Visa fullständig version : Kompis åt en familje pizza
Vet att det inte går att säga exakt med ungifär hur många kalorier innehåller en familjepizza. Kan tillägga att han också drack 50 cl cola.
King Grub
2003-11-14, 17:12
Hur mycket vägde den och vad var det för pålägg? Pizza kan innehålla allt från 170 kcal till 300 kcal per 100 gram, beroende på vad det är på den.
en vesuvio. säg att den innehåller 200 kcal per 100 g vad väger då en normal familje pizza?
King Grub
2003-11-14, 17:26
Originally posted by Jon2
en vesuvio. säg att den innehåller 200 kcal per 100 g vad väger då en normal familje pizza?
Det är det jag frågar! Det står väl på kartongen? Räkna med 245 kcal per 100 gram för en dylik, i alla fall.
Snapphanen
2003-11-14, 17:27
Står på kartongen? Sen när skriver pizzabagarna ut vikten på kartongerna? För det är väl inte en fryst billy's pizza du snackar om?:MrT: :D
King Grub
2003-11-14, 17:35
Originally posted by Snapphanen
Står på kartongen? Sen när skriver pizzabagarna ut vikten på kartongerna? För det är väl inte en fryst billy's pizza du snackar om?:MrT: :D
Jag trodde Felix eller vilka det nu är som gör de djupfrysta kallade sina pizzor "Familjepizza".
Nej det är en vanlig pizzza på en pizzeria. Killen väger heller inte mer än 65 kilo.
King Grub
2003-11-14, 18:54
Du får gissa vad den väger då, eller ta med dig en matvåg till pizzerian och beställa en likadan. ;)
Är det något speciellt med att äta en flerpersonspizza, förresten? När jag var 15 minns jag en gång då jag åt en dubbel inbakad Calzone och drack en halvliter cola till det, innan jag gick hem och åt en hel Skogaholmslimpa med smör, ost och skinka, eftersom det fortfarande kurrade i kistan. :cool: Då gick ämnesomsättningen på högvarv! :hbang:
Originally posted by King Grub
Du får gissa vad den väger då, eller ta med dig en matvåg till pizzerian och beställa en likadan. ;)
Är det något speciellt med att äta en flerpersonspizza, förresten? När jag var 15 minns jag en gång då jag åt en dubbel inbakad Calzone och drack en halvliter cola till det, innan jag gick hem och åt en hel Skogaholmslimpa med smör, ost och skinka, eftersom det fortfarande kurrade i kistan. :cool: Då gick ämnesomsättningen på högvarv! :hbang:
Haha det var inte lite. Men pizzan var gigantisk är imponerad
Vet att hyfsade pizzor som man köper på affären ligger på 600-700g. Men en familjepizza är kanske större och högst troligt fetare...
hmm detta e ju lite intressant... förra helgen klämde jag nämligen också en hel familjepizza helt själv + cola :eating:
Originally posted by Biceps
hmm detta e ju lite intressant... förra helgen klämde jag nämligen också en hel familjepizza helt själv + cola ::
Ja jag tycker då inte att det är särskilt märkvärdigt..
Men en massa kalorier är det ju onekligen..
jag har aldrig provat en familjepizza, dock blir jag inte mätt på en vanlig utan brukar behöva 2 st, men man får'la ta å prova en familjepizza imorrn
med tanke på att en vanlig pizza borde ligga närmare över 1000 kalorier (såvida det inte är en riktigt fjuttig pizza) så borde en familjepizza ligga på åtminstonde 3000KCAL då dom brukar vara riktigt jäkla stora.
Man vet att man är fet när pizzabagaren frågar om man äter här eller tar med, när man ensam beställer en familjepizza.
Originally posted by Örjan
Man vet att man är fet när pizzabagaren frågar om man äter här eller tar med, när man ensam beställer en familjepizza.
HAHA! Jo det stämmer! :laugh:
Örjan:
inte nödvändigtvis... jag är rätt spinkig..
har för mig e nvanlig pizza på pizzeria ligger på runt 1900 kcal
Originally posted by Wilson
Med lika mycket variation som det finns pizzerior. Finns ju knappast någon standard på pizzastorlekarna.
Originally posted by Wilson
Ehhh hur då? 1900 kcal är ganska mycket vettu... :eating:
http://prankie.sytes.net/pizza.jpg
Bon appetit
Fan sluta med det där.. kommer inte kunna sova nu.
Kommer ihåg den tiden då man vid denna tidpunkt (typ 1 på natten) kunde åka ned till krogen/pizzerian och ta en eller med fördel två pizzor och bara sitta och känna sig lönnfet och skitglad :D
Nuförtiden är jag stark.. psykiskt sett - så jag tar en pizza imorrn istället :angel:
Vad sägs om en capricciosa med extra, extra mycket skinka och riktiga champinjoner? Till detta tar man en STOR cola och skulle inte detta räcka så beställer man in en kebabrulle med extra mycket kött och turkisk peppar.. FAN..:smash:
Det där fick då mig att göra ett antal smältostmackor...Aaaaaah :eating: :smokin:
Langster
2003-11-16, 04:06
Nyligen drog jag i mig en familje-PAN-pizza själv... Det gör jag inte om. Kan säga att en vanlig pizza i familjeformat är fan ingenting mot en Pan.
yxmannen
2003-11-16, 09:27
Alltså jag vet inte hur det är där ni köper pizza, men här är en familjepizza en dålig affär eftersom det är dyrare än 2 pizzor. Här motsvarar en familjepizza ca 1,5 vanlig pizza bara, och det blir inte jag mätt på. 2 pizzor däremot brukar jag beställa. Addera en sen en liter minimjölk så är det väl hyfsat.
hehehe fy satan vad vissa av er kan äta....
Undrar hur många som äter allt det där för att kunna skryta om det på forumen sen ;)
Eller inte gör det överhuvudtaget och skryter om det ändå :D
Hehe vi har då en pizzeria här i luleå som har familjepizzor som man knappt får in i bilen.. eller det var väll en överdrift men dom är 90-100cm i diameter.. riktigt stora grejer.:hbang:
Originally posted by Ludvig
Hehe vi har då en pizzeria här i luleå som har familjepizzor som man knappt får in i bilen.. eller det var väll en överdrift men dom är 90-100cm i diameter.. riktigt stora grejer.::
Så ska det se ut! Så bagarn måste vika in kanterna då han ska få in den i lådan! :thumbup:
Blev mycket idag..
En capricciosa med extra mycket skinka, äkta champinjoner och vatten att dricka.
Blev inte mätt så avslutade besöket med en kebabpizza med extra mycket kebab och pepperoni? (typ röd grej som ser ut som turkisk peppar). Denna pizza med en stor cola och bara för att jag var en bra kund fick jag en KLUBBA :D
Inge mer pizza på minst ett par månader nu iaf...
Originally posted by Andyh
jag har aldrig provat en familjepizza, dock blir jag inte mätt på en vanlig utan brukar behöva 2 st, men man får'la ta å prova en familjepizza imorrn
kan meddela att andyh misslyckades med detta... (jag bevittnade det hela)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.