Visa fullständig version : Söker det bästa choklad proteinet att fluffa med!
Innan jag skapade tråden så har jag redan frågat runt men är väldigt lösa tips och många som säger olika så skapad en tråd för att få mer raka svar.
Har länge letat efter något bra choklad protein att fluffa med och ska beställa nytt nästa vecka så vill ha tips av er som har choklad protein att fluffa med.
Min definition av "bästa" är alltså det choklad proteinet som blir fluffigast och det som smakar godast.
Skriv gärna vilka olika sorter ni testat med + har ni får ni gärna skicka en bild.
Hoppas jag hinner få några tips innan mod stänger ner tråden, för vem vill inte kunna äta sig mätt under deff på något som smakar så gott att det borde vara en kaloribomb :naughty:
Mvh
Utan tvekan Body Science Casein / 100% Milk Protein
Utan tvekan Body Science Casein / 100% Milk Protein
Vilka mer har du teasta, blev det fluffigare än andra sorter?
Kan bara hålla med angående BSC 100% milk är ruggigt gott o fluffigt, bästa jag testat. Ligger just nu i kylen och gottar till sig och ska ätas som chokladpudding med blåbär.
Kan bara hålla med angående BSC 100% milk är ruggigt gott o fluffigt, bästa jag testat. Ligger just nu i kylen och gottar till sig och ska ätas som chokladpudding med blåbär.
Tar och beställer 2kg, bäst för er att det är gott :cool:
Då är det kaseinprotein du ska ha.
Casein FX - bananchoklad är nog den bästa jag provat. *drool*
Double Pro - double chocolate är inte heller fel.
ON's casein skall inhandlas snart men hittils leder BSC
Då är det kaseinprotein du ska ha.
Casein FX - bananchoklad är nog den bästa jag provat. *drool*
Double Pro - double chocolate är inte heller fel.
Double pro har jag hemma, fy fan så gott det blir men man måste ju ta typ 60-70g pulver för att bli stimulera hungern så det passar bättre efter mat, vill ha något att kunna fluffa riktigt.
ON's casein skall inhandlas snart men hittils leder BSC
BSC, var det den fluffet du skickade en bild på förra gången jag frågade dig ang chokladfluff ?
BSC, var det den fluffet du skickade en bild på förra gången jag frågade dig ang chokladfluff ?Precis. Det är alla tiders. Köp genast!
Lånar denna tråd med en liten fråga.
Fluffar ni chokladprotte med bär eller med nåt annat istället? Känns som bärsmaken inte passar optimalt ihop med chokladsmak.
Ville inte skapa en ny tråd så drar upp min gamla!
Min BSC hink börjar ta slut. Så i dagsläget, vilket är det godaste/bästa choklad caseinet att fluffa?
Gillar inte nöt eftersmaken på almond, men den duger. Vilken är eran favorit?
vicarious
2011-04-11, 20:38
Casein FX bananchoklad tycker jag är skitgott. Helt OK fluff blir det också. Smaksak antar jag
Body Science Casein 100% eller vad den heter är nog det som jag har hört mest gott om. Orbilox ska tydligen vara riktigt gott också men den är lite dyrare.
Casein FX bananchoklad tycker jag är skitgott. Helt OK fluff blir det också. Smaksak antar jag
Body Science Casein 100% eller vad den heter är nog det som jag har hört mest gott om. Orbilox ska tydligen vara riktigt gott också men den är lite dyrare.
Body science casein är det jag har nu!
Hört mycket gott om mayo fusion, någon som har testat det och hur står det sig mot BSC?
Med tanke på priset så måste det ju vara otroligt gott...
Nanox - orbrinx
BSC - Almond
Mayo fusion
Vad tycker ni?
coolboynesko
2011-04-11, 20:47
Smakar de inte jävligt konstigt om man blandar tex jordgubbar med nåt choklad pulver?
Smakar de inte jävligt konstigt om man blandar tex jordgubbar med nåt choklad pulver?
Varför skulle jag vilja mixa det med jordgubbar/ hallon?
Chokladprotein är godare för sig själv.
coolboynesko
2011-04-11, 21:14
Varför skulle jag vilja mixa det med jordgubbar/ hallon?
Vet inte, men folk brukar fluffa med tex jordgubbar!
JimmyFlessa
2011-04-11, 21:39
Choklad och jordgubbar är ju världens bästa kombination tillsammans med choklad och banan. Att toppa en Caseinpudding gjord på Body Science Casein med Kylskåpstinade jordgubbar eller kylskåpskall banan, tillsammans med kanel sär grymt gott.
Tycker det blir grymt bra att fluffa med sitt chokladprotein med frysta blåbär, grym kombo.
Tycker tyvärr jordgubbarna tar över smaken för mycket i chokladfluff annars..
vicarious
2011-04-11, 22:09
Tycker det blir grymt bra att fluffa med sitt chokladprotein med frysta blåbär, grym kombo.
Tycker tyvärr jordgubbarna tar över smaken för mycket i chokladfluff annars..
Håller med. Exakt så känns det. Chokladsmaken försvinner nästan.. kanske lite kakao eller cankao kan fixa problemet. Det är just därför jag har letat alternativa bär att fluffa med istället för jordgubbar. Jag har hört att björnbär ska vara bra och smaka mindre. Jordgubbar + Casein FX bananchoklad funkar - men det skulle bli betydligt bättre utan jordgubbarna.
JimmyFlessa
2011-04-12, 07:39
Håller med. Exakt så känns det. Chokladsmaken försvinner nästan.. kanske lite kakao eller cankao kan fixa problemet. Det är just därför jag har letat alternativa bär att fluffa med istället för jordgubbar. Jag har hört att björnbär ska vara bra och smaka mindre. Jordgubbar + Casein FX bananchoklad funkar - men det skulle bli betydligt bättre utan jordgubbarna.
Kakao har tyvärr den effekten att fluffet sjunker ihop, mer eller mindre helt. Så om man har fått till ett bra fluff och bara är ute efter att minska jordgubbssmaken till fördel för chokladen så blir nog rekommendeationen att fluffa med andra bär istället för att kasta i kakako eller cancao.
Om man gör en Caseinpudding så är det dock sjuhelvetes gott att slänga på ett litet gäng halvtinade jordgubbar överst. Då gifter sig jordgubbssmaken med chokladsmaken kan jag lova.
vicarious
2011-04-12, 08:07
Kakao har tyvärr den effekten att fluffet sjunker ihop, mer eller mindre helt. Så om man har fått till ett bra fluff och bara är ute efter att minska jordgubbssmaken till fördel för chokladen så blir nog rekommendeationen att fluffa med andra bär istället för att kasta i kakako eller cancao.
Om man gör en Caseinpudding så är det dock sjuhelvetes gott att slänga på ett litet gäng halvtinade jordgubbar överst. Då gifter sig jordgubbssmaken med chokladsmaken kan jag lova.
Aha, I see. Björnbär ska testas då =)
Jo att choklad & jordgubbar är en bra kombination i övrigt är ju vedertaget. Chokladtårtor med jordgubbar eller chokladdoppade jordgubbar. Personligen gillar jag inte blandningen :)
BSC leder fortfarande. Orbilox-8 chokladen är super också. Så länge inte Fairing börjar lägga sig i och tillverkar en Sloow choklad, för då kan BSC vara hotat. men just nu så är BSC nummer ett, men vad gällande andra, frukt/bär-smaker så är Fairing's Sloow bäst. Tveklöst.
Bendermannen
2011-04-12, 08:13
Double pro! :)
Hmm... Har aldrig lyckats få det riktigt fluffigt. Blir mest som en sås. Vad är hemligheten? :)
JimmyFlessa
2011-04-12, 09:14
Aha, I see. Björnbär ska testas då =)
Jo att choklad & jordgubbar är en bra kombination i övrigt är ju vedertaget. Chokladtårtor med jordgubbar eller chokladdoppade jordgubbar. Personligen gillar jag inte blandningen :)
Do it. Björnbär funkar aldeless kanon. Indeed, Jordgubbar + choklad funkar alla dagar i veckan, dygnet runt och i alla möjliga kominationer.
Hmm... Har aldrig lyckats få det riktigt fluffigt. Blir mest som en sås. Vad är hemligheten? :)
Kyl! ;)
Kung atlas
2011-04-12, 16:49
Det bästa chokladproteinet att gör fluff med är helt klart fairing sloow choklad. På andra plats kommer double pro choklad enligt mina smaklökar.
machine gun
2011-04-12, 18:03
Så länge inte Fairing börjar lägga sig i och tillverkar en Sloow choklad, för då kan BSC vara hotat.
Det finns redan?
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=253
JimmyFlessa
2011-04-12, 19:20
Ja, fairings sloow finns i choklad. Dock är det inte i närheten så gott som Body Science chokladkasein. Jag rankar mina favoriter som följande:
1. Body Science 100% Casein.
2. Eiselt Double-Pro.
3. Nutritech Pro-85.
4. Fairing Sloow.
Dock är Nutritech överlägset när det kommer till flufförmågan.
MÅSTE man ha bär i för att få till "fluffet"? jag förstår inte riktigt vad i frysta bär som gör att ett pulver blir fluffigt.
JimmyFlessa
2011-04-13, 10:14
Ja, utan bär är det svårt att få till ett bra fluff. Bären innehåller ett ämne (tror det är pektin?) som gör att allt fluffar till sig.
Jag brukar ofta dra i kakao och låta vispen gå fullt ös de sista 5 minuterna av fluffandet. Aldrig upplevt att det sjunker ihop...
vicarious
2011-04-13, 21:15
MÅSTE man ha bär i för att få till "fluffet"? jag förstår inte riktigt vad i frysta bär som gör att ett pulver blir fluffigt.
Det är troligtvis pektinet i bären. Fick tipset alldeles nyligt i fluff-tråden om att köpa rent pektin istället. Jag ska försöka göra det i helgen och se hur det går.
Det är troligtvis pektinet i bären. Fick tipset alldeles nyligt i fluff-tråden om att köpa rent pektin istället. Jag ska försöka göra det i helgen och se hur det går.
Ja, jag också tänkte det.
Skriv gärna hur det har gått.
BSC leder fortfarande. Orbilox-8 chokladen är super också. Så länge inte Fairing börjar lägga sig i och tillverkar en Sloow choklad, för då kan BSC vara hotat. men just nu så är BSC nummer ett, men vad gällande andra, frukt/bär-smaker så är Fairing's Sloow bäst. Tveklöst.
Blir väll en burk till. Hur blir fluffet och konsistensen av orbrilox?
Smakar den mer choklad än BSC? Är inget fan av nötsmaken.
Tänkte köpa en burk orbilox ikväll. Måste veta innan, hur fluffigt blir det jämfört med BSC?
Blir det lika lite fluff som DP så skiter jag i det.
Tänkte köpa en burk orbilox ikväll. Måste veta innan, hur fluffigt blir det jämfört med BSC?
Blir det lika lite fluff som DP så skiter jag i det.
Jag har ingen aning om hur väl det "fluffar", men dyrt var det. http://dl.dropbox.com/u/13249215/emoticon/Super_Emoticon_Pack_by_BubbleRevolution/Emoticon%20Pack/Oranges/devlish.png
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.