handdator

Visa fullständig version : Köpa våg

daloatf
2011-01-13, 10:25
Tja!

Håller på att planera ett vågköp. Nöjer mig inte med vilken våg som helst utan vill ha en impedansvåg!

Jag vill mäta mitt BF och LBM. Jag vet att värdena inte kommer att vara exakta. Tanken är att ge en fingervisning om min deff går i rätt riktning vad beträffar kroppsfett. *flex*

De olika vågarna jag tycker verkar intressanta är följande:
Bosch PPW6440
Withings Wi-Fi Bodyscale
Omron BF 511

Har en budget på 2000 svenska riksdaler.

Vilken tror ni kommer ge bäst resultat? Vilken hade ni valt?

Mental
2011-01-13, 10:44
Jag har en Wilfa HS1 här på dietistmottagningen, kvar efter någon kollega antar jag? Har mätt mig själv under en vecka och jag har diffat närmare 10% i fettmassa trots att jag kollar mig på morgonen under samma förutsättningar varje dag. Den är som alla andra impendansvågar mer en söt leksak :D

Ska du ha en bioimpendansvåg så ska du åtminstånde ha en med mätpunkter både under fötterna och till händerna. Bara under fötterna är bedrövligt dåligt.

Mental
2011-01-13, 10:46
Som underhållning och leksak skulle jag helt klart köpa en Withings Wi-Fi Bodyscale. Står på min personliga önskelista! Fatta vad kul, skulle koppla vikt och BF till twitter och uppdatera dagligen! Haha!

Dreas
2011-01-13, 10:46
Köp en billig våg, lägg pengarna på en kaliper eller tillskott som kan hjälpa under deffen :)

Mental
2011-01-13, 10:54
Omron BF 511 är väl troligast att ge någon form av användbart resultat, men inte lika rolig att leka med som wi-fi:n :D
Men jag är benägen att hålla med Dreas, köp en billig våg och lägg 1200 på ett par nya löparskor ;)

daloatf
2011-01-13, 11:42
Synd bara att Omron BF 511 är så ful

PyToN
2011-01-13, 12:27
Våga vägra våg, det är väl inte så viktigt hur mycket man väger? Investera pengarna i en spegel ist.