ett samband. Sen är ju frågan vad som är hönan och ägget men det har en del med i spelet bland många brott.

oTure
2011-01-19, 17:31

http://sv.wikipedia.org/wiki/Flunitrazepam

Läkemedelsföretaget Roche beslutade den 22 januari 2004 att sluta sälja Rohypnol i Sverige[4] efter en period med många grova våldsbrott, där förövarna varit påverkade av medlet. Den främsta anledningen till företagets beslut var emellertid lönsamhetsskäl. [5]

Särskilt män blir mer aggressiva under ruset.

Gabriel174
2011-02-08, 11:39
Tommy Moberg var på Solna Gymnasium alldeles nyss och hävdade bland annat att man får sämre syreintag vilket leder till dålig uthållighet pga kreatin.

Tydligen kvacksamlat om mycket annat också. Varför ska den här liraren få tillåtelse att sprida falsk information till bland annat gymnnasieelever?

kaer
2011-02-08, 11:59
Ta tillfället i akt och sätt klåparen på plats? :)

Tycker inte man har något som helst att vinna på att ta en sån debatt offentligt med en sån människa.
Så länge man själv inte forskar eller är _väldigt_ påläst. Hur det än går kommer man framtstå som dopingförespråkare och lite udda i de flestas ögon.
Särskilt om man är gymnasieelev med styrketräningsintresse och börjar ställa sig upp och 'tjafsa' med en inbjuden föreläsare.

Sitt ner och lyssna, alltid är det något som är vettigt, det är mitt råd iallafall.

dupper
2011-02-08, 12:23
Tommy Moberg var på Solna Gymnasium alldeles nyss och hävdade bland annat att man får sämre syreintag vilket leder till dålig uthållighet pga kreatin.

Tydligen kvacksamlat om mycket annat också. Varför ska den här liraren få tillåtelse att sprida falsk information till bland annat gymnnasieelever?

För att han gör det om något som är olagligt; då tenderar man att gärna hålla på osanningar som styrker sina påståenden snarare än att verkligen reda ut "sanningen".

tp_88
2011-02-08, 12:24
Varför ska den här liraren få tillåtelse att sprida falsk information till bland annat gymnnasieelever?
Styrkelyftarna älskar honom åtminstone. :D

Nitrometan
2011-02-08, 12:51
Styrkelyftarna älskar honom åtminstone. :D

Gör vi?

rooz
2011-02-08, 12:52
Gör vi?
Ni vet bara inte om det än;)

Nitrometan
2011-02-08, 12:54
Ni vet bara inte om det än;)

Ja, klumpar man ihop alla som tävlar i SL till en grupp med samma åsikt så kan det mycket väl vara så att vi inte vet om vad vi tycker.

tp_88
2011-02-08, 13:12
Gör vi?
Inte helt seriöst, därav smileyn. Men, jag har fått känslan av att styrkelyftare som har kommenterat herr Moberg på Kolozzeum generellt sett har varit betydligt mer positiva än övriga medlemmar. T.ex:

Tommy Moberg är duktig. Jag har varit på två föreläsningar med honom.

Mycket intressant föreläsning enligt min uppfattning :thumbup:
[...]
Lyckades få mig en kort pratstund med Tommy och han verkade vara en riktigt vettig och vis man. Glädjande att så pass många gymnasieungdomar närvarade och man kan bara hoppas att de tar åt sig av informationen!

Allan
2011-02-08, 13:23
Jag har inga särskilda åsikter om det han förmedlar, men däremot tror jag inte han övertygade en enda unge på den föreläsning jag hörrde. Det handlar om så mycket mer än bara risker - vilken artonåring tar in vad en medelålders man säger med automatik?
Ibland tror jag att det handlar om generationsklyftan - ungefär som rökning, eller drogande generellt. Vuxengenerationen lyckas inte kommunicera budskapet, för att använda ett fint talesätt. Det har aldrig informerats så mycket kring droger som nu, och unga människor har aldrig testat droger mer än nu. T o m rökningen ökar.

Och ja, jag möter det själv, när man försöker prata vett med folk....

DarcyGrahn
2011-02-08, 13:26
Inte helt seriöst, därav smileyn. Men, jag har fått känslan av att styrkelyftare som har kommenterat herr Moberg på Kolozzeum generellt sett har varit betydligt mer positiva än övriga medlemmar. T.ex:

HAHAHA Nitrometan...

young_george
2011-02-08, 13:40
, och unga människor har aldrig testat droger mer än nu.

Källa på det?

Ser ingen direkt ökning på http://www.fhi.se/Statistik-uppfoljning/Alkohol-narkotika-tobak-ANT/Alkohol--och-narkotikautveckling/ och på http://www.can.se/documents/CAN/Rapporter/rapportserie/can-rapportserie-118-skolelevers-drogvanor-2009.pdf är det en minskning sedan 70-talet.

Så du kanske kan upplysa mig var jag ska titta.

Tjuckot
2011-02-08, 13:44
Generellt kan man säga att preventionsmetoder använder skrämselpropaganda är ineffektiva. En vanlig effekt är ofta att man kanske skrämmer upp de som ändå inte var i riskzonen och att det inte sker någon påverkan på de personer som faktiskt behöver påverkas. Sen låter jag det vara osagt om det är vad hans föreläsningar är eftersom jag inte varit på någon.

Allan
2011-02-08, 13:45
http://www.nyhetskanalen.se/1.1980692/2011/01/17/allt_fler_unga_testar_droger

young_george
2011-02-08, 13:46
En ökning de tre senaste åren, var är det synonymt med "aldrig testat mer droger än nu"?

Allan
2011-02-08, 14:07
En ökning de tre senaste åren, var är det synonymt med "aldrig testat mer droger än nu"?

Åh,märka-ord-polisen. Förlåt att jag inte var så jävla exakt som jag vet att man måste vara på Kolozzeum

young_george
2011-02-08, 14:35
Åh,märka-ord-polisen. Förlåt att jag inte var så jävla exakt som jag vet att man måste vara på Kolozzeum

Skriv inte ett inlägg med en agenda och låtsas som att dina ord inte betyder något när det blir synat.

Gabriel174
2011-02-08, 16:29
Vet att en kompis nästan fick hjärtattack efter diverse påståenden om kreatin.

Salus
2011-02-08, 19:09
Skriv inte ett inlägg med en agenda och låtsas som att dina ord inte betyder något när det blir synat.

lol

coolboynesko
2011-02-08, 19:34
Hade varit riktigt roligt om han hade varit på min skola med tanke på att mina armar är fulla med bristningar ....

Hade på vägen förmodligen förlorat en hel del kompisar också osv

Hemi
2011-02-08, 19:43
...T o m rökningen ökar.

...
¨
Tänkte faktiskt på det för ett tag sedan, rökning verkar öka bland unga i Sverige, bara en iaktagelse från min sida.

Tjuckot
2011-02-08, 22:24
¨
Tänkte faktiskt på det för ett tag sedan, rökning verkar öka bland unga i Sverige, bara en iaktagelse från min sida.

Nu är jag på tok för trött för att leta upp exakta fakta, men det finns tillgängligt i den senaste CAN rapporten. Tobak, alkohol, droger och det mesta därimellan. Sett till bruk/konsumtion alltså.

CAN 125, drogutvecklingen i sverige (http://www.can.se/documents/CAN/Rapporter/rapportserie/can-rapportserie-125-drogutvecklingen-i-sverige-2010.pdf)

spoonchest
2011-02-08, 23:06
Sista punkten är väl inget att snacka om?
Att få tillskott testas? No shit.
Att stor del utav det som säljs är mjölkprodukter... Ja nästan varenda proteinpulver är ju en mjölkprodukt.

Ja, jag tyckte 10% lät lite.

Nitrometan
2011-02-09, 07:57
Vet att en kompis nästan fick hjärtattack efter diverse påståenden om kreatin.

Blev han så upprörd att han nästan fick hjärtattack?

Kunde de på sjukhuset konstatera ärrvävnad på hjärtat?

Eller hur nära nästan var det?

Morrris
2011-02-09, 09:00
Blev han så upprörd att han nästan fick hjärtattack?

Kunde de på sjukhuset konstatera ärrvävnad på hjärtat?

Eller hur nära nästan var det?

Suck, Nitro.

Nitrometan
2011-02-09, 09:03
Suck, Nitro.

Jaja. Suck, suck.

Men han sa att en kompis nästan fick hjärtattack. Det är allvarliga saker.

Morrris
2011-02-09, 10:49
Jaja. Suck, suck.

Men han sa att en kompis nästan fick hjärtattack. Det är allvarliga saker.

Mig veterligen är det en ganska allmänt vedertagen metafor.

Nitrometan
2011-02-09, 10:51
Mig veterligen är det en ganska allmänt vedertagen metafor.
OK. Har jag aldrig hört talas om. Vad är hjärtattacken en metafor för?

Kanske hela dopingföreläsningen är en metafor? Och då finns inte problemet.

stevebc
2011-02-09, 12:37
OK. Har jag aldrig hört talas om. Vad är hjärtattacken en metafor för?

Kanske hela dopingföreläsningen är en metafor? Och då finns inte problemet.http://img.metro.co.uk/i/pix/2008/08/LouisCK040808_450x456.jpg

frong
2011-02-09, 14:15
Läst igenom hela tråden... urgh.

Han har inte varit på min gymnasieskola, vad säger han om kreatin?
Någon som har mailat med honom om det eller kan citera från någon föreläsning?