Visa fullständig version : Bygga muskler utan att äta "riktig" mat?
Highway2Hell
2011-01-14, 02:48
Jag har svårt med maten och gillar inte att äta så mycket. Har inte mycket aptit heller. Jag gillar inte kött och tycker det är jobbigt att äta.
Kan man bygga muskler på något annat sätt utan att äta riktig mat?
Går det att köra med bara kostilskott? Är inte intresserad av otillåtna medel.
Doctor Snuggles
2011-01-14, 02:56
Förutom att bli äldre och få sämre ämnesomsättning så rekommenderar jag vassle. Få i dig tillräckligt med protein efter träning är också det absolut viktigaste, så om du är hungrig efter så ät mest då och bry dig inte så mycket resten av dygnet.
Du kanske inte gillar att träna heller?
Går jättebra att stoppa in silikon under huden så att det ser ut som muskler :)
Om du ska bygga muskler får du kämpa lite ffs! Jobbigt hit o jobbigt dit...skaffa dig aptit o lär dig äta mat!
Highway2Hell
2011-01-14, 03:36
Om du ska bygga muskler får du kämpa lite ffs! Jobbigt hit o jobbigt dit...skaffa dig aptit o lär dig äta mat!
Träna har jag inget problem med. Jag älskar att träna och kör hårt.
Highway2Hell
2011-01-14, 03:37
Förutom att bli äldre och få sämre ämnesomsättning så rekommenderar jag vassle. Få i dig tillräckligt med protein efter träning är också det absolut viktigaste, så om du är hungrig efter så ät mest då och bry dig inte så mycket resten av dygnet.
Kan man inte köra typ med 2 - 3 protein drinkar om dagen och kanske något enkelt o mättande vid sidan om, typ lite makaroner?
SiSenior
2011-01-14, 05:41
Som enda maten under en dag menar du? Det kommer inte göra dig större sett till muskelmassa i alla fall.
Postat via en mobil enhet
Lance Uppercut
2011-01-14, 07:43
Kan man inte köra typ med 2 - 3 protein drinkar om dagen och kanske något enkelt o mättande vid sidan om, typ lite makaroner?
De ska va en jävla massa makaroner i så fall... Du förstår väll själv att du kommer gå ner i vikt om du äter på det sättet? Det handlar inte om att vara mätt eller inte.
vicarious
2011-01-14, 11:12
Det kommer knappast räcka för att tillfredsställa ditt energibehov.
Det går att göra ganska energirika drinkar med hjälp av en mixer och lite fantasi.
Att inhandla ett proteinpulver kanske kan vara en god idé men det ska inte ersätta din vanliga kost på det sättet som du pratar om.
hejhopp79
2011-01-14, 11:40
Mitt tips är att börja dricka mat.
Du kan göra en rätt brutal blandning av havregryn, kakaopulver, olja, proteinpulver etc och prova dig fram med smaker. En sådan mix kan lätt ligga över 1000 kcal
Bra skrivet. :thumbup:
Du har allt att vinna på att satsa på maten. Inte för träningen specifikt men för övriga livet. Det kommer att komma en tid då du bara måste laga din egen mat och när så sker så kan det vara trevligt att ha lite koll på hur du går tillväga.
Jag ser det som klart svårare att bygga på sig om maten är såpass frånvarande som du ger exempel på. Maten utgör alltid grunden. Kosttillskotten är precis vad namnet antyder - tillskott. Inte alls nödvändiga.
Cerberus
2011-01-14, 13:48
var en period då ja levde på vassle, godis och glass för några år sen. Byggde mycket muskler av det, fick nog hyfsad näringsbrist också :D. Fet blev ja med haha.
Lär dig äta bra mat.
Mitt tips är att äta otillagad mat, rått kött ger inte alls samma obehagliga mättnad (vid stora mängder) och "matkoma". Testa frukt, nötter, sushi, sill o rostbiff! Gott, fräscht och lätt att få i sig!
Jag och alla som jag vet som testat har iaf mått signifikant bättre av att utesluta upphettad/behandlad mat.
Obs! Finns såklart flera livsmedel man bör undvikas, såsom utländsk kyckling, ägg, gris m.m.
ThisIsTheOne
2011-01-14, 14:53
Ät det du tycker är gott. Det är väl inte kost helt fri från protein? Komplettera med två eller tre dagliga shake:ar.
Mitt tips är att börja dricka mat.
Där har väl Lepras ett och annat att lära ut. :D
Highway2Hell
2011-01-14, 16:54
Som protein äter jag bara kyckling och ägg. Men man tröttnar med tiden. När det kommer till kolhydrater är det makaroner samt ris som gäller.
På så sätt äter jag nyttig mat. Jag gillar inte godis, chips, glass, chocklad etc...
Det hela faller som vanligt tillbaka till tonfisk och funlight i shakern.
nocantdo
2011-01-14, 17:28
Roligaste tråd namnet på länge bahah hur tänker folk ? jag vill bli bäst på att springa men jag vill inte springa haha ne men skämt och sido Motivation och stenhårt arbete i ÅR med en kontrollerad kost ger resultat så är det bara och det tar tid.
Det hela faller som vanligt tillbaka till tonfisk och funlight i shakern.
Ja,åt det hållet lutar det;)
Brukar alltid få mina adepter o dricka minst 3 st tonfisk/kycklingshakes om dagen för att dom ska optimal anabol effekt*flex*
Highway2Hell
2011-01-14, 17:43
Så ni föreslår att jag ska dricka kycklingen istället?
Någon bra, billig och kraftig mixer ni kan rekommendera?
Jag tror iofs inte att någon menade att du skulle dricka kycklingen, även om det såklart går det med.
Att göra någon slags shake som den som hejhopp79 föreslog är nog dock ingen dum idé om du har svårt att äta så mycket som du borde för de resultaten du vill ha. Men sen måste du också kämpa lite med maten tror jag. När jag bodde hemma hos mina föräldrar som alltid ätit ganska lite vänjde jag mig vid att äta lite och det tar lite tid att vänja sig vid att äta mycket efter det.
Om du har seriösa problem med maten kanske det är något annat som är fel? Du kanske kan kolla med en läkare eller dietist eller något liknande ifall de kan hjälpa dig i värsta fall? Att äta lite mer än ditt dagsbehov BORDE inte vara några problem om du inte tränar på elitnivå i någon sport.
Lance Uppercut
2011-01-14, 18:10
Så ni föreslår att jag ska dricka kycklingen istället?
Någon bra, billig och kraftig mixer ni kan rekommendera?
Helt seriöst, jag vet inte hur gammal du är men det lär innebära ett stort socialt handikapp för dig i framtiden om du inte lär dig äta mat.
Lär dig äta mat!
Cerberus
2011-01-14, 18:30
ja ibland får man göra saker man inte gillar, utan att äta mat kommer du inte bygga några muskler iaf. Gilla läget eller hitta annan hobby säger jag cynisk som jag är.
Ristretto
2011-01-14, 18:42
Helt seriöst, jag vet inte hur gammal du är men det lär innebära ett stort socialt handikapp för dig i framtiden om du inte lär dig äta mat.
Lär dig äta mat!
Precis. Det är en ganska vanlig dötsorsak, faktiskt.
Troll. Om inte, så är det ironiskt att du orkar träna, men du orkar inte äta.
Highway2Hell
2011-01-14, 19:48
Jag tror iofs inte att någon menade att du skulle dricka kycklingen, även om det såklart går det med.
Att göra någon slags shake som den som hejhopp79 föreslog är nog dock ingen dum idé om du har svårt att äta så mycket som du borde för de resultaten du vill ha. Men sen måste du också kämpa lite med maten tror jag. När jag bodde hemma hos mina föräldrar som alltid ätit ganska lite vänjde jag mig vid att äta lite och det tar lite tid att vänja sig vid att äta mycket efter det.
Om du har seriösa problem med maten kanske det är något annat som är fel? Du kanske kan kolla med en läkare eller dietist eller något liknande ifall de kan hjälpa dig i värsta fall? Att äta lite mer än ditt dagsbehov BORDE inte vara några problem om du inte tränar på elitnivå i någon sport.
Jag bor hemma med föräldrarna. Kan äta mellan 2 - 4 måltider om dagen.
1. Frukost
2. Middag
3. Kvällsmat
Någonstans mellan där kan jag lägga i mig en proteindrink.
Jag tränar på ganska högnivå (fotboll), flera gånger i veckan.
Lär dig äta mat!
Jag kan äta, men inte tillräckligt.
Det är jobbigt att trycka in sig mat. Men inte att träna. Och nej, trollar inte.
Cerberus
2011-01-14, 19:53
kört då. Inget vi säger kommer att få maten att bli godare o hamna i din mage.
Men för helvete, att ingen sagt det innan: MACKOR!
Helt sjukt lätt att äta rejält med energi med väl valda mackor (vitt bröd är extra lätt och mycket gott), typ rostmackor med ost och smör, gärna även salami eller nått. Sen drick en massa mjölk till. + Lite proteinpulver och multivitamin och du ska nog kunna klara dig rätt okej.
anton2000
2011-01-15, 01:24
Helt sjukt lätt att äta rejält med energi med väl valda mackor (vitt bröd är extra lätt och mycket gott), typ rostmackor med ost och smör, gärna även salami eller nått. Sen drick en massa mjölk till. + Lite proteinpulver och multivitamin och du ska nog kunna klara dig rätt okej.
This!
Liksom hur svårt är det att sätta i sig mängder av färsk skogaholmslimpa med smör,ost och skinka? Inte särskilt svarar nog dem flesta. Eller TOAST, pågens roast and toast med massor ost och skinka. Sen vassle/kasein med mjölk. Om inte det funkar är det bara att byta hobby som sagt.
Mr.Sarkastisk
2011-01-15, 02:23
Att inte äta ordentligt bidrar ofta till "inte stora muskler".
lougreed
2011-01-15, 02:28
Hur ar det ironiskt?
lougreed
2011-01-15, 02:29
Låter som ätstörning?
Hur later det som atstorning?
lougreed
2011-01-15, 02:32
hur skaffar man sig aptit???
lepras hundratretti kilo kanske inte forstar att alla inte har samma sagolika aptit som han sjalv.
hur skaffar man sig aptit???
lepras hundratretti kilo kanske inte forstar att alla inte har samma sagolika aptit som han sjalv.
vafan vet du om mig?
Jag har slitit med att äta och träna i runt 6 år...50% av den maten jag äter om dagen är med aptit--resten äter jag för att jag måste.
Om ts tror att det bara är att dricka nån drink för att det är jobbigt att äta får han tänka om,om man vill bygga muskler får man ta o satsa lite.
Man skaffar sig apit genom att äta regelbundet och äta varierad mat.
Tränar fotboll på hög nivå + styrketräning. Och du vill leva på 3 proteinshakes och makaroner vid sidan?
Är det fotboll i specialolympics? Ta tag i din osunda och vridna syn på kost så kanske du kommer få resultat med träningen.
Och du är inte nyttig bara för att du äter kyckling och ris.
anton2000
2011-01-15, 13:22
Hur orkar man plugga? Hur orkar man byta kalsonger? Hur orkar man städa? Hur orkar man borsta tänderna?
Sheogorath
2011-01-15, 13:50
This. Och GODIS om det vill sig illa. Extremt lätt att få i sig sanslösa mängder kalorier. Självklart är det bättre om de kalorierna kan komma från pannbiff och potatis med en varierad sallad till, men wtf KAN man inte äta OCH vill gå upp i vikt så kanske det får bli cola och lösgodis. Tillfredsställ ditt proteinbehov, tillfredsställ ditt vitaminbehov, tillfredsställ ditt fettbehov (Omega-3-kapslar är bra skit) och FYLL SEN PÅ MED WHATEVER.
Kan bara backa upp Sheogorath tips om godis, fungerade riktigt bra för mig då jag behövde fylla på med extra energi då mina andra behov var tillgodosedda. Hade en fet påse godis liggandes vid datorn så jag hade tillgång till att småäta hela kvällarna. Det som hjälpte mig att uppnå kaloribalans då jag förbrukade som mest energi var just lösviktsgodis och 0,4 - 0,5 dl olivolja dagligen som jag gjorde någon god dressing av till maten. Makaroner (förslagsvis) och någon god fet sås/dressing gör det väldigt lätt för mig att få i mig stora mängder energi utan större ansträngning. Flytande kalorier i form av mjölk, juice eller något annat är även det ett lättsamt sätt att öka energiintaget.
Rent spontant så låter det även som att det vore sunt om du omvärderade din syn på mat en hel del. Om du bestämmer dig för att leva på några få proteindrinkar och makaroner dagligen med din träningsmängd så dröjer det nog inte länge innan din kropp säger ifrån.
Jag kan inte annat än att hålla med Lepras. Äter du som en liten skolflicka så kommer du att förbli en liten skolflicka.
Valet är helt och håller ditt, sluta lipa över att det är svårt, det är bara att göra det.
sandery3
2011-01-15, 18:04
Ett solklart exempel på vad bristen på coca-cola och weinerbröd kan göra med din kropp.
Sheogorath
2011-01-15, 18:07
Ett solklart exempel på vad bristen på coca-cola och weinerbröd kan göra med din kropp.
:thumbup:
Highway2Hell
2011-01-19, 03:27
Godis??? Cola??? Weineierbröd??? Hur ska sånt hjälpa mig? Ska jag fylla det tomma jag har i magen med sånt? Låter fukkt'upp! =D
frogmachine
2011-01-19, 13:10
vafan vet du om mig?
Jag har slitit med att äta och träna i runt 6 år...50% av den maten jag äter om dagen är med aptit--resten äter jag för att jag måste.
Om ts tror att det bara är att dricka nån drink för att det är jobbigt att äta får han tänka om,om man vill bygga muskler får man ta o satsa lite.
+1
Mer än hälften av vad jag äter är tvångsätande och jag dricker minst 1,5-2L röd mjölk utöver det för att komma upp i bra Kcal om dagen. Ska man vara mjäkig ska man kanske byta hobby!
nocantdo
2011-01-19, 13:28
Haha fy fan grabbar jag hade mått om jag hade dessa äta lite mer än en ¨korv med bröd problem¨ ni har.. Sj får man hålla sig som en tiger i en bur för att inte äta för 5 personer baha
hejhopp79
2011-01-19, 14:07
Haha fy fan grabbar jag hade mått om jag hade dessa äta lite mer än en ¨korv med bröd problem¨ ni har.. Sj får man hålla sig som en tiger i en bur för att inte äta för 5 personer baha
Haha ja, det är för jävligt. Jag krängde precis 4 (hemmagjorda) hamburgare som första mål efter 20 h fasta
Vafan man får ju se till att kämpa lite. Träningen är ju den roliga och sköna biten i att bygga muskler. Laga mat är skitråkigt och pressa in 5000 kcal om dagen är jobbigt men man får ju visa lite vilja.
Nuförtiden har jag tränat upp min aptit lite men har otaliga gånger suttit och kämpat och snyftat vid matbordet för att få i mig det jag behöver.
Tom Warrior
2011-01-19, 14:44
Ät mer fett. Bra fett. Olivolja, kokosfett, djur av olika slag, ägg, smör, grädde, avokado, macadamianötter etc. Lägg till några tillfällen per dag då tar en proteindrink ihop med rikligt med fett. Ett av de lättaste sätten att öka kalorierna. Kan även rekommendera periodisk fasta. Jag har fått grym aptit av det. Kan äta 3-4000 kcal i en sittning utan några jättestora problem.
Highway2Hell
2011-01-19, 15:42
Men nu förstår jag inte. Så det spelar ingen roll vad man egentligen äter, bara att man kommer upp i höga kcal?
Nitrometan
2011-01-19, 15:56
Men nu förstår jag inte. Så det spelar ingen roll vad man egentligen äter, bara att man kommer upp i höga kcal?
Klart att det spelar roll.
Läs det Sheo sa igen.
Jag klistrar in det här:
This. Och GODIS om det vill sig illa. Extremt lätt att få i sig sanslösa mängder kalorier. Självklart är det bättre om de kalorierna kan komma från pannbiff och potatis med en varierad sallad till, men wtf KAN man inte äta OCH vill gå upp i vikt så kanske det får bli cola och lösgodis. Tillfredsställ ditt proteinbehov, tillfredsställ ditt vitaminbehov, tillfredsställ ditt fettbehov (Omega-3-kapslar är bra skit) och FYLL SEN PÅ MED WHATEVER.
Först fyller du dina behov. Därefter fyller du på med kalorier för att växa.
JJOHANSSON
2011-01-19, 18:57
vafan vet du om mig?
+1
Highway2Hell
2011-01-19, 22:37
Klart att det spelar roll.
Läs det Sheo sa igen.
Jag klistrar in det här:
Först fyller du dina behov. Därefter fyller du på med kalorier för att växa.
Men varför äta mer än nödvändigt? Får man inte massa onödig fett bara?
Jo.
Sheogorath
2011-01-19, 23:11
Nödvändigt för vad? När man går upp i vikt går man inte bara upp i fett. Inte heller bara muskler. Man kan maximera andelen vunnen muskelmassa genom att styrketräna samtidigt som man ligger på ett kaloriöverskott.
Mitt tips är att äta otillagad mat, rått kött ger inte alls samma obehagliga mättnad (vid stora mängder) och "matkoma". Testa frukt, nötter, sushi, sill o rostbiff! Gott, fräscht och lätt att få i sig!
Jag och alla som jag vet som testat har iaf mått signifikant bättre av att utesluta upphettad/behandlad mat.
Obs! Finns såklart flera livsmedel man bör undvikas, såsom utländsk kyckling, ägg, gris m.m.
Inhemsk också för den delen.
Läs den här texten-hela--fundera lite--välj om du vill bli stor o stark eller om du inte vill bli stor o stark.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376
JacobHeitmann
2011-01-19, 23:30
Du kan äta enligt 80/10/10-rå vegan och se ut så här (http://www.30bananasaday.com/forum/topics/811-muscle-yah-you-heard-it). Kött är absolut inte nödvändigt.
Du kan äta enligt 80/10/10-rå vegan och se ut så här (http://www.30bananasaday.com/forum/topics/811-muscle-yah-you-heard-it). Kött är absolut inte nödvändigt.Ja, för det där är ju stort...
Du kan äta enligt 80/10/10-rå vegan och se ut så här (http://www.30bananasaday.com/forum/topics/811-muscle-yah-you-heard-it). Kött är absolut inte nödvändigt.
omg, inte den diskussionen här...
JacobHeitmann
2011-01-20, 00:28
omg, inte den diskussionen här...
Trådskaparen väljer att klicka på länken eller inte. umad?
JacobHeitmann
2011-01-20, 00:29
Ja, för det där är ju stort...
Hur stor vill TS vara?
Ja, för det där är ju stort...Vill man inte bli Belgian Blue så tycker jag 80/10/10 är ganska balanserat och lagom. Iaf för dom som bara vill må bra och träna. Vem vill se ut så här liksom:
http://www.beefsemenonline.co.uk/belgian_blue/star.jpg
Tar man inte det lugnt med köttet är det lätt hänt.
Ja, för det där är ju stort...
Inte stort men nog har han bra form alltid. Sen om det beror på 811 låter jag definitivt vara osagt. Men ska man göra direkta kopplingar mellan mat och resultat så ser det där långt bättre ut än Cutler+högt protein.
Inte stort men nog har han bra form alltid. Sen om det beror på 811 låter jag definitivt vara osagt. Men ska man göra direkta kopplingar mellan mat och resultat så ser det där långt bättre ut än Cutler+högt protein.Gå in i dagsformen så piskar 9 av 10 där alla i den tråden.
alla ser ju undernärda ut?
anton2000
2011-01-21, 00:08
alla ser ju undernärda ut?
Tacka fan för det om man bara äter frukt :)
Highway2Hell
2011-01-21, 00:17
Kollade in hemsidan och bilderna. Vad är 811? Känner inte till det.
Kollade in hemsidan och bilderna. Vad är 811? Känner inte till det.
Kosten består av:
80% kolhydrater
10%protein
10% fett
Highway2Hell
2011-01-21, 00:19
Hur stor vill TS vara?
Stor och stor.. jag spelar fotboll och vill ha en vanlig tränad o stark kropp, utan massa fett, inget bra som fotbollsspelare.
JacobHeitmann
2011-01-21, 01:31
Douglas Graham eller Durian Rider (Harley Johnson) är några namn du kan googla eller youtuba.
-Det är en kost, fast det är en egentligen en livsstil som inte bara tar till sig matbiten.
-Kort sagt kan en kostdag se ut så här:
http://drjacob.se/wp-content/uploads/2011/01/2.jpg
Du äter frukt i 2-7 fruktmål om dagen, jag själv äter 3-4 mål som ovan. Sen på kvällen äter man gärna en stor sallad som denna:
http://30bananeromdagen.ning.com/forum/topics/min-favoritsallad-just-nu
Som Lepras sa, är det viktigaste man kan tänka på är att äta under 10% fett, under 10% protein och minst 80% kolhydrater av ditt dagliga kaloribehov. Du kan lättast följa det genom cirkeldiagrammet på: http://spaz.ca/cronometer/
En FAQ på Douglas Grahams hemsida:
http://foodnsport.com/faq.html
Ytterligare FAQ från det populäraste 811 forumet:
http://www.30bananasaday.com/notes/Frequently_Asked_Questions
En intervju med Doug där han pratar lite om funderingar kring 811, bl.a. b12.:
http://www.youtube.com/watch?v=CyHQy9B1GQA
Du kan läsa lite om hans bok och customer reviews (finns gratis som torrent på piratbukten:
http://www.amazon.com/80-10-Diet/dp/1893831248
Om du vill ha det bästa bränslet och utesluta de faktorer som skulle hindra dig för att bli bäst på fotbollsplanen är detta något som skulle kunna intressera dig.
http://frukterian.blogspot.com/search/label/Tr%C3%A4ning%20och%20Lek
JacobHeitmann
2011-01-21, 01:46
Kosten består av praktiskt taget alla söta frukter, fruktgrönsaker och späda bladgrönsaker. När man äter 80E%+ är det viktigt att hålla dig under 10-15E% fett för att inte hindra sockret i blodet att nå cellerna snabbt och effektivt. Därför att vänja dig som en övergång, är det bra att börja med att (ång)koka potatis, alla rotgrönsaker, ris, vanliga grönsaker och baljväxter om du har en dragning mot det + att förstås lära dig att mogna frukterna så de blir lätta att äta i de nödvändiga kvantiteterna och äta de före all upphettad mat.
Douglas Graham eller Durian Rider (Harley Johnson) är några namn du kan googla eller youtuba.
Varför ser dessa gurus sjuka och undernärda ut om dieten är så hälsosam? Och vad tusan gör de i en tråd om att bygga muskler?
Varför ser dessa gurus sjuka och undernärda ut om dieten är så hälsosam? Och vad tusan gör de i en tråd om att bygga muskler?
Tycker du verkligen det är så illa? Är inte också Durian Rider cyklist, vilket kanske leder till den typen av fysik?
Det läggs ganska mycket energi i den här tråden på att såga snacket från Jacob med kollegor. Jag håller inte själv med om att den typen av kosthållning är den bästa men jag ser inte heller några skäl till att såga vid fotknölarna.
Tycker du verkligen det är så illa? Är inte också Durian Rider cyklist, vilket kanske leder till den typen av fysik?
Ja, faktiskt. Framförallt Douglas Graham ser hemsk ut. Durian var inte lika illa. Sen kan jag iof medge att jag tycker många konditionsidrottare ser ohälsosamma ut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.